Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   [TECH] Pytanie doty czące Bandita 600N 99' ciężko odpala i przerywa.

[TECH] Pytanie doty czące Bandita 600N 99' ciężko odpala i przerywa.

Data: 2009-03-25 00:37:55
Autor: Eskimos
[TECH] Pytanie doty czące Bandita 600N 99' ciężko odpala i przerywa.
On Tue, 24 Mar 2009 19:53:58 +0100, Michaczu <michaczu@tlen.pl> wrote:


było synchro gaźników i też nic...

Synchronizacja to koncowe strojenie, a nie panaceum na wszystkie
dolegliwości gaźnikowe. Sprawdz filtr powietrza i ogólnie dolot, wsadz
nowe świece, wyczysc gazniki, ew. sprawdz zawory. W takiej kolejności.
A synchro dopiero na koncu.

To sie stało nagle, było idealnie i nagle pewnego dnia zonk, czy było
stopniowo coraz gorzej?

może ktoś mi podać nastawienia śróbek od składu mieszanki?

-1,75

Ale śruby składu mieszanki (a własciwie nie tyle składu, a ilości
mieszanki - za skład odpowiada dysza wolnych obrotów) nie maja nic
wspólnego z obrotami rzędu 5Krpm. Najpierw sprawdż dolot i zmień
świece.

Nie kombinuj. Zadzwoń ;)

Darz bór,
Eskimos
FJ1200
Daelim NS125 - faster, harder, scooter!!!
Poznań

Data: 2009-03-25 00:40:38
Autor: Eskimos
[TECH] Pytanie doty czące Bandita 600N 99' ciężko odpala i przerywa.
On Wed, 25 Mar 2009 00:37:55 +0100, Eskimos <eskimos@RYCHUicpnet.pl>
wrote:


nowe świece, wyczysc gazniki, ew. sprawdz zawory. W takiej kolejności.
A synchro dopiero na koncu.

Zeby byla jasnosc - zawory nie pasuja do objawow i to nie to. Chodzilo
mi o to, ze synchro robi sie na samym końcu, jak wszystko inne jest
OK.

Darz bór,
Eskimos
FJ1200
Daelim NS125 - faster, harder, scooter!!!
Poznań

Data: 2009-03-25 06:23:18
Autor: driv
[TECH] Pytanie dotyczące Bandita 600N 99' ciężko odpala i przerywa.
Użytkownik "Eskimos" <eskimos@RYCHUicpnet.pl> napisał w wiadomości news:2pris4ti0630hi383f0enqceo99tl0bt6i4ax.com...
On Wed, 25 Mar 2009 00:37:55 +0100, Eskimos <eskimos@RYCHUicpnet.pl>
wrote:

Jak to gaźnikowiec to może któryś pływak zawieszony / zawór iglicowy?
Po wykręceniu świece mokre czy suche?
-- Driver

Granica została już dawno przekroczona,
tylko my nie zwracamy na to uwagi.

Data: 2009-03-25 06:24:30
Autor: driv
[TECH] Pytanie dotyczące Bandita 600N 99' ciężko odpala i przerywa.
Może być również przebicie na zapłonie.

Driver

Data: 2009-03-25 09:27:16
Autor: Michaczu
[TECH] Pytanie dotyczące Bandita 600N 99' ciężko odpala i przerywa.
Teoretycznie akcja wyglądała następująco:

Pojechaliśmy kupić moto... wszystko było ok,nikt nie zauważył jakoby cos takiego sie działo...
Przyjechaliśmy z nimdo chaci.. byla jazda próbna...ponownie brak objawów..
Później zmiana filtra powietrza,oleju i klocków (chociaż to chyba nie ma za duzo wspolnego z silnikiem:-p) później odpalenie i zaczęło się robić dziwnie... delikatnie zaczął przepierdywać około 4-6Krpm...
później byłocoraz gorzej.. włącznie z tym że nie chciał odpalić...
trzeba było wyjąć świece.. wyczyścić i dopiero zagadał...
później chodził w miare równo... jak sie nagrzał wchodził normalnie na obroty itd itp... pojechałem sie przejechać i powoli sytuacja sie pogarszała aż wróciła do normalności (przerywania) przejażdżka trwała jakies 5 kilometrów.

Z tą srubką od mieszanki to na prawde jakas dziwna akcja... serwisówka też z tego co pamietam podaje mniej niz 2 obroty a w obu bandziorkach jak byk mamy 3 i 1/4 ... czegos tu nie kumam... moze w ramach testu skece mu to troche? Chociaż sugestia ze to nie ma nic do rzeczy przy omawianych obrotach tez daje do myslenia

Moze byc tak zeby wymiana filtra zaowocowala rozlegulowaniem sinlika i jest zly sklad mieszanki? teoretycznie wpada wiecej powietrza.. no ale zeby az taka roznica? niestety starego filtra juz nie mam:-(

O zawory sie pytalem bo sami regulowalismy, ale nie pamietam czy to bylo przed czy po tym jak zaczely sie te jaja z obrotami.. no ale luzy wedlug serwisówki na zimnym piecu, sprawdzane po kilka razy dla pewnosci, co tam moglismy spartolic?

Aha... moto ma wydech leovince przelot.. ale wczesniej tez go mial.. nie zakladalismy go sami, on juz tam byl.. ale jak sie odkreci to dymi troche, aczkolwiek mam wrazenie ze bardziej niz powinien

Help...:-p


Eskimos pisze:
On Wed, 25 Mar 2009 00:37:55 +0100, Eskimos <eskimos@RYCHUicpnet.pl>
wrote:


nowe świece, wyczysc gazniki, ew. sprawdz zawory. W takiej kolejności.
A synchro dopiero na koncu.

Zeby byla jasnosc - zawory nie pasuja do objawow i to nie to. Chodzilo
mi o to, ze synchro robi sie na samym końcu, jak wszystko inne jest
OK.

Darz bór,
Eskimos
FJ1200
Daelim NS125 - faster, harder, scooter!!!
Poznań

Data: 2009-03-25 09:33:10
Autor: Kuczu
[TECH] Pytanie dotyczące Bandita 600N 99' ciężko odpala i przerywa.
Michaczu pisze:

Aha... moto ma wydech leovince przelot.. ale wczesniej tez go mial.. nie zakladalismy go sami, on juz tam byl.. ale jak sie odkreci to dymi troche, aczkolwiek mam wrazenie ze bardziej niz powinien


Ale jak dymi ? szaro czy czarno ?

No zmiencie prosze te cholerne swiece :)

--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2009-03-25 02:25:16
Autor: Jarecki
Pytanie dotyczące Bandita 600N 99' ciężko odp ala i przerywa.
On 25 Mar, 09:33, Kuczu <p.kuczyn...@jim-satnet.pl> wrote:
Michaczu pisze:

> Aha... moto ma wydech leovince przelot.. ale wczesniej tez go mial.. nie
> zakladalismy go sami, on juz tam byl.. ale jak sie odkreci to dymi
> troche, aczkolwiek mam wrazenie ze bardziej niz powinien

Ale jak dymi ? szaro czy czarno ?

No zmiencie prosze te cholerne swiece :)

Jaki przebieg ma ten Bandzior? U mnie (ale w 1200, '02)  podobnie
zaczęło się dziać coś koło 60 000 - 65 000km. Przerabiane było
wszystko - wymiana świec, nowe filtry, regulacja i czyszczenie
gaźników, nawet moduł zapłonowy z innego Bandita był podłączany - zero
efektu. Stanęło na szlifie zaworów. Po wyszlifowaniu zaworów niestety
przy pierwszym odpaleniu źle dokręcona kontr-nakrętka do regulacji
zaworów zgruzowała cały silnik. Na szczęście stało się to jeszcze w
serwisie, więc odkupowali mi silnik :) Dostałem prawie nowy, z
przebiegiem 15000, po zamontowaniu te same objawy :/ Ja od początku
stawiałem na gaźniki, no ale słuchałem się serwismanów, pewnie wiedzą
lepiej i pozwalałem na te wszystkie cuda. Po tej akcji kupiłem na
ebayu gaźniki za 500zł, po wymianie (już nie w serwisie, z pomocą
kumpla :) ) jak ręką odjął. Kwestia jest ponoć w tym, że przy
większych przebiegach w gaźnikach bandziora lubią wytrzeć się
przepustnice i zaczynają łapać lewe powietrze, jest to do naprawy, ale
za koszt nowych części z suzuki kupisz 3 (jak nie więcej) nowe
komplety używanych gaźników.

Jarecki

Data: 2009-03-25 11:11:40
Autor: Michaczu
Pytanie dotyczące Bandita 600N 99' ciężko odpala i przerywa.
Bandzior ma przebieg 45000

Generalnie myslelismy juz o przepustnicach.. sa delikatnie wytarte...
bo jeden gaznik otworzylismy od góry..ale nie jest to jakos tragiczne..
Poza tym przeciez nad przepustnica jest gumowa membrana.. ktora byla w dobrym stanie.. jak on moze lapac lewe powietrze przez membrane?


Jarecki pisze:
On 25 Mar, 09:33, Kuczu <p.kuczyn...@jim-satnet.pl> wrote:
Michaczu pisze:

Aha... moto ma wydech leovince przelot.. ale wczesniej tez go mial.. nie
zakladalismy go sami, on juz tam byl.. ale jak sie odkreci to dymi
troche, aczkolwiek mam wrazenie ze bardziej niz powinien
Ale jak dymi ? szaro czy czarno ?

No zmiencie prosze te cholerne swiece :)

Jaki przebieg ma ten Bandzior? U mnie (ale w 1200, '02)  podobnie
zaczęło się dziać coś koło 60 000 - 65 000km. Przerabiane było
wszystko - wymiana świec, nowe filtry, regulacja i czyszczenie
gaźników, nawet moduł zapłonowy z innego Bandita był podłączany - zero
efektu. Stanęło na szlifie zaworów. Po wyszlifowaniu zaworów niestety
przy pierwszym odpaleniu źle dokręcona kontr-nakrętka do regulacji
zaworów zgruzowała cały silnik. Na szczęście stało się to jeszcze w
serwisie, więc odkupowali mi silnik :) Dostałem prawie nowy, z
przebiegiem 15000, po zamontowaniu te same objawy :/ Ja od początku
stawiałem na gaźniki, no ale słuchałem się serwismanów, pewnie wiedzą
lepiej i pozwalałem na te wszystkie cuda. Po tej akcji kupiłem na
ebayu gaźniki za 500zł, po wymianie (już nie w serwisie, z pomocą
kumpla :) ) jak ręką odjął. Kwestia jest ponoć w tym, że przy
większych przebiegach w gaźnikach bandziora lubią wytrzeć się
przepustnice i zaczynają łapać lewe powietrze, jest to do naprawy, ale
za koszt nowych części z suzuki kupisz 3 (jak nie więcej) nowe
komplety używanych gaźników.

Jarecki

Data: 2009-03-25 03:49:32
Autor: Jarecki
Pytanie dotyczące Bandita 600N 99' ciężko odp ala i przerywa.
On 25 Mar, 11:11, Michaczu <micha...@tlen.pl> wrote:
Bandzior ma przebieg 45000

Generalnie myslelismy juz o przepustnicach.. sa delikatnie wytarte...
bo jeden gaznik otworzylismy od góry..ale nie jest to jakos tragiczne..
Poza tym przeciez nad przepustnica jest gumowa membrana.. ktora byla w
dobrym stanie.. jak on moze lapac lewe powietrze przez membrane?

Nie wiem o których przepustnicach mówisz, ja mówię o tych
plastikowych, podciśnieniowych. Nie wiem jakie wytarcie kwalifikuje do
wymiany, ale u mnie po zmianie gaźników jak ręką odjął.

