Pytanie dla tych co niedawno robili prawo jazdy

Data: 2009-07-23 20:27:00
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek
Pytanie dla tych co niedawno robili prawo jazdy
MichalP pisze:
Hej,

proste pytania, mamy skrzyżowanie jak na znaku T-6a - czyli droga główna zakręca a na wprost mamy podrzędną. Czy mamy używać migacza jadąc drogą główną? Co jadąc na wprost w drogę podrzędną - używać migacza?

Oczywiscie, zmieniasz kierunek ruchu. Nie wazne jak przebiega pierwszeństwo na skrzyzowaniu, jesli skrecasz - uzywasz kierunkowskazu. Jedziesz prosto - nie sygnalizujesz _zadnego_ skretu. Zreszta, poszukaj w archiwum, byl link do programu z TVP Info na temat "lamanych" skrzyzowan. Jak przyklad bylo dosc ciekawe, podwojne skrzyzowanie.

--
Michał "HoMMeR" Paszek
hydrokomfort by Citroen BX 14TGE

Data: 2009-07-24 10:32:49
Autor: Toworek
Michał "HoMMeR" Paszek pisze:
Oczywiscie, zmieniasz kierunek ruchu. Nie wazne jak przebiega pierwszeństwo na skrzyzowaniu,

a ja to jestem ciekaw co robisz jak jedziesz po łuku powiedzmy droga krajową i na tym łuku jest skrzyżowanie z jakąś mniejszą dróżką (o statusie drogi), załóżmy też, że przed skrzyżowaniem stoi odpowiedni znak - czy wtedy też zmieniasz kierunek ruchu i oznajmiasz o tym wszystkim?

Data: 2009-07-24 10:37:06
Autor: Tristan
Pytanie dla tych co niedawno robili prawo jazdy
W odpowiedzi na pismo z piątek 24 lipiec 2009 10:32 (autor Toworek publikowane na pl.misc.samochody, wasz znak: <h4brjq$6c0$1@news.ett.com.ua>):

[...]

Oczywiście. Niestety niektórzy tego nie robią i są potem zdziwieni, że jadąc
prosto w tę małą drużkę nagle im się zatrzymuję na środku. A przecież,
skoro nie sygnalizowałem skrętu, to wiadomo, że pojadę na wprost. Zasada jest jasna, prosta, logiczna i szukanie wyjątków i jej komplikowanie,
to tylko proszenie się o kłopoty. --
Tristan

Niech nie wychodzi z waszych ust żadna mowa szkodliwa, lecz tylko budująca, zależnie od potrzeby, by wyświadczała dobro słuchającym. (Ef 4,29)

Data: 2009-07-24 13:14:18
Autor: moje_przedmioty

Użytkownik "Tristan" <niechce@spamu.pl> napisał w wiadomości news:h4bqnc$839$1news.interia.pl...
[...]

Ciebie na drodze nie interesują jasne zasady tylko PORD
z punktu widzenia PORD w opisanym przez twórce wątku nie jesteś zobowiązany do włączania kierunkowskazu.

Data: 2009-07-24 13:19:15
Autor: Tristan
Pytanie dla tych co niedawno robili prawo jazdy
W odpowiedzi na pismo z piątek 24 lipiec 2009 13:14 (autor moje_przedmioty publikowane na pl.misc.samochody, wasz znak: <h4c5l2$ejo$1@nemesis.news.neostrada.pl>):

Ciebie na drodze nie interesują jasne zasady tylko PORD

Nie. Obowiązują mnie zasady jasne i proste, a część z nich jest spisana
także w PoRD i okolicy.
z punktu widzenia PORD w opisanym przez twórce wątku nie jesteś
zobowiązany do włączania kierunkowskazu.

Albowiem? Skoro zmieniam kierunek, to zdecydowanie sygnalizuję. W prawo to w
prawo, w lewo to w lewo, a na wprost nie sygnalizuję. Skoro jest
skrzyżowanie, a ja jadę w prawo, to nie ważne, że nie zmieniam Drogi
Krajowej na Drogę Wiejską. Skręcam i zmieniam kierunek jazdy, choć nie
zmieniam drogi w sensie oznaczenia dróg numerami. --

Data: 2009-07-24 19:56:25
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek
Toworek pisze:
Michał "HoMMeR" Paszek pisze:
[...]

Wowczas znak z pierszenstwem na pewno nie wyglada tak, jak ten autora watku. Zwroc szczegolna uwage na forme pierszenstwa na tym znaku, ktorego dotyczy temat.

Jezeli na luku drogi jest skrzyzowanie ktore Ty dajesz jako kontrprzyklad to musi to byc skrzyzowanie w ksztalcie "T", a ja jade "daszkiem" - inaczej musialaby byc jeszcze czwarta droga na wprost i wowczas sytuacja diametralnie by sie roznila od zalozonej przez Ciebie jako kontrargument.