Data: 2009-03-25 00:37:55 | |
Autor: Eskimos | |
[TECH] Pytanie doty czące Bandita 600N 99' ciężko odpala i przerywa. | |
On Tue, 24 Mar 2009 19:53:58 +0100, Michaczu <michaczu@tlen.pl> wrote:
było synchro gaźników i też nic... Synchronizacja to koncowe strojenie, a nie panaceum na wszystkie dolegliwości gaźnikowe. Sprawdz filtr powietrza i ogólnie dolot, wsadz nowe świece, wyczysc gazniki, ew. sprawdz zawory. W takiej kolejności. A synchro dopiero na koncu. To sie stało nagle, było idealnie i nagle pewnego dnia zonk, czy było stopniowo coraz gorzej? może ktoś mi podać nastawienia śróbek od składu mieszanki? -1,75 Ale śruby składu mieszanki (a własciwie nie tyle składu, a ilości mieszanki - za skład odpowiada dysza wolnych obrotów) nie maja nic wspólnego z obrotami rzędu 5Krpm. Najpierw sprawdż dolot i zmień świece. Nie kombinuj. Zadzwoń ;) Darz bór, Eskimos FJ1200 Daelim NS125 - faster, harder, scooter!!! Poznań |
|
Data: 2009-03-25 00:40:38 | |
Autor: Eskimos | |
[TECH] Pytanie doty czące Bandita 600N 99' ciężko odpala i przerywa. | |
On Wed, 25 Mar 2009 00:37:55 +0100, Eskimos <eskimos@RYCHUicpnet.pl>
wrote: nowe świece, wyczysc gazniki, ew. sprawdz zawory. W takiej kolejności. Zeby byla jasnosc - zawory nie pasuja do objawow i to nie to. Chodzilo mi o to, ze synchro robi sie na samym końcu, jak wszystko inne jest OK. Darz bór, Eskimos FJ1200 Daelim NS125 - faster, harder, scooter!!! Poznań |
|
Data: 2009-03-25 06:23:18 | |
Autor: driv | |
[TECH] Pytanie dotyczące Bandita 600N 99' ciężko odpala i przerywa. | |
Użytkownik "Eskimos" <eskimos@RYCHUicpnet.pl> napisał w wiadomości news:2pris4ti0630hi383f0enqceo99tl0bt6i4ax.com...
On Wed, 25 Mar 2009 00:37:55 +0100, Eskimos <eskimos@RYCHUicpnet.pl> Jak to gaźnikowiec to może któryś pływak zawieszony / zawór iglicowy? Po wykręceniu świece mokre czy suche? -- Driver Granica została już dawno przekroczona, tylko my nie zwracamy na to uwagi. |
|
Data: 2009-03-25 06:24:30 | |
Autor: driv | |
[TECH] Pytanie dotyczące Bandita 600N 99' ciężko odpala i przerywa. | |
Może być również przebicie na zapłonie.