Jarecki

Data: 2009-03-25 15:32:36
Autor: Eskimos
Pytanie dotyczące B andita 600N 99' cię żko odpala i przery wa.
On Wed, 25 Mar 2009 11:11:40 +0100, Michaczu <michaczu@tlen.pl> wrote:

myslelismy juz o przepustnicach.. sa delikatnie wytarte...
bo jeden gaznik otworzylismy od góry..ale nie jest to jakos tragiczne..
Poza tym przeciez nad przepustnica jest gumowa membrana..

Halohalo, ale to nie te przepustnice ;) One nie muszą być
superszczelne i, z racji swojej konstrukcji, nie są. A slady wytarcia
w miejscu styku z prowadnicą są normalne.

Wycierają się osie przepustnic obrotowych. Ale nie przy 45kkm.

Wyjmij gaźniki i obejrzyj iglice w miejscu styku z rozpylaczami.
Wyczyść, ustaw poziomy, sprawdź szczelnośc tłoczków ssania, zaworków
iglicowych, sprawdź czy kapturki na króćcach do wakuometrów sa
szczelne i musi grać. W gaźnikach naprawde nie ma filozofii.

Ale najpierw wymień swiece!

A co do pilotów, to zostaw te 3 obroty, czy ile tam masz, odpal i
wkręcaj pierwszego z brzegu, aż dany gar zgaśnie. Odkręć minimalnie,
zeby z powrotem załapał i od tegu punktu jeszcze - 0,5 obrotu i będzie
OK.

Darz bór,
Eskimos
FJ1200
Daelim NS125 - faster, harder, scooter!!!
Poznań

Data: 2009-05-07 19:23:21
Autor: Grzybol
Pytanie dotyczące Bandita 600N 99' ciężko odpala i przerywa.
Użytkownik "Eskimos" <eskimos@tegoniemaicpnet.pl> napisał w wiadomości
news:63fks4d13b51bjiamiebng71a745igdnog4ax.com...
On Wed, 25 Mar 2009 11:11:40 +0100, Michaczu <michaczu@tlen.pl> wrote:
myslelismy juz o przepustnicach.. sa delikatnie wytarte...
bo jeden gaznik otworzylismy od góry..ale nie jest to jakos tragiczne..
Poza tym przeciez nad przepustnica jest gumowa membrana..
Halohalo, ale to nie te przepustnice ;) One nie muszą być
superszczelne i, z racji swojej konstrukcji, nie są. A slady wytarcia
w miejscu styku z prowadnicą są normalne.
Wycierają się osie przepustnic obrotowych. Ale nie przy 45kkm.
Wyjmij gaźniki i obejrzyj iglice w miejscu styku z rozpylaczami.
Wyczyść, ustaw poziomy, sprawdź szczelnośc tłoczków ssania, zaworków
iglicowych, sprawdź czy kapturki na króćcach do wakuometrów sa
szczelne i musi grać. W gaźnikach naprawde nie ma filozofii.
Ale najpierw wymień swiece!
A co do pilotów, to zostaw te 3 obroty, czy ile tam masz, odpal i
wkręcaj pierwszego z brzegu, aż dany gar zgaśnie. Odkręć minimalnie,
zeby z powrotem załapał i od tegu punktu jeszcze - 0,5 obrotu i będzie
OK.
Darz bór,
Eskimos
FJ1200
Daelim NS125 - faster, harder, scooter!!!
Poznań

Data: 2009-03-25 10:22:05
Autor: Arni
[TECH] Pytanie dotyczące Bandita 600N 99' ciężko odpala i przerywa.
Kuczu pisze:
Michaczu pisze:

Aha... moto ma wydech leovince przelot.. ale wczesniej tez go mial.. nie zakladalismy go sami, on juz tam byl.. ale jak sie odkreci to dymi troche, aczkolwiek mam wrazenie ze bardziej niz powinien


Ale jak dymi ? szaro czy czarno ?

