Pytanie dot. trzyrzędowych korb szosowych

Data: 2012-07-12 19:22:24
Autor: Bodzio Podolak
Pytanie dot. trzyrzędowych korb szosowych
Cześć. Od jakiegoś czasu używam korby fc-5703, która standardowo wyposażona jest w koła zębate o: 30, 39 i 50 zębach. Mój rower dodatkowo posiada przednią przerzutkę 105 triple oraz tylną przerzutkę 105 z krótkim wózkiem.
Pytanie: czy założenie zębatki 28T miast 30T nie zakończy się totalną porażką? Oczywiście mam w planach zakup przerzutki tylnej z długim wózkiem. Ale czy łańcuch nie będzie zwisał na klatce przerzutki przedniej? Czy zmiana biegów pomiędzy 28T i 39T będzie skuteczna?
Dzięks & miłego wieczoru!

Data: 2012-07-12 21:50:37
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Pytanie dot. trzyrzędowych korb szosowych
Bodzio Podolak, Thu, 12 Jul 2012 19:22:24 +0000 (UTC), pl.rec.rowery:
Czy zmiana biegów pomiędzy 28T i 39T będzie skuteczna?

Ja w tej chwili mam przeskok z 22t na 36t i jest OK, a to o szalone 3 zęby
więcej niż u Ciebie.
Sprawdź organoleptycznie, ile łańcuch (pi*drzwi) ma dystansu do wodzika.

--
Pozdrowienia,

Data: 2012-07-12 22:45:17
Autor: Ignac
Bodzio Podolak <bodzio.jr@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
Pytanie: czy założenie zębatki 28T miast 30T nie zakończy się totalną
porażką? Niestety tak,wynika to z instrukcji serwisowej w komponentach szosowych 105 nr:SI-5LXOB-001,gdyż Twoja przerzutka przednia to FD-5703 ma pojemność 20 zębów lub mniej czyli róźnicę zębów między tarczą największą i najmniejszą.
Gdybyś założył tarczę 28 to różnica w/w wyniosłaby 22 i przekroczyłaby jej
pojemność.

Oczywiście mam w planach zakup przerzutki tylnej z długim wózkiem.

Ta przerzutka to RD-5700 z długim wózkiem będzie pasować do pozostałych elementów napędu bo jest do nich rekomendowana w  w/w instrukcji,oto ona:
http://www.bikestacja.pl/przerzutka-tylna-shimano-5700-910rz-srebrna-p-
5478.html

Natomiast,zamiast grzebać w korbach( a i tak się nie da) proponuję Ci
zmienić kasetę na miększą/łagodniejszą,rozumiem że ciężko Ci na podjazdach.
Więc pytanie brzmi: ile zębów masz aktualnie na poszczególnych zębatkach
kasety,bo do wybory są aż 4 konfiguracje kasety CS-5700:
11-12-13-14-15-17-19-21-23-25T 11-12-13-14-15-17-19-21-24-28T 12-13-14-15-16-17-19-21-24-27T 12-13-14-15-16-17-19-21-23-25T Mam nadzieję że tym sposobem problem się rozwiąże.

 Ignac

Data: 2012-07-14 12:06:20
Autor: PeJot
W dniu 2012-07-12 21:22, Bodzio Podolak pisze:
[...]

U Shimano niewielkie odstępstwa od wartości katalogowych przechodzą.

Oczywiście mam w planach zakup przerzutki tylnej z długim wózkiem.

MZ nie jest to niezbędne, a  już na pewno nie do testów.

Ale czy
łańcuch nie będzie zwisał na klatce przerzutki przedniej? Czy zmiana biegów
pomiędzy 28T i 39T będzie skuteczna?

Może trochę mniej "kulturalna".

Zastanów się nad przebudowaniem górnej części kasety, osiągniesz zbliżony efekt.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Pytanie dot. trzyrzędowych korb szosowych