Pytanie do użytkowników wideorejestratorów

Data: 2018-01-03 00:17:00
Autor: sczygiel
Pytanie do użytkowników wideorejestratorów
W dniu wtorek, 2 stycznia 2018 17:47:23 UTC+1 użytkownik Marek S napisał:
Witam,

Kupiłem niedawno podwójny wideorejestrator Mio MiVue 792 Dual

Czemu kupowac cos slabego jak mozna kupic dobrze?

Czemu nie kupic klona shadow-a albo jego następników?

Mam taki i sprawuje sie calkiem ok.

Ale uprzedzam, rejestrator musi pracowac w bardzo kiepskich warunkach. Swiatlo ma od sasa do lasa bo i sloneczne, i rteciowe i ledy i xenony i srodek dnia i wieczory czerwone i chmurzyste.

Nie jest latwo wbic mu takiej logiki aby wszystko dobrze wygladalo i jeszcze zeby kazdy gust zaspokoic.

Czy widac rejestracje i sytuacje na drodze? Nie? Wywalic kupic inny.
Tak? Nie przejmowac sie...

Data: 2018-01-03 20:42:41
Autor: Marek S
Pytanie do użytkowników wideorejestrator Ăłw
W dniu 03-01-2018 o 09:17, sczygiel@gmail.com pisze:

Kupiłem niedawno podwójny wideorejestrator Mio MiVue 792 Dual

Czemu kupowac cos slabego jak mozna kupic dobrze?

Robi się to następująco:

1. Wchodzisz do internetu w poszukiwaniu:
a) Top 10 wideorejestratorów.
b) Prezentacji wybranych modeli na YT u kilku użytkowników (np. wideorejestratory24.pl, ForumWiedzy.pl i zagraniczni.
c) Przypadkowe opinie na forach w Googlu.

2. Wybierasz model, nad którym ludzie się rozpływają.

3. Znajomych nie pytasz bo oni albo nie mają ich albo kupują takie, gdzie mydło tylko widać. Wyrazu "rozdzielczość" nigdy nie słyszeli.

Potem następuje seria lamentów iż kupiło się coś 2x droższego niż się miało i coś 4x gorszego przy okazji. A miało się coś takiego:

https://drive.google.com/file/d/1l7ksvzzV5nl0Q5lx6fKvlba4okohMeZ-/view?usp=sharing

.... tylko spłonęło (dosłownie) i nie jest już produkowane.

Czemu nie kupic klona shadow-a albo jego następników?

Mam taki i sprawuje sie calkiem ok.

Przypomina mi to pewną historię z Interwencji czy innego programu w tym stylu. Zamknięto dojazd na parking miedzy wieżowcami dla mnóstwa aut. Jakaś inwestycja tam powstała. Mieszkańcy podnieśli larum "jak to!", "nikt nas o zdanie nie pytał!".

Na to urzędnik:
Jak to nie? Wiadomość była dostępna publicznie. Wisiała kartka przed sekretariatem na 4tym piętrze przez dwa lata. Był czas, nikt nie oprotestował!

[...]

W/w sobie doskonale radziła. Może z wyjątkiem jazdy wieczornej nocnej przynajmniej w porównaniu z MiVue 792. Ta ostatnia ma tu duży plus.

Z tego co się zorientowałem szukając kamery, posiadają one chipsety jak w PCtach, które decydują o właściwościach. Oczywiście można zniszczyć super chipset dając plastikowe soczewki lub kiepską matrycę. To też trzeba brać pod uwagę. Hipotetycznie jest tak, że jeśli kupisz kamerkę z tym samym chipsetem u 2 różnych producentów - powinno być tak samo w sensie jakości obrazu z uwzględnieniem w/w zagrożeń.

I tak: jeśli kupisz kamerę z chipsetem NT96655 to będziesz miał gwarancję, że da sobie doskonale radę z w/w sytuacjami (w granicach możliwości sensora). Nie będzie niespodzianek jak przy MiVue 792. Ale... przykładowa kamera na nim oparta jak DOD Champion SP1 to 1500zł. Sęk w tym, że nie pracuje w dualu.

Czy widac rejestracje i sytuacje na drodze? Nie? Wywalic kupic inny.