No zmiencie prosze te cholerne swiece :)

i klawiature

--
Arni         Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia
'91 Honda Prelude 2,0 EX

Data: 2009-03-25 11:14:41
Autor: Michaczu
[TECH] Pytanie dotyczące Bandita 600N 99' ciężko odpala i przerywa.
Kuczu pisze:
Michaczu pisze:

Aha... moto ma wydech leovince przelot.. ale wczesniej tez go mial.. nie zakladalismy go sami, on juz tam byl.. ale jak sie odkreci to dymi troche, aczkolwiek mam wrazenie ze bardziej niz powinien


Ale jak dymi ? szaro czy czarno ?

Qrde... nie pamietam:) ciężko określić odcień.. nie będę ściemniać.. a co jezeli na czarno? a co jezeli na szaro?

No zmiencie prosze te cholerne swiece :)


Juz niebawem... mam z innego moto idealne tylko zalozyc musze:D
wiem wiem... oszczedny poznaniak.. ale zanim kupimy komplet wole sprubowac na pozyczonych

aha...
mial ktos gdzies takie cos jak zdjecia swiec jak powinny wyglada i jakie sa objawy roznych niepozadanych zjawisk.. np zlego skladu mieszanki itd itp
te swiece nierowno sie przepalaja.. a gwint jak wykrece jest wilgotny. jak to mozliwe ze gwint jest wilgotny?
czy to znaczy ze zalewa je? za duzo paliwa?
poza tym nie maja tego srodka jasniejszego niz boków, sa okopcone

Data: 2009-03-25 11:44:11
Autor: Spider A.J.
[TECH] Pytanie dotyczące Bandita 600N 99' ciężko odpala i przerywa.

"Michaczu" <michaczu@tlen.pl> wrote
mial ktos gdzies takie cos jak zdjecia swiec jak powinny wyglada i jakie sa objawy roznych niepozadanych zjawisk.. np zlego skladu mieszanki itd itp

http://www.126fan.pl/www/swiece.htm
http://www.chudzikj.republika.pl/Technika/Swiece/swiece.htm
Google!!!

--
-=[Spider A.J.]=-
Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-)
http://www.foto-spider.pl
RF900RS2

Data: 2009-03-25 11:48:19
Autor: Spider A.J.
[TECH] Pytanie dotyczące Bandita 600N 99' ciężko odpala i przerywa.

"Spider A.J." <neolith@toWywal.gmx.net> wrote

mial ktos gdzies takie cos jak zdjecia swiec jak powinny wyglada i jakie sa objawy roznych niepozadanych zjawisk.. np zlego skladu mieszanki itd itp

http://www.spark-plugs.co.uk/pages/technical/diagnosis.htm

Tu masz troche wyrazniejsze zdjecia ale po angielsku.

--
-=[Spider A.J.]=-
Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-)
http://www.foto-spider.pl
RF900RS2

Data: 2009-03-25 13:11:10
Autor: Marcin Gardeła
[TECH] Pytanie dotyczące Bandita 600N 99 ' ciężko odpala i przerywa.
Michaczu wrote:
Juz niebawem... mam z innego moto idealne tylko zalozyc musze:D
wiem wiem... oszczedny poznaniak.. ale zanim kupimy komplet wole
sprubowac na pozyczonych

Łomatko, a wiesz, że świeca może być padnięta a ty tego nie zauważysz?

jak to mozliwe ze gwint jest wilgotny?
czy to znaczy ze zalewa je? za duzo paliwa?
poza tym nie maja tego srodka jasniejszego niz boków, sa okopcone

Jeśli silnik trochę pracował i są okopcone, to jest za bogato, jeśli tylko odpalał i chwilunię chodził na ssaniu, to mają prawo, ale genralnie okopcone być nie powinny.

