Pytanie do Cavanillo 49PUS7170/1

Data: 2016-01-29 22:29:01
Autor: Cavallino
Pytanie do Cavanillo 49PUS7170/1
W dniu 29.01.2016 o 19:16, Marek pisze:
Ostatnio opisałeś tv philips 49PUS7170/1, wątek był o nagrywaniu i dwóch
tunerach.
Z kontekstu wynikało, że posiadasz ten tv. Też się nim zainteresowałem,
ale w sklepie (Saturn) powiedział sprzedawca, że na 100% nie ma w tym tv
aktywnej opcji nagrywania. Jak to z tym jest??

Bzdura, to jedyny telewizor w tej cenie, który posiada dwa gniazda CI, dwa tunery i umożliwia niezależne nagrywanie oraz dwutunerowy PIP (tylko tv cyfrowa).
Mnie w Saturnie też do niego zniechęcali, ale nie mieli ŻADNEJ alternatywy.
Ani nawet nie znali jego funkcji - to że na pilocie jest klawisz do funkcji PIP musiałem im pokazywać ja, oni nawet nie wiedzieli że taka funkcja jest w Philipsach (bo nazywa się Multiview).

I że ten Android  tv jest do bani, wiesza się, klienci oddają.

To akurat prawda, soft jest mocno niedopracowany.
Np. muszę używać EPG z internetu, a nie z tv, bo aplikacja EPG z tv nie działa prawidłowo, gubi nagrania, nie uruchamia timera na czas.
Telewizor często się resetuje podczas kombinacji pilotem po jego funkjach, czasem nie chce się uruchomić przez dłuższą chwilę - obstawiam że wtedy też się resetuje (tj. postanawia od nowa załadować androida, co zawsze trwa dłuższą chwilę), tyle że z wyłączonym ekranem.

Niemniej - wszystkie telewizory z android tv mają mocno niedopracowane softy.
Do tego stopnia, że Sony (przynajmniej modele w podobnej cenie) mimo że teoretycznie ma dwa tunery, nie umożliwia na tą chwilę ani nagrywania (w ogóle, nawet z jednego tunera), ani PIP - więc ten drugi tuner jest CAŁKOWICIE nieużywalny, ale zapłacić za niego trzeba.

I również każą czekać na nowy soft - ale z tego co wyczytałem w necie, nigdy nie będzie w nim nagrywania z dwóch tunerów, co Philips zapewnia już teraz.
Przy czym ten soft miał być już w październiku, a teraz jest zapowiadany na marzec.

To ja już wolę korzystać z wszystkich funkcji, które Philips oferuje już teraz i czekać na stabilniejszy soft (wypuszczają go tak raz na dwa miesiące).

W sumie zastanawiałem się też nad oddaniem, ale nie ma żadnego tv na rynku, który miałby hardware  o podobnych parametrach jak ten Philips.
Sony np. nie ma drugiego gniazda CI, więc NIGDY nie zapewni w pełni niezależnego nagrywania z kablówki, tylko z kanałów niekodowanych.
Z satelity zresztą też nie, bo już chyba wszyscy operatorzy parują moduły z kartami i żaden nie zapewnia modułu wielokanałowego.
Może z wyjątkiem starych kart Cameleon po Cyfrze+, na których zadziała Aston.

Data: 2016-01-29 23:05:18
Autor: Marek
On Fri, 29 Jan 2016 22:29:01 +0100, Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:
[...]

Ale co dają dwa.gniazda CI?
Aby oglądać tv kablową cyfrową i tak muszę mieć tuner od dostawcy tv kablowej. Inaczej się nie da, tak twierdzi dostawca tv kablowej.
No to brać ten tv czy nie? W sieci po nim jeżdżą. To prawda, że nie umie odtworzyć żadnego materiału 4K z pliku? Tylko zdjęcia.
Nawet aplikacja youtube nie może odtworzyć nic więcej niż full hd.
Co jeszcze w nim nie działa?
Widzę, że ostatnia aktualizacja softu jest z 16.12.2015, czy masz tą wersję?

--
Marek

Data: 2016-01-30 16:22:45
Autor: Cavallino
W dniu 29.01.2016 o 23:05, Marek pisze:
[...]

Wkładasz dwa moduły i dwie karty i masz zupełnie niezależną pracę obu tunerów.
Również satelitarnych.

Ja włożyłem dwa moduły od kablówki i działają super.

Aby oglądać tv kablową cyfrową i tak muszę mieć tuner od dostawcy tv
kablowej. Inaczej się nie da, tak twierdzi dostawca tv kablowej.

Ale to już problem Twojej kablówki, a nie telewizora.

No to brać ten tv czy nie? W sieci po nim jeżdżą. To prawda, że nie umie
odtworzyć żadnego materiału 4K z pliku? Tylko zdjęcia.

Ciężko powiedzieć, nie sprawdzałem na takich materiałach.
W najnowszym sofcie spieprzyli kodeki, więc mało co odtwarza we wbudowanym programie.

Żeby odtworzyć czasem jakiś divx ściągnąłem inny player ze sklepu androida.

Nawet aplikacja youtube nie może odtworzyć nic więcej niż full hd.

Umieć to umie, pytanie tylko jakim kodekiem jest zakodowany dany materiał.
Jakiegoś popularnego rzekomo brakuje w większości tv na androidzie.
Ja w każdym razie oglądałem jakieś trailery 4k z youtube, natomiast głowy nie dam sobie obciąć że z taką rozdzielczością faktycznie były odtwarzane, bo nie tak łatwo to sprawdzić.

Ale to też kwestia softu - w najnowszym rzekomo dodali 4k do Netflixa, więc to nie jest problem sprzętowy, tylko software'owy.

Co jeszcze w nim nie działa?
Widzę, że ostatnia aktualizacja softu jest z 16.12.2015, czy masz tą
wersję?

Niestety tak, pospieszyłem się i pozwoliłem na aktualizację i dopiero wtedy doczytałem że ona więcej zepsuła (kodeki) niż naprawiła.
Na sofcie w sklepie divx-y działały.

Data: 2016-01-30 17:15:48
Autor: Marek
On Sat, 30 Jan 2016 16:22:45 +0100, Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:
Ja włożyłem dwa moduły od kablówki i działają super.

Dlaczego aż 2? Masz dwie kablówki?

Ale to już problem Twojej kablówki, a nie telewizora.

No tak, ale to kwestionuje mi sens klasyfikacjj wyboru pod te funkcję, skoro i  tak ich nie wykorzystam.

--
Marek

Data: 2016-01-30 17:58:14
Autor: Cavallino
W dniu 30.01.2016 o 17:15, Marek pisze:
On Sat, 30 Jan 2016 16:22:45 +0100, Cavallino
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:
Ja włożyłem dwa moduły od kablówki i działają super.

Dlaczego aż 2? Masz dwie kablówki?

Jeden do nagrywania w tel i PIP.
Skąd niby drugi tuner ma wziąć uprawnienia?

Ale to już problem Twojej kablówki, a nie telewizora.

No tak, ale to kwestionuje mi sens klasyfikacjj wyboru pod te funkcję,
skoro i  tak ich nie wykorzystam.

Kablówki się rozwijają, pozostaje też tv-sat z tyn samym problemem.

Data: 2016-01-30 16:42:57
Autor: Cavallino
Pytanie do Cavanillo 49PUS7170/1
W dniu 29.01.2016 o 23:05, Marek pisze:
> To prawda, że nie umie
odtworzyć żadnego materiału 4K z pliku?

Podaj link do jakiegoś konkretnego materiału który Cię interesuje, to go ściągnę i sprawdzę.

Data: 2016-01-31 12:36:13
Autor: Cavallino
Pytanie do Cavanillo 49PUS7170/1
W dniu 29.01.2016 o 23:05, Marek pisze:

No to brać ten tv czy nie? W sieci po nim jeżdżą. To prawda, że nie umie
odtworzyć żadnego materiału 4K z pliku?

Nieprawda.
Właśnie sprawdziłem - odtwarza bez problemu.

Czyli tak jak pisałem, problemem może być kodek w jakimś konkretnym materiale, a nie możliwości telewizora jako takiego.

