Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   [TECH] Pytanie dotyczące Bandita 600N 99' ciężko odpala i przerywa.

[TECH] Pytanie dotyczące Bandita 600N 99' ciężko odpala i przerywa.

Data: 2009-03-24 19:53:58
Autor: Michaczu
[TECH] Pytanie dotyczące Bandita 600N 99' ciężko odpala i przerywa.
Witam wszystkich.

Zgłaszam sie do zacnego gremium z prośbą o pomoc:)
Otóż bandziorek mojego przyjaciela stoi u mnie i ma problemy:
-ciężko zapala (czasami wogule... wtedy trzeba przeczyścić świece)
-jak chodzi to ma coś takiego że jak sie mu delikatnie odkręca to wchodzi na obroty, jak mocniej sie odkręci to sie dławi... tak przepierduje i ma wielki problem wbić się na więcej niż 5Krpm..

Co to może być? jak się świece wyczyści to lepiej troche chodzi.. po czasie znowu zaczyna... (świece nie są nowe... ale iskre dają normalną)
wymieniliśmy akumulator i nic nie zmieniło..
było synchro gaźników i też nic...
może ktoś mi podać nastawienia śróbek od składu mieszanki?

Czy to moze byc wina zaworów? (czy cieply czy zimny pracuje podobnie)

Czy może to być cos jeszcze poza ustawieniami?
Moze jakas czesc wara jest wymiany?
moze jakis przyspieszacz zaplonu?:-pp

Bardzo proszę o pomoc:)

Pozdrawiam serdecznie i z góry wielkie dzięki.
Jędrzej

Data: 2009-03-24 23:30:12
Autor: Kuczu
[TECH] Pytanie dotyczące Bandita 600N 99' ciężko odpala i przerywa.
Michaczu pisze:

czasie znowu zaczyna... (świece nie są nowe... ale iskre dają normalną)

Wymience w koncu te swiece na nowe bo widac ze te juz maja dosyc. Ssanie dziala prawidlowo ?

wymieniliśmy akumulator i nic nie zmieniło..
było synchro gaźników i też nic...
może ktoś mi podać nastawienia śróbek od składu mieszanki?

piloty na 1 3/4 obrotu


Moze jakas czesc wara jest wymiany?

Czesc czego ?

moze jakis przyspieszacz zaplonu?:-pp

tam nie ma czegos takiego.

--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2009-03-25 00:02:28
Autor: Michaczu
[TECH] Pytanie dotyczące Bandita 600N 99' ciężko odpala i przerywa.
Kuczu pisze:
Michaczu pisze:

czasie znowu zaczyna... (świece nie są nowe... ale iskre dają normalną)

Wymience w koncu te swiece na nowe bo widac ze te juz maja dosyc. Ssanie dziala prawidlowo ?

wymieniliśmy akumulator i nic nie zmieniło..
było synchro gaźników i też nic...
może ktoś mi podać nastawienia śróbek od składu mieszanki?

piloty na 1 3/4 obrotu


Dziwna sprawa... mam drugiego takiego samego (inny kolor:-p) bandziora w garazu... i oba mają wykręcone piloty (ta srubka od dolu gaznika do skladu mieszanki regulacji) na 3 i 1/4 obrotu...
jak to możliwe?


Moze jakas czesc wara jest wymiany?

Czesc czego ?

Warta:-p
hehhe... moze po jakims czasie cos sie w tym moto juz zuzywa?:-p cos w gaznikach.. dysze? moze cewki? okablowanie? qrde.. sam nie wiem..

moze jakis przyspieszacz zaplonu?:-pp

tam nie ma czegos takiego.


Data: 2009-03-25 00:16:07
Autor: Hinek
[TECH] Pytanie dotyczące Bandita 600N 99 ' ciężko odpala i przerywa.
Użytkownik "Michaczu" <michaczu@tlen.pl> napisał

Co to może być? jak się świece wyczyści to lepiej troche chodzi.. po czasie znowu zaczyna... (świece nie są nowe... ale iskre dają normalną)
wymieniliśmy akumulator i nic nie zmieniło..


Swiece po okreslonym przebiegu wyrzuca sie. W Bandicie bodaj po 12 tys km.
Od tego nalezy zaczac. Akumulator nie ma z tym nic wspolnego.
Zla synchronizacja gaznikow tak sie nie objawia. Zawory tez nie sa tu
przyczyna.
Pozdr

--
Hinek
Deauville i inne..

Data: 2009-03-25 00:37:55
Autor: Eskimos
[TECH] Pytanie doty czące Bandita 600N 99' ciężko odpala i przerywa.
On Tue, 24 Mar 2009 19:53:58 +0100, Michaczu <michaczu@tlen.pl> wrote:


było synchro gaźników i też nic...

Synchronizacja to koncowe strojenie, a nie panaceum na wszystkie
dolegliwości gaźnikowe. Sprawdz filtr powietrza i ogólnie dolot, wsadz
nowe świece, wyczysc gazniki, ew. sprawdz zawory. W takiej kolejności.
A synchro dopiero na koncu.

To sie stało nagle, było idealnie i nagle pewnego dnia zonk, czy było
stopniowo coraz gorzej?

może ktoś mi podać nastawienia śróbek od składu mieszanki?

-1,75

Ale śruby składu mieszanki (a własciwie nie tyle składu, a ilości
mieszanki - za skład odpowiada dysza wolnych obrotów) nie maja nic
wspólnego z obrotami rzędu 5Krpm. Najpierw sprawdż dolot i zmień
świece.

Nie kombinuj. Zadzwoń ;)

Darz bór,
Eskimos
FJ1200
Daelim NS125 - faster, harder, scooter!!!
Poznań

Data: 2009-03-25 00:40:38
Autor: Eskimos
[TECH] Pytanie doty czące Bandita 600N 99' ciężko odpala i przerywa.
On Wed, 25 Mar 2009 00:37:55 +0100, Eskimos <eskimos@RYCHUicpnet.pl>
wrote:


nowe świece, wyczysc gazniki, ew. sprawdz zawory. W takiej kolejności.
A synchro dopiero na koncu.

Zeby byla jasnosc - zawory nie pasuja do objawow i to nie to. Chodzilo
mi o to, ze synchro robi sie na samym końcu, jak wszystko inne jest
OK.

Darz bór,
Eskimos
FJ1200
Daelim NS125 - faster, harder, scooter!!!
Poznań

Data: 2009-03-25 06:23:18
Autor: driv
[TECH] Pytanie dotyczące Bandita 600N 99' ciężko odpala i przerywa.
Użytkownik "Eskimos" <eskimos@RYCHUicpnet.pl> napisał w wiadomości news:2pris4ti0630hi383f0enqceo99tl0bt6i4ax.com...
On Wed, 25 Mar 2009 00:37:55 +0100, Eskimos <eskimos@RYCHUicpnet.pl>
wrote:

Jak to gaźnikowiec to może któryś pływak zawieszony / zawór iglicowy?
Po wykręceniu świece mokre czy suche?
-- Driver

Granica została już dawno przekroczona,
tylko my nie zwracamy na to uwagi.

Data: 2009-03-25 06:24:30
Autor: driv
[TECH] Pytanie dotyczące Bandita 600N 99' ciężko odpala i przerywa.
Może być również przebicie na zapłonie.

Driver

Data: 2009-03-25 09:27:16
Autor: Michaczu
[TECH] Pytanie dotyczące Bandita 600N 99' ciężko odpala i przerywa.
Teoretycznie akcja wyglądała następująco:

Pojechaliśmy kupić moto... wszystko było ok,nikt nie zauważył jakoby cos takiego sie działo...
Przyjechaliśmy z nimdo chaci.. byla jazda próbna...ponownie brak objawów..
Później zmiana filtra powietrza,oleju i klocków (chociaż to chyba nie ma za duzo wspolnego z silnikiem:-p) później odpalenie i zaczęło się robić dziwnie... delikatnie zaczął przepierdywać około 4-6Krpm...
później byłocoraz gorzej.. włącznie z tym że nie chciał odpalić...
trzeba było wyjąć świece.. wyczyścić i dopiero zagadał...
później chodził w miare równo... jak sie nagrzał wchodził normalnie na obroty itd itp... pojechałem sie przejechać i powoli sytuacja sie pogarszała aż wróciła do normalności (przerywania) przejażdżka trwała jakies 5 kilometrów.