--
Diobeu
NT650V Deauville
GT: Diobeu PL

Data: 2009-03-25 11:11:05
Autor: Marcin Gardeła
[TECH] Pytanie dotyczące Bandita 600N 99 ' ciężko odpala i przerywa.
Michaczu wrote:
Przyjechaliśmy z nimdo chaci.. byla jazda próbna...ponownie brak
objawów.. Później zmiana filtra powietrza,oleju i klocków (chociaż
to chyba nie ma za duzo wspolnego z silnikiem:-p)

Klocki może i nie, ale filtr powietrza i olej to chyba jakoś dotyczy silnika, co?

Z tą srubką od mieszanki to na prawde jakas dziwna akcja...
serwisówka też z tego co pamietam podaje mniej niz 2 obroty a w obu
bandziorkach jak byk mamy 3 i 1/4 ... czegos tu nie kumam... moze w ramach testu
skece mu to troche? Chociaż sugestia ze to nie ma nic do rzeczy przy
omawianych obrotach tez daje do myslenia

Niby nie ma, ale nauka radziecka zna różne przypadki, zrób w gaźnikach tak, jak masz mieć wg serwisówki; dodam, że serwisówki do twojego modelu, a nie do jakiegoś Bandita. Jeśli masz łatwy dostęp do śrub to sprawdź, nic nie zepsujesz i nic nie tracisz.

Moze byc tak zeby wymiana filtra zaowocowala rozlegulowaniem
sinlika i jest zly sklad mieszanki? teoretycznie wpada wiecej
powietrza.. no ale zeby az taka roznica? niestety starego filtra
juz nie mam:-(

Teoretycznie może i tak, ale dojść do tego musiałoby w ten sposób, że jakiś "mechanik" ustawiłby parametry gaźników pod zapchany filtr, nie mówimy tu o zabrudzonym filtrze, tylko o praktycznie totalnie zapchanym filtrze, do tego filtra zrobił regulację. Jest tylko jedno ale: zakładając czysto teoretycznie, że miałeś zawalony filtr, i doregulowane do tego gaźniki to powinieneś mieć śrubę bardziej wkręconą a nie bardziej wykręconą, wykręcenie wzbogaca mieszankę, a głupio by bylo wzbogacać mieszankę na zapchanym filtrze. A więc podywagowaliśmy sobie, ale IMHO nie tędy droga.

--
Diobeu
NT650V Deauville
GT: Diobeu PL

Data: 2009-03-25 12:52:46
Autor: Eskimos
[TECH] Pytanie doty czące Bandita 600N 99' ciężko odpala i przerywa.
On Wed, 25 Mar 2009 11:11:05 +0100, Marcin Gardeła <diobeu@gazeta.pl>
wrote:


wykręcenie wzbogaca mieszankę,

Ee. Za skład mieszanki odpowiada dysza wolnych obrotów.

Darz bór,
Eskimos
FJ1200
Daelim NS125 - faster, harder, scooter!!!
Poznań

Data: 2009-03-25 13:12:23
Autor: Marcin Gardeła
[TECH] Pytanie dotyczące Bandita 600N 99 ' ciężko odpala i przerywa.
Eskimos wrote:
wykręcenie wzbogaca mieszankę,
Ee. Za skład mieszanki odpowiada dysza wolnych obrotów.

A rozwiniesz? Serio pytam, to za co odpowiada pilot screw?

--
Diobeu
NT650V Deauville
GT: Diobeu PL

Data: 2009-03-25 13:35:28
Autor: Eskimos
[TECH] Pytanie doty czące Bandita 600N 99' ciężko odpala i przerywa.
On Wed, 25 Mar 2009 13:12:23 +0100, Marcin Gardeła <diobeu@gazeta.pl>
wrote:

A rozwiniesz? Serio pytam, to za co odpowiada pilot screw?

Pilot screw odpowiada za ilość mieszanki. Skład jest stały, regulowany
średnicą dyszy.

