Pytanie do użytkowników wideorejestratorów

Data: 2018-01-02 17:47:18
Autor: Marek S
Pytanie do użytkowników wideorejestratorów
Witam,

Kupiłem niedawno podwójny wideorejestrator Mio MiVue 792 Dual (z kamerą A20). Poprzedni ducha wyzionął. Albo ja wyznaję jakieś nieprawdopodobne standardy albo te kamery to najtańszy chiński badziew. Generalnie różne modele MiVue zachowują się podobnie. Nie wiem czy wszystkie, czy niektóre. Oglądam na YT kanał "Polskie Drogi", gdzie prezentowane są nagrane kamerami samochodowymi zdarzenia drogowe. Choć to zwykle krótkie klipy ale można mimo to wyłowić zachowania popularnych Mio. Chciałbym abyście podzielili się własnymi obserwacjami, szczególnie w porównaniu z modelami innych firm. Oto moje zastrzeżenia

Filmowanie w nie najlepszym świetle za dnia: np. zmierzch albo gęste chmury itp. powoduje, że kamera zamienia dzień w noc i to z mega przekontrastowaniem sceny (pomimo aktywnego WDR). W takich warunkach balans bieli szaleje. Kadr staje się nawet nie niebieski - lecz granatowy.

https://drive.google.com/file/d/1XCTqAXoVqrZRuybL0ebZVdusoYldmyGW/view?usp=sharing

To zdjęcie to tył pojazdu, ale przednia kamera zachowuje się podobnie.

Efekt jest taki jakbym prawie nocą jechał. W grudniu o 15 przy niebie z przejaśnieniami jest naprawdę jasno.  A już z pewnością nie było tam granatowo. Kamery nawet z niskiej półki radzą sobie z balansem bieli zdecydowanie lepiej.

Popatrzcie na niebo wypalone. Przypomnę, że WDR jest aktywny. Dla porównania kadr z mojej poprzedniej, o połowę tańszej kamery zrobiony w bardzo podobnych warunkach oświetleniowych: zmierzch, pod słońce, chmury + czyste niebo.

https://drive.google.com/file/d/1U8JZnz27Qrrpy-uDcJuaOu87lQsI5AZJ/view?usp=sharing

Niebo przyciemnione w naturalny sposób, cienie rozjaśnione, słowem: piękny WDR. A do tego balans bieli normalny.

Kolejna niespodzianka to dorysowywanie grubych białych obwódek przy kontrastowych przedmiotach. Rozumiem takie na poziomie 1px - to byłoby wyostrzaniem. Ale coś takiego?

https://drive.google.com/file/d/1az1KHLoqXADiohGkE2YPhnJYRkNR-tCr/view?usp=sharing

Wygląda to jak mały obraz poddany wyostrzeniu a potem oversamplowaniu do HD. Wtedy wszystkie małe pikselowo zakłócenia czy efekty rozrastają się do wielu pikseli.

Czytelność tablic rejestracyjnych w takich warunkach oświetleniowych jest żadna. Spróbujcie odczytać ją z wyprzedzanego przeze mnie auta na fotce #1. To może z 10m było. Rozdzielczość wygląda na rozciągnięte do HD 640x480.

Układ FCWS (ostrzeganie przed kolizją) cały czas widzi niebezpieczeństwo i ostrzega o nim. Nawet gdy nie ma żadnych aut w okolicy. Mowa o średnich warunkach oświetleniowych. Wieczorem milknie.
LDWS w ogóle nie działa - ale to standard w kamerach.

Transfer po WiFi do dedykowanej aplikacji jest 10x wolniejszy niż ten sam z użyciem zwykłego transferu plików po WiFi.

Aby nie karcić wyłącznie to o plusach napiszę.
Plusem jest z pewnością filmowanie nocą, w oświetleniu ulicznym czy poza miastem. Obraz jest naprawdę czytelny. Bardzo przydatna jest sygnalizacja w korkach o tym, że auto z przodu ruszyło a ja stoję. 60fps również, przynajmniej hipotetycznie, robi różnicę.

Czy MioVue to tania chińska zabawka  z naklejoną ceną od Mio?