Driver |
|
Data: 2009-03-25 09:27:16 | |
Autor: Michaczu | |
[TECH] Pytanie dotyczące Bandita 600N 99' ciężko odpala i przerywa. | |
Teoretycznie akcja wyglądała następująco:
Pojechaliśmy kupić moto... wszystko było ok,nikt nie zauważył jakoby cos takiego sie działo... Przyjechaliśmy z nimdo chaci.. byla jazda próbna...ponownie brak objawów.. Później zmiana filtra powietrza,oleju i klocków (chociaż to chyba nie ma za duzo wspolnego z silnikiem:-p) później odpalenie i zaczęło się robić dziwnie... delikatnie zaczął przepierdywać około 4-6Krpm... później byłocoraz gorzej.. włącznie z tym że nie chciał odpalić... trzeba było wyjąć świece.. wyczyścić i dopiero zagadał... później chodził w miare równo... jak sie nagrzał wchodził normalnie na obroty itd itp... pojechałem sie przejechać i powoli sytuacja sie pogarszała aż wróciła do normalności (przerywania) przejażdżka trwała jakies 5 kilometrów. Z tą srubką od mieszanki to na prawde jakas dziwna akcja... serwisówka też z tego co pamietam podaje mniej niz 2 obroty a w obu bandziorkach jak byk mamy 3 i 1/4 ... czegos tu nie kumam... moze w ramach testu skece mu to troche? Chociaż sugestia ze to nie ma nic do rzeczy przy omawianych obrotach tez daje do myslenia Moze byc tak zeby wymiana filtra zaowocowala rozlegulowaniem sinlika i jest zly sklad mieszanki? teoretycznie wpada wiecej powietrza.. no ale zeby az taka roznica? niestety starego filtra juz nie mam:-( O zawory sie pytalem bo sami regulowalismy, ale nie pamietam czy to bylo przed czy po tym jak zaczely sie te jaja z obrotami.. no ale luzy wedlug serwisówki na zimnym piecu, sprawdzane po kilka razy dla pewnosci, co tam moglismy spartolic? Aha... moto ma wydech leovince przelot.. ale wczesniej tez go mial.. nie zakladalismy go sami, on juz tam byl.. ale jak sie odkreci to dymi troche, aczkolwiek mam wrazenie ze bardziej niz powinien Help...:-p Eskimos pisze: On Wed, 25 Mar 2009 00:37:55 +0100, Eskimos <eskimos@RYCHUicpnet.pl> |
|
Data: 2009-03-25 09:33:10 | |
Autor: Kuczu | |
[TECH] Pytanie dotyczące Bandita 600N 99' ciężko odpala i przerywa. | |
Michaczu pisze:
Aha... moto ma wydech leovince przelot.. ale wczesniej tez go mial.. nie zakladalismy go sami, on juz tam byl.. ale jak sie odkreci to dymi troche, aczkolwiek mam wrazenie ze bardziej niz powinien Ale jak dymi ? szaro czy czarno ? No zmiencie prosze te cholerne swiece :) -- Kuczu LOUD PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ |
|
Data: 2009-03-25 02:25:16 | |
Autor: Jarecki | |
Pytanie dotyczące Bandita 600N 99' ciężko odp ala i przerywa. | |
On 25 Mar, 09:33, Kuczu <p.kuczyn...@jim-satnet.pl> wrote:
Michaczu pisze: Jaki przebieg ma ten Bandzior? U mnie (ale w 1200, '02) podobnie zaczęło się dziać coś koło 60 000 - 65 000km. Przerabiane było wszystko - wymiana świec, nowe filtry, regulacja i czyszczenie gaźników, nawet moduł zapłonowy z innego Bandita był podłączany - zero efektu. Stanęło na szlifie zaworów. Po wyszlifowaniu zaworów niestety przy pierwszym odpaleniu źle dokręcona kontr-nakrętka do regulacji zaworów zgruzowała cały silnik. Na szczęście stało się to jeszcze w serwisie, więc odkupowali mi silnik :) Dostałem prawie nowy, z przebiegiem 15000, po zamontowaniu te same objawy :/ Ja od początku stawiałem na gaźniki, no ale słuchałem się serwismanów, pewnie wiedzą lepiej i pozwalałem na te wszystkie cuda. Po tej akcji kupiłem na ebayu gaźniki za 500zł, po wymianie (już nie w serwisie, z pomocą kumpla :) ) jak ręką odjął. Kwestia jest ponoć w tym, że przy większych przebiegach w gaźnikach bandziora lubią wytrzeć się przepustnice i zaczynają łapać lewe powietrze, jest to do naprawy, ale za koszt nowych części z suzuki kupisz 3 (jak nie więcej) nowe komplety używanych gaźników. Jarecki |
|
Data: 2009-03-25 11:11:40 | |
Autor: Michaczu | |
Pytanie dotyczące Bandita 600N 99' ciężko odpala i przerywa. | |
Bandzior ma przebieg 45000
Generalnie myslelismy juz o przepustnicach.. sa delikatnie wytarte... bo jeden gaznik otworzylismy od góry..ale nie jest to jakos tragiczne.. Poza tym przeciez nad przepustnica jest gumowa membrana.. ktora byla w dobrym stanie.. jak on moze lapac lewe powietrze przez membrane? Jarecki pisze: On 25 Mar, 09:33, Kuczu <p.kuczyn...@jim-satnet.pl> wrote: |
|
Data: 2009-03-25 03:49:32 | |
Autor: Jarecki | |
Pytanie dotyczące Bandita 600N 99' ciężko odp ala i przerywa. | |
On 25 Mar, 11:11, Michaczu <micha...@tlen.pl> wrote:
Bandzior ma przebieg 45000 Nie wiem o których przepustnicach mówisz, ja mówię o tych plastikowych, podciśnieniowych. Nie wiem jakie wytarcie kwalifikuje do wymiany, ale u mnie po zmianie gaźników jak ręką odjął. Jarecki |
|
Data: 2009-03-25 15:32:36 | |
Autor: Eskimos | |
Pytanie dotyczące B andita 600N 99' cię żko odpala i przery wa. | |
On Wed, 25 Mar 2009 11:11:40 +0100, Michaczu <michaczu@tlen.pl> wrote:
myslelismy juz o przepustnicach.. sa delikatnie wytarte... Halohalo, ale to nie te przepustnice ;) One nie muszą być superszczelne i, z racji swojej konstrukcji, nie są. A slady wytarcia w miejscu styku z prowadnicą są normalne. Wycierają się osie przepustnic obrotowych. Ale nie przy 45kkm. Wyjmij gaźniki i obejrzyj iglice w miejscu styku z rozpylaczami. Wyczyść, ustaw poziomy, sprawdź szczelnośc tłoczków ssania, zaworków iglicowych, sprawdź czy kapturki na króćcach do wakuometrów sa szczelne i musi grać. W gaźnikach naprawde nie ma filozofii. Ale najpierw wymień swiece! A co do pilotów, to zostaw te 3 obroty, czy ile tam masz, odpal i wkręcaj pierwszego z brzegu, aż dany gar zgaśnie. Odkręć minimalnie, zeby z powrotem załapał i od tegu punktu jeszcze - 0,5 obrotu i będzie OK. Darz bór, Eskimos FJ1200 Daelim NS125 - faster, harder, scooter!!! Poznań |
|
Data: 2009-05-07 19:23:21 | |
Autor: Grzybol | |
Pytanie dotyczące Bandita 600N 99' ciężko odpala i przerywa. | |
Użytkownik "Eskimos" <eskimos@tegoniemaicpnet.pl> napisał w wiadomości
news:63fks4d13b51bjiamiebng71a745igdnog4ax.com... On Wed, 25 Mar 2009 11:11:40 +0100, Michaczu <michaczu@tlen.pl> wrote: |
|
Data: 2009-03-25 10:22:05 | |
Autor: Arni | |
[TECH] Pytanie dotyczące Bandita 600N 99' ciężko odpala i przerywa. | |
Kuczu pisze:
Michaczu pisze:i klawiature -- Arni Toruń '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb" '91 Volvo 940 D24TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia '91 Honda Prelude 2,0 EX |
|
Data: 2009-03-25 11:14:41 | |
Autor: Michaczu | |
[TECH] Pytanie dotyczące Bandita 600N 99' ciężko odpala i przerywa. | |
Kuczu pisze:
Michaczu pisze: Qrde... nie pamietam:) ciężko określić odcień.. nie będę ściemniać.. a co jezeli na czarno? a co jezeli na szaro?
Juz niebawem... mam z innego moto idealne tylko zalozyc musze:D wiem wiem... oszczedny poznaniak.. ale zanim kupimy komplet wole sprubowac na pozyczonych aha... mial ktos gdzies takie cos jak zdjecia swiec jak powinny wyglada i jakie sa objawy roznych niepozadanych zjawisk.. np zlego skladu mieszanki itd itp te swiece nierowno sie przepalaja.. a gwint jak wykrece jest wilgotny. jak to mozliwe ze gwint jest wilgotny? czy to znaczy ze zalewa je? za duzo paliwa? poza tym nie maja tego srodka jasniejszego niz boków, sa okopcone |
|
Data: 2009-03-25 11:44:11 | |
Autor: Spider A.J. | |
[TECH] Pytanie dotyczące Bandita 600N 99' ciężko odpala i przerywa. | |
"Michaczu" <michaczu@tlen.pl> wrote mial ktos gdzies takie cos jak zdjecia swiec jak powinny wyglada i jakie sa objawy roznych niepozadanych zjawisk.. np zlego skladu mieszanki itd itp http://www.126fan.pl/www/swiece.htm http://www.chudzikj.republika.pl/Technika/Swiece/swiece.htm Google!!! -- -=[Spider A.J.]=- Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-) http://www.foto-spider.pl RF900RS2 |
|
Data: 2009-03-25 11:48:19 | |
Autor: Spider A.J. | |
[TECH] Pytanie dotyczące Bandita 600N 99' ciężko odpala i przerywa. | |
"Spider A.J." <neolith@toWywal.gmx.net> wrote mial ktos gdzies takie cos jak zdjecia swiec jak powinny wyglada i jakie sa objawy roznych niepozadanych zjawisk.. np zlego skladu mieszanki itd itp http://www.spark-plugs.co.uk/pages/technical/diagnosis.htm Tu masz troche wyrazniejsze zdjecia ale po angielsku. -- -=[Spider A.J.]=- Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-) http://www.foto-spider.pl RF900RS2 |
|
Data: 2009-03-25 13:11:10 | |
Autor: Marcin Gardeła | |
[TECH] Pytanie dotyczące Bandita 600N 99 ' ciężko odpala i przerywa. | |
Michaczu wrote:
Juz niebawem... mam z innego moto idealne tylko zalozyc musze:D Łomatko, a wiesz, że świeca może być padnięta a ty tego nie zauważysz? jak to mozliwe ze gwint jest wilgotny? Jeśli silnik trochę pracował i są okopcone, to jest za bogato, jeśli tylko odpalał i chwilunię chodził na ssaniu, to mają prawo, ale genralnie okopcone być nie powinny. -- Diobeu NT650V Deauville GT: Diobeu PL |
|
Data: 2009-03-25 11:11:05 | |
Autor: Marcin Gardeła | |
[TECH] Pytanie dotyczące Bandita 600N 99 ' ciężko odpala i przerywa. | |
Michaczu wrote:
Przyjechaliśmy z nimdo chaci.. byla jazda próbna...ponownie brak Klocki może i nie, ale filtr powietrza i olej to chyba jakoś dotyczy silnika, co? Z tą srubką od mieszanki to na prawde jakas dziwna akcja... Niby nie ma, ale nauka radziecka zna różne przypadki, zrób w gaźnikach tak, jak masz mieć wg serwisówki; dodam, że serwisówki do twojego modelu, a nie do jakiegoś Bandita. Jeśli masz łatwy dostęp do śrub to sprawdź, nic nie zepsujesz i nic nie tracisz. Moze byc tak zeby wymiana filtra zaowocowala rozlegulowaniem Teoretycznie może i tak, ale dojść do tego musiałoby w ten sposób, że jakiś "mechanik" ustawiłby parametry gaźników pod zapchany filtr, nie mówimy tu o zabrudzonym filtrze, tylko o praktycznie totalnie zapchanym filtrze, do tego filtra zrobił regulację. Jest tylko jedno ale: zakładając czysto teoretycznie, że miałeś zawalony filtr, i doregulowane do tego gaźniki to powinieneś mieć śrubę bardziej wkręconą a nie bardziej wykręconą, wykręcenie wzbogaca mieszankę, a głupio by bylo wzbogacać mieszankę na zapchanym filtrze. A więc podywagowaliśmy sobie, ale IMHO nie tędy droga. -- Diobeu NT650V Deauville GT: Diobeu PL |
|
Data: 2009-03-25 12:52:46 | |
Autor: Eskimos | |
[TECH] Pytanie doty czące Bandita 600N 99' ciężko odpala i przerywa. | |
On Wed, 25 Mar 2009 11:11:05 +0100, Marcin Gardeła <diobeu@gazeta.pl>
wrote: wykręcenie wzbogaca mieszankę, Ee. Za skład mieszanki odpowiada dysza wolnych obrotów. Darz bór, Eskimos FJ1200 Daelim NS125 - faster, harder, scooter!!! Poznań |
|
Data: 2009-03-25 13:12:23 | |
Autor: Marcin Gardeła | |
[TECH] Pytanie dotyczące Bandita 600N 99 ' ciężko odpala i przerywa. | |
Eskimos wrote:
wykręcenie wzbogaca mieszankę,Ee. Za skład mieszanki odpowiada dysza wolnych obrotów. A rozwiniesz? Serio pytam, to za co odpowiada pilot screw? -- Diobeu NT650V Deauville GT: Diobeu PL |
|
Data: 2009-03-25 13:35:28 | |
Autor: Eskimos | |
[TECH] Pytanie doty czące Bandita 600N 99' ciężko odpala i przerywa. | |
On Wed, 25 Mar 2009 13:12:23 +0100, Marcin Gardeła <diobeu@gazeta.pl>
wrote: A rozwiniesz? Serio pytam, to za co odpowiada pilot screw? Pilot screw odpowiada za ilość mieszanki. Skład jest stały, regulowany średnicą dyszy. Oczywiście, mówimy o mieszance "pierwotnej" i o jej składzie u wylotu kanału obejściowego wolnych obrotów, tam gdzie iglica pilota. A że pózniej ta mieszanka jest porywana i rozrzedzana przez płynące kanałem ssącym powietrze, to inna sprawa. Pilot screw regulując ilość mieszanki "pierwotnej" reguluje skład mieszanki "wtórnej". Darz bór, Eskimos FJ1200 Daelim NS125 - faster, harder, scooter!!! Poznań |
|
Data: 2009-03-25 13:51:15 | |
Autor: Marcin Gardeła | |
[TECH] Pytanie dotyczące Bandita 600N 99 ' ciężko odpala i przerywa. | |
Eskimos wrote:
Pilot screw odpowiada za ilość mieszanki. Skład jest stały, Wstyd się przyznać, ale będę potrzebował jednak tutoriala. Zresztą jakiś sobie już ściągnąłem, zobaczę czy mi rozjaśni. Bo ja zawsze myślałem, że dysza wolnych obrotów odpowiada za wolne obroty wyłącznie, a pilot screw reguluje skład mieszanki w całym lub w większej części zakresu obrotów ale różnych od wolnych obrotów. Mam też inne wątpliwości w temacie gaźników CV, np. jak one dobrze działają bez tzw. przyspieszacza, czy pompki przyspieszającej, w jaki sposób podnosi się tłok z iglicą (wiem, że poprzez membranę, podciśnienie, ale co dokładnie się dzieje, którędy płynie powietrze, że wreszcie unosi tłok). -- Diobeu NT650V Deauville GT: Diobeu PL |
|
Data: 2009-03-27 22:33:07 | |
Autor: zbigi | |
[TECH] Pytanie dotyczące Bandita 600N 99' ciężko odpala i przerywa. | |
Marcin Gardeła napisał(a):
Eskimos wrote: Myslalem, ze rozumiem zasade dzialania gaznika motocyklowego - po opisie Eskimossa przychylam sie do twych, Dioble, watpliwosci ;) Mam też inne wątpliwości w temacie gaźników CV, np. jak one dobrze działają bez tzw. przyspieszacza, czy pompki przyspieszającej, w jaki sposób podnosi się tłok z iglicą (wiem, że poprzez membranę, podciśnienie, ale co dokładnie się dzieje, którędy płynie powietrze, że wreszcie unosi tłok). Uojessuuu... A co to jest za gaznik Curriculum Vitae? ;) Bo tak zwane gazniki podcisnieniowe - gazniki ze stalym podcisnieniem (Constans Vacuum? - tak se kombinuje) dzialaja dobrze bez przyspieszacza (dawniej "ekonomizer") wlasnie dzieki utrzymywaniu w gardzieli stalego podcisnienia. Nie ma potrzeby chwilowego wzbogacania mieszanki w momentach gwaltownego otwarcia przepustnicy skutkujacego obnizeniem sie w gardzieli wielkosci podcisnienia ergo chwilowym zubozeniem mieszanki. -- pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :) zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl] Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;) Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;) |
|