Z tą srubką od mieszanki to na prawde jakas dziwna akcja... serwisówka też z tego co pamietam podaje mniej niz 2 obroty a w obu bandziorkach jak byk mamy 3 i 1/4 ... czegos tu nie kumam... moze w ramach testu skece mu to troche? Chociaż sugestia ze to nie ma nic do rzeczy przy omawianych obrotach tez daje do myslenia

Moze byc tak zeby wymiana filtra zaowocowala rozlegulowaniem sinlika i jest zly sklad mieszanki? teoretycznie wpada wiecej powietrza.. no ale zeby az taka roznica? niestety starego filtra juz nie mam:-(

O zawory sie pytalem bo sami regulowalismy, ale nie pamietam czy to bylo przed czy po tym jak zaczely sie te jaja z obrotami.. no ale luzy wedlug serwisówki na zimnym piecu, sprawdzane po kilka razy dla pewnosci, co tam moglismy spartolic?

Aha... moto ma wydech leovince przelot.. ale wczesniej tez go mial.. nie zakladalismy go sami, on juz tam byl.. ale jak sie odkreci to dymi troche, aczkolwiek mam wrazenie ze bardziej niz powinien

Help...:-p


Eskimos pisze:
On Wed, 25 Mar 2009 00:37:55 +0100, Eskimos <eskimos@RYCHUicpnet.pl>
wrote:


nowe świece, wyczysc gazniki, ew. sprawdz zawory. W takiej kolejności.
A synchro dopiero na koncu.

Zeby byla jasnosc - zawory nie pasuja do objawow i to nie to. Chodzilo
mi o to, ze synchro robi sie na samym końcu, jak wszystko inne jest
OK.

Darz bór,
Eskimos
FJ1200
Daelim NS125 - faster, harder, scooter!!!
Poznań

Data: 2009-03-25 09:33:10
Autor: Kuczu
[TECH] Pytanie dotyczące Bandita 600N 99' ciężko odpala i przerywa.
Michaczu pisze:

Aha... moto ma wydech leovince przelot.. ale wczesniej tez go mial.. nie zakladalismy go sami, on juz tam byl.. ale jak sie odkreci to dymi troche, aczkolwiek mam wrazenie ze bardziej niz powinien


Ale jak dymi ? szaro czy czarno ?

No zmiencie prosze te cholerne swiece :)

--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2009-03-25 02:25:16
Autor: Jarecki
Pytanie dotyczące Bandita 600N 99' ciężko odp ala i przerywa.
On 25 Mar, 09:33, Kuczu <p.kuczyn...@jim-satnet.pl> wrote:
Michaczu pisze:

> Aha... moto ma wydech leovince przelot.. ale wczesniej tez go mial.. nie
> zakladalismy go sami, on juz tam byl.. ale jak sie odkreci to dymi
> troche, aczkolwiek mam wrazenie ze bardziej niz powinien

Ale jak dymi ? szaro czy czarno ?

No zmiencie prosze te cholerne swiece :)

Jaki przebieg ma ten Bandzior? U mnie (ale w 1200, '02)  podobnie
zaczęło się dziać coś koło 60 000 - 65 000km. Przerabiane było
wszystko - wymiana świec, nowe filtry, regulacja i czyszczenie
gaźników, nawet moduł zapłonowy z innego Bandita był podłączany - zero
efektu. Stanęło na szlifie zaworów. Po wyszlifowaniu zaworów niestety
przy pierwszym odpaleniu źle dokręcona kontr-nakrętka do regulacji
zaworów zgruzowała cały silnik. Na szczęście stało się to jeszcze w
serwisie, więc odkupowali mi silnik :) Dostałem prawie nowy, z
przebiegiem 15000, po zamontowaniu te same objawy :/ Ja od początku
stawiałem na gaźniki, no ale słuchałem się serwismanów, pewnie wiedzą
lepiej i pozwalałem na te wszystkie cuda. Po tej akcji kupiłem na
ebayu gaźniki za 500zł, po wymianie (już nie w serwisie, z pomocą
kumpla :) ) jak ręką odjął. Kwestia jest ponoć w tym, że przy
większych przebiegach w gaźnikach bandziora lubią wytrzeć się
przepustnice i zaczynają łapać lewe powietrze, jest to do naprawy, ale
za koszt nowych części z suzuki kupisz 3 (jak nie więcej) nowe
komplety używanych gaźników.

