Pytanie do użytkowników drukarek serii HP4200

Data: 2012-09-19 10:29:43
Autor: michalek
Pytanie do użytkowników drukarek serii HP4200
Wiem że pytam o (dla niektórych) zabytki :)
Mam pytanie czy uważacie te drukarki za dość niezawodne,
czy może mieliście z nimi więcej kłopotów niż z drukarkami serii HP4000
czy HP4100.
Mam zamiar kupić taką używaną i zastanawiam się czy połakomić
się na jej większą szybkość czy pozostać przy znanej mi HP4000.

Data: 2012-09-19 11:01:41
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Pytanie do użytkowników drukarek serii HP4200
Dnia 2012-09-19, o godz. 10:29:43
"michalek" <m.michales@gmail.com> napisał(a):

[...]

Mam od ~5 lat 2 sztuki 4250. W jednej na liczniku ~180 tysięcy stron, w
drugiej ~130 tysięcy. Kupione nowe. Poza wymianą tonera nic więcej przy
nich niw robiłem. Zależy też ile te które chcesz kupić mają "na
liczniku". Ta u mnie która ma więcej nadrukowane podaje że zostało 21%
zestawu User Maintenance Kit Q5421A (fuser, rolki, transfer i parę
innych elementów) więc powoli trzeba się będzie za nimi w przyszłym roku
rozglądać. U nas HP sobie życzy za to ~2700PLN więc szuka poza nimi. W
USA to ~270-300$.

Zdrówko

Data: 2012-09-19 11:09:54
Autor: michalek

Użytkownik "Maciek Babcia Dobosz" <babcia@jewish.org.pl> napisał w wiadomości news:20120919110141.53bdf4b2babcia-workstation...

[...]

To ona (ta 4250) może przestać przyjmować drukowanie jak uzna, że licznik
dla fusera osiągnął limit??
Ja w swojej 4050 dojechałem do 305tys (a kupiłem używaną i myślę, że miała
już wcześniej ingerencję w stan licznika) i fuser padł.
Wstawię następny "regenerowany" za 100zł i myślę, że spokojnie jeszcze
przeleci kolejne 100-200tys. kopii.

Ja tych drukarek chcę używać "do zajechania" a nie wymieniać w nich
części serwisowe wg wskazań licznika.

Data: 2012-09-19 11:38:07
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Pytanie do użytkowników drukarek serii HP4200
Dnia 2012-09-19, o godz. 11:09:54
"michalek" <m.michales@gmail.com> napisał(a):

To ona (ta 4250) może przestać przyjmować drukowanie jak uzna, że
licznik dla fusera osiągnął limit??

Nie przestanie. Będzie wyświetlać komunikat że należy wymienić części.
Można też skasować sam komunikat ale ZTCP nie da się tak skasować
stanu licznika.

[...]

Ja mam inne podejście - oceniam że po wydrukowaniu ~220-230 tysięcy
stron zainwestuje ~800PLN (za tyle znalazłem zestaw Q5421A w PL ale nie
u HP) by w kolejnych latach pracy nie martwić się pogarszającym się
stanem wydruków co często ma miejsce przy zużytym czy zregenerowanym
fuserze. Oceniam że wtedy spokojnie kolejne 200 tysięcy wydrukuję bez
większych problemów.

Zdrówko

Data: 2012-09-23 14:10:43
Autor: nom

Użytkownik "michalek" <m.michales@gmail.com> napisał w wiadomości news:k3c029$1sr$1mx1.internetia.pl...
[...]

Nie wiem ile kosztuje używana drukarka, ale wolalbym dołożyć i kupić nową, choćby Canona LBP 6300dn (z siecią i dupleksem) za 650zł. Tonery zamienniki na 7 tys. kosztują ok. 80zł.

Funkcje:
    Niewielka monochromatyczna drukarka laserowa o prędkości druku 30 stron na minutę
    Automatyczne drukowanie dwustronne
    Możliwość pracy w sieci
    Czas uzyskania pierwszego wydruku: do 6 sekund
    Brak oczekiwania dzięki technologii szybkiego wydruku pierwszej strony
    Energooszczędność i cicha praca w trybie gotowości

Data: 2012-09-24 12:46:40
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Pytanie do użytkowników drukarek serii HP4200
Dnia 2012-09-23, o godz. 14:10:43
"nom" <nom73@usunto.gazeta.pl> napisał(a):

> [...]

nową, choćby Canona LBP 6300dn (z siecią i dupleksem) za 650zł.
Tonery zamienniki na 7 tys. kosztują ok. 80zł.

A ile stron wytrzyma? Bo to jest Home Laser nawet w klasyfikacji Canona.
Te HP są drukarkami sieciowymi dedykowanymi pod spore obciążenie i normą
jest że kupuje się na lata. 400-600 tysięcy stron nie jest niczym
nadzwyczajnym. No i niestety wiele Canonów ma problem z drukowaniem
wydruków w innych systemach niż Windows. Mam sztukę chyba LBP6670
którą mimo teoretycznego wsparcia dla Linuxa zabija kilka dokumentów
wysłanych do niej sieciowo. Zabija w sensie dosłownym - serwis wymienia
płytę główną lub całą drukarkę. Zdarzyło mi się takie coś jeszcze raz
przy OKI 6250. Trzeba pamiętać by nic z Linuxów na te drukarki nie
wysyłać bo próba wydruku to praktycznie pewny zgon urządzenia.

Zdrówko

Pytanie do użytkowników drukarek serii HP4200