.... w budżecie na takie eksperymenty w kwocie 20 tys. zł powinniśmy w końcu coś trafić :-P

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-01-03 23:55:02
Autor: przemek.jedrzejczak
Pytanie do użytkowników wideorejestratorów
-- a) Top 10 wideorejestratorów. daj link do tego rankingu (mam nadzieje ze nie jest to ranking producenta) bo MiVue 792 Dual +A20 nie widzialem jeszcze na podium

Data: 2018-01-04 14:51:13
Autor: Marek S
W dniu 04-01-2018 o 08:55, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:

daj link do tego rankingu (mam nadzieje ze nie jest to ranking producenta) bo MiVue 792 Dual +A20 nie widzialem jeszcze na podium

Plisss - siedziałem nad tym kilka dni. Linków nie gromadziłem.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-01-04 12:18:54
Autor: przemek.jedrzejczak
Pytanie do użytkowników wideorejestratorów
Służę pomocą ;-)

,,Zastosowanie najwyższej klasy czujnika optycznego Sony Starvis(TM) o czułości wykraczającej poza widzialne spektrum światła aż pod zakres podczerwieni sprawia, że jakość nagrania jest zbliżona do obrazu z noktowizora jak w żadnej innej kamerze do auta.

Czyli po prostu cud, miód ultramaryna ;-)

I jedziemy dalej:

MiVue 792 WIFI Pro to zaledwie przedsmak tego, co czeka nas w przyszłości. Kolejne urządzenia z serii 700 wniosą wiele nowości, wyznaczając tym samym trendy wśród kamer samochodowych kategorii premium - mówi Marcin Gutkiewicz, Marketing Manager MiTAC Europe.

No przecież premium więc będzie pan zadowolony ;-)

A na koniec najlepsze:

http://www.wideorejestratory24.info/2017/11/ktory-rejestrator-jazdy-wybrac-jesien-2017.html?m=1

Cytat:
Od wczoraj porównuję sobie "surówki" i np. kamera Viofo A119 v2 ma obraz wręcz idealny w porównaniu z Mio MiVue 792 WiFi Pro gdzie obraz jest paskudny (pastelowy i przesycony).

Nie rozumiem jak na podstawie tych samych danych wybrałeś Mio mimo że ustępuje jakością obrazu kamerze o klasę niższej. Sama matryca cudu nie czyni, stara optyka kiepski soft i wychodzi klops.

Data: 2018-01-04 21:31:10
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
Pytanie do użytkowników wideorejestrator Ăłw
Powitanko,

o czułości wykraczającej poza widzialne spektrum światła aż pod zakres podczerwieni

Akurat każdy przetwornik CMOS/CCD o podczerwień zahacza i problemem jest dobrać taki filtr, żeby IR wyciąć. Jak ktoś nie wierzy, to niech zrobi zdjęcie płomienia. Jak płomień wyjdzie różowy, to znaczy, że aparat kiepski. Ale tę wadę jak widać można promować jako zaletę;-)

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2018-01-04 23:06:25
Autor: J.F.
Pytanie do użytkowników wideorejestratorów
Dnia Thu, 4 Jan 2018 21:31:10 +0100, Pawel "O'Pajak" napisał(a):
Powitanko,
[...]

Lepiej pilota od TV przez kamere obejrzec.
Doskonale widac diode nadawcza ... a przeciez na oko to ona nie
swieci.

Ale tę wadę jak widać można promować jako zaletę;-)

No wiesz - pare diodek IR i masz swietny oswietlacz, przynajmniej
tablice rejestracyjne widac.

J.

Data: 2018-01-04 22:26:23
Autor: przemek.jedrzejczak
Pytanie do użytkowników wideorejestratorów
-- No wiesz - pare diodek IR i masz swietny oswietlacz, przynajmniej tablice rejestracyjne widac.

tylko dodaj ze trzeba kamere do rejestracji przylozyc :-) na drodze czyli przez szybe z 20m efekt jest zaden

Data: 2018-01-05 15:43:24
Autor: Marek S
W dniu 05-01-2018 o 07:26, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
-- No wiesz - pare diodek IR i masz swietny oswietlacz, przynajmniej tablice rejestracyjne widac.

tylko dodaj ze trzeba kamere do rejestracji przylozyc :-)

I to wcale nie jest koloryzacja stanu faktycznego!

na drodze czyli przez szybe z 20m efekt jest zaden

Skoryguję: "z 50cm efekt jest żaden". Kamerka w serwisie jest obecnie więc nie sprawdzę. Ale jak kojarzę - swoją granatową (to ulubiony kolor firmy Mio) dłoń zobaczyłem w monitorku kamery bodajże przy 20cm dopiero.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-01-05 15:45:41
Autor: Marek S
W dniu 04-01-2018 o 21:31, Pawel "O'Pajak" pisze:

[...]

W dodatku w co drugiej kamerce instalują diody IR aby tą wadę wpisać w instrukcję jako funkcjonalność zamierzoną.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-01-05 09:48:23
Autor: przemek.jedrzejczak
Pytanie do użytkowników wideorejestratorów
-- Zrobiłem błąd - nie dotarłem do oryginalnych plików z kamer.

I to stwierdzenie zamyka temat.

Data: 2018-01-05 18:52:47
Autor: Marek S
W dniu 05-01-2018 o 18:48, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:

I to stwierdzenie zamyka temat.

Może inaczej - nie potrafiłem dotrzeć do nich.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-01-05 15:37:24
Autor: Marek S
W dniu 04-01-2018 o 21:18, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
[...]

Aż ciarki po dupie przeszły :-)

[...]

Oj taaaak... będzie... :->

A na koniec najlepsze:

http://www.wideorejestratory24.info/2017/11/ktory-rejestrator-jazdy-wybrac-jesien-2017.html?m=1

Dowiedziałem się z tego artykułu, że mój bubel MiVue 792 jest innowacyjny bo pozwala dołączyć drugą kamerę.  To żart? Przecież od dawna istnieją tego typu rozwiązania... również w katalogu Mio :-D

Cytat:
Od wczoraj porównuję sobie "surówki" i np. kamera Viofo A119 v2 ma obraz wręcz idealny w porównaniu z Mio MiVue 792 WiFi Pro gdzie obraz jest paskudny (pastelowy i przesycony).

Potwierdzam spostrzeżenie choć bez odniesienia do Viofo, której nie znam. Obraz jest przesycony, przekontrastowany, jak z zabawki dziecięcej. Dotyczy to głównie szarówki jaką obecnie mamy a w szczególności pory zmierzchowej, gdzie destrukcja obrazu są wręcz spektakularna.

W słońcu jest ok, w nocy też.

Nie rozumiem jak na podstawie tych samych danych wybrałeś Mio mimo że ustępuje jakością obrazu kamerze o klasę niższej. Sama matryca cudu nie czyni, stara optyka kiepski soft i wychodzi klops.

Akurat model 792 nie ma złej optyki. Jest bardzo jasna. Owszem aberracja chromatyczna jest straszna, ale w obiektywach typu rybie oko to norma. Nawet profesjonalne szkła do aparatów fotograficznych są dalekie od ideału w tym względzie a co dopiero taki wypierdek w kamerce samochodowej.

Interesowały mnie kamery dual. Wybrałem jakieś i porównałem. Znalazłem na YT recenzje kanałów wideorejestratory24.pl, forumwiedzy.pl. Gdzieś wymieniłem się korespondencją z użytkownikiem takowej, ponoć jest "spoko". Zrobiłem błąd - nie dotarłem do oryginalnych plików z kamer. Złą jakość obrazu czasem interpretowałem jako kompresję YT, która faktycznie sporo potrafi zepsuć, nawet dla modelu 792, który na etapie projektu jest już zepsuty. Zdarzały się bluzgi ale to dla każdej dual.

Kolejna rzecz: kasa. Nie chciałem kupować zestawu za 800$, który nie występuje na rynku PL, i który to z pewnością jest jednym z najlepszych - coś w rodzaju DODów.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-01-04 11:42:05
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
[...]

O, to pan urzędnik nie czytał kartki na moich drzwiach, że jak tylko pojawi się blokada, to przyjadę walcem i wyrównam?;-)

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Pytanie do użytkowników wideorejestratorów