Pytanie do Cavanillo 49PUS7170/1

Data: 2016-01-29 19:16:51
Autor: Marek
Pytanie do Cavanillo 49PUS7170/1
Ostatnio opisa┼ée┼Ť tv philips 49PUS7170/1, w─ůtek by┼é o nagrywaniu i dw├│ch tunerach.
Z kontekstu wynikało, że posiadasz ten tv. Też się nim zainteresowałem, ale w sklepie (Saturn) powiedział sprzedawca, że na 100% nie ma w tym tv aktywnej opcji nagrywania. Jak to z tym jest??
I ┼╝e ten Android  tv jest do bani, wiesza si─Ö, klienci oddaj─ů.

--
Marek

Data: 2016-01-29 22:29:01
Autor: Cavallino
W dniu 29.01.2016 o 19:16, Marek pisze:
[...]

Bzdura, to jedyny telewizor w tej cenie, kt├│ry posiada dwa gniazda CI, dwa tunery i umo┼╝liwia niezale┼╝ne nagrywanie oraz dwutunerowy PIP (tylko tv cyfrowa).
Mnie w Saturnie te┼╝ do niego zniech─Öcali, ale nie mieli ┼╗ADNEJ alternatywy.
Ani nawet nie znali jego funkcji - to że na pilocie jest klawisz do funkcji PIP musiałem im pokazywać ja, oni nawet nie wiedzieli że taka funkcja jest w Philipsach (bo nazywa się Multiview).

I ┼╝e ten Android  tv jest do bani, wiesza si─Ö, klienci oddaj─ů.

To akurat prawda, soft jest mocno niedopracowany.
Np. muszę używać EPG z internetu, a nie z tv, bo aplikacja EPG z tv nie działa prawidłowo, gubi nagrania, nie uruchamia timera na czas.
Telewizor cz─Östo si─Ö resetuje podczas kombinacji pilotem po jego funkjach, czasem nie chce si─Ö uruchomi─ç przez d┼éu┼╝sz─ů chwil─Ö - obstawiam ┼╝e wtedy te┼╝ si─Ö resetuje (tj. postanawia od nowa za┼éadowa─ç androida, co zawsze trwa d┼éu┼╝sz─ů chwil─Ö), tyle ┼╝e z wy┼é─ůczonym ekranem.

Niemniej - wszystkie telewizory z android tv maj─ů mocno niedopracowane softy.
Do tego stopnia, ┼╝e Sony (przynajmniej modele w podobnej cenie) mimo ┼╝e teoretycznie ma dwa tunery, nie umo┼╝liwia na t─ů chwil─Ö ani nagrywania (w og├│le, nawet z jednego tunera), ani PIP - wi─Öc ten drugi tuner jest CA┼üKOWICIE nieu┼╝ywalny, ale zap┼éaci─ç za niego trzeba.

I r├│wnie┼╝ ka┼╝─ů czeka─ç na nowy soft - ale z tego co wyczyta┼éem w necie, nigdy nie b─Ödzie w nim nagrywania z dw├│ch tuner├│w, co Philips zapewnia ju┼╝ teraz.
Przy czym ten soft miał być już w październiku, a teraz jest zapowiadany na marzec.

To ja ju┼╝ wol─Ö korzysta─ç z wszystkich funkcji, kt├│re Philips oferuje ju┼╝ teraz i czeka─ç na stabilniejszy soft (wypuszczaj─ů go tak raz na dwa miesi─ůce).

W sumie zastanawia┼éem si─Ö te┼╝ nad oddaniem, ale nie ma ┼╝adnego tv na rynku, kt├│ry mia┼éby hardware  o podobnych parametrach jak ten Philips.
Sony np. nie ma drugiego gniazda CI, więc NIGDY nie zapewni w pełni niezależnego nagrywania z kablówki, tylko z kanałów niekodowanych.
Z satelity zreszt─ů te┼╝ nie, bo ju┼╝ chyba wszyscy operatorzy paruj─ů modu┼éy z kartami i ┼╝aden nie zapewnia modu┼éu wielokana┼éowego.
Mo┼╝e z wyj─ůtkiem starych kart Cameleon po Cyfrze+, na kt├│rych zadzia┼éa Aston.

Data: 2016-01-29 23:05:18
Autor: Marek
On Fri, 29 Jan 2016 22:29:01 +0100, Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:
[...]
funkcja jest w Philipsach (bo nazywa si─Ö Multiview).

Ale co daj─ů dwa.gniazda CI?
Aby ogl─ůda─ç tv kablow─ů cyfrow─ů i tak musz─Ö mie─ç tuner od dostawcy tv kablowej. Inaczej si─Ö nie da, tak twierdzi dostawca tv kablowej.
No to bra─ç ten tv czy nie? W sieci po nim je┼╝d┼╝─ů. To prawda, ┼╝e nie umie odtworzy─ç ┼╝adnego materia┼éu 4K z pliku? Tylko zdj─Öcia.
Nawet aplikacja youtube nie mo┼╝e odtworzy─ç nic wi─Öcej ni┼╝ full hd.
Co jeszcze w nim nie działa?
Widz─Ö, ┼╝e ostatnia aktualizacja softu jest z 16.12.2015, czy masz t─ů wersj─Ö?

--
Marek

Data: 2016-01-30 16:22:45
Autor: Cavallino
W dniu 29.01.2016 o 23:05, Marek pisze:
[...]
Ani nawet nie znali jego funkcji - to ┼╝e na pilocie jest klawisz do
funkcji PIP musiałem im pokazywać ja, oni nawet nie wiedzieli że
taka
funkcja jest w Philipsach (bo nazywa si─Ö Multiview).

Ale co daj─ů dwa.gniazda CI?

Wk┼éadasz dwa modu┼éy i dwie karty i masz zupe┼énie niezale┼╝n─ů prac─Ö obu tuner├│w.
R├│wnie┼╝ satelitarnych.

Ja w┼éo┼╝y┼éem dwa modu┼éy od kabl├│wki i dzia┼éaj─ů super.

Aby ogl─ůda─ç tv kablow─ů cyfrow─ů i tak musz─Ö mie─ç tuner od dostawcy tv
kablowej. Inaczej si─Ö nie da, tak twierdzi dostawca tv kablowej.

Ale to ju┼╝ problem Twojej kabl├│wki, a nie telewizora.

No to bra─ç ten tv czy nie? W sieci po nim je┼╝d┼╝─ů. To prawda, ┼╝e nie umie
odtworzyć żadnego materiału 4K z pliku? Tylko zdjęcia.

Ciężko powiedzieć, nie sprawdzałem na takich materiałach.
W najnowszym sofcie spieprzyli kodeki, więc mało co odtwarza we wbudowanym programie.

┼╗eby odtworzy─ç czasem jaki┼Ť divx ┼Ťci─ůgn─ů┼éem inny player ze sklepu androida.

Nawet aplikacja youtube nie mo┼╝e odtworzy─ç nic wi─Öcej ni┼╝ full hd.

Umieć to umie, pytanie tylko jakim kodekiem jest zakodowany dany materiał.
Jakiego┼Ť popularnego rzekomo brakuje w wi─Ökszo┼Ťci tv na androidzie.
Ja w ka┼╝dym razie ogl─ůda┼éem jakie┼Ť trailery 4k z youtube, natomiast g┼éowy nie dam sobie obci─ů─ç ┼╝e z tak─ů rozdzielczo┼Ťci─ů faktycznie by┼éy odtwarzane, bo nie tak ┼éatwo to sprawdzi─ç.

Ale to te┼╝ kwestia softu - w najnowszym rzekomo dodali 4k do Netflixa, wi─Öc to nie jest problem sprz─Ötowy, tylko software'owy.

Co jeszcze w nim nie działa?
Widz─Ö, ┼╝e ostatnia aktualizacja softu jest z 16.12.2015, czy masz t─ů
wersj─Ö?

