Pytanie do Rysia Czarneckiego

Data: 2011-07-17 13:25:21
Autor:
Pytanie do Rysia Czarneckiego
Marcino <m@mm.wp> napisał(a):
czym w praktyce r=F3=BFni sie w praktyce algorytm ZHL8 ADT stosowany w  =

Uwatec`ach od RGBM, kt=F3re stosuje Suunto ?
Tylko prosz=EA o wyrozmia=B3o=B6=E6 - jestem nurkiem rekreacyjnym, maj=B1=
cym  =

"papiery" do 40m a nie zawodowcem z ze 100-letnim sta=BFem :)

Modele dekompresyjne można podzielić na modele z liniowym ciśnieniem przesycenia, tu będą występowały 2 warianty, stałe ciśnienie przesycenia (SCP) model który lubi Paweł Poręba i ciśnienie przesycenia rosnące liniowo z głębokością podstawa modelu Buhlmanowskiego ZHL12, 16 i modyfikacji GF. Natomiast RGBM jest modelem o nieliniowym ciśnieniu przesycenia. Jest bardziej konserwatywny niż model ZHL 16 dla dużych głębokości i dekompresji na dużych wysokościach . Jest bardziej konserwatywny niż model stałej wartości ciśnienia przesycenia na dużych wysokościach.
Im mamy wyższe wartości przesyceń dopuszczalnych przez model, tym bardziej szybki jest model i mniej bezpieczny nurek.

     duże wysokości, duże głębokości
RGBM    +                  +
ZHL     0                  0
SCP     -                  +

+ Konserwatywny (Bardzo Bezpieczny)
- agresywny     (Mało Bezpieczny)
0 zadowalający  (Bezpieczny z długą tradycją)

pozdrawiam rc

Data: 2011-07-17 22:33:52
Autor: Marcino
Pytanie do Rysia Czarneckiego
wielkie dzięki
zwięźle, prosto i konkretnie

Data: 2011-07-18 09:21:28
Autor: jacekplacek
  <demolant.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):
> [...]

+ Konserwatywny (Bardzo Bezpieczny)
- agresywny     (Mało Bezpieczny)
0 zadowalający  (Bezpieczny z długą tradycją)

Jak zwykle, nie odpowiedziałeś na pytanie. W komputerach suunto jest model "Suunto-RGBM" i o porównanie do niego pytał rozmówca.

Data: 2011-07-18 10:31:27
Autor:
 jacekplacek <jacekiala.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):
Jak zwykle, nie odpowiedziałeś na pytanie. W komputerach suunto jest model "Suunto-RGBM" i o porównanie do niego pytał rozmówca.

Rodzina RGBM ma swoje własności, podobnie jak rodzina ZHL.
Znowu gówno zrozumiałeś i to widzą wszyscy, dodatkowo skręca Ciebie z zawiści.

pozdrawiam rc

Data: 2011-07-18 14:55:17
Autor: jacekplacek
 jacekplacek <jacekiala.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):  > Jak zwykle, nie odpowiedziałeś na pytanie. W komputerach suunto jest
> [...]

Rodzina RGBM ma swoje własności, podobnie jak rodzina ZHL.
Znowu gówno zrozumiałeś i to widzą wszyscy, dodatkowo skręca Ciebie z

Nie mam Ci czego zawiścić. Pytanie było proste: ZHL8 ADT stosowany w Uwatec`ach kontra Suunto-RGBM. Nie odpowiedziałeś na nie.
http://www.scubaboard.com/forums/archive/index.php/t-364847.html http://ns.suunto.com/pdf/Suunto_RGBM.pdf może teraz będziesz w stanie wskazać na różnice i konkretne konsekwencje. Dla mnie EOT.

Data: 2011-07-18 17:10:24
Autor: Sysek
Pytanie do Rysia Czarneckiego

Jak pragnę szczęścia, miałem tego nie robić ale znów się wpieprzę między wódkę a zakąskę.
Jackuplacku - powiem tak ZAMKNIJ RYJ. wiem , że to brzydko i fe, ale chyba tylko tak to do Ciebie dotrze.
Prześledź wątek całego tematu.
100% -owy amator pyta: czym różni się "coś_tam_X" od "czegoś_tam_Y"
proszę łatwo, przystępnie i zrozumiale.

Rysiek odpowiada:
[...]