Jarecki

Data: 2009-03-25 11:11:40
Autor: Michaczu
Pytanie dotyczące Bandita 600N 99' ciężko odpala i przerywa.
Bandzior ma przebieg 45000

Generalnie myslelismy juz o przepustnicach.. sa delikatnie wytarte...
bo jeden gaznik otworzylismy od góry..ale nie jest to jakos tragiczne..
Poza tym przeciez nad przepustnica jest gumowa membrana.. ktora byla w dobrym stanie.. jak on moze lapac lewe powietrze przez membrane?


Jarecki pisze:
On 25 Mar, 09:33, Kuczu <p.kuczyn...@jim-satnet.pl> wrote:
Michaczu pisze:

Aha... moto ma wydech leovince przelot.. ale wczesniej tez go mial.. nie
zakladalismy go sami, on juz tam byl.. ale jak sie odkreci to dymi
troche, aczkolwiek mam wrazenie ze bardziej niz powinien
Ale jak dymi ? szaro czy czarno ?

No zmiencie prosze te cholerne swiece :)

Jaki przebieg ma ten Bandzior? U mnie (ale w 1200, '02)  podobnie
zaczęło się dziać coś koło 60 000 - 65 000km. Przerabiane było
wszystko - wymiana świec, nowe filtry, regulacja i czyszczenie
gaźników, nawet moduł zapłonowy z innego Bandita był podłączany - zero
efektu. Stanęło na szlifie zaworów. Po wyszlifowaniu zaworów niestety
przy pierwszym odpaleniu źle dokręcona kontr-nakrętka do regulacji
zaworów zgruzowała cały silnik. Na szczęście stało się to jeszcze w
serwisie, więc odkupowali mi silnik :) Dostałem prawie nowy, z
przebiegiem 15000, po zamontowaniu te same objawy :/ Ja od początku
stawiałem na gaźniki, no ale słuchałem się serwismanów, pewnie wiedzą
lepiej i pozwalałem na te wszystkie cuda. Po tej akcji kupiłem na
ebayu gaźniki za 500zł, po wymianie (już nie w serwisie, z pomocą
kumpla :) ) jak ręką odjął. Kwestia jest ponoć w tym, że przy
większych przebiegach w gaźnikach bandziora lubią wytrzeć się
przepustnice i zaczynają łapać lewe powietrze, jest to do naprawy, ale
za koszt nowych części z suzuki kupisz 3 (jak nie więcej) nowe
komplety używanych gaźników.

Jarecki

Data: 2009-03-25 03:49:32
Autor: Jarecki
Pytanie dotyczące Bandita 600N 99' ciężko odp ala i przerywa.
On 25 Mar, 11:11, Michaczu <micha...@tlen.pl> wrote:
Bandzior ma przebieg 45000

Generalnie myslelismy juz o przepustnicach.. sa delikatnie wytarte...
bo jeden gaznik otworzylismy od góry..ale nie jest to jakos tragiczne..
Poza tym przeciez nad przepustnica jest gumowa membrana.. ktora byla w
dobrym stanie.. jak on moze lapac lewe powietrze przez membrane?

Nie wiem o których przepustnicach mówisz, ja mówię o tych
plastikowych, podciśnieniowych. Nie wiem jakie wytarcie kwalifikuje do
wymiany, ale u mnie po zmianie gaźników jak ręką odjął.