Niestety tak, pospieszyłem się i pozwoliłem na aktualizację i dopiero wtedy doczytałem że ona więcej zepsuła (kodeki) niż naprawiła.
Na sofcie w sklepie divx-y działały.

Data: 2016-01-30 17:15:48
Autor: Marek
On Sat, 30 Jan 2016 16:22:45 +0100, Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:
Ja w┼éo┼╝y┼éem dwa modu┼éy od kabl├│wki i dzia┼éaj─ů super.

Dlaczego a┼╝ 2? Masz dwie kabl├│wki?

Ale to ju┼╝ problem Twojej kabl├│wki, a nie telewizora.

No tak, ale to kwestionuje mi sens klasyfikacjj wyboru pod te funkcj─Ö, skoro i  tak ich nie wykorzystam.

--
Marek

Data: 2016-01-30 17:58:14
Autor: Cavallino
W dniu 30.01.2016 o 17:15, Marek pisze:
On Sat, 30 Jan 2016 16:22:45 +0100, Cavallino
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:
Ja w┼éo┼╝y┼éem dwa modu┼éy od kabl├│wki i dzia┼éaj─ů super.

Dlaczego a┼╝ 2? Masz dwie kabl├│wki?

Jeden do nagrywania w tel i PIP.
Sk─ůd niby drugi tuner ma wzi─ů─ç uprawnienia?

Ale to ju┼╝ problem Twojej kabl├│wki, a nie telewizora.

No tak, ale to kwestionuje mi sens klasyfikacjj wyboru pod te funkcj─Ö,
skoro i  tak ich nie wykorzystam.

Kabl├│wki si─Ö rozwijaj─ů, pozostaje te┼╝ tv-sat z tyn samym problemem.

Data: 2016-01-30 16:42:57
Autor: Cavallino
Pytanie do Cavanillo 49PUS7170/1
W dniu 29.01.2016 o 23:05, Marek pisze:
> To prawda, ┼╝e nie umie
odtworzyć żadnego materiału 4K z pliku?

Podaj link do jakiego┼Ť konkretnego materia┼éu kt├│ry Ci─Ö interesuje, to go ┼Ťci─ůgn─Ö i sprawdz─Ö.

Data: 2016-01-31 12:36:13
Autor: Cavallino
Pytanie do Cavanillo 49PUS7170/1
W dniu 29.01.2016 o 23:05, Marek pisze:

No to bra─ç ten tv czy nie? W sieci po nim je┼╝d┼╝─ů. To prawda, ┼╝e nie umie
odtworzyć żadnego materiału 4K z pliku?

Nieprawda.
W┼éa┼Ťnie sprawdzi┼éem - odtwarza bez problemu.

Czyli tak jak pisa┼éem, problemem mo┼╝e by─ç kodek w jakim┼Ť konkretnym materiale, a nie mo┼╝liwo┼Ťci telewizora jako takiego.

Data: 2016-02-01 00:33:34
Autor: Marek
On Sun, 31 Jan 2016 12:36:13 +0100, Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:
W┼éa┼Ťnie sprawdzi┼éem - odtwarza bez problemu.
Czyli tak jak pisa┼éem, problemem mo┼╝e by─ç kodek w jakim┼Ť konkretnym materiale, a nie mo┼╝liwo┼Ťci telewizora jako takiego.

No tak, ale patrz─ůc z pkt. widzenia klienta jak co┼Ť nie dzia┼éa to globalnie zawsze wina spadnie na tv, bo np. u s─ůsiada inny tv odtwarza (problematyczny kodek).

Tak btw. nagrywania przez tegp philipsa, (nie pami─Ötam czy o to pyta┼éem): czy mo┼╝na nagrywa─ç i jednocze┼Ťnie odtwarza─ç ten nagrywany materia┼é (taki timeshift)?  Przydaje si─Ö to do przeskakiwania reklam. Czy inne nagrania mo┼╝na odtwarza─ç podczas trwaj─ůcego nagrywania?

--
Marek

Data: 2016-02-01 17:00:00
Autor: Cavallino
W dniu 01.02.2016 o 00:33, Marek pisze:
[...]

