Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.prawo   »   Pytanie do Lecha W.: "Czy ukryta broń przechowywana jest w sejfie spełniającym normę S1 obecnie wymagany w ustawie o broni i amunicji?" ;-)

Data: 2018-07-04 09:21:40
Autor: A. Filip
Pytanie do Lecha W.: "Czy ukryta broń przechowywana jest w sejfie spełniającym normę S1 obecnie wymagany w ustawie o broni i amunicji?" ;-)
https://www.tvp.info/37920905/walesa-sie-tlumaczy-ze-skasowanych-wpisow-panie-brudzinski-przeczytaj-pan-dokladnie
Wałęsa się tłumaczy ze skasowanych wpisów. ,,Panie Brudziński, przeczytaj Pan dokładnie"
jmk, mnie 03.07.2018, 13:51

Czy ktoś ma prawo skontrolować przechowywanie "ukrytej" przez
Lecha W. broni w zgodzie z ustawą?  Pod groźbą jakich sankcji? ;-)

--
A. Filip

Data: 2018-07-04 21:10:08
Autor: Robert Tomasik
W dniu 04-07-18 o 09:21, A. Filip pisze:
[...]

Nie che mi się szukać podstawy, tym ne mniej termin dostosowania sposobu
przechowywania broni do obecnych wymogów upływa w 2019 roku. Fakt
posiadania stosownych warunków do jej przechowania sprawdza dzielnicowy
w trakcie pisana opinii przed wydaniem pozwolenia. Natomiast tego, czy
właściciel broń przechowuje w skrzynce,czy w iny sposób, to nie sposób
sprawdzić, no bo on ją może nosić. Problem się wygeneruje, jeśli ktoś
broń taką ukradnie, a nie była ona odpowiednio zabezpieczona.

Data: 2018-07-05 09:15:55
Autor: Liwiusz
[...]

Jaki problem, skoro "mógł ją nosić"?

--
Liwiusz

Data: 2018-07-05 01:17:42
Autor: radoslaw
W dniu czwartek, 5 lipca 2018 09:16:00 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:
> Problem się wygeneruje, jeśli ktoś
> broń taką ukradnie, a nie była ona odpowiednio zabezpieczona.

Jaki problem, skoro "mógł ją nosić"?

Jak rozumiem chodzi o przypadek, kiedy "przestał nosić", "nie zabezpieczył odpowiednio" i "ktoś ukradł", to "problem".

R.

Data: 2018-07-05 10:23:29
Autor: A. Filip
radoslaw@korzeniewski.net pisze:
> [...]

Jak rozumiem chodzi o przypadek, kiedy "przestał nosić", "nie
zabezpieczył odpowiednio" i "ktoś ukradł", to "problem".

Liwiusz tylko zasugerował że Lecha Wałęsą (też) jest zdolny
"mijać się z prawdą" w swoim interesie.  Nie zrozumiałeś? :-)

--
A. Filip

Data: 2018-07-05 01:29:42
Autor: radoslaw
W dniu czwartek, 5 lipca 2018 10:23:31 UTC+2 użytkownik A. Filip napisał:
Liwiusz tylko zasugerował że Lecha Wałęsą (też) jest zdolny
"mijać się z prawdą" w swoim interesie.  Nie zrozumiałeś? :-)

Nie, nie zrozumiałem. Nasz były prezydent ani mnie ziębi ani grzeje, tym bardziej jego niekończące się "wybryki". Szanuję go jako byłego prezydenta (tak samo jak każdego innego byłego ale jeszcze żyjącego) ale nie za to jakim był prezydentem ani jakim jest byłym prezydentem. A tak na marginesie to coraz częściej się zastanawiam po co nam prezydent?

Data: 2018-07-05 11:12:52
Autor: A. Filip
[...]
Liwiusz tylko zasugerował że Lech Wałęsa (też) jest zdolny
[...]

Prezydent jest RP3 potrzebny dla potrzeb protokołu dyplomatycznego by
się nie odróżniać od "okolicznych praktyk".  Jednak to jakie prezydent
ma mieć uprawnienia to już całkiem inna bajka.  Prezydent na jedną
kadencje Lech Wałęsa miał i sobie zagarnął znacznie więcej uprawnień niż
obecna konstytucja przewiduje.  Prezydent z wyborów powszechnych
jakieś nie fasadowe uprawnienia jednak powinien mieć.

Ja się zaczynam przychylać do koncepcji wydłużenia kadencji prezydenta
(6-7 lat) z zakazem reelekcji (jak w Meksyku).

BTW Lech Wałęsa od falandyzacji prawa [1] jako "twarz" protestów w
obronie wysokich standardów przestrzegania dobrych prawnych obyczajów
przez władze to dla mnie zabójcza ironia, _wręcz farsa_ .

[1] https://pl.wikipedia.org/wiki/Falandyzacja

--
A. Filip

Data: 2018-07-05 11:36:16
Autor: Olin
Dnia Thu, 05 Jul 2018 11:12:52 +0200 (CEST), A. Filip napisał(a):

 Prezydent na jedną
kadencje Lech Wałęsa miał i sobie zagarnął znacznie więcej uprawnień niż
obecna konstytucja przewiduje.

Sklerotykom i młodzieży przypomnijmy, że pomysłodawcą prezydentury Wałęsy i
generalnie "nowego początku" był osobiście Orban Północy. Kiedy już jego
zbożny zamiar się powiódł, został szefem Kancelarii Prezydenta, do której
przygarnął - jakby inaczej - swego brata.
Wałęsa szybko się na nich poznał i wyrzucił z posad; od tej pory Kaczyńscy
obsesyjnie go nienawidzą.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

żeby rozpalić grilla."
autor nieznany

Data: 2018-07-05 11:36:45
Autor: radekp@konto.pl
Thu, 05 Jul 2018 11:12:52 +0200 (CEST), w <anfi+9nber0rlrf-i754@wp.eu>, "A.
Filip" <anfi@pseudonim.pl> napisał(-a):

Ja się zaczynam przychylać do koncepcji wydłużenia kadencji prezydenta
(6-7 lat) z zakazem reelekcji (jak w Meksyku).

Coś kiepski wzór.

Data: 2018-07-05 11:46:38
Autor: A. Filip
"radekp@konto.pl" <radekp@konto.pl> pisze:
05 Jul 2018 11:12:52 +0200 (CEST), "A. Filip" <anfi@pseudonim.pl> napisał(-a):

Ja się zaczynam przychylać do koncepcji wydłużenia kadencji prezydenta
(6-7 lat) z zakazem reelekcji (jak w Meksyku).

Coś kiepski wzór.

IMHO Tam chodziło o zablokowanie dyktatury pod płaszczykiem prezydentury.
U nas by chodziło o to by prezydent nie kupował w sobie politycznego
wsparcia potrzebnego do reelekcji, by od samego wyboru mógł być bardziej
niezależny.

--
A. Filip

Data: 2018-07-05 14:56:52
Autor: Animka
W dniu 2018-07-05 o 10:17, radoslaw@korzeniewski.net pisze:
[...]

To podobno jest broń otrzymana w prezencie. Jedna to ze szczerego złota.

--
animka

Data: 2018-07-05 19:08:02
Autor: A. Filip
Animka <animka@tonieja.wp.pl> pisze:
[...]

Lufa też jest ze szczerego złota? WOW! :-)

--
A. Filip

Data: 2018-07-05 19:33:55
Autor: Robert Tomasik
W dniu 05-07-18 o 19:08, A. Filip pisze:

[...]

Pojęcie "czyste złoto" jest pojęciem dość martwym, bo chyba normalnie
się nie używa tego. Przypominam, że robiono lufy armatnie z brązu czy
spiżu. Wg normy EN 12163 granica plastyczności brązu, to 420 MPa. Dla
złota po odpowiedniej obróbce plastycznej podawane jest 481 MPa. Tak
więc o ile pewnie żywotność takiej broni by była mniejsza, to akurat o
luf bym się niespecjalnie bał. Jak zrobić sprężynki, czi iglicę?

Data: 2018-07-06 07:05:22
Autor: J.F.
Dnia Thu, 5 Jul 2018 19:33:55 +0200, Robert Tomasik napisał(a):
[...]

Na sztabki :-)

Przypominam, że robiono lufy armatnie z brązu czy
spiżu. Wg normy EN 12163 granica plastyczności brązu, to 420 MPa. Dla
złota po odpowiedniej obróbce plastycznej podawane jest 481 MPa. Tak

Hm, a podobno złoto to miekki metal.
Jakis specjalny stop ?

więc o ile pewnie żywotność takiej broni by była mniejsza, to akurat o
luf bym się niespecjalnie bał. Jak zrobić sprężynki, czi iglicę?

I ile by to kosztowalo i ważyło.
Pozłacany co najwyzej.

Podobnie jak zlote zegarki, to pozłacane.
Ale dla bogatych sa wyjatki.

J.

Data: 2018-07-06 23:35:14
Autor: Robert Tomasik
W dniu 06-07-18 o 07:05, J.F. pisze:

[...]

To e jest czyste złoto.

[...]

Nie jestem metalurgiem. Zajrzałem do normy.

[...]

Tu i ówdzie raz na czas pojawiają się informacje o złotej broni. No ale
pistolet tak pod kilogram waży, anie każdego stać na kilo złota luzem, o
pistolecie nie wspominając. I oczywiście masz rację, że pewnie jeśli
już, to w większości są to pozłacane elementy. JA rozważyłem teoretycznie.

Data: 2018-07-07 14:59:47
Autor: Liwiusz
W dniu 06-07-18 o 07:05, J.F. pisze:

[...]

Co rozumiesz pod pojęciem "czyste złoto"?

--
Liwiusz

Data: 2018-07-05 23:36:15
Autor: Animka
W dniu 2018-07-05 o 19:08, A. Filip pisze:
[...]

Nie wiem, Nie wierzę temu pajacowi. Klepie co mu slina na język przyniesie.

To jest jako tako ciekawe:
http://wiadomosci.dziennik.pl/polityka/artykuly/577315,pietrzak-rzeplinski-gersdorf-glupi-potrzebuja-walesy.html

--
animka

Data: 2018-07-05 15:38:44
Autor: J.F.
Użytkownik "Robert Tomasik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5b3d1b91$0$692$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

A Walesa to o to pozwolenienie wystepowal, czy zalatwili bez dzielnicowego ?

Za to pamietajac SJS ... przyjdzie dzielnicowy, obywatel pokaze solidny sejf na duze pieniadze,
a dzielnicowy ... powinien sie chyba o atest zapytac czy inaczej sprawdzic zgodnosc z norma :-)

J.