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-01-02 18:50:30
Autor: Zenek Kapelinder
Pytanie do użytkowników wideorejestratorów
Z moich skromnych doswiadczen wynika ze najslabszym ogniwem przy rejestratorze jest uzytkownik. Za pare groszy chce obraz kinowy. A tego sie zrobic nie da bo jak by film krecili ze ma byc zmierzch albo noc to by krecili w dzien a zmierzch i noc by zrobili filtrami i obrobka. To ze w sloneczny dzien tez uzywaja dodatkowych zrodel swiatla przez grzecznosc nie wspomne. I takie ceregiele przy kamerze za minimum sto tysiecy zlotych i obiektywie za trzydziesci tysiecy zlotych. Kamera w samochodzie ma rejestrowac zdarzenie a nie kolor oczu kierowcy w samochodzie co jedzie na czolowke. Nie pasuje Ci niebieski to dokup program do obrobki filmow i sobie przerobisz na rozowy.

Data: 2018-01-03 15:53:05
Autor: Marek S
Pytanie do użytkowników wideorejestrator Ăłw

Z moich skromnych doswiadczen wynika ze najslabszym ogniwem przy rejestratorze jest uzytkownik. Za pare groszy chce obraz kinowy.

1200zł to parę groszy? :-)

Zajmuję się fotografią więc wiem co masz na myśli. Nie będę rozwijał tematu bo zgadzam się generalnie.

Jedyna rzecz, która stoi w konflikcie z Twoją tezą to obraz z kamery o połowę tańszej, który jest 4x lepszy. Więc da się wycisnąć z tych marnych miniprzetworniczków w wideorejestratorach akceptowalny obraz. Kwestia jest zastosowanej obróbki sygnału, która  w kamerach MiVue wydaje się być z poprzedniej epoki lub nawet jeszcze wcześniejszej.

Konkretnie: balans bieli nie zależy od ceny przetwornika. Mówimy o takich, które coś potrafią zarejestrować oczywiście, nie jakiś robotycznych zabawkach.

Działanie WDR da się dostosować do tanich przetworników również. Zastosowanie WDR rodem z kamery kinowej do malutkiego przetwornika skończy się oczywiście katastrofą dla oczu.

Bez problemu da się wyciągnąć obraz prawdziwe-HD z małego przetwornika.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-01-02 20:41:52
Autor: Irokez
W dniu 2018-01-02 o 17:47, Marek S pisze:

Czy MioVue to tania chińska zabawka  z naklejoną ceną od Mio?

Mam MiVue 358 (staruszek). Support tego jest żaden. Obraz taki sobie.
Od 4 lat próbuję znaleźć firmware MiVue 358 z językiem polskim i nie istnieje takie (a miał fabrycznie tylko zachciało mi się upgrade, jest teraz 2 razy chiński i angielski). Tak więc pierwsze i ostatnie cokolwiek od Mio.
Zamówiłem teraz Viofo A119S GPS.

--
Irokez

Data: 2018-01-02 21:55:29
Autor: Marek S
W dniu 02-01-2018 o 20:41, Irokez pisze:

[...]

Rozważam zwrócenie zestawu nawet jeśli kolejne 2 dni będę musiał z tapicerką się bawić.

Masz już w/w? Czy ona w dualu występuje?
Koniecznie napisz jak wrażenia, nawet z opóźnieniem. Testów na YT nawet nie chce mi się oglądać. Nierzetelne, połowiczne, bez badania wpływu światła dnia / nocy itd itp. Rzadko ktoś testuje od A do Z sprzęt. Po takich okrojonych testach wybrałem tego bubla, tam świetnie prezentował się. Żadnych niedomagań.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-01-03 16:19:13
Autor: Irokez
W dniu 2018-01-02 o 21:55, Marek S pisze:
[...]

Nie mam, "pędzi" z chin ;) Kupiłem w promocji za 62$ w "swiatełku w pudełku".
W dualu nie ma.

[...]

Akurat sporo jest niezależnych filmów nagranych oraz linki do źródłowych nagrań (bez kompresji YT).

--
Irokez

Data: 2018-01-03 20:48:34
Autor: Marek S
W dniu 03-01-2018 o 16:19, Irokez pisze:

Akurat sporo jest niezależnych filmów nagranych oraz linki do źródłowych nagrań (bez kompresji YT).

Widziałem kilka filmów z tej mojej - są super. Ale po fakcie uświadomiłem sobie, że prezentowane są te za dnia i te z nocy. Nic pośredniego a tam dopiero dzieje się... oj dzieje. Bardzo łatwo o wtopę pomimo uznania, że zrobiło się wszystko aby tej wtopy uniknąć. :-(

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-01-02 22:17:56
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Tue, 2 Jan 2018 17:47:18 +0100, Marek S napisał(a):

[...]