Jeśli w tym nie ma babola... a zakładam , że nie to co więcej amatorowi do szczęścia potrzeba ? Temat wyczerpany , mamy EOT i po sprawie.

Nie Ty musisz wpieprzyć swoje 3 grosze i sprowokować obrzucanie się gównem.
Nie przepadam , za Rysiem i jego "naukowymi" wywodami , ale w tym przypadku odpowiedział jak trzeba i po sprawie, więc po jaką cholerę zabierasz głos, tym bardziej , że nikt Cię nie pytał, zobacz temat.

--
Sysek

Data: 2011-07-18 17:59:39
Autor: jacekplacek
Sysek <sysekk@poczta.onet.pl> napisał(a):

[...]

Jedynym chamem w tym wątku, jesteś Ty: ani Rysio, ani ja nie ubliżyliśmy nikomu. A w wywodzie Rysia jest babol, bo odpowiedział nie na temat.

Data: 2011-07-18 19:02:19
Autor:
Pytanie do Rysia Czarneckiego
 jacekplacek <jacekiala.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):
A w wywodzie Rysia jest babol, bo odpowiedział nie na temat.

Gówno z tego rozumiesz nawet Paweł Poręba wie że jego stała wartość ciśnienia przesycenia jest złym modelem dla wysokogórskich nurkowań, Waidomo jakie jest ograniczenie modelu Buhlmanowskiego w wysokich górach do 0,5 at.
Wiadomo jakie są zalety RGBM.
Przynieś zaświadczenie od Andrzeja Bacińskiego Twojego IT, że umiesz policzyć cokolwiek w modelu Buhlmanowskim. Jesteś jedynie instruktorem nauczania zakładania i zdejmowania maski. O dekompresji masz pojęcie sloganowe.
Do niedawna NOF uważałeś za model dekompresji, totalnie zielony jesteś.

pozdrawiam rc

Data: 2011-07-19 18:35:29
Autor: jacekplacek
Pytanie do Rysia Czarneckiego
  <demolant.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):
w wysokich górach

Nie wiem, czy dla Ciebie dość wysoko: 44m, BT 25min, pPO2=1.6 na 8m. Nurkowanie to zrobiłem wg. NOF, czynniki ryzyka w moim przypadku są dość oczywiste. Logistyka tego nurkowania wymagała cieżkiego transportu i ekstremalnego wysiłku zarówno przed jak i po nurkowaniu. Bezpośrednio po zejściu na dół, wsiadłem w auto i przejechałem kilkaset kilometrów, nie mając nawet cienia senności. Z poziomu morza: 60m, BT 20min, prąd o sile wystarczającej by meduzy rozrywało o węże. Nurkowanie wg. NOF, nawet śladu senności.
Miłego wieczoru, Rysiu.

Data: 2011-07-19 18:55:56
Autor:
  <demolant.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a): > w wysokich górach

[...]

"Zaproszenie na DAN Divers Day - Gdańsk - 28.08.2011
Autor: Jacek Kot node0@gazeta.SKASUJ-TO.pl
Data: 14-07-2011, 23:45:44"

Może warto wejść we właściwe tory i zdobyć recenzję zrobić badani i zalecić do stosowania.
Podążanie na skróty ma swoją nazwę.

pozdrawiam rc

Data: 2011-07-20 20:16:19
Autor:
Pytanie do Rysia Czarneckiego
 jacekplacek <jacekiala.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):
Nie wiem, czy dla Ciebie dość wysoko: 44m, BT 25min, pPO2=1.6 na 8m.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Wz%C3%B3r_barometryczny
"2000 794,98 Kasprowy Wierch"
Czyli nurkowałeś na wysokości tylko 2000m npm.

Nurkowanie to zrobiłem wg. NOF, czynniki ryzyka w moim przypadku są dość oczywiste.

Tu jesteś w totalnym błędzie. Nie wiesz gdzie są czynniki ryzyka tej chałtury dekompresyjnej jaką jest RD czy NOF.
Model Bohlmanowski czy inne modele umożliwiają określenie dekompresji saturowanej, czyli takiej w której następuje pełna saturacja wszystkich przedziałów tkankowych i czas tej dekompresji pozostaje stały, zmiana o dzień czy tydzień nie zmienia czasu koniecznego do dekompresji.
Czy RD i NOF posiadają tą własność ? NIE
Posiadają współczynnik wyciągany z kapelusza razy czas, Dwa razy dłuższy czas dekompresja też się wydłuża, 5 razy dłuższy czas również rośnie liniowo 5 razy.
To gówno a nie model dekompresyjny !!!
To jedynie przybliżenie do pewnego zakresu nurkowań.
Jest to podstawa w GUE. Fajna gówniana ideologiczna podstawa.

pozdrawiam rc

Data: 2011-07-18 21:24:01
Autor: Sysek
Pytanie do Rysia Czarneckiego

Jedynym chamem w tym wątku, jesteś Ty: ani Rysio, ani ja nie ubliżyliśmy
nikomu. A w wywodzie Rysia jest babol, bo odpowiedział nie na temat.

Jeśli Cię uraziłem , to szczere przepraszam.
spróbuj jednak zrozumieć , że niektórzy mają dość twojego ciągłego przypieprzania się do Ryśka i na odwrót.
Dajcie sobie po razie i nie zaśmiecajcie grupy swoimi prywatnymi animozjami.

--
Sysek

Data: 2011-07-18 19:37:23
Autor:
> [...]
> nikomu. A w wywodzie Rysia jest babol, bo odpowiedział nie na temat.

Jeśli Cię uraziłem , to szczere przepraszam.

To się mogę obśmiać, wymiękłeś "Sysek". Przekaz Twój był zbyt skomplikowany, poszedł nad oknem percepcji, to typowe. Gdybyś nie wiedział nie rozmawiasz z człowiekiem zrównoważonym psychicznie.

spróbuj jednak zrozumieć , że niektórzy mają dość twojego ciągłego przypieprzania się do Ryśka i na odwrót.

Było kilka dni że nie było Jacka Biernackiego i był spokój. pozdrawiam rc

Data: 2011-07-18 22:46:02
Autor: Sysek
[...]

Rysiek nie prowokuj dalszej bezcelowej dyskusji a najlepiej nie odpowiadaj na posta który Cię nie dotyczy.
Dalsza wymiana zdań w tym wątku sprowadza nas na poziom szympansów obrzucających się odchodami w klatce. więc EOT.

To , że Tym razem przyznaję Tobie rację, nie znaczy , że popieram Twój styl przekazywania wiedzy na tej grupie. Choć obiektywnie przyznaję, że odpowiedź była ok na zadane pytanie przez "Marcino" więc mamy EOT.

Tekst  "ZAMKNIJ RYJ" jest także poniżej krytyki i tutaj klepię się w pierś i mówię przepraszam. wiec także EOT.

--
Sysek

Data: 2011-07-18 20:53:20
Autor: jacekplacek
> [...]

To , że Tym razem przyznaję Tobie rację, nie znaczy , że popieram Twój styl przekazywania wiedzy na tej grupie. Choć obiektywnie przyznaję, że odpowiedź była ok na zadane pytanie przez "Marcino" więc mamy EOT.

Na jakiej podstawie przyznajesz Rysiowi rację, skoro nie odpisał na temat. Rysio sie wścieka, bo zaczyna do niego docierać gafa jaką walnął.
http://www.scubaboard.com/forums/archive/index.php/t-45499.html Teraz już zamknę ryj.

Data: 2011-07-19 05:16:33
Autor:
[...]

Przyczyny Twojego odezwania są zupełnie odmienne, masz kilku idoli których bezkrytycznie wielbisz, dla psychologa wpada to w homoseksualną miłość bez wzajemności. Zawsze gdy Twój idol otrzymuje jakiś nie pochlebny wpis, atakujesz dostarczając dużo więcej przykrości idolowi. Bo zwykle nie masz kontaktu z omawianą treścią. Kto tym razem był inicjatorem Twoich działań ?
Wiadomo Wojciech Filip reprezentant GUE.

Nie musisz zamykać ust (ryj ma świnia) wskaż w cytowanym tekście sprzeczność, taką na 3 linijki. Nie możesz ? Klasyka. Bo cechy które omówiłem pozostały.

pozdrawiam rc

Data: 2011-07-19 18:27:12
Autor: jacekplacek
 jacekplacek <jacekiala.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):  > Na jakiej podstawie przyznajesz Rysiowi rację, skoro nie odpisał na
> [...]

Wiadomo Wojciech Filip reprezentant GUE.

Skoro już na Wojtka zeszło: jest jednym z najwybitniejszych instruktorów jakich poznałem. Nurkowania techniczne wykonuje na poziomie o jakim wielu nie śmie nawet marzyć w stylu z którego znakomita większość może brać wzór. Szkoli się u niego absolutna czołówka i z tego co wiem, nigdy się nie nudzą, tylko poznają coraz nowsze i bardziej zaawansowane techniki. Ktoś taki jak Ty Ryszardzie, moze sobie pluć na tego typu ludzi: nie osiągniesz nic, bo plujesz pod wiatr.

Nie musisz zamykać ust (ryj ma świnia) wskaż w cytowanym tekście
sprzeczność,
taką na 3 linijki. Nie możesz ? Klasyka. Bo cechy które omówiłem pozostały.

Nigdzie nie napisałem, że popełniłeś błąd w tym co napisałeś. Napisałem, że wprowadziłeś w błąd, nie odpowiadając na temat a Twoja odpowiedź sugerowała wybór czegoś, czego w tych komputerach nie ma.

Data: 2011-07-19 19:47:06
Autor:
[...]

Mój znajomy z którym niedawno nurkowałem przekazuje relację z Egiptu, swojego znajomego, szkółka zróbcie to, czy tamto, nie wspomina ciekawie tego wyjazdu.
Są kursanci wpierniczani na miny typu noszak pasujący na świński kręgosłup i jest im wciskany kicior że nie wolno nawet krótko dla ratowania życia użyć czynnika oddechowego o ppO2 wyższym niż 1,6. Poem na tym samym forum w tej samej dyskusji są podawane ekspozycje tlenowe nie dopuszczone przez NOAA czy U.S. Navy. Totalna paranoja.
Ktoś taki jak Ty Ryszardzie, moze sobie pluć na tego typu ludzi: nie osiągniesz nic, bo plujesz pod wiatr.

Jacku Biernacki Wojciech Filip sam sobie napluł w twarz, o szczegóły jego zapytaj.

Nigdzie nie napisałem, że popełniłeś błąd w tym co napisałeś. Napisałem, że wprowadziłeś w błąd, nie odpowiadając na temat a Twoja odpowiedź sugerowała wybór czegoś, czego w tych komputerach nie ma.

Przeczytaj tamtą dyskusję, na początku datowanie, potem treść, jeśli to dla ciebie merytoryczna dyskusja, to nie rozumiesz zupełnie nic z zagadnień dekompresji. Gdybym miał pewność że wiesz na których elementach modelu dekompresji Buhlmana można zrealizować konserwatyzm, to rozmowa z Tobą była by merytorycznie ważka. Niestety nie masz bladego pojęcia jak to z sobą współgra.

Możesz omówić każdy ze współczynników ZH-L16, jak na nich budować konserwatyzm modelu. Szczególnie ciekawy jest wariant czasów połowicznego odsycania. Jeśli nie rozumiesz co napisałem, to zgłoś się do swojego IT, umie zdecydowanie więcej niż Wojciech Filip, na tym polu.

pozdrawiam rc

Data: 2011-07-19 05:48:25
Autor:
[...]

Nie zajmuję się przekazywaniem wiedzy w sposób szkolny czy kursowy, mogę i zwykle zostawiam jedynie fragmenty, dla osób które mogą dobudować resztę, dla osób słabo znających temat i dodatkowo płytko jest to zwykle nie zrozumiałe.

Tekst  "ZAMKNIJ RYJ" jest także poniżej krytyki i tutaj klepię się w pierś i mówię przepraszam. wiec także EOT.

W brew pozorom to właściwa forma przekazu, bardziej kulturalne będą zupełnie nie zrozumiałe. Pięknie to nie wygląda, Wersal to nie jest, ale taka jest prawda, właściwa forma dla tej osoby.
Wiesz że ma zakaz odzywania się na forach bo obciach przynosi TDI/SDI ?

pozdrawiam rc

Data: 2011-07-18 18:53:32
Autor:
> [...]
> Rodzina RGBM ma swoje własności, podobnie jak rodzina ZHL.
> Znowu gówno zrozumiałeś i to widzą wszyscy, dodatkowo skręca Ciebie z zawiści.

EOT zawsze mówił Żabierek jak nie miał żadnego argumentu merytorycznego.
Z załączonych linków nadal wynika że gówno z tego rozumiesz i po polsku i po angielsku.

pozdrawiam rc

--

Pytanie do Rysia Czarneckiego