No niby tak - ale ja kupi┼éem ten tv ┼Ťwiadomie, a uhd to dla mnie dodatek do reszty, przynajmniej dop├│ki nie ma telewizji uhd.
Fajnie ┼╝e jest, jak przyda si─Ö w przysz┼éo┼Ťci to super, ale jak nie - to te┼╝ si─Ö nic nie stanie.

[...]

Na wszystkie pytania - tak.
Nagrywanie/timeshift i odtwarzanie s─ů ca┼ékowicie niezale┼╝ne.

Jedyne co nie działa podczas nagrywania to pip, ale to akurat logiczne, bo potrzebny by był mu trzeci tuner.

Data: 2016-01-29 23:07:49
Autor: Marek
Pytanie do Cavanillo 49PUS7170/1
On Fri, 29 Jan 2016 22:29:01 +0100, Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:
Np. musz─Ö u┼╝ywa─ç EPG z internetu, a nie z tv, bo aplikacja EPG z tv
nie
działa prawidłowo, gubi nagrania, nie uruchamia timera na czas.

A z jakiego źródła nagrywasz, z kablówki cyfrowej??

--
Marek

Data: 2016-01-30 17:12:32
Autor: Marek
On Sat, 30 Jan 2016 16:23:04 +0100, Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:
> A z jakiego źródła nagrywasz, z kablówki cyfrowej??
Tak.

Jaka kabl├│wka? UPC?

--
Marek

Data: 2016-01-30 17:57:11
Autor: Cavallino
W dniu 30.01.2016 o 17:12, Marek pisze:
On Sat, 30 Jan 2016 16:23:04 +0100, Cavallino
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:
> A z jakiego źródła nagrywasz, z kablówki cyfrowej??
Tak.

Jaka kabl├│wka? UPC?

Inea.

Data: 2016-04-11 19:19:01
Autor: Cavallino
Pytanie do Cavanillo 49PUS7170/1
W dniu 29.01.2016 o 23:07, Marek pisze:
On Fri, 29 Jan 2016 22:29:01 +0100, Cavallino
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:
Np. muszŕ u┐ywaŠ EPG z internetu, a nie z tv, bo aplikacja EPG z tv
nie
dzia│a prawid│owo, gubi nagrania, nie uruchamia timera na czas.

Wygl▒da na to, ┐e uda│o mi siŕ znale╝Š rozwi▒zanie tego problemu.
Moja kablˇwka musi co grzebaŠ w wysy│anym epg, z ktˇrego korzysta telewizor do nagrywania, co skutkuje pomijaniem i zmian▒ zaplanowanych nagra˝.
Mo┐e to jest nieprawid│owy format sygna│u epg - to ┐e epg nie jest w prawid│owym formacie Âwiadczy choŠby z│y sposˇb kodowania polskich znakˇw.

Ale wystarczy zmieniŠ godzinŕ nagrywania, choŠby o 1 minutŕ i problem ustŕpuje, albo zupe│nie rŕcznie ustawiŠ czas nagrywania - wtedy nagrania siŕ nie zmieniaj▒.
WidaŠ po takich myku telewizor nagrywa tylko wg godziny, a olewa epg.

Przy okazji - Philipsowi niedawno wyciek│ testowy soft do tego tv (wersji 41) w ktˇrym dzia│a│ HEVC z satelity.
Czyli problem tak naprawdŕ nie tkwi w hardware, a przynajmniej idzie go rozwi▒zaŠ softwarem.

Niestety - w najnowszym oficjalnym sofcie (v. 52) ponoŠ nadal tej funkcji nie udostŕpnili i uhd kodowane hevc, z satelity nie odtworzysz.
Za to nowy soft jest du┐o stabilniejszy od poprzedniego, grudniowego (wersja 28). do tego du┐o szybciej uruchamia siŕ telewizor oraz mo┐na instalowaŠ aplikacje z dowolnego ╝rˇd│a.
A co za tym idzie zrootowaŠ androida i ustawiaŠ go jak dusza zapragnie.

Pytanie do Cavanillo 49PUS7170/1