Moim zdaniem to jest efekt działania WDR.

Ten cały WDR to jest taki pic na wodę, to taki niby HDR, ale robiony z
jednego naświetlania.

Data: 2018-01-03 15:42:52
Autor: Marek S
W dniu 02-01-2018 o 22:17, Tomasz Pyra pisze:

Moim zdaniem to jest efekt działania WDR.

Pewnie tak - nie zdążyłem wybadać bo kamera w serwisie.

Ten cały WDR to jest taki pic na wodę, to taki niby HDR, ale robiony z
jednego naświetlania.

Tu się nie zgadzam z Tobą. Pokazałem link do obrazu z innej kamery, też z WDR. Nieporównywalnie lepszy efekt. Dynamika współczesnych dobrych przetworników pozwala na dokonanie kompresji dynamiki obrazu z dobrym skutkiem. Warunkiem jest DOBRY przetwornik a nie taki, który zgubi wszystko w szumie w ciemnych obszarach kadru.

Technikę WDR od wielu lat stosuję z powodzeniem w fotografii. Oczywiście to inna klasa przetworników. Mini przetworniki kamer czy telefonów w niektórych przypadkach pozwalają na delikatny WDR. Bardzo wiele zależy od zastosowanej krzywej kompresji: np. aby rozjaśniać to co ciemne ale nie dotykać tego co bardzo ciemne. Podejrzewam, że w kamerach MiVue ta krzywa była przez kowala wyklepana zamiast przez osobę zajmującą się profesjonalnie tematyką. Efekty są absurdalne.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-01-04 01:26:01
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Wed, 3 Jan 2018 15:42:52 +0100, Marek S napisał(a):

[...]

No dokładnie - jak masz w aparacie przetwornik 10 czy 12 bitowy, a obraz
wynikowy ma głębokość 8 bitów na piksel, to algorytmy WDR mogą zrobić fajne
rzeczy.

Ale w kamerze samochodowej zapewne przetwornik ma teoretycznie 8 bit, ale
jeśli warunki oświetleniowe są gorsze niż środek dnia, to na 2 najmłodszych
jest szum. Efektywnie zostaje 6 bitów, a tyle to oko bez problemu odróżnia
w skali liniowej.

Czyli dla takiego WDR pozostaje jedynie właśnie takie wyciąganie za uszy
kontrastu - może to jedynie zwiększyć wrażenie ostrości obrazu.
Co jednak niekoniecznie musi się przełożyć np. na poprawę czytelności
tablic rejestracyjnych.

Ogólnie to się dziwię dlaczego dashcamy w ogóle mają kolorowe przetworniki,
podczas gdy w tego rodzaju zastosowaniu, o wiele lepiej sprawdziłaby się
kamera BW (dużo wyższa czułość i lepsze odwzorowanie kształtu niż Bayer
RGGB)

Podejrzewam, że w kamerach MiVue ta krzywa była przez kowala wyklepana zamiast przez osobę zajmującą się profesjonalnie tematyką. Efekty są absurdalne.

Tu jeszcze trzeba pamiętać że obróbka video rządzi się pod tym względem
trochę innymi prawami niż obróbka statycznej fotografi.
No i podstawowe pytanie jest takie o co chodzi - czy o to żeby uzyskać
efekt zachwytu u oglądającego, wyciągnąć z obrazu maksimum informacji przy
analizie poklatkowej, zachować wrażenie kolorów, pory dnia itd...

Data: 2018-01-04 14:41:54
Autor: Marek S
W dniu 04-01-2018 o 01:26, Tomasz Pyra pisze:

[...]

Ale w tej konkretnej kamerze zastosowano Sony Starvis, który ma 12 bitów...

[...]

Tu też nie mogę się z Tobą zgodzić :-) To byłaby jedna wielka pomyłka. Wyobraźmy sobie sytuację kiedy kamera sfilmowała 3-kolorowy napis o RGB ff0000, 00ff00 i 0000ff. Co zobaczymy? Szary obraz bez jakichkolwiek napisów. Podobnie przy zdarzeniach drogowych może być potrzebna informacja o kolorach karoserii czy czegokolwiek innego.