Jarecki

Data: 2009-03-25 15:32:36
Autor: Eskimos
Pytanie dotyczące B andita 600N 99' cię żko odpala i przery wa.
On Wed, 25 Mar 2009 11:11:40 +0100, Michaczu <michaczu@tlen.pl> wrote:

myslelismy juz o przepustnicach.. sa delikatnie wytarte...
bo jeden gaznik otworzylismy od góry..ale nie jest to jakos tragiczne..
Poza tym przeciez nad przepustnica jest gumowa membrana..

Halohalo, ale to nie te przepustnice ;) One nie muszą być
superszczelne i, z racji swojej konstrukcji, nie są. A slady wytarcia
w miejscu styku z prowadnicą są normalne.

Wycierają się osie przepustnic obrotowych. Ale nie przy 45kkm.

Wyjmij gaźniki i obejrzyj iglice w miejscu styku z rozpylaczami.
Wyczyść, ustaw poziomy, sprawdź szczelnośc tłoczków ssania, zaworków
iglicowych, sprawdź czy kapturki na króćcach do wakuometrów sa
szczelne i musi grać. W gaźnikach naprawde nie ma filozofii.

Ale najpierw wymień swiece!

A co do pilotów, to zostaw te 3 obroty, czy ile tam masz, odpal i
wkręcaj pierwszego z brzegu, aż dany gar zgaśnie. Odkręć minimalnie,
zeby z powrotem załapał i od tegu punktu jeszcze - 0,5 obrotu i będzie
OK.

Darz bór,
Eskimos
FJ1200
Daelim NS125 - faster, harder, scooter!!!
Poznań

Data: 2009-05-07 19:23:21
Autor: Grzybol
Pytanie dotyczące Bandita 600N 99' ciężko odpala i przerywa.
Użytkownik "Eskimos" <eskimos@tegoniemaicpnet.pl> napisał w wiadomości
news:63fks4d13b51bjiamiebng71a745igdnog4ax.com...
On Wed, 25 Mar 2009 11:11:40 +0100, Michaczu <michaczu@tlen.pl> wrote:
myslelismy juz o przepustnicach.. sa delikatnie wytarte...
bo jeden gaznik otworzylismy od góry..ale nie jest to jakos tragiczne..
Poza tym przeciez nad przepustnica jest gumowa membrana..
Halohalo, ale to nie te przepustnice ;) One nie muszą być
superszczelne i, z racji swojej konstrukcji, nie są. A slady wytarcia
w miejscu styku z prowadnicą są normalne.
Wycierają się osie przepustnic obrotowych. Ale nie przy 45kkm.
Wyjmij gaźniki i obejrzyj iglice w miejscu styku z rozpylaczami.
Wyczyść, ustaw poziomy, sprawdź szczelnośc tłoczków ssania, zaworków
iglicowych, sprawdź czy kapturki na króćcach do wakuometrów sa
szczelne i musi grać. W gaźnikach naprawde nie ma filozofii.
Ale najpierw wymień swiece!
A co do pilotów, to zostaw te 3 obroty, czy ile tam masz, odpal i
wkręcaj pierwszego z brzegu, aż dany gar zgaśnie. Odkręć minimalnie,
zeby z powrotem załapał i od tegu punktu jeszcze - 0,5 obrotu i będzie
OK.
Darz bór,
Eskimos
FJ1200
Daelim NS125 - faster, harder, scooter!!!
Poznań

Data: 2009-03-25 10:22:05
Autor: Arni
[TECH] Pytanie dotyczące Bandita 600N 99' ciężko odpala i przerywa.
Kuczu pisze:
Michaczu pisze:

Aha... moto ma wydech leovince przelot.. ale wczesniej tez go mial.. nie zakladalismy go sami, on juz tam byl.. ale jak sie odkreci to dymi troche, aczkolwiek mam wrazenie ze bardziej niz powinien


Ale jak dymi ? szaro czy czarno ?

No zmiencie prosze te cholerne swiece :)

i klawiature

--
Arni         Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia
'91 Honda Prelude 2,0 EX

Data: 2009-03-25 11:14:41
Autor: Michaczu
[TECH] Pytanie dotyczące Bandita 600N 99' ciężko odpala i przerywa.
Kuczu pisze:
Michaczu pisze:

Aha... moto ma wydech leovince przelot.. ale wczesniej tez go mial.. nie zakladalismy go sami, on juz tam byl.. ale jak sie odkreci to dymi troche, aczkolwiek mam wrazenie ze bardziej niz powinien


Ale jak dymi ? szaro czy czarno ?

Qrde... nie pamietam:) ciężko określić odcień.. nie będę ściemniać.. a co jezeli na czarno? a co jezeli na szaro?

No zmiencie prosze te cholerne swiece :)


Juz niebawem... mam z innego moto idealne tylko zalozyc musze:D
wiem wiem... oszczedny poznaniak.. ale zanim kupimy komplet wole sprubowac na pozyczonych

aha...
mial ktos gdzies takie cos jak zdjecia swiec jak powinny wyglada i jakie sa objawy roznych niepozadanych zjawisk.. np zlego skladu mieszanki itd itp
te swiece nierowno sie przepalaja.. a gwint jak wykrece jest wilgotny. jak to mozliwe ze gwint jest wilgotny?
czy to znaczy ze zalewa je? za duzo paliwa?
poza tym nie maja tego srodka jasniejszego niz boków, sa okopcone

Data: 2009-03-25 11:44:11
Autor: Spider A.J.
[TECH] Pytanie dotyczące Bandita 600N 99' ciężko odpala i przerywa.

"Michaczu" <michaczu@tlen.pl> wrote
mial ktos gdzies takie cos jak zdjecia swiec jak powinny wyglada i jakie sa objawy roznych niepozadanych zjawisk.. np zlego skladu mieszanki itd itp

http://www.126fan.pl/www/swiece.htm
http://www.chudzikj.republika.pl/Technika/Swiece/swiece.htm
Google!!!

--
-=[Spider A.J.]=-
Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-)
http://www.foto-spider.pl
RF900RS2

Data: 2009-03-25 11:48:19
Autor: Spider A.J.
[TECH] Pytanie dotyczące Bandita 600N 99' ciężko odpala i przerywa.

"Spider A.J." <neolith@toWywal.gmx.net> wrote

mial ktos gdzies takie cos jak zdjecia swiec jak powinny wyglada i jakie sa objawy roznych niepozadanych zjawisk.. np zlego skladu mieszanki itd itp

http://www.spark-plugs.co.uk/pages/technical/diagnosis.htm

Tu masz troche wyrazniejsze zdjecia ale po angielsku.

--
-=[Spider A.J.]=-
Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-)
http://www.foto-spider.pl
RF900RS2

Data: 2009-03-25 13:11:10
Autor: Marcin Gardeła
[TECH] Pytanie dotyczące Bandita 600N 99 ' ciężko odpala i przerywa.
Michaczu wrote:
Juz niebawem... mam z innego moto idealne tylko zalozyc musze:D
wiem wiem... oszczedny poznaniak.. ale zanim kupimy komplet wole
sprubowac na pozyczonych

Łomatko, a wiesz, że świeca może być padnięta a ty tego nie zauważysz?

jak to mozliwe ze gwint jest wilgotny?
czy to znaczy ze zalewa je? za duzo paliwa?
poza tym nie maja tego srodka jasniejszego niz boków, sa okopcone

Jeśli silnik trochę pracował i są okopcone, to jest za bogato, jeśli tylko odpalał i chwilunię chodził na ssaniu, to mają prawo, ale genralnie okopcone być nie powinny.

--
Diobeu
NT650V Deauville
GT: Diobeu PL

Data: 2009-03-25 11:11:05
Autor: Marcin Gardeła
[TECH] Pytanie dotyczące Bandita 600N 99 ' ciężko odpala i przerywa.
Michaczu wrote:
Przyjechaliśmy z nimdo chaci.. byla jazda próbna...ponownie brak
objawów.. Później zmiana filtra powietrza,oleju i klocków (chociaż
to chyba nie ma za duzo wspolnego z silnikiem:-p)

Klocki może i nie, ale filtr powietrza i olej to chyba jakoś dotyczy silnika, co?

