Pytanie do "oponiarzy", konkretnie Fiat Uno

Data: 2010-10-12 10:52:42
Autor: Kamil 'Model'
Pytanie do "oponiarzy", konkretnie Fiat Uno
W dniu 2010-10-07 19:43, romanza@konto.pl pisze:
Fiat Uno rocznik 2000, silnik 900. Według instrukcji (inna sprawa, że
durnowato napisanej) powinien mieć dla tej wersji opony 135 R 13 S. Autko
kupione przez autokomis od poprzedniego właściciela ma - opony z tyłu -
145/R13 74Q Ultra Grip Good Year (mocno zjechane i na tym obniżyłem cenę),
z przodu - Michelin 155/70 R13 75T. Dla auta wystawione jest przez Fiat
Auto Poland świadectwo homologacji z którego wynika, że opony mają być 135
R13 ale mogą też być stosowane 145 R13, 155/70 R13 lub 165/65 R13. Idzie
się pogubić ale właśnie dlatego mam do fachowców pytanie. Mam zamiar (a
właściwie mój syn) pojeździć tym autem nie więcej niż 5 lat. W związku z
tym chcę założyć mu nowe zimówki i niech sobie nimi jeździ jak najdłużej
(bez zmiany letniej). Jaki rozmiar w takim przypadku mam kupić?

Ale jak mu założysz tylko zimówki, to po jednym lecie będziesz mógł je wyrzucić. W upały zimówka strasznie szybko się zetnie i na następną zimę będziesz miał prawie slicki :) Kup na zimę zimówki, a na lato letnie. Wtedy te 5 lat pojeździ na tych oponach, a tak na 1000% procent kupisz jeszcze nie raz komplet opon do tego samochodu. Weź pod uwagę to, że syn będzie jeździł z kolegami do szkoły, a w ciepłe dni zimówka strasznie piszczy, więc będą próbowali ruszać z piskaczy, a wtedy opona idzie bardzo szybko papa

Pozdro

Pytanie do "oponiarzy", konkretnie Fiat Uno