Data: 2016-02-01 00:33:34
Autor: Marek
On Sun, 31 Jan 2016 12:36:13 +0100, Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:
Właśnie sprawdziłem - odtwarza bez problemu.
Czyli tak jak pisałem, problemem może być kodek w jakimś konkretnym materiale, a nie możliwości telewizora jako takiego.

No tak, ale patrząc z pkt. widzenia klienta jak coś nie działa to globalnie zawsze wina spadnie na tv, bo np. u sąsiada inny tv odtwarza (problematyczny kodek).

Tak btw. nagrywania przez tegp philipsa, (nie pamiętam czy o to pytałem): czy można nagrywać i jednocześnie odtwarzać ten nagrywany materiał (taki timeshift)?  Przydaje się to do przeskakiwania reklam. Czy inne nagrania można odtwarzać podczas trwającego nagrywania?

--
Marek

Data: 2016-02-01 17:00:00
Autor: Cavallino
W dniu 01.02.2016 o 00:33, Marek pisze:
[...]

No niby tak - ale ja kupiłem ten tv świadomie, a uhd to dla mnie dodatek do reszty, przynajmniej dopóki nie ma telewizji uhd.
Fajnie że jest, jak przyda się w przyszłości to super, ale jak nie - to też się nic nie stanie.

[...]

Na wszystkie pytania - tak.
Nagrywanie/timeshift i odtwarzanie są całkowicie niezależne.

Jedyne co nie działa podczas nagrywania to pip, ale to akurat logiczne, bo potrzebny by był mu trzeci tuner.

Data: 2016-01-29 23:07:49
Autor: Marek
[...]

A z jakiego źródła nagrywasz, z kablówki cyfrowej??

--
Marek

Data: 2016-01-30 17:12:32
Autor: Marek
On Sat, 30 Jan 2016 16:23:04 +0100, Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:
> A z jakiego źródła nagrywasz, z kablówki cyfrowej??
Tak.

Jaka kablówka? UPC?

--
Marek

Data: 2016-01-30 17:57:11
Autor: Cavallino
W dniu 30.01.2016 o 17:12, Marek pisze:
On Sat, 30 Jan 2016 16:23:04 +0100, Cavallino
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:
> A z jakiego źródła nagrywasz, z kablówki cyfrowej??
Tak.

Jaka kablówka? UPC?

Inea.

Data: 2016-04-11 19:19:01
Autor: Cavallino
Pytanie do Cavanillo 49PUS7170/1
W dniu 29.01.2016 o 23:07, Marek pisze:
On Fri, 29 Jan 2016 22:29:01 +0100, Cavallino
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:
Np. musz uywa EPG z internetu, a nie z tv, bo aplikacja EPG z tv
nie
dziaa prawidowo, gubi nagrania, nie uruchamia timera na czas.

Wyglda na to, e udao mi si znale rozwizanie tego problemu.
Moja kablwka musi co grzeba w wysyanym epg, z ktrego korzysta telewizor do nagrywania, co skutkuje pomijaniem i zmian zaplanowanych nagra.
Moe to jest nieprawidowy format sygnau epg - to e epg nie jest w prawidowym formacie wiadczy choby zy sposb kodowania polskich znakw.

Ale wystarczy zmieni godzin nagrywania, choby o 1 minut i problem ustpuje, albo zupenie rcznie ustawi czas nagrywania - wtedy nagrania si nie zmieniaj.
Wida po takich myku telewizor nagrywa tylko wg godziny, a olewa epg.

Przy okazji - Philipsowi niedawno wyciek testowy soft do tego tv (wersji 41) w ktrym dziaa HEVC z satelity.
Czyli problem tak naprawd nie tkwi w hardware, a przynajmniej idzie go rozwiza softwarem.

Niestety - w najnowszym oficjalnym sofcie (v. 52) pono nadal tej funkcji nie udostpnili i uhd kodowane hevc, z satelity nie odtworzysz.
Za to nowy soft jest duo stabilniejszy od poprzedniego, grudniowego (wersja 28). do tego duo szybciej uruchamia si telewizor oraz mona instalowa aplikacje z dowolnego rda.
A co za tym idzie zrootowa androida i ustawia go jak dusza zapragnie.

Pytanie do Cavanillo 49PUS7170/1