Pytanie do znawców Curve

Data: 2020-03-08 19:35:22
Autor: Roman Tyczka
Pytanie do znawców Curve

Mam w Curve podpiętą m.in. debetówkę ING, normalnie płacę Curve tu i tam,
zawsze nabijało tyle co na paragonie i w PLN. Dziś byłem w restauracji,
paragon opiewa na 86 pln, za to na karcie mam pobranie 95,79 pln i
przewalutowanie z funtów! Lokal gastronomiczny w polsce, rachunek w PLN,
paragon w PLN, opłata w GBP i przewalutowana na 95,79 pln.

http://snap.ashampoo.com/uploads/2020-03-08/dgCvsiG8DJPIWkbonxP6n7MBBF3sZKu6QWtDaZCDEsm35NkKg1ityUv11rnv5Cto.png

Kto mi to potrafi wyjaśnić?

Roman Tyczka

Data: 2020-03-08 19:49:28
Autor: Kamil Jońca
Pytanie do znawców Curve
Roman Tyczka <noemail@because.no> writes:

[...]

strzelam:
https://subiektywnieofinansach.pl/dcc-kontratakuje-zanim-zaplacisz-karta-sprawdz-czy-nie-placisz-w-euro/
https://subiektywnieofinansach.pl/chcial-zaplacic-karta-bezspreadowa-kasjerka-zarzadzila-obowiazkowe-przewalutowanie-dcc-taka-polityka/
https://subiektywnieofinansach.pl/myslal-ze-jest-sprytny-uzywajac-tej-karty-ale-rezolutna-rezydentka-go-pokonala-efekt-60-euro-w-plecy-walczymy/
KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

Data: 2020-03-08 20:56:09
Autor: Robert Tomasik
Pytanie do znawców Curve
W dniu 08.03.2020 o 19:49, Kamil Jońca pisze:

[...]

Tylko, że właściciel karty znajdując takie obciążenie może z czystym
sumieniem złożyć reklamację. Należność wróci na kartę, a właściciel
terminala będzie musiał się przez sąd bujać z odzyskaniem swojej
należności w złotych. Moim zdaniem, w swoim dobrze pojętym interesie
pracownicy sami powinni na to uważać.

--
Robert Tomasik

Data: 2020-03-08 21:23:01
Autor: Roman Tyczka
Pytanie do znawców Curve
On Sun, 8 Mar 2020 20:56:09 +0100, Robert Tomasik wrote:

[...]

A reklamację do kogo składać? Curve czy ING?

Roman Tyczka

Data: 2020-03-08 23:56:28
Autor: Robert Tomasik
Pytanie do znawców Curve
W dniu 08.03.2020 o 21:23, Roman Tyczka pisze:

[...]

U tego, z kim masz umowę na wydanie karty.

--
Robert Tomasik

Data: 2020-03-09 13:11:34
Autor: Roman Tyczka
Pytanie do znawców Curve
On Sun, 8 Mar 2020 23:56:28 +0100, Robert Tomasik wrote:

[...]

Kurczę, ale którą kartę? ING czy Curve? Płaciłem z karty ING za
pośrednictwem Curve.

Roman Tyczka

Data: 2020-03-09 06:15:04
Autor: Dawid Rutkowski
Pytanie do znawców Curve
W dniu poniedziałek, 9 marca 2020 13:11:37 UTC+1 użytkownik Roman Tyczka napisał:

Kurczę, ale którą kartę? ING czy Curve? Płaciłem z karty ING za
pośrednictwem Curve.

Nie było tu żadnego "pośrednictwa".
W restauracji płaciłeś kartą wydaną przez curve - ta karta została w błędny sposób obciążona (niechciane DCC) - reklamacja u curve.

ing nie ma z tym nic wspólnej - kartą ing zapłaciłeś curve za obsługę Twoich transakcji, a nie za obiad w restauracji.

Dziwne to, że reklamację musisz składać akurat u tego elementu łańcuszka, który Cię nie okradł - bo orżnął i właściciel restauracji - sprzedając złotówki za funty po zawyżonej cenie - oraz ing, sprzedając funty za złotówki, też po zawyżonej cenie.

Data: 2020-03-10 08:40:53
Autor: Roman Tyczka
Pytanie do znawców Curve
On Mon, 9 Mar 2020 06:15:04 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:

[...]

Jeśli to nie pośrednictwo to jak to nazwać, wytłumacz na chłopski proszę? W
ING mam transakcję z tytułem rozpoczynającym się od CRV* - czyli ewidentnie
pośrednictwo na moje oko, ale moje oko w fintechach mało obeznane, chętnie
dowiem się jak to działa pod spodem.

ing nie ma z tym nic wspólnej - kartą ing zapłaciłeś curve za obsługę Twoich transakcji, a nie za obiad w restauracji.

Tego też nie do końca rozumiem, bo wszak ostatecznie za wszystko zapłaciłem
kartą ING, i za obiad i za przewalutowania. Co rozumiesz przez "obsługę
transakcji"?

[...]

Cieszę się, że to się zdarzyło przy tak niedużej transakcji i mam z tego
naukę niezbyt kosztowną, nie będę tym razem nic reklamował, traktuję to
jako podatek od niewiedzy. Ale ten wątek jest dla mnie bardzo pouczający,
więc jeśli masz chwilę odpowiedz na moje powyższe wątpliwości, dzięki.

Roman Tyczka

Data: 2020-03-10 04:12:11
Autor: Dawid Rutkowski
Pytanie do znawców Curve
W dniu wtorek, 10 marca 2020 08:45:02 UTC+1 użytkownik Roman Tyczka napisał:

> [...]

pośrednictwo na moje oko, ale moje oko w fintechach mało obeznane, chętnie

Hmmm, możemy to nazwać "pośrednictwem", jeśli tak samo nazwiemy "zwyczajne płacenie kartą" - w końcu bank też jest pośrednikiem między kupującym a sprzedawcą (a w systemie czterostronnym dochodzą jeszcze organizacja płatnicza oraz acquirer).

