Pytanie do znawców filmów z lat '80 i '90, szukam tytułu.

Data: 2013-03-12 23:02:11
Autor: Kris
Pytanie do znawców filmów z lat '80 i '90, szukam tytułu.
Witam,

Szukam tytułu pewnego filmu, który oglądałem w okresie panowania VHS w
Polsce. Może tutaj znajdzie się ktoś, kto oglądał ten film. Byłbym
wdzięczny za pomoc. Czas jego edycji oceniam na późne lata '80, lub
wczesne '90 i pamiętam tylko urywki, które mogę tu przytoczyć. Nie był
to film kinowy, ale krążący na taśmach, więc raczej poziom TV.
      Motywem przewodnim był skradziony z laboratorium pistolet, który
zamiast strzelać pociskami, wysyłał krótkie błyski światła, coś jak
lampa błyskowa. Ktoś skradł działający model, a w filmie akcja toczyła
się wokół poszukiwania złodzieja i tego działającego prototypu
pistoletu.
       Jego działanie polegało na wysyłaniu świetlnego bodźca
sugerującego, który powodował kilkugodzinny stan paraliżu umysłowego.
Po kilku godzinach postrzelona osoba wybudzała się z tego stanu, nie
odczuwając w ogóle upływu czasu.
       Pamiętam jeszcze dwie sceny; w jednej uciekający samochód w
mieście. Kierowca, w czasie jazdy dostał takim błyskiem w oczy i wpadł
do fontanny. Oczywiście będąc sparaliżowanym, nie próbował się nawet
wydostać z samochodu.
      Druga scena dosyć podobna, złodziej w posiadaniu tego pistoletu,
wszedł do czyjegoś apartamentu, i naszedł tam właściciela, który
akurat otwarł lodówkę. Napastnik strzelił zza pleców, i ofiara dostała
błyskiem w oczy od lusterka stojącego nad lodówką. Ocknął się po kilku
godzinach, gdy lodówka zaczęła cieknąć, bo nawet nie zdążył zamknąć
jej drzwi, a stał przed nią kilka godzin.
      Akcja całego filmu toczyła się w obecnych czasach, więc nie
zaliczyłbym tego gatunku do czystego SF, raczej sensacja z elementem
SF.

Dzięki z góry za ewentualne wskazówki.

Kris.

Data: 2013-03-13 19:01:52
Autor: Michal Jankowski
Pytanie do znawców filmów z lat '80 i '90, szukam tytułu.
Data: 2013-03-13 21:04:18
Autor: frank drebin
Pytanie do znawców filmów z lat '80 i '90, szukam tytułu.
Użytkownik "Michal Jankowski" <michalj@fuw.edu.pl> napisał w wiadomości news:khqeuk$ufn$1news.agh.edu.pl...
http://en.wikipedia.org/wiki/Looker
  MJ

tytuł znam, na pewno oglądałem w czasach vhs ale nic nie pamiętam. A i sceny zapodane przez Krisa nic mi nie mówią.
Kurcze, dziwny ten mózg, czepią się człeka jakieś wybiórcze sceny i całe życie męczą :)

Data: 2013-03-13 21:36:58
Autor: Michal Jankowski
Pytanie do znawców filmów z lat '80 i '90, szukam tytułu.
Film jest do obejrzenia na YT, w razie gdyby komuś się chciało.

   MJ

Data: 2013-03-13 23:28:59
Autor: Kris
Pytanie do znawców filmów z lat '80 i '90, szukam tytułu.
Kurde, tak, to ten film, dzięki za podpowiedź. Pytanie chyba okazało
się zbyt łatwe. Mam jeszcze jedno pytanie o inny film, ale te będzie w
nowym wątku.

Swoją drogą, to nie wiecie ile filmów wyglądających na SF ma elementy
wzięte z rzeczywistości. Do pewnych faktów dobudowuje się historię i
tworzy nowy scenariusz filmu. Film wygląda tak fantastycznie, że nikt
nawet nie próbuje ukryć pewnych elementów, bo i tak wiadomo, że nikt
nie weźmie tego na poważnie. Dlatego przypomniałem sobie o tym filmie,
bo ciekawi mnie, czy jakieś badania rzeczywiście odkryły takie
działanie pewnych impulsów świetlnych.
         Możecie nie dowierzać, ale wiele odcinków z pierszych dwóch
serii "Z archiwum X" były oparte na faktach. Może nie dosłowny tok
wydarzeń, ale w dużej części to historie prawdziwe. Ktokolwiek brał
udział w pisaniu scenariusza do tej serii, odwalił kawał dobrej roboty
w badaniu tematu, i zdecydowanie miał dostęp do dobrych źródeł. Na
pewno opartym na faktach był odcinek "Głębokie gardło" (nie mylić z
pornolem o tym samym tytule).
        A tak na marginesie, to znacie jakieś podobne filmy, które
zahaczają o SF o intrygującej treści? Pomijam serię "The Outer
Limits", bo to już seria kultowa, myślę raczej o czymś mniej znanym,
co mogło umknąć mojej uwadze. Mam wrażenie, że w latach '70-'90
powstało sporo ciekawych tytułów, które nigdy nie stałe się popularne,
jednak wciąż przedstawiają sporą wartość dla ludzi ceniących treść
ponad formę.

Kris.

Data: 2013-03-13 23:43:11
Autor: Kris
[...]
Trochę pomyliłem szczegóły ze skradzionym pistoletem z labu, ale
większość od razu się przypomniała po kilku scenach.

Swoją drogą, to nie wiecie ile filmów wyglądających na SF ma elementy
wzięte z rzeczywistości. Do pewnych faktów dobudowuje się historię i
tworzy nowy scenariusz filmu. Film wygląda tak  antastycznie, że nikt
[...]
wydarzeń, ale w dużej części to historie prawdziwe.  tokolwiek brał