Tu jeszcze trzeba pamiętać że obróbka video rządzi się pod tym względem
trochę innymi prawami niż obróbka statycznej fotografi.

Owszem - przy video jest hipotetycznie lepiej zapanować nad sytuacją bo do dyspozycji mamy kilka klatek do analizy przed zastosowaniem efektu. Takie metody powszechnie stosuje się np. do odszumiania.

No i podstawowe pytanie jest takie o co chodzi - czy o to żeby uzyskać
efekt zachwytu u oglądającego, wyciągnąć z obrazu maksimum informacji przy
analizie poklatkowej, zachować wrażenie kolorów, pory dnia itd...

Jedno raczej idzie w parze z drugim. Pokazywałem klatki z dwóch kamer. W tej tańszej efekt "zachwytu" towarzyszy znacznie lepszej czytelności. Jeśli obraz wyjściowy jest (konkretnie w tym przypadku) bardzo ciemny, granatowy z bardzo dużymi kontrastami (występują przepalenia i prawie czarne elementy, mało pośrednich tonów) to czytelność takiego zapisu jest tragiczna w porównaniu z obrazem o naturalnej kolorystyce, rozjaśnionymi cieniami i przygaszonymi światłami. Więc masz dwa w jednym.

Oczywiście mówimy o zwykłych kamerach samochodowych - z jednym przetwornikiem, bez sztuczek takich jak w fotoradarach.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-01-06 22:35:14
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Thu, 4 Jan 2018 14:41:54 +0100, Marek S napisał(a):

[...]

Dziwne, bo z tego co pamiętam (bo zdjęcia już nie ma pod linkiem), to
wyglądało to zdjęcie dość paskudnie - jakby tych bitów było może z 6 ;)

[...]

Owszem, ale to jest właśnie pytanie co chcemy z filmu wyciągnąć.
Po pierwsze raczej nie stosuje się nigdzie takich napisów (tzn. tła o
jasności napisu, ale w innym kolorze), bo w praktyce jest to zawsze
nieczytelne.
I to nie mówię nawet o daltonistach (dla których w ogóle mogłoby być
niemożliwe do odczytania), a normalnych ludzi którzy na to patrzą w trochę
gorszym świetle itp.
Generalnie na zdjęciach BW wszystko dobrze widać :)

Podobnie przy zdarzeniach drogowych może być potrzebna informacja o kolorach karoserii czy czegokolwiek innego.

Kolor karoserii faktycznie może się przydać.

Ale coś za coś.
Matryca BW oferuje znacznie lepsze odwzorowanie drobnych szczegółów (dzięki
braku dekompozycji macierzy Bayera), oraz wyższą światłoczułość dzięki temu
że nie ma filtra barwnego.
Dodatkowo jako że nie ma kwestii poprawności odwzorowania barw, kamera może
być czuła na szersze spektrum niż tylko światło widzialne czyli dostanie
jeszcze więcej światła.

Może nie da się sprawdzić koloru auta, ale za to dużo lepiej da się
odczytać numery rejestracyjne, nawet w gorszych warunkach oświetleniowych.

[...]

Z metodamia kodowania video jeszcze trzeba też mocno uważać.
Zazwyczaj model psychowizualny optymalizowany jest pod kątem oglądania tego
obrazu w rzeczywistej rozdzielczości i rzeczywistej prędkości.

Obraz taki dzięki temu ładnie się kompresuje, na pierwszy rzut oka ładnie
wygląda, ale jak okaże się że chcemy z niego wyciągnąć jakieś szczegóły w
analizie klatka po klatce, to się okaże że kodek zrobił w kwestiach
szczegółów straszny bałagan.

Nowoczesne kodeki z analizą gemoetryczną, potrafią wiele rzeczy
przeinaczyć, dorysować, poprzestawiać itp.
O ile film w rzeczywistym tempie wygląda spoko, to może się okazać że dla
celów dowodowych jest popsuty i się nie nadaje.
Co zresztą bywa wspaniałą pożywką dla zwolenników teorii spiskowych, bo
analizując klatka po klatce łatwo znaleźć rzeczy które się nie będą zgadzać
i próbować wykazać że zapis jest zmanipulowany.

Data: 2018-01-06 23:17:22
Autor: J.F.
Dnia Sat, 6 Jan 2018 22:35:14 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
[...]

I kolor swiatel na skrzyzowaniu :-)
A po nocy sygnalizator moze byc niewidoczny w calosci

za to ... przejedziesz kogos po nocy, mial czerwona kurtke, a na
filmie szaro na szarym :-)

[...]

Gdzies tam byl jeszcze pomysl x3 - to jeszcze robia ?

Dodatkowo jako że nie ma kwestii poprawności odwzorowania barw, kamera może
być czuła na szersze spektrum niż tylko światło widzialne czyli dostanie
jeszcze więcej światła.

Ale to zle, jak na filmie widac, ze przejechany byl swietnie widoczny
:-)

Wychodzi na to, ze trzeba trzy kamery :-)

J.

Data: 2018-01-07 13:11:30
Autor: Marek S
W dniu 06-01-2018 o 22:35, Tomasz Pyra pisze:

[...]

No więc właśnie! Dlatego mocno się zdziwiłem beznadziejnością MiVue 792. Dlatego też napisałem, że WDR powinien zdziałać tu cuda a robi g... z obrazu. Zresztą nie tylko WDR. Gdy go wyłączę, to i tak obraz jest masakrą piłą łańcuchową rzeczywistości. Przynajmniej w porze tuż po zachodzie słońca.

Owszem, ale to jest właśnie pytanie co chcemy z filmu wyciągnąć.

W kamerach typu samochodowego - wszystko.

Po pierwsze raczej nie stosuje się nigdzie takich napisów (tzn. tła o
jasności napisu, ale w innym kolorze), bo w praktyce jest to zawsze
nieczytelne.

Powiem tak: hobbystycznie zajmuję się fotografią. W zasadzie już to w zawód przechodzi, ale mniejsza z tym. Stety i niestety jestem zwolennikiem cyfrowego przetwarzania obrazu (Photoshop) a już w szczególności monochromatycznego pozyskanego z koloru. W plenerze - nie jeden raz spotkałem się ze znikającymi detalami po konwersji. Wymagana była ingerencja w postaci zmiany jasności lub w ogóle przesunięcie hue jakiegoś odcienia by zdjęcie wyglądało dobrze.

Może nieco w oderwaniu od wątku powiem, że rodzaj konwersji Brightness vs Luminocity drastycznie wpływa na obraz końcowy. Wspomniane 3 kolory po konwersji na skalę szarości mogą być doskonale widoczne lub zupełnie nie widoczne:

Data: 2018-01-07 13:21:12
Autor: Marek S
Pytanie do użytkowników wideorejestrator Ăłw

Shit... coś kliknąłem przy wklejaniu linka i samo się za wcześnie wysłało :-( Tu kontynuuję.

https://www.youtube.com/watch?v=N1Mq3O0ahTU&t=229s
[...]

Niby tak ale potem sprawcy nie da się mimo to ustalić bo nie wiadomo jaki miał kolor kurtki / auta by móc w miejskim monitoringu podążać za właściwą osobą :-D

[...]

Tak tak, to są oczywistości. Ale życie wymaga innych standardów jak uzasadniałem powyżej.

Może nie da się sprawdzić koloru auta, ale za to dużo lepiej da się
odczytać numery rejestracyjne, nawet w gorszych warunkach oświetleniowych.

Dlatego tak jak wcześniej napisałem - najlepiej by wideorejestratory miały rozwiązania rodem z fotoradarów. Tyle tylko, że wtedy będą 4x większe i temat się zamyka.

Nowoczesne kodeki z analizą gemoetryczną, potrafią wiele rzeczy
przeinaczyć, dorysować, poprzestawiać itp.

Tak się dzieje w MiVue 792. Na ciemnym zdjęciu numer rejestracyjny został zamieniony w poprzestawiane kwadraty. :-(

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-01-03 00:17:00
Autor: sczygiel
W dniu wtorek, 2 stycznia 2018 17:47:23 UTC+1 użytkownik Marek S napisał:
Witam,

Kupiłem niedawno podwójny wideorejestrator Mio MiVue 792 Dual

Czemu kupowac cos slabego jak mozna kupic dobrze?

Czemu nie kupic klona shadow-a albo jego następników?

Mam taki i sprawuje sie calkiem ok.

Ale uprzedzam, rejestrator musi pracowac w bardzo kiepskich warunkach. Swiatlo ma od sasa do lasa bo i sloneczne, i rteciowe i ledy i xenony i srodek dnia i wieczory czerwone i chmurzyste.