Najprościej działa to w ten sposób, że gdy płacisz kartą curve, to:
- curve płaci sprzedawcy za towar lub usługę, jakie nabyłeś,
- Ty płacisz curve za to, że curve zapłaciło sprzedawcy..

Z technicznego punktu widzenia przy JEDNYM zakupie następują dwie płatności kartą:
- w sklepie podajesz kartę curve, sklep obciąża rachunek należący do curve
- curve obciąża rachunek należący do Ciebie, korzystając z danych karty, które podałeś (w Twoim przypadku debetówki ing).

> [...]

kartą ING, i za obiad i za przewalutowania. Co rozumiesz przez "obsługę

Oczywiście ostatecznie zapłaciłeś za wszystko Ty z konta w ing.
A powyższe komplikacje to efekt tego, że za pomocą curve można uniknąć złodziejskich prowizji i kursów, które banki narzucają przy płatnościach w walutach obcych - wtedy między ww. dwiema transakcjami jest jeszcze zakup przez klienta waluty u curve, po dobrym kursie.
W ten sposób curve przelewa walutę sprzedawcy, a klient przelewa curve złotówki (przelewa - bo płatność kartą jest tak naprawdę zleceniem przelewu).

> [...]

jako podatek od niewiedzy. Ale ten wątek jest dla mnie bardzo pouczający,
więc jeśli masz chwilę odpowiedz na moje powyższe wątpliwości, dzięki.

Hmm, cóż, Twoje pieniądze i Twoja reklamacja.
W sprawie jednak chodzi nie tyle o pieniądze, co o zasadę, że warto świat poprawiać, bo jak się wszyscy za to wezmą, to wszystkim będzie lepiej - i jak samemu rozbroi się minę (taką wielokrotnego użytku ;) na jaką się wpadło, to inni na nią już nie wpadną - a jak inni będą tak samo rozbrajać miny, na jakie wpadają, to i ja na nie wpadać już nie będę.

Tyle teorii, bo z praktyki mogły zajść dwie sytuacje:
1) Kelner specjalnie włączył DCC - a złodziei trzeba tępić,
2) Kelner nie ma pojęcia, czym jest DCC i trzeba mu to wytłumaczyć, żeby nie naciągał innych klientów (mnie pani w aptece oraz pani w obi zapytałą o walutę obciążenia, bo w obi terminal zabrała do budki, a w aptece był taki z zewnętrznym pin-padem - i mimo, że ten pin-pad miał ekran, to zapytanie o DCC wyświetliło się TYLKO na głównym ekranie terminala, którego to ekranu nie widziałem).

No i powtórzę na koniec jeszcze pytanie o to, po co płacisz curve?
W pełni zrozumiałe jest to, że karta jest ładniejsza (debetówka ing jest wyjątkowo paskudna), zaś z kwestii praktycznych - w przypadku zgubienia curviszcza problem jest o wiele mniejszy, wyjmujemy z szuflady debetówkę ing i wszystko gra - i spokojnie czekamy na dosłanie nowej karty curve.
Ale może masz jeszcze jakiś inny, ciekawy powód, by jednak curve na codzień płacić?

Data: 2020-03-10 05:43:26
Autor: MK
Pytanie do znawców Curve
W dniu wtorek, 10 marca 2020 12:12:14 UTC+1 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

Ale może masz jeszcze jakiś inny, ciekawy powód, by jednak curve na codzień płacić?

Da niektórych ciekawym rozwiązaniem może być np. Go Back in Time - robie zakupy dziś, w ciągu 2 tygodni przenosze transakcje na KK na której rozpoczyna się okres rozliczeniowy - mam dodatkowe 2 tygodnie GP
Mogę chcieć się także pozbyć np. SEK zalegajacych na karcie wielowalutowej - określam walute na SEK i pozbywam się po przyzwoitym kursie.
Korzystam z tej karty od ponad miesiąca i odkrywam coraz to nowe możliwości. Okazalo się np. ze można wyplacic z bankomatu kwote wyzsza niż ustanowiony limit transakcji ;).

Generalnie polecam jeśli ktoś jeszcze nie testowal. Referal poniżej 5? na start.

MK

Sign up with this promo code and get your Curve card for amazing exchange fees abroad and ?5 to spend anywhere!
http://www.curve.app/join#NB6W7MON

Data: 2020-03-10 17:09:43
Autor: Roman Tyczka
Pytanie do znawców Curve
On Tue, 10 Mar 2020 04:12:11 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:

[...]

No proszę, nie wiedziałem, że tak to biegnie, dzięki za info.

[...]

W tym sensie oczywiście masz rację ze zgłoszeniem i mam zamiar przy
najbliższej okazji poinstruować typa, że ma to inaczej robić. Reklamacji
nie zgłoszę bo strata nieduża, szkoda czasu i zachodu, a ponadto jak sam
zauważyłeś po dupie dostanie niewinny.

[...]

Tu był raczej przypadek 2.

[...]

Używam curve dla wygody i bezpieczeństwa, dzięki niemu nie noszę wielu kart
i mam funkcję Go Back In Time o której wspomniał MK. --
pozdrawiam
Roman Tyczka

Data: 2020-03-10 17:27:49
Autor: J.F.
Pytanie do znawców Curve
Użytkownik "Roman Tyczka"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:eebv1mo0fh8a$.dlg@tyczka.com...
[...]

Ale z czego Curve zyje ?
Bo sklep placi prowizje ... ale bank tez chce prowizje ...

J.

Data: 2020-03-10 14:03:55
Autor: MK
Pytanie do znawców Curve
Curve ma byc przede wszystkim konkurencja dla bankow przy przewalutowaniu. Maja marze za takie transakcje. Przewalutowanie w weekendy jest obciazone dodatkowa prowizja, prowizje dostaja tez przy przekroczeniu limitów wpłat z bankomatów. Cześć klientow korzysta także z płatnych planów. MK

Data: 2020-03-10 21:22:55
Autor: pueblo
Pytanie do znawców Curve
Witaj Roman Tyczka, 10 mar 2020 w news:eebv1mo0fh8a$.dlgtyczka.com
napisałeś/aś:

Używam curve dla wygody i bezpieczeństwa, dzięki niemu nie noszę
wielu kart i mam funkcję Go Back In Time o której wspomniał MK.
Co do bezpieczeństwa. Transakcje przez Cu dotyczą limitów tran. internetowych, więc jak zgubisz Cu, to ktoś może zrobić spore (do limitów) zakupy przez net. Na normalnej debetówce, jak ustawisz te limity na 0, to możesz nadal robić zakupy w realu, a jak ją zgubisz, to chyba tylko zbliżeniowo cię mogą okraść.

Data: 2020-03-10 23:06:21
Autor: Roman Tyczka
Pytanie do znawców Curve
On 10 Mar 2020 21:22:55 GMT, pueblo wrote:

[...]

Czy w praktyce da się żyć z limitami zakupów sieciowych ustawionymi na zero? I czy te limity dotyczą BLIKa? Bo nie wiem czy ten argument jest życiowy.

Roman Tyczka

Data: 2020-03-11 01:56:38
Autor: Dawid Rutkowski
Pytanie do znawców Curve
W dniu wtorek, 10 marca 2020 23:06:23 UTC+1 użytkownik Roman Tyczka napisał:

Czy w praktyce da się żyć z limitami zakupów sieciowych ustawionymi na zero? I czy te limity dotyczą BLIKa? Bo nie wiem czy ten argument jest życiowy.

"Argument" kretyński, jak pisałem w poprzednim poście.

Inna sprawa, że do zakupów przez net warto mieć osobną kartę.
Nie jest o taką trudno (oczywiście karta darmowa):
- KK simplicity w citi,
- KK w santander - darmowa na rok lub dwa (na dwa pajacyk, dodatkowo w promocji do wzięcia do 800zł) - KK u nich z limitem do 4k można dostać u nich "na klik" zaraz po założeniu konta,
- KD "wielowalutowa" (ale można używać jako zwyczajnej złotówkowej) w kantorze aliora,
- KD w nest,
- KD w idea lub getout (ale to dla desperatów ;),
a z warunkiem jednej transakcji "zwykłej" na miesiąc:
- KD w bnp, mBąku i milku (tutaj jeszcze warunek ping-ponga na 1k/mc - ale za to dają również na rok ubezpieczenie - wizyta lekarza czy hydraulika)
lub z warunkiem większego ping-ponga:
- KD w citi (ping pong 5k), mBąk intensive (7,5k) lub santander select (10k).

Co do blika, to ma on osobne limity, nie ma żadnego związku z jakąkolwiek kartą.

Data: 2020-03-11 01:59:08
Autor: Dawid Rutkowski
Pytanie do znawców Curve
Co do blika, to ma on osobne limity, nie ma żadnego związku z jakąkolwiek kartą.

Aha, ale blik nie jest żadną alternatywą IO dla karty z uwagi na brak chargeback. To jest taka proteza mogąca zastąpić płatności "szybkimi przelewami" - ale do kart mu jeszcze daleko, daleko - zaś podobną - a nawet większą - wygodę płatności (bo przyznam, że wpisywanie 6 cyfr jest lepsze niż 26 - ale za to do płatności kartą nie trzeba mieć telefonu android/ios - a jedynie ing i santander pozwalają na blik w ST) zapewnia np. google pay.

Data: 2020-03-11 19:38:25
Autor: Roman Tyczka
Pytanie do znawców Curve
On Wed, 11 Mar 2020 01:59:08 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:

Co do blika, to ma on osobne limity, nie ma żadnego związku z
jakąkolwiek kartą.

Aha, ale blik nie jest żadną alternatywą IO dla karty z uwagi na brak
chargeback.

Kolejna cenna uwaga, thx.

[...]

GooglePay czy ApplePay to kolejna rzecz, której nie ogarniam. Czym one
przewyższają zwykłe karty czy blika? Bo wszędzie są wychwalane lub też
narzeka się na brak ich wsparcia tu czy tam, ale czy poza tym, że płacę
telefonem (wymóg NFC) a nie kartą to co zyskuję?

Roman Tyczka

Data: 2020-03-12 05:11:12
Autor: Dawid Rutkowski
Pytanie do znawców Curve
W dniu środa, 11 marca 2020 19:38:27 UTC+1 użytkownik Roman Tyczka napisał:

[...]

Google pay (a może i apple pay, nie wiem, bo nie testowałem) ma dwa oblicza:
1) płatności w terminalach zbliżeniowych z użyciem HCE,
2) płatności w internecie - i to o tym pisałem, dodanie karty do google pay - a dodać można każdą, nawet jak bank nie umożliwia utworzenia "wirtualnej" karty HCE (a i sam telefon nie musi mieć HCE). Przy płaceniu wybierasz metodę "google pay", wybierasz kartę z listy i gotowe - nie trzeba wpisywać numeru, daty ważności ani CVV.

Oczywiście na podobnej zasadzie działają visa checkout czy masterpass.
google pay jest powiązane z innymi usługami google pod wspólnym loginem - to już każdy musi sobie sam odpowiedzieć, czy to wada czy zaleta.

