Data: 2012-07-12 19:22:24 | |
Autor: Bodzio Podolak | |
Pytanie dot. trzyrzędowych korb szosowych | |
Cześć. Od jakiegoś czasu używam korby fc-5703, która standardowo wyposażona jest w koła zębate o: 30, 39 i 50 zębach. Mój rower dodatkowo posiada przednią przerzutkę 105 triple oraz tylną przerzutkę 105 z krótkim wózkiem.
Pytanie: czy założenie zębatki 28T miast 30T nie zakończy się totalną porażką? Oczywiście mam w planach zakup przerzutki tylnej z długim wózkiem. Ale czy łańcuch nie będzie zwisał na klatce przerzutki przedniej? Czy zmiana biegów pomiędzy 28T i 39T będzie skuteczna? Dzięks & miłego wieczoru! -- |
|
Data: 2012-07-12 21:50:37 | |
Autor: Marek 'marcus075' Karweta | |
Pytanie dot. trzyrzędowych korb szosowych | |
Bodzio Podolak, Thu, 12 Jul 2012 19:22:24 +0000 (UTC), pl.rec.rowery:
Czy zmiana biegów pomiędzy 28T i 39T będzie skuteczna? Ja w tej chwili mam przeskok z 22t na 36t i jest OK, a to o szalone 3 zęby więcej niż u Ciebie. Sprawdź organoleptycznie, ile łańcuch (pi*drzwi) ma dystansu do wodzika. -- Pozdrowienia, Marek 'marcus075' Karweta | Dwa kieliszki wystarczą. GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl | Najpierw jeden Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością | A potem kilkanaście drugich. |
|
Data: 2012-07-12 22:45:17 | |
Autor: Ignac | |
Pytanie dot. trzyrzędowych korb szosowych | |
Bodzio Podolak <bodzio.jr@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
Pytanie: czy założenie zębatki 28T miast 30T nie zakończy się totalnąporażką? Niestety tak,wynika to z instrukcji serwisowej w komponentach szosowych 105 nr:SI-5LXOB-001,gdyż Twoja przerzutka przednia to FD-5703 ma pojemność 20 zębów lub mniej czyli róźnicę zębów między tarczą największą i najmniejszą. Gdybyś założył tarczę 28 to różnica w/w wyniosłaby 22 i przekroczyłaby jej pojemność. Oczywiście mam w planach zakup przerzutki tylnej z długim wózkiem. Ta przerzutka to RD-5700 z długim wózkiem będzie pasować do pozostałych elementów napędu bo jest do nich rekomendowana w w/w instrukcji,oto ona: http://www.bikestacja.pl/przerzutka-tylna-shimano-5700-910rz-srebrna-p- 5478.html Natomiast,zamiast grzebać w korbach( a i tak się nie da) proponuję Ci zmienić kasetę na miększą/łagodniejszą,rozumiem że ciężko Ci na podjazdach. Więc pytanie brzmi: ile zębów masz aktualnie na poszczególnych zębatkach kasety,bo do wybory są aż 4 konfiguracje kasety CS-5700: 11-12-13-14-15-17-19-21-23-25T 11-12-13-14-15-17-19-21-24-28T 12-13-14-15-16-17-19-21-24-27T 12-13-14-15-16-17-19-21-23-25T Mam nadzieję że tym sposobem problem się rozwiąże. Ignac -- |
|
Data: 2012-07-14 12:06:20 | |
Autor: PeJot | |
Pytanie dot. trzyrzędowych korb szosowych | |
W dniu 2012-07-12 21:22, Bodzio Podolak pisze:
Cześć. Od jakiegoś czasu używam korby fc-5703, która standardowo wyposażona jest U Shimano niewielkie odstępstwa od wartości katalogowych przechodzą. Oczywiście mam w planach zakup przerzutki tylnej z długim wózkiem. MZ nie jest to niezbędne, a już na pewno nie do testów. Ale czy Może trochę mniej "kulturalna". Zastanów się nad przebudowaniem górnej części kasety, osiągniesz zbliżony efekt. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |