Pytanie do Yadrysia Trybunem zwanego

Data: 2013-02-25 16:59:19
Autor: Przemysław M.
Pytanie do Yadrysia Trybunem zwanego
Powiedz jak to z tym komunizmem jest? W kapitalizmie jest prosto: koszty
pracy + materialy i mamy produkt sprzedawany w cenie x, gdzie x to koszty
wytworzenia + zysk. Cały zysk przywłaszcza "nienażarty kopitalistyczny
ryj". W  jaki sposob kapitalista obniza koszty? Tnie zarobki pracującej w
znoju klasie robotniczej, obniża koszty materiałów kupując u Chińczyka.
Obniżając koszty podwyższa swój zysk,a tym samym może więcej wydać na
rozwój. A jak jest w komuniżmie?  W jaki sposób komunistyczny, sprawiedliwy
właścieciel środków produkcji obniża koszty? Kto zawłaszcza róznicę
pomiędzy ceną sprzedaży, a kosztami wytworzenia? Na co idą zyski? Jestem
ciekaw twojej wersji. --
"Jedną z zalet demokracji jest to, że nikt kto został wybrany
nie jest głupszy niż ci co go wybrali. Im głupszy jest ten wybrany, tym głupsi są ci co go wybierali..."

Data: 2013-02-25 17:04:28
Autor: u2
W dniu 2013-02-25 16:59, Przemysław M. pisze:
obniża koszty materiałów kupując u Chińczyka.
Obniżając koszty podwyższa swój zysk,a tym samym może więcej wydać na
rozwĂłj. A jak jest w komuniĹźmie?  W jaki sposĂłb komunistyczny, sprawiedliwy
właścieciel środków produkcji obniża koszty? Kto zawłaszcza róznicę
pomiędzy ceną sprzedaży, a kosztami wytworzenia? Na co idą zyski? Jestem
ciekaw twojej wersji.

Pojedz do Chin i przekonaj sie kalecki, a nie smuc tutaj...-;)

Data: 2013-02-25 18:02:39
Autor: Bezznaczenia
[...]

KOmunizm z definicji to powrot do wspolnoty pierwotnej, wie to kazdy bardziej rozgarniety czlowiek.

Data: 2013-02-25 18:17:25
Autor: Trybun
[...]

Nie widzisz sam jak to działa na dzień dzisiejszy w Polsce - jak to Tusk wspomaga kapitalizm pod płaszczykiem pomocy młodym w wejściu w posiadanie mieszkania? Kiedy jakiejkolwiek ceny mogą spaść gdy rządy (nie tylko w Polsce) co chwila sponsorują zyski jaśniepanów bankierów, handlarzy nieruchomościami i innym szumowinom o wiecznie nienażartych ryjach?

W komuszyzmie wszystko jest jasne - koszty wytworzenia i amortyzacji sprzętu + płaca dla pracownika, i na tym koniec. Firmy ubezpieczeniowe są tylko od reasekuracji a nie od zarabiania pieniędzy, banki od obsługi finansowej ludności, a nie od drenowanie jej kieszeni. Rola pośredników ograniczona do absolutnego minimum. Człowiek w komuszyzmie nie musi mieć oczu dookoła głowy z obawy że w świetle prawa zaraz za pierwszym rogiem zostanie okradziony przez jakiegoś posiadacza wiecznie nienażartego ryja.

Data: 2013-02-25 19:01:54
Autor: Przemysław M.
Dnia Mon, 25 Feb 2013 18:17:25 +0100, Trybun napisał(a):

[...]

Koniec? A co z cena, jak jest ustalana? Co sie dzieje kiedy koszty
pracy+materiały są wyższe niż uzyskana cena?

Data: 2013-02-25 20:06:38
Autor: Bezznaczenia
Pytanie do Yadrysia Trybunem zwanego

Koniec? A co z cena, jak jest ustalana? Co sie dzieje kiedy koszty
pracy+materiały są wyższe niż uzyskana cena?

W komunizmie produkt nie ma ceny kazdy bierze tyle ile potrzebuje !

Data: 2013-02-25 20:35:43
Autor: Trybun
W dniu 2013-02-25 19:01, Przemysław M. pisze:
[...]

Koniec. Cena to co napisałem - koszty uzyskania+płaca dla wytwórcy i ew. marża dla pośrednika/sprzedawcy. Nie może zaistnieć sytuacja że towar jest zbywany poniżej kosztów - za takie coś kryminał, oczywiście nie polegający na wylegiwaniu się w celach, a na pracach w kamieniołomach, czy usuwaniu nieczystości.

Data: 2013-02-25 13:23:35
Autor: Marek
On Feb 25, 8:35 pm, Trybun <CheIlih@.yachuoo.com> wrote:
W dniu 2013-02-25 19:01, Przemys aw M. pisze:

> Dnia Mon, 25 Feb 2013 18:17:25 +0100, Trybun napisa (a):

> Koniec? A co z cena, jak jest ustalana? Co sie dzieje kiedy koszty
> pracy+materia y s wy sze ni uzyskana cena?

Koniec. Cena to co napisa em - koszty uzyskania+p aca dla wytw rcy i ew.
mar a dla po rednika/sprzedawcy. Nie mo e zaistnie sytuacja e towar
jest zbywany poni ej koszt w - za takie co krymina , oczywi cie nie
polegaj cy na wylegiwaniu si w celach, a na pracach w kamienio omach,
czy usuwaniu nieczysto ci.

Przeciez w komunizmie kazdy pracuje tyle, ile chce...
Praca jest przyjemnoscia, a nie kara -  usuwaniem  nieczystosci
zajmuja sie ci, ktorym to sprawia przyjemnosc.
Pracujac z przyjemnoscia - ludzie sa bardziej wydajni i
wyprodukowanych towarow wystarcza dla wszystkich.
Kazdy dostaje tyle, zeby mogl zaspokoic wszystkie swoje potrzeby.

Data: 2013-02-26 09:25:07
Autor: Trybun
W dniu 2013-02-25 22:23, Marek pisze:

[...]

O czym ty e-zop pieprzysz, o jakiej wydajności?.. Gdzie ci się tak spieszy że to niby wydajność ma jakiekolwiek znaczenie dla kogoś poza wiecznie nienażartym ryjem na którego pracujesz? Spokój, życie jest jedno, a człowiek nie żyje dla pracy.
I w tym sie mylisz - nie każdy dostaje, tylko każdy musi zapracować na swój kawałek chleba. Twój jaśniepan musi zapopmnieć o wylegiwaniu się na plaży a w tym czasie różne e-zopy w pocie czoła pracują na niego.

Data: 2013-02-26 08:07:54
Autor: Aleksander Nabagło
Pytanie do Yadrysia Trybunem zwanego
!

W dniu 25.02.2013 19:01, Przemysław M. pisze:> Koniec? A co z cena, jak jest ustalana? Co sie dzieje kiedy koszty
> pracy+materiały są wyższe niż uzyskana cena?
Drukuje sie pieniadze na wyplaty a reszte (inflacje o odpowiednim poziomie) robi niewidziana reka zNIEwolonego przez socjalizm rynku.

PS.
Wolny rynek to mit.
Tylko metody sterowania rynkiem inne.

..