Nie jest latwo wbic mu takiej logiki aby wszystko dobrze wygladalo i jeszcze zeby kazdy gust zaspokoic.

Czy widac rejestracje i sytuacje na drodze? Nie? Wywalic kupic inny.
Tak? Nie przejmowac sie...

Data: 2018-01-03 20:42:41
Autor: Marek S
W dniu 03-01-2018 o 09:17, sczygiel@gmail.com pisze:

Kupiłem niedawno podwójny wideorejestrator Mio MiVue 792 Dual

Czemu kupowac cos slabego jak mozna kupic dobrze?

Robi się to następująco:

1. Wchodzisz do internetu w poszukiwaniu:
a) Top 10 wideorejestratorów.
b) Prezentacji wybranych modeli na YT u kilku użytkowników (np. wideorejestratory24.pl, ForumWiedzy.pl i zagraniczni.
c) Przypadkowe opinie na forach w Googlu.

2. Wybierasz model, nad którym ludzie się rozpływają.

3. Znajomych nie pytasz bo oni albo nie mają ich albo kupują takie, gdzie mydło tylko widać. Wyrazu "rozdzielczość" nigdy nie słyszeli.

Potem następuje seria lamentów iż kupiło się coś 2x droższego niż się miało i coś 4x gorszego przy okazji. A miało się coś takiego:

https://drive.google.com/file/d/1l7ksvzzV5nl0Q5lx6fKvlba4okohMeZ-/view?usp=sharing

.... tylko spłonęło (dosłownie) i nie jest już produkowane.

Czemu nie kupic klona shadow-a albo jego następników?

Mam taki i sprawuje sie calkiem ok.

Przypomina mi to pewną historię z Interwencji czy innego programu w tym stylu. Zamknięto dojazd na parking miedzy wieżowcami dla mnóstwa aut. Jakaś inwestycja tam powstała. Mieszkańcy podnieśli larum "jak to!", "nikt nas o zdanie nie pytał!".

Na to urzędnik:
Jak to nie? Wiadomość była dostępna publicznie. Wisiała kartka przed sekretariatem na 4tym piętrze przez dwa lata. Był czas, nikt nie oprotestował!

[...]

W/w sobie doskonale radziła. Może z wyjątkiem jazdy wieczornej nocnej przynajmniej w porównaniu z MiVue 792. Ta ostatnia ma tu duży plus.

Z tego co się zorientowałem szukając kamery, posiadają one chipsety jak w PCtach, które decydują o właściwościach. Oczywiście można zniszczyć super chipset dając plastikowe soczewki lub kiepską matrycę. To też trzeba brać pod uwagę. Hipotetycznie jest tak, że jeśli kupisz kamerkę z tym samym chipsetem u 2 różnych producentów - powinno być tak samo w sensie jakości obrazu z uwzględnieniem w/w zagrożeń.

I tak: jeśli kupisz kamerę z chipsetem NT96655 to będziesz miał gwarancję, że da sobie doskonale radę z w/w sytuacjami (w granicach możliwości sensora). Nie będzie niespodzianek jak przy MiVue 792. Ale... przykładowa kamera na nim oparta jak DOD Champion SP1 to 1500zł. Sęk w tym, że nie pracuje w dualu.

Czy widac rejestracje i sytuacje na drodze? Nie? Wywalic kupic inny.

.... w budżecie na takie eksperymenty w kwocie 20 tys. zł powinniśmy w końcu coś trafić :-P

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-01-03 23:55:02
Autor: przemek.jedrzejczak
Pytanie do użytkowników wideorejestratorów
-- a) Top 10 wideorejestratorów. daj link do tego rankingu (mam nadzieje ze nie jest to ranking producenta) bo MiVue 792 Dual +A20 nie widzialem jeszcze na podium

Data: 2018-01-04 14:51:13
Autor: Marek S
W dniu 04-01-2018 o 08:55, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:

daj link do tego rankingu (mam nadzieje ze nie jest to ranking producenta) bo MiVue 792 Dual +A20 nie widzialem jeszcze na podium

Plisss - siedziałem nad tym kilka dni. Linków nie gromadziłem.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-01-04 12:18:54
Autor: przemek.jedrzejczak
Pytanie do użytkowników wideorejestratorów
Służę pomocą ;-)

,,Zastosowanie najwyższej klasy czujnika optycznego Sony Starvis(TM) o czułości wykraczającej poza widzialne spektrum światła aż pod zakres podczerwieni sprawia, że jakość nagrania jest zbliżona do obrazu z noktowizora jak w żadnej innej kamerze do auta.

Czyli po prostu cud, miód ultramaryna ;-)

I jedziemy dalej:

MiVue 792 WIFI Pro to zaledwie przedsmak tego, co czeka nas w przyszłości. Kolejne urządzenia z serii 700 wniosą wiele nowości, wyznaczając tym samym trendy wśród kamer samochodowych kategorii premium - mówi Marcin Gutkiewicz, Marketing Manager MiTAC Europe.

No przecież premium więc będzie pan zadowolony ;-)

A na koniec najlepsze:

http://www.wideorejestratory24.info/2017/11/ktory-rejestrator-jazdy-wybrac-jesien-2017.html?m=1

Cytat:
Od wczoraj porównuję sobie "surówki" i np. kamera Viofo A119 v2 ma obraz wręcz idealny w porównaniu z Mio MiVue 792 WiFi Pro gdzie obraz jest paskudny (pastelowy i przesycony).

Nie rozumiem jak na podstawie tych samych danych wybrałeś Mio mimo że ustępuje jakością obrazu kamerze o klasę niższej. Sama matryca cudu nie czyni, stara optyka kiepski soft i wychodzi klops.

Data: 2018-01-04 21:31:10
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
Pytanie do użytkowników wideorejestrator Ăłw
Powitanko,

o czułości wykraczającej poza widzialne spektrum światła aż pod zakres podczerwieni

Akurat każdy przetwornik CMOS/CCD o podczerwień zahacza i problemem jest dobrać taki filtr, żeby IR wyciąć. Jak ktoś nie wierzy, to niech zrobi zdjęcie płomienia. Jak płomień wyjdzie różowy, to znaczy, że aparat kiepski. Ale tę wadę jak widać można promować jako zaletę;-)

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2018-01-04 23:06:25
Autor: J.F.
Pytanie do użytkowników wideorejestratorów
Dnia Thu, 4 Jan 2018 21:31:10 +0100, Pawel "O'Pajak" napisał(a):
Powitanko,
[...]

Lepiej pilota od TV przez kamere obejrzec.
Doskonale widac diode nadawcza ... a przeciez na oko to ona nie
swieci.

Ale tę wadę jak widać można promować jako zaletę;-)

No wiesz - pare diodek IR i masz swietny oswietlacz, przynajmniej
tablice rejestracyjne widac.

J.

Data: 2018-01-04 22:26:23
Autor: przemek.jedrzejczak
Pytanie do użytkowników wideorejestratorów
-- No wiesz - pare diodek IR i masz swietny oswietlacz, przynajmniej tablice rejestracyjne widac.

tylko dodaj ze trzeba kamere do rejestracji przylozyc :-) na drodze czyli przez szybe z 20m efekt jest zaden

Data: 2018-01-05 15:43:24
Autor: Marek S
W dniu 05-01-2018 o 07:26, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
-- No wiesz - pare diodek IR i masz swietny oswietlacz, przynajmniej tablice rejestracyjne widac.

tylko dodaj ze trzeba kamere do rejestracji przylozyc :-)

I to wcale nie jest koloryzacja stanu faktycznego!

na drodze czyli przez szybe z 20m efekt jest zaden

Skoryguję: "z 50cm efekt jest żaden". Kamerka w serwisie jest obecnie więc nie sprawdzę. Ale jak kojarzę - swoją granatową (to ulubiony kolor firmy Mio) dłoń zobaczyłem w monitorku kamery bodajże przy 20cm dopiero.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-01-05 15:45:41
Autor: Marek S
W dniu 04-01-2018 o 21:31, Pawel "O'Pajak" pisze:

[...]

W dodatku w co drugiej kamerce instalują diody IR aby tą wadę wpisać w instrukcję jako funkcjonalność zamierzoną.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-01-05 09:48:23
Autor: przemek.jedrzejczak
Pytanie do użytkowników wideorejestratorów
-- Zrobiłem błąd - nie dotarłem do oryginalnych plików z kamer.

I to stwierdzenie zamyka temat.

Data: 2018-01-05 18:52:47
Autor: Marek S
W dniu 05-01-2018 o 18:48, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:

I to stwierdzenie zamyka temat.

Może inaczej - nie potrafiłem dotrzeć do nich.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-01-05 15:37:24
Autor: Marek S
W dniu 04-01-2018 o 21:18, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
[...]

Aż ciarki po dupie przeszły :-)

[...]

Oj taaaak... będzie... :->

A na koniec najlepsze:

http://www.wideorejestratory24.info/2017/11/ktory-rejestrator-jazdy-wybrac-jesien-2017.html?m=1

Dowiedziałem się z tego artykułu, że mój bubel MiVue 792 jest innowacyjny bo pozwala dołączyć drugą kamerę.  To żart? Przecież od dawna istnieją tego typu rozwiązania... również w katalogu Mio :-D

Cytat:
Od wczoraj porównuję sobie "surówki" i np. kamera Viofo A119 v2 ma obraz wręcz idealny w porównaniu z Mio MiVue 792 WiFi Pro gdzie obraz jest paskudny (pastelowy i przesycony).

Potwierdzam spostrzeżenie choć bez odniesienia do Viofo, której nie znam. Obraz jest przesycony, przekontrastowany, jak z zabawki dziecięcej. Dotyczy to głównie szarówki jaką obecnie mamy a w szczególności pory zmierzchowej, gdzie destrukcja obrazu są wręcz spektakularna.

W słońcu jest ok, w nocy też.

Nie rozumiem jak na podstawie tych samych danych wybrałeś Mio mimo że ustępuje jakością obrazu kamerze o klasę niższej. Sama matryca cudu nie czyni, stara optyka kiepski soft i wychodzi klops.

Akurat model 792 nie ma złej optyki. Jest bardzo jasna. Owszem aberracja chromatyczna jest straszna, ale w obiektywach typu rybie oko to norma. Nawet profesjonalne szkła do aparatów fotograficznych są dalekie od ideału w tym względzie a co dopiero taki wypierdek w kamerce samochodowej.

Interesowały mnie kamery dual. Wybrałem jakieś i porównałem. Znalazłem na YT recenzje kanałów wideorejestratory24.pl, forumwiedzy.pl. Gdzieś wymieniłem się korespondencją z użytkownikiem takowej, ponoć jest "spoko". Zrobiłem błąd - nie dotarłem do oryginalnych plików z kamer. Złą jakość obrazu czasem interpretowałem jako kompresję YT, która faktycznie sporo potrafi zepsuć, nawet dla modelu 792, który na etapie projektu jest już zepsuty. Zdarzały się bluzgi ale to dla każdej dual.

Kolejna rzecz: kasa. Nie chciałem kupować zestawu za 800$, który nie występuje na rynku PL, i który to z pewnością jest jednym z najlepszych - coś w rodzaju DODów.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-01-04 11:42:05
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
[...]

O, to pan urzędnik nie czytał kartki na moich drzwiach, że jak tylko pojawi się blokada, to przyjadę walcem i wyrównam?;-)

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2018-01-07 20:21:34
Autor: Marek S
Pytanie do użytkowników wideorejestrator Ăłw
W dniu 02-01-2018 o 17:47, Marek S pisze:

Jak miło, że nie tylko ja w wideorejestratorze MiVue mam niebieski obraz po zachodzie słońca. :-) Mam z kim łączyć się w bólu :-D

https://youtu.be/HiaFLwgQHaU?t=3m41s

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-01-07 20:25:55
Autor: Marek S
W dniu 07-01-2018 o 20:21, Marek S pisze:
W dniu 02-01-2018 o 17:47, Marek S pisze:

Jak miło, że nie tylko ja w wideorejestratorze MiVue mam niebieski obraz po zachodzie słońca. :-) Mam z kim łączyć się w bólu :-D

https://youtu.be/HiaFLwgQHaU?t=3m41s

O! I kolejny niebieski MiVue! :-)

https://youtu.be/5EAkeNkLkvQ

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-01-07 20:29:53
Autor: Marek S
W dniu 07-01-2018 o 20:25, Marek S pisze:
[...]

Ups, o sygnaturce czasowej zapomniałem:

https://youtu.be/5EAkeNkLkvQ?t=7m2s

no to może jeszcze jeden "niebieski" MiVue

https://youtu.be/f_nm6HqqIY0?t=2m45s

--
Pozdrawiam,
Marek

Pytanie do użytkowników wideorejestratorów