Data: 2020-03-13 12:54:14
Autor: Roman Tyczka
Pytanie do znawców Curve
On Thu, 12 Mar 2020 05:11:12 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:

[...]

HCE - kolejna nowość w moim wymiarze... poczytałem, ciekawe. Dużo tego
wszystkiego, chyba jestem już za stary na dynamikę tych zmian :-)

Oczywiście na podobnej zasadzie działają visa checkout czy masterpass.

Kolejne nowe terminy...

Thx for HCE over NFC on LTE next to 5G ;-)

Roman Tyczka

Data: 2020-03-12 07:44:16
Autor: Mirek Ptak
Pytanie do znawców Curve
On 2020-03-11 19:38, Roman Tyczka wrote:
ale czy poza tym, że płacę
telefonem (wymóg NFC) a nie kartą to co zyskuję?

Możliwość zostawienia/zapomnienia portfela.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2020-03-12 12:31:48
Autor: Roman Tyczka
Pytanie do znawców Curve
On Thu, 12 Mar 2020 07:44:16 +0100, Mirek Ptak wrote:

ale czy poza tym, że płacę
telefonem (wymóg NFC) a nie kartą to co zyskuję?

Możliwość zostawienia/zapomnienia portfela.

Pozdrawiam - Mirek

Kontrargument: padnięta bateria.

1 : 1 :-)

Roman Tyczka

Data: 2020-03-12 13:23:55
Autor: radekp@konto.pl
Pytanie do znawców Curve
Wed, 11 Mar 2020 19:38:25 +0100, w <ggn2r2lupglc$.dlg@tyczka.com>, Roman Tyczka
<noemail@because.no> napisał(-a):

ale czy poza tym, że płacę
telefonem (wymóg NFC)

NFC nie jest wymogiem, naklejka też działa.

Data: 2020-03-13 14:42:37
Autor: pueblo
Pytanie do znawców Curve
Witaj Dawid Rutkowski, 11 mar 2020 w
napisał:

> [...]
argument jest życiowy.

"Argument" kretyński, jak pisałem w poprzednim poście.

A czego nie rozumiesz? Curve się czymś rózni od innych kart w sytuacji kiedy ją zgubisz? Każdą kartą, którą zgubisz ktoś może zapłacić, zanim zauważysz jej brak i ją zablokujesz. To chyba proste?

Data: 2020-03-17 12:35:41
Autor: Dawid Rutkowski
Pytanie do znawców Curve
W dniu piątek, 13 marca 2020 15:42:39 UTC+1 użytkownik pueblo napisał:

> A czego nie rozumiesz? Curve się czymś rózni od innych kart w sytuacji kiedy ją zgubisz? Każdą kartą, którą zgubisz ktoś może zapłacić, zanim zauważysz jej brak i ją zablokujesz. To chyba proste?

OK, sprawdziłem, transakcje w sklepach kartą curve wpadają w limit transakcji internetowych karty bazowej.
Ale jak skończysz triumfować, to wyjaśnij, jak to uzasadnia Twoją tezę o wyższości zgubienia zwykłej debetówki z IO ustawionymi na zero nad zgubieniem curve?
Czy chodzi o to, że na karcie curve nie można zmienić limitów?
To jest wada, owszem.
Ale przecież i tak się nie da używać karty curve podpiętej do karty z wyzerowanymi limitami IO.
Więc o co chodziło?

Data: 2020-03-17 21:28:37
Autor: pueblo
Pytanie do znawców Curve
Witaj Dawid Rutkowski, 17 mar 2020 w
napisał:
> [...]

Ale przecież i tak się nie da używać karty curve podpiętej do karty
z wyzerowanymi limitami IO. Więc o co chodziło?

Wydaje mi się, że wcześniej opisałem mój pkt widzenia, ale skoro pytasz. Różnica jest mała, ale jest. Kluczowy jest jak zawsze czas od zgubienia do odkrycia tego faktu i reakcji. Mam debetówkę(założenie - nie ma 3D secure), ustawiam na niej limity int. na zero - mogę używać w realu, a jak chcę zapłacić w necie, to zmieniam doraźnie limit. Gubię ją - zanim to zauważe, ktoś zapłaci nią najwyżej zbliżeniowo(nie wiem ile razy pod rząd jest to możliwe bez pinu?) - przez net nie da rady. Gubię Curve - złodziej może zrobić dodatkowo transakcje przez internet zanim to zauważę, bo muszę tutaj mieć ustawione wyższe limity int. na podpiętej karcie, żeby jej móc w ogóle używać. A tutaj inna kwestia - zdaje się, że karta z 3Dsecure podpięta pod Cu tylko przy pierwszej trans. chce weryfikacji przez sms. Nie jestem pewien, chyba gdzieś to przeczytałem. Jeśli tak jest, to dodatkowy minus dla Cu. Pomijam kwestie tego jak i czy łatwo, jest później namierzyć takiego internetowego złodzieja. Inna sprawa, ostatnio był taki news - facetowi ktoś zrobił zakupy w necie na jego kredytówkę za kilknaście tys. Okazało się, że to "znajomy" rodziny - bywał w domu i podpatrzył jakoś dane karty.

Data: 2020-03-20 07:54:20
Autor: Dawid Rutkowski
Pytanie do znawców Curve
W dniu wtorek, 17 marca 2020 22:28:39 UTC+1 użytkownik pueblo napisał:

> [...]
> Wydaje mi się, że wcześniej opisałem mój pkt widzenia, ale skoro pytasz. Różnica jest mała, ale jest. Kluczowy jest jak zawsze czas od zgubienia do odkrycia tego faktu i reakcji. Mam debetówkę(założenie - nie ma 3D secure), ustawiam na niej limity int. na zero - mogę używać w realu, a jak chcę zapłacić w necie, to zmieniam doraźnie limit.. Gubię ją - zanim to zauważe, ktoś zapłaci nią najwyżej zbliżeniowo(nie wiem ile razy pod rząd jest to możliwe bez pinu?) - przez net nie da rady. Gubię Curve - złodziej może zrobić dodatkowo transakcje przez internet zanim to zauważę, bo muszę tutaj mieć ustawione wyższe limity int. na podpiętej karcie, żeby jej móc w ogóle używać. A tutaj inna kwestia - zdaje się, że karta z 3Dsecure podpięta pod Cu tylko przy pierwszej trans. chce weryfikacji przez sms. Nie jestem pewien, chyba gdzieś to przeczytałem. Jeśli tak jest, to dodatkowy minus dla Cu. Pomijam kwestie tego jak i czy łatwo, jest później namierzyć takiego internetowego złodzieja. Inna sprawa, ostatnio był taki news - facetowi ktoś zrobił zakupy w necie na jego kredytówkę za kilknaście tys. Okazało się, że to "znajomy" rodziny - bywał w domu i podpatrzył jakoś dane karty.

Hmmm, to w końcu co jest problemem:
1) że na karcie curve nie można zmieniać limitów?
2) że używając curve musisz na debetówce ustawić większy (wręcz niezerowy) limit IO?

Problem 1) rzeczywiście istnieje - nie wiem, dlaczego nie pozwalają na zmiany limitów (tak jak np. citi dla kredytówek - a np. dla debetówek pozwala).

Problem 2) jest wydumany - jak masz podłączoną kartę curve do jedynej posiadanej debetówki, to ta debetówka leży bezpiecznie w domu i nikt Ci jej nie ukradnie, nie podpatrzy numerów czy nie zgubisz jej.
A jak coś takiego się zdarzy z kartą curve, to ją zastrzegasz i wyciągasz z szuflady "oryginalną" debetówkę.

Albo robisz odwrotnie - karty curvee używasz do płatności w internecie.

Data: 2020-03-20 17:54:55
Autor: pueblo
Pytanie do znawców Curve
Witaj Dawid Rutkowski, 20 mar 2020 w
napisałeś/aś:

[...]

Jak ktoś w mig zauważa zgubienie jakiejkolwiek karty, to rzeczywiście nie ma problemów.
Chyba jednak nie uważasz, że twoja bezpiecznie schowana w sejfie debetówka nie zostanie obciążona, jeśli ktoś bez twojej wiedzy użyje Cu do której ta debetówka jest podpięta i wybrana jako aktywna? Jakby nie kombinować, w razie w jakąs kartę musisz zastrzec i zamówić nową.
W sumie jest nałatwiejsze zabezpiecznie - można po prostu w aplikacji zmieniać aktywną kartę na Cu (o ile nie ma na niej żadnych środków), a przed zakupami to zmieniać na wybraną deb.

Albo robisz odwrotnie - karty curvee używasz do płatności w
internecie.
Nie rozumiem. Tzn. dane karty - ok, ale ostatecznie i tak płacisz kartą podpiętą.

Data: 2020-03-20 11:45:07
Autor: MK
Pytanie do znawców Curve
W dniu piątek, 20 marca 2020 18:55:02 UTC+1 użytkownik pueblo napisał:

[...]

A po co tak komplikowac? Karte Curve można tymczasowo zablokować, żadna autoryzacja nie przejdzie. Aby zablokować wystarczy kliknąć przelacznik na stronie karty.

MK

Data: 2020-03-11 14:02:39
Autor: pueblo
Pytanie do znawców Curve
Witaj Roman Tyczka, 10 mar 2020 w news:162apawpcal87.dlgtyczka.com
napisałeś/aś:

Czy w praktyce da się żyć z limitami zakupów sieciowych ustawionymi
na zero? I czy te limity dotyczą BLIKa? Bo nie wiem czy ten argument
jest życiowy.

A co za problem przed zakupem w necie zalogować się i podnieśc sobie limit?

Data: 2020-03-11 10:05:16
Autor: Kris
Pytanie do znawców Curve
A co za problem przed >zakupem w necie zalogować >się i podnieśc sobie limit?

Kurwica by mnie wzięła
Via net robię więcej zakupów niż w stacjonarnych.

Data: 2020-03-12 14:35:35
Autor: ąćęłńóśźż
Pytanie do znawców Curve
Serio?
Spożywkę też?

-- -- -
Via net robię więcej zakupów niż w stacjonarnych.

Data: 2020-03-11 01:49:27
Autor: Dawid Rutkowski
Pytanie do znawców Curve
W dniu wtorek, 10 marca 2020 22:23:29 UTC+1 użytkownik pueblo napisał:

[...]

A skądżeś taką głupotę wytrzasnął?
curve obciąża kartę nie jako IO tylko jako transakcja w "zwykłym" sklepie.
A jak curve zgubisz to ją zastrzegasz i nikt już "zakupów" na Twoje konto nie zrobi.

Data: 2020-03-11 14:01:55
Autor: pueblo
Pytanie do znawców Curve
napisał:
[...]

Z własnego konta. I z opowieści ludzi.

Data: 2020-03-16 12:44:23
Autor: pueblo
Pytanie do znawców Curve
napisał:
[...]

Specjalnie dla pewności zrobiłem test. Nie da się np. wypłacić z bankomatu kwoty większej niż limit transakcji INTERNETOWYCH na podpiętej karcie, więc teraz możesz nawet przeprosić.

Data: 2020-03-16 06:25:11
Autor: Dawid Rutkowski
Pytanie do znawców Curve
W dniu poniedziałek, 16 marca 2020 13:44:25 UTC+1 użytkownik pueblo napisał:

> [...]
> sklepie. Specjalnie dla pewności zrobiłem test. Nie da się np. wypłacić z bankomatu kwoty większej niż limit transakcji INTERNETOWYCH na podpiętej karcie, więc teraz możesz nawet przeprosić.

"Większej" czy "zero"?
Curve ma limit wypłat z bankomatu 200 funtów na dzień - to raptem tysiąc zł.

Data: 2020-03-16 14:37:46
Autor: Kamil Jońca
Pytanie do znawców Curve
Dawid Rutkowski <drutkow1@wp.pl> writes:

> [...]

"Większej" czy "zero"?
Curve ma limit wypłat z bankomatu 200 funtów na dzień - to raptem tysiąc zł.

Więc wystarczy, że ustawił transakcje internetowe na 100 i próbował
wypłacić 150PLN, żeby przetestować.
KJ

Data: 2020-03-16 06:50:00
Autor: Dawid Rutkowski
Pytanie do znawców Curve
W dniu poniedziałek, 16 marca 2020 14:40:03 UTC+1 użytkownik Kamil Jońca napisał:
Dawid Rutkowski writes:

> "Większej" czy "zero"?
> Curve ma limit wypłat z bankomatu 200 funtów na dzień - to raptem tysiąc zł.

Więc wystarczy, że ustawił transakcje internetowe na 100 i próbował
wypłacić 150PLN, żeby przetestować.

Ja wiem, jak on ew. _mógł_ to testować.
Ale pytam, jak to zrobił naprawdę.

Swoją drogą ciekawe, czy jest metoda, by dowiedzieć się od banku, w który limit weszła dana transakcja?
O, w santanderze i OIDP również w mBąku są takie liczniki, to sam zrobię test w sklepie i zobaczę, gdzie mi zaliczy.

Data: 2020-03-16 14:27:36
Autor: pueblo
Pytanie do znawców Curve
Witaj Dawid Rutkowski, 16 mar 2020 w
Jońca napisał:
Dawid Rutkowski writes:

> [...]
> Curve ma limit wypłat z bankomatu 200 funtów na dzień - to raptem
> tysiąc zł. Więc wystarczy, że ustawił transakcje internetowe na 100 i próbował

J.w. Poza tym nie wiem, czemu miałeś wątpliwości. Wyraziłem się wystarczająco precyzyjnie - Kamil jakoś od razu zrozumiał
[...]

To była karta bnp - w jej ustwieniach są limity i po każdej trasakcji jest ona uwzględniana w odpowienim limicie.
Poza tym wyszła jeszcze jedna b.ciekawa sprawa, ale o tym może kiedyś napiszę, jeśli się nie "naprawi"

Data: 2020-03-16 14:24:03
Autor: MK
Pytanie do znawców Curve
Ja wyplacilem. Na karcie mBanku mialem limit 0 dla transakcji internetowych, karta byla podpieta pod Curve, wyplata 950 pln.

MK

Data: 2020-03-17 00:28:50
Autor: pueblo
Pytanie do znawców Curve
Witaj MK, 16 mar 2020 w
napisałeś/aś:
Ja wyplacilem. Na karcie mBanku mialem limit 0 dla transakcji
internetowych, karta byla podpieta pod Curve, wyplata 950 pln. MK

A to może była pierwsza wypłata z bankomatu przez Curve w ogóle?

Data: 2020-03-17 03:02:58
Autor: Dawid Rutkowski
Pytanie do znawców Curve
W dniu wtorek, 17 marca 2020 01:30:02 UTC+1 użytkownik pueblo napisał:

> Ja wyplacilem. Na karcie mBanku mialem limit 0 dla transakcji
> internetowych, karta byla podpieta pod Curve, wyplata 950 pln. A to może była pierwsza wypłata z bankomatu przez Curve w ogóle?

No popatrz, widać w Twoim teście nie zadziałał limit banku, tylko miesięczny limit wypłat z bankomatu kartą curve....
Nie ma to jak "dobry" test na poparcie "dobrej" tezy.

Data: 2020-03-17 10:16:28
Autor: pueblo
Pytanie do znawców Curve
napisał:
> [...]

No popatrz, widać w Twoim teście nie zadziałał limit banku, tylko
miesięczny limit wypłat z bankomatu kartą curve... Nie ma to jak

Co ty nie powiesz? Miesięczny limit powiadasz? To jaki to limit? Bo dokonałem w sumie dwóch wypłat z bankomatu i nawet sumując je z moimi wszystkimi transakcjami Curve (mam od niedawna) to będzie wszytkiego razem poniżej 200 zł. Niski ten miesięczny limit.

Data: 2020-03-17 03:22:56
Autor: Dawid Rutkowski
Pytanie do znawców Curve
W dniu wtorek, 17 marca 2020 11:16:30 UTC+1 użytkownik pueblo napisał:

> miesięczny limit wypłat z bankomatu kartą curve... Nie ma to jak
> "dobry" test na poparcie "dobrej" tezy. Co ty nie powiesz? Miesięczny limit powiadasz? To jaki to limit? Bo dokonałem w sumie dwóch wypłat z bankomatu i nawet sumując je z moimi wszystkimi transakcjami Curve (mam od niedawna) to będzie wszytkiego razem poniżej 200 zł. Niski ten miesięczny limit.

A może Ty masz "wielkie nadzieje"?
Masz od niedawna, więc:
"Your Curve spending limits

IMPORTANT: As a new Curve customer you'll be subject to extra checks until you build up a varied spend history with us. This means you may not be able to benefit from our standard limits straight away. Once you build up a varied spend history with us and we get to know you a bit more, you'll automatically be moved to our standard limits:

    ?2,000 spend per day
    ?5,000 spend per month (rolling 30 days)
    ?200 cash withdrawal per day
    ?10,000 yearly (rolling 365 days)"

Zrób więc test porównawczy - ustaw limity w bnp na 0, spróbuj wypłacić, ustaw limity w bnp wysoko i znów spróbuj wypłacić.

Data: 2020-03-17 10:56:06
Autor: pueblo
Pytanie do znawców Curve
napisał:
> [...]

Zrób więc test porównawczy - ustaw limity w bnp na 0, spróbuj
wypłacić, ustaw limity w bnp wysoko i znów spróbuj wypłacić.
Sam se spróbuj. Ja o zupie ty o dupie. Sugerujesz, że to nie limit internetowy nie pozwolił mi wypłacić z bankomatu, tylko limit miesięczny Curve, co jest bzdurą biorąc pod uwagę, ile kasy przeszło przez moją Cu przez te parę dni odkąd ją mam - co zresztą wyraźnie napisałem, ale ominęło to twoją percepcję.

Data: 2020-03-17 10:19:45
Autor: pueblo
Pytanie do znawców Curve
napisał:
> [...]

No popatrz, widać w Twoim teście nie zadziałał limit banku, tylko
miesięczny limit wypłat z bankomatu kartą curve... Nie ma to jak

A, i test jest dobry, a nawet najlepszy możliwy. Dwa - poczytaj sobie komentrze na Livesmarter pod tematami o Curve - wszyscy potwierdzają tą tezę.
Jak na razie, to ty nic nie sprawdziłeś, ale najwidoczniej uważasz, że wiesz najlepiej jak jest.

Data: 2020-03-17 03:25:57
Autor: Dawid Rutkowski
Pytanie do znawców Curve
W dniu wtorek, 17 marca 2020 11:19:47 UTC+1 użytkownik pueblo napisał:

> miesięczny limit wypłat z bankomatu kartą curve... Nie ma to jak
> "dobry" test na poparcie "dobrej" tezy. A, i test jest dobry, a nawet najlepszy możliwy. Dwa - poczytaj sobie komentrze na Livesmarter pod tematami o Curve - wszyscy potwierdzają tą tezę.
Jak na razie, to ty nic nie sprawdziłeś, ale najwidoczniej uważasz, że wiesz najlepiej jak jest.

No pewnie, komentarze sprzed miesiąca na wieki wieków ustalają nam rzeczywistość, i curve już nigdy nic nie zmieni, bo w komentarzach na LS jest opisane i czytelnicy by się zawiedli...

Póki co mamy kontrprzykład.

Nie sprawdziłem, bo obecnie w miarę możliwości unikam zakupów. Ale dziś po południu idę po chleb, więc zapłacę curve i sprawdzę, w który licznik KK z santandera mi zaliczy transakcję.

Data: 2020-03-17 11:00:20
Autor: pueblo
Pytanie do znawców Curve
napisał:
> [...]

rzeczywistość, i curve już nigdy nic nie zmieni, bo w komentarzach
na LS jest opisane i czytelnicy by się zawiedli... Póki co mamy kontrprzykład.

Póki co, ty wiesz najlepiej. Ludzie piszą i pisali o rzeczywistych obserwacjach, a ty opierasz się chyba tylko na pewności siebie.

Data: 2020-03-17 16:27:34
Autor: MK
Pytanie do znawców Curve
Tak. To byla pierwsza wyplata z bankomatu.

MK

Data: 2020-03-18 09:02:46
Autor: pueblo
Pytanie do znawców Curve
Witaj MK, 18 mar 2020 w news:777a60b0-5e69-480e-8a1d-
afffac1758ca@googlegroups.com napisałeś/aś:

Tak. To byla pierwsza wyplata z bankomatu.

MK

No to zobaczymy, jak będzie przy nastpnych - znaczy zobaczysz.

Data: 2020-03-18 04:45:05
Autor: MK
Pytanie do znawców Curve
Nie zrobilem tego celowo. Po prostu sie zagapilem. Wyplat w PL nie planuje, a moje plany podrozy zostaly zablokowane ?.

MK

Data: 2020-03-18 12:28:26
Autor: pueblo
Pytanie do znawców Curve
Witaj MK, 18 mar 2020 w
napisałeś/aś:
Nie zrobilem tego celowo. Po prostu sie zagapilem. Wyplat w PL nie
planuje, a moje plany podrozy zostaly zablokowane ?. MK

chodzi mi o to, że zakładam, że po prostu ten limit internetowy na podpiętej karcie następnym razem zadziała. Chyba, że to działa jak chce. Inna sprawa, że Curve ma swoje osobne limiti o których tu już pisano.

Data: 2020-03-22 22:47:16
Autor: pueblo
Pytanie do znawców Curve
Witaj MK, 18 mar 2020 w news:777a60b0-5e69-480e-8a1d-
afffac1758ca@googlegroups.com napisałeś/aś:

Tak. To byla pierwsza wyplata z bankomatu.

MK

Pamiętasz, jaki to był dzień tygodnia?

Data: 2020-03-23 17:23:46
Autor: MK
Pytanie do znawców Curve
Niedziela. Myslisz, ze to istotne?

MK

Data: 2020-03-30 08:41:45
Autor: pueblo
Pytanie do znawców Curve
Witaj MK, 24 mar 2020 w news:d251bfdf-07b1-4ec4-a4ba-facca40c7c40
@googlegroups.com napisałeś/aś:

Niedziela. Myslisz, ze to istotne?

MK

Na dwóch kartach wybierałem z bankomatu po raz pierwszy w niedzielę i w obu przypadkach zignorowało(pzekroczyłem) limit int. Potem działał. Nie wiem, czy to pierwszy raz, czy weekend, czy oba czynniki.

Data: 2020-03-17 03:01:32
Autor: Dawid Rutkowski
Pytanie do znawców Curve
W dniu poniedziałek, 16 marca 2020 22:24:06 UTC+1 użytkownik MK napisał:
Ja wyplacilem. Na karcie mBanku mialem limit 0 dla transakcji internetowych, karta byla podpieta pod Curve, wyplata 950 pln.

O, szkoda, że to wczoraj było, mBąk w ST pokazuje tylko limity dzienne.
Czy może zajrzałeś, który licznik zmniejszyło?
Jak nie, to wypłaciłbyś jeszcze 50zł - a nie, kurs funta i limit curve 200 funtów/mc na to nie pozwoli.

Przy okazji ciekawostka - dla "zwykłych" debetówek visa i mc max. limity wynoszą 500k - a dla mc "limitowanej" z wośp 999999 ;>

Data: 2020-03-17 03:27:23
Autor: Dawid Rutkowski
Pytanie do znawców Curve
W dniu wtorek, 17 marca 2020 11:01:34 UTC+1 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:
> [...]

Jak nie, to wypłaciłbyś jeszcze 50zł - a nie, kurs funta i limit curve 200 funtów/mc na to nie pozwoli.

Pojechałem, 200 funtów jest na dzień. Więc jeśli masz możliwość, wypłać coś jeszcze dziś i sprawdź, w który licznik debetówki mBąka pójdzie.

Data: 2020-03-17 16:33:33
Autor: MK
Pytanie do znawców Curve
Zeszło z limitu internetowego. Mialem wystarczające limity do zakupów i wypłat, ale zapomnialem o zmianie limitu na transakcje internetowe. W mBanku dostalem wiadomość, o nieudanej transakcji a bankomat wydał kase. Ponowne obciazenie przyszło kilka godzin pozniej, wtedy limit był juz podniesiony. MK

Data: 2020-03-08 20:01:21
Autor: Waldek
Pytanie do znawców Curve
W dniu 2020-03-08 o 19:35, Roman Tyczka pisze:

[...]

Pewnie wpadłeś w "pułapkę" DCC ;)

Pozdro

Data: 2020-03-08 20:14:31
Autor: Robert Sierant
Pytanie do znawców Curve
W dniu 2020-03-08 o 20:01, Waldek pisze:

Pewnie wpadłeś w "pułapkę" DCC ;)

Pozdro

jak powyżej, miałeś pytanie o DCC czy obsługa proaktywnie sama wybrała taką opcję?

RobertS

https://finansowewariacje.wordpress.com/

Data: 2020-03-08 21:23:27
Autor: Roman Tyczka
Pytanie do znawców Curve
On Sun, 8 Mar 2020 20:14:31 +0100, Robert Sierant wrote:

Pewnie wpadłeś w "pułapkę" DCC ;)

Pozdro

jak powyżej, miałeś pytanie o DCC czy obsługa proaktywnie sama wybrała taką opcję?

Nikt mnie o nic nie pytał.

Roman Tyczka

Data: 2020-03-08 22:39:23
Autor: marfi
Pytanie do znawców Curve
Użytkownik "Roman Tyczka" <noemail@because.no> napisał w wiadomości news:vhbmkueb493m.dlgtyczka.com...

[...]

  Trzeba było podpisać jakiś cyrograf czy nie?

--
marfi

Data: 2020-03-08 23:12:40
Autor: Roman Tyczka
Pytanie do znawców Curve
On Sun, 8 Mar 2020 22:39:23 +0100, marfi wrote:

[...]

Nie, podałem pin, zielony i eta wsio. --
pozdrawiam
Roman Tyczka

Data: 2020-03-09 00:34:40
Autor: Michal Jankowski
Pytanie do znawców Curve
W dniu 08.03.2020 o 23:12, Roman Tyczka pisze:
[...]

Na wyświetlaczu terminala była kwota:
1. w PLN?
2. w GBP?
3. nie patrzyłem?

   MJ

Data: 2020-03-09 13:10:43
Autor: Roman Tyczka
Pytanie do znawców Curve
On Mon, 9 Mar 2020 00:34:40 +0100, Michal Jankowski wrote:

[...]

No niestety C.... :/ Nie mam nawyku, znaczy nie miałem, poza tym do
czytania używam okularów, a nie zawsze je zabieramm :/

Roman Tyczka

Data: 2020-03-09 01:35:30
Autor: Dawid Rutkowski
Pytanie do znawców Curve
A jaki jest sens płacenia curve w PL?
Rozumiem, że karta ładniejsza niż debetówka ing ;>
I jakieś moneybacki też są.
Jednak również ryzyko DCC.
Po co więc płacić tam, gdzie moneybacku nie ma?

Reklamacja na "unwanted DCC do curve", przydatny byłby przedtem kontakt z tą knajpą, może zwrócą po dobroci.

No i rada na przyszłość - zawsze patrzeć na wyświetlacz, w ostateczności na slip.
Czy to z zagraniczną kartą w PL, czy z jakąkolwiek za granicą.

Data: 2020-03-09 22:04:42
Autor: Waldek
Pytanie do znawców Curve

No i rada na przyszłość - zawsze patrzeć na wyświetlacz, w ostateczności na slip.
Czy to z zagraniczną kartą w PL, czy z jakąkolwiek za granicą.

Dziwne te praktyki restauratora ...
Przytrafiło mi się raz na Orlenie przy tankowaniu DCC - tylko juz nie pamietam czy Curva czy Revolut - ale na terminalu wybrałem PLN

A swego czasu, w sumie dość dawno, jeszcze za czasów Raifiego
i ich KK z 1% cofką od wszystkiego - rozliczaną w złotówkach,
płaciłem w biurze turystycznym Chorwackim za apartament
Kobitka grzecznie zapytała w jakiej walucie sobie życzę aby mi obciążyła kartę - zł, euro, czy kuny.
I tak IMO powinien się zachować uczciwy sprzedawca o ile jest w stanie dogadać się z klientem ;)

Pytanie do znawców Curve