Oczywiście, mówimy o mieszance "pierwotnej" i o jej składzie u wylotu
kanału obejściowego wolnych obrotów, tam gdzie iglica pilota. A że
pózniej ta mieszanka jest porywana i rozrzedzana przez płynące kanałem
ssącym powietrze, to inna sprawa. Pilot screw regulując ilość mieszanki "pierwotnej" reguluje skład
mieszanki "wtórnej". Darz bór,
Eskimos
FJ1200
Daelim NS125 - faster, harder, scooter!!!
Poznań

Data: 2009-03-25 13:51:15
Autor: Marcin Gardeła
[TECH] Pytanie dotyczące Bandita 600N 99 ' ciężko odpala i przerywa.
Eskimos wrote:
Pilot screw odpowiada za ilość mieszanki. Skład jest stały,
regulowany średnicą dyszy.
Oczywiście, mówimy o mieszance "pierwotnej" i o jej składzie u
wylotu kanału obejściowego wolnych obrotów, tam gdzie iglica
pilota. A że pózniej ta mieszanka jest porywana i rozrzedzana przez
płynące kanałem ssącym powietrze, to inna sprawa.
Pilot screw regulując ilość mieszanki "pierwotnej" reguluje skład
mieszanki "wtórnej".

Wstyd się przyznać, ale będę potrzebował jednak tutoriala. Zresztą jakiś sobie już ściągnąłem, zobaczę czy mi rozjaśni. Bo ja zawsze myślałem, że dysza wolnych obrotów odpowiada za wolne obroty wyłącznie, a pilot screw reguluje skład mieszanki w całym lub w większej części zakresu obrotów ale różnych od wolnych obrotów. Mam też inne wątpliwości w temacie gaźników CV, np. jak one dobrze działają bez tzw. przyspieszacza, czy pompki przyspieszającej, w jaki sposób podnosi się tłok z iglicą (wiem, że poprzez membranę, podciśnienie, ale co dokładnie się dzieje, którędy płynie powietrze, że wreszcie unosi tłok).

--
Diobeu
NT650V Deauville
GT: Diobeu PL

Data: 2009-03-27 22:33:07
Autor: zbigi
[TECH] Pytanie dotyczące Bandita 600N 99' ciężko odpala i przerywa.
Marcin Gardeła napisał(a):
Eskimos wrote:

Pilot screw odpowiada za ilość mieszanki. Skład jest stały,
regulowany średnicą dyszy.
Oczywiście, mówimy o mieszance "pierwotnej" i o jej składzie u
wylotu kanału obejściowego wolnych obrotów, tam gdzie iglica
pilota. A że pózniej ta mieszanka jest porywana i rozrzedzana przez
płynące kanałem ssącym powietrze, to inna sprawa.
Pilot screw regulując ilość mieszanki "pierwotnej" reguluje skład
mieszanki "wtórnej".

Wstyd się przyznać, ale będę potrzebował jednak tutoriala. Zresztą jakiś sobie już ściągnąłem, zobaczę czy mi rozjaśni.

Myslalem, ze rozumiem zasade dzialania gaznika motocyklowego - po opisie Eskimossa przychylam sie do twych, Dioble, watpliwosci ;)

Mam też inne wątpliwości w temacie gaźników CV, np. jak one dobrze działają bez tzw. przyspieszacza, czy pompki przyspieszającej, w jaki sposób podnosi się tłok z iglicą (wiem, że poprzez membranę, podciśnienie, ale co dokładnie się dzieje, którędy płynie powietrze, że wreszcie unosi tłok).

Uojessuuu... A co to jest za gaznik Curriculum Vitae? ;)
Bo tak zwane gazniki podcisnieniowe - gazniki ze stalym podcisnieniem (Constans Vacuum? - tak se kombinuje) dzialaja dobrze bez przyspieszacza (dawniej "ekonomizer") wlasnie dzieki utrzymywaniu w gardzieli stalego podcisnienia. Nie ma potrzeby chwilowego wzbogacania mieszanki w momentach gwaltownego otwarcia przepustnicy skutkujacego obnizeniem sie w gardzieli wielkosci podcisnienia ergo chwilowym zubozeniem mieszanki.

--
pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)

[TECH] Pytanie doty czące Bandita 600N 99' ciężko odpala i przerywa.

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona