Pytanie: czułość aparatów i zasięg ope ratora

Data: 2012-08-07 19:43:21
Autor: Jan45
Pytanie: czułość aparatów i zasięg ope ratora
Zdarzyło mi się tego lata być dłużej w lesie, z dala
od miast. Doświadczyłem dwóch niespodzianek. Po pierwsze,
słabego nadzwyczaj kontaktu z operatorami. Na przykład
po przeszukaniu (po wyjściu z domu) telefon komunikował
mi różnie, ale zwykle na pierwszym miejscu podawał Erę,
a na drugim Ideę. W przypływie dobrego odbioru podawał
też czasem Plusa oraz Pleya. Ale rzadko.

Po drugie, stwierdziłem, że stara moja nokia znacznie lepiej
sobie radzi od nowej nokii. Oba aparaty są dość proste
i tanie. Ten nowy słabszy najczęściej w ogóle nie łapał
sygnału.

A to moje pytania do znawców GSM:
1. Czy Era (tak nazywajÄ… moje aparaty obecnego T-mobile)
ma najlepszy zasięg zawsze, czy to był przypadek?
2. Czy jest gdzieś opisana czułość różnych modeli aparatów,
czyli czy mogę oczekiwać, że te najdroższe mają najlepszą
czułość?

Z uszanowaniem,
Jan

Data: 2012-08-07 20:14:53
Autor: ToMasz
W dniu 07.08.2012 19:43, Jan45 pisze:
[...]
a na drugim IdeÄ™.
więc również był zasięg playa
W przypływie dobrego odbioru podawał
też czasem Plusa
czyli już druga sieć z której korzystają użytkownicy playa
oraz Pleya. Ale rzadko.
czyli macierzysta sieć miała słaby zasięg, czy sprawdzający jaja robił a nie testy?

Po drugie, stwierdziłem, że stara moja nokia znacznie lepiej
sobie radzi od nowej nokii. Oba aparaty są dość proste
i tanie. Ten nowy słabszy najczęściej w ogóle nie łapał
sygnału.
raczej normalne
A to moje pytania do znawców GSM:
1. Czy Era (tak nazywajÄ… moje aparaty obecnego T-mobile)
ma najlepszy zasięg zawsze, czy to był przypadek?
Przypadek
Å‚atwy do sprawdzenia za pomocÄ… www.btsearch.org
ToMasz

Data: 2012-08-07 20:29:34
Autor: Jan45
W dniu 2012-08-07 20:14, ToMasz pisze:
[...]

Zgadza się, bo ten drugi słabszy aparat mam w playu
i czasem się łączył z siecią.

[...]

Nie, przepraszam, mylÄ… mi siÄ™ operatorzy, bo moje
aparaty podają nieaktualne ich nazwy. W każdym razie
czasem ten czulszy aparat podawał mi aż cztery
dostępne sieci. A skoro tak podawał, wydało mi się,
że to te cztery największe sieci były. Może się
myliłem, że ta czwarta to Play?

[...]

Czyli jaka jest reguła? Co kupować, żeby mieć
czulszy aparat? Czy im droższe tym czulsze?

[...]

ToMaszowi dziękuję bardzo za podpowiedzi. Gdybyś jeszcze
wiedział coś o czułości aparatów, proszę o wskazówki.
Bo myślę o kupnie aparatu czulszego niż te moje obecne.

Jan

Data: 2012-08-07 21:47:20
Autor: Kierowca Bombowca
Pytanie: czułość aparatów i zasięg operatora
Użytkownik "Jan45" <j.kazmierski@wp.pl> napisał
Czyli jaka jest reguła? Co kupować, żeby mieć
czulszy aparat? Czy im droższe tym czulsze?

Jedyna konkretna reguła to chyba tylko taka, że terminale powinny spełniać normy podobnie jak i "nadajniki".
Kombinować można wg wartości SAR. Im mniejsza wartość tym teoretycznie mniejsza moc wydzielana w aparacie vide E52 - wyjątkową oszczędność baterii uzyskano zmniejszając moc i stąd narzekania na "słaby zasięg" :)
Ale też takie hocki klocki da się zapewne uzyskać poprzez konstrukcję anteny itp.

Tak więc jeżeli zamierzasz powalczyć na granicy zasięgu to bez anteny zewnętrznej się nie obędzie.

Data: 2012-08-08 00:27:30
Autor: orzelg
Pytanie: czu³o¶æ aparatów i zasiêg operatora
W dniu wtorek, 7 sierpnia 2012 21:47:20 UTC+2 u¿ytkownik Kierowca Bombowca napisa³:
U¿ytkownik "Jan45" <j.kazmierski@wp.pl> napisa³

> Czyli jaka jest regu³a? Co kupowaæ, ¿eby mieæ

> czulszy aparat? Czy im dro¿sze tym czulsze?

Jedyna konkretna regu³a to chyba tylko taka, ¿e terminale powinny spe³niaæ normy podobnie jak i "nadajniki".

Kombinowaæ mo¿na wg warto¶ci SAR. Im mniejsza warto¶æ tym teoretycznie mniejsza moc wydzielana w aparacie vide E52 - wyj±tkow± oszczêdno¶æ baterii uzyskano zmniejszaj±c moc i st±d narzekania na "s³aby zasiêg" :)

Ale te¿ takie hocki klocki da siê zapewne uzyskaæ poprzez konstrukcjê anteny itp.

Tak wiêc je¿eli zamierzasz powalczyæ na granicy zasiêgu to bez anteny zewnêtrznej siê nie obêdzie.

I tu mnie zastanawia taka rzecz
Moja lokalizacja ma s³aby zasiêg Orange. Wszystkie Nokie jakie mia³em nie radzi³y sobie ze s³abym zasiêgiem i przerywa³y rozmowy
Aktualnie mam Nokiê C5 (SAR 1,16) i robi dok³adnie to samo. Ale u¿ywa³em parê miesiêcy temu LG Swift GT540 który SAR ma na poziomie 0,93 i o dziwo zasiêg by³ zawsze. W miejscach gdzie Nokia gubi³a sieæ, LG bez problemu obs³ugiwa³ rozmowê bez zaciêæ.
Wynika z tego ¿e SAR nie ma odwzorowania do jako¶ci po³±czenia (zasiêgu)

Data: 2012-08-08 11:43:43
Autor: J.F.
Pytanie: czu³o¶æ aparatów i zasiêg operatora
Dnia Wed, 8 Aug 2012 00:27:30 -0700 (PDT), orzelg@gmail.com napisa³(a):
[...]

Ten SAR to czesto znaczy ze promieniowanie jest "przez tylna scianke".

A wtedy ... BTS wszystkich sieci w tym samym kierunku ? J.

Data: 2012-08-08 11:53:50
Autor: Kierowca Bombowca
Pytanie: czu³o¶æ aparatów i zasiêg operatora
U¿ytkownik <orzelg@gmail.com> napisa³
rozmowê bez zaciêæ. Wynika z tego ¿e SAR nie ma odwzorowania do jako¶ci
po³±czenia (zasiêgu)

No widzisz :)

Data: 2012-08-09 11:33:57
Autor: Jan45
Pytanie: czułość aparatów i zasięg operatora
W dniu 2012-08-07 21:47, Kierowca Bombowca pisze:

(...)
Tak więc jeżeli zamierzasz powalczyć na granicy zasięgu to bez anteny
zewnętrznej się nie obędzie.

A, czyli jest taka możliwość, antena zewnętrzna.
Ponieważ jednak aparaty nie mają gniazda do podpięcia
takiej anteny, powstaje problem. Jak to zrobić metodą
chałupniczą? Jeśli tak się da, musiał ktoś to zrobić,
może nawet to opisał. Bardzo proszę o link do takiego
opisu. Zainstalowałbym wtedy dużą antenę, a w domu
przyczepił do ściany gniazdko do podpinania aparatu.
I nie musiałbym wędrować po okolicy badając sytuację
metodą prób.

Jan

Data: 2012-08-09 11:36:47
Autor: Waldek Godel
Pytanie: czułość aparatów i zasięg operatora
Dnia Thu, 09 Aug 2012 11:33:57 +0200, Jan45 napisa³(a):

W dniu 2012-08-07 21:47, Kierowca Bombowca pisze:

(...)
Tak wiêc je¿eli zamierzasz powalczyæ na granicy zasiêgu to bez anteny
zewnêtrznej siê nie obêdzie.

A, czyli jest taka mo¿liwo¶æ, antena zewnêtrzna.
Poniewa¿ jednak aparaty nie maj± gniazda do podpiêcia
takiej anteny, powstaje problem. Jak to zrobiæ metod±
cha³upnicz±? Je¶li tak siê da, musia³ kto¶ to zrobiæ,

W najprostszy sposób - zrobiæ antenê zewnêtrzn± z samego telefonu.
Tzn umie¶ciæ go w wysokim miejscu z lepszym odbiorem na czas rozmowy,
"sztukuj±c" odleg³o¶æ miêdzy tym miejscem a rozmawiaj±cym np. s³uchawk±
bluetooth.
Ewentualnie u¿ywaj±c taniej wodoodpornej obudowy w razie z³ych warunków
atmosferycznych.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"PC sa nikomu do niczego nie potrzbne tak jak dzisiaj nikt nie potrzebuje

Data: 2012-08-09 12:59:45
Autor: Jan45
W dniu 2012-08-09 12:36, Waldek Godel pisze:
[...]

Rzeczywi¶cie, dlaczego o tym nie pomy¶la³em?
Pewnie z powodu niewygody u¿ywania. Nie wyobra¿am
sobie sytuacji wywo³ywania po³±czenia poprzez
wybranie numeru na klawiaturze i b³yskawiczne
wystawienie aparatu na tyczce za okno.
Szybko¶æ jest konieczna, bo aparat sprawdza
obecno¶æ stacji niezbyt d³ugo. A kiedy nie
znajdzie, wy¶wietla komunikat o braku sieci
i zaprzestaje dalszego szukania.

Tak siê zastanawiam czy nie zdemontowaæ mojego starego
aparatu, który wprawdzie nie ma sprawnego akumulatora,
ale ma wystaj±c± antenkê w plastiku zatopion±.
Wystarczy zdobyæ akumulatorek,a nawet tylko pod³±czyæ
tê komórkê do sieci przez jej zasilacz, a potem odizolowaæ
metal antenki. Podpi±æ do metalu jaki¶ przewód, np.
od zewnêtrznej anteny telewizyjnej, np. krokodylkiem,
i mamy co¶my chcieli. Wewn±trz domu bez zasiêgu to by
by³o dobre wyj¶cie. Chyba.

Jan

Data: 2012-08-07 23:05:57
Autor: J.F.
Pytanie: czułość aparatów i zasięg ope ratora
Dnia Tue, 07 Aug 2012 19:43:21 +0200, Jan45 napisa³(a):
A to moje pytania do znawców GSM:
1. Czy Era (tak nazywaj± moje aparaty obecnego T-mobile)
ma najlepszy zasiêg zawsze, czy to by³ przypadek?

Raczej przypadek.

2. Czy jest gdzie¶ opisana czu³o¶æ ró¿nych modeli aparatów,

nie ma.
czyli czy mogê oczekiwaæ, ¿e te najdro¿sze maj± najlepsz±
czu³o¶æ?

nie.

Data: 2012-08-08 11:41:42
Autor: elmer radi radisson
On 2012-08-07 19:43, Jan45 wrote:

1. Czy Era (tak nazywajÄ… moje aparaty obecnego T-mobile)
ma najlepszy zasięg zawsze, czy to był przypadek?

Jak dany operator moze miec "zawsze najlepszy zasieg", skoro znajdujac
sie w roznych miejscach, mozesz byc blizej stacji bazowej raz jednego,
a raz innego operatora?

To wszystko przeciez reguluje fizyka, a nie czarna magia.

--

memento lorem ipsum

Data: 2012-08-08 12:34:17
Autor: Jan45
Pytanie: czułość aparatów i zasięg operatora
W dniu 2012-08-08 11:41, elmer radi radisson pisze:
(...)
[...]

Ależ tak, jasne. Ale piszemy tu przecież językiem potocznym,
więc dla żądnych pełnego i ścisłego wyjaśnienia muszę
przetłumaczyć to na język precyzyjny.

A wyszło mi to tłumaczenie tak:
Czy Era ma stacje rozmieszczone najkorzystniej?
Czyli: Czy ma najlepsze pokrycie terenu (Polski lub jakiegoÅ›
podobszaru) w porównaniu do stacji innych operatorów?

Ale odpowiedź już mam, więc piszę tylko dla porządku, dla
nietolerujacych czarnej magii, nawet domniemanej.

Jan

Data: 2012-08-09 13:01:56
Autor: z
W dniu 2012-08-08 12:34, Jan45 pisze:
Czy Era ma stacje rozmieszczone najkorzystniej?
Czyli: Czy ma najlepsze pokrycie terenu (Polski lub jakiego¶
podobszaru) w porównaniu do stacji innych operatorów?

W teorii to mo¿e i tak ale jak sobie przypomnê jakie mia³em cyrki po przej¶ciu do pleja. Mimo wspomagania siê nadajnikami plusa po³±czenia bezustannie próbowa³y siê trzymaæ s³abiutkiego zasiêgu pleya. Ustawienia na sztywno sieci nie w tel. nie pomaga³y.
Dla równowagi orange bardzo czêsto mia³a awarie :-)

Ostatnio jako¶ (odpukaæ) jest dobrze.

Pytanie: czułość aparatów i zasięg ope ratora