Z tą srubką od mieszanki to na prawde jakas dziwna akcja...
serwisówka też z tego co pamietam podaje mniej niz 2 obroty a w obu
bandziorkach jak byk mamy 3 i 1/4 ... czegos tu nie kumam... moze w ramach testu
skece mu to troche? Chociaż sugestia ze to nie ma nic do rzeczy przy
omawianych obrotach tez daje do myslenia

Niby nie ma, ale nauka radziecka zna różne przypadki, zrób w gaźnikach tak, jak masz mieć wg serwisówki; dodam, że serwisówki do twojego modelu, a nie do jakiegoś Bandita. Jeśli masz łatwy dostęp do śrub to sprawdź, nic nie zepsujesz i nic nie tracisz.

Moze byc tak zeby wymiana filtra zaowocowala rozlegulowaniem
sinlika i jest zly sklad mieszanki? teoretycznie wpada wiecej
powietrza.. no ale zeby az taka roznica? niestety starego filtra
juz nie mam:-(

Teoretycznie może i tak, ale dojść do tego musiałoby w ten sposób, że jakiś "mechanik" ustawiłby parametry gaźników pod zapchany filtr, nie mówimy tu o zabrudzonym filtrze, tylko o praktycznie totalnie zapchanym filtrze, do tego filtra zrobił regulację. Jest tylko jedno ale: zakładając czysto teoretycznie, że miałeś zawalony filtr, i doregulowane do tego gaźniki to powinieneś mieć śrubę bardziej wkręconą a nie bardziej wykręconą, wykręcenie wzbogaca mieszankę, a głupio by bylo wzbogacać mieszankę na zapchanym filtrze. A więc podywagowaliśmy sobie, ale IMHO nie tędy droga.

--
Diobeu
NT650V Deauville
GT: Diobeu PL

Data: 2009-03-25 12:52:46
Autor: Eskimos
[TECH] Pytanie doty czące Bandita 600N 99' ciężko odpala i przerywa.
On Wed, 25 Mar 2009 11:11:05 +0100, Marcin Gardeła <diobeu@gazeta.pl>
wrote:


wykręcenie wzbogaca mieszankę,

Ee. Za skład mieszanki odpowiada dysza wolnych obrotów.

Darz bór,
Eskimos
FJ1200
Daelim NS125 - faster, harder, scooter!!!
Poznań

Data: 2009-03-25 13:12:23
Autor: Marcin Gardeła
[TECH] Pytanie dotyczące Bandita 600N 99 ' ciężko odpala i przerywa.
Eskimos wrote:
wykręcenie wzbogaca mieszankę,
Ee. Za skład mieszanki odpowiada dysza wolnych obrotów.

A rozwiniesz? Serio pytam, to za co odpowiada pilot screw?

--
Diobeu
NT650V Deauville
GT: Diobeu PL

Data: 2009-03-25 13:35:28
Autor: Eskimos
[TECH] Pytanie doty czące Bandita 600N 99' ciężko odpala i przerywa.
On Wed, 25 Mar 2009 13:12:23 +0100, Marcin Gardeła <diobeu@gazeta.pl>
wrote:

A rozwiniesz? Serio pytam, to za co odpowiada pilot screw?

Pilot screw odpowiada za ilość mieszanki. Skład jest stały, regulowany
średnicą dyszy.

Oczywiście, mówimy o mieszance "pierwotnej" i o jej składzie u wylotu
kanału obejściowego wolnych obrotów, tam gdzie iglica pilota. A że
pózniej ta mieszanka jest porywana i rozrzedzana przez płynące kanałem
ssącym powietrze, to inna sprawa. Pilot screw regulując ilość mieszanki "pierwotnej" reguluje skład
mieszanki "wtórnej". Darz bór,
Eskimos
FJ1200
Daelim NS125 - faster, harder, scooter!!!
Poznań

Data: 2009-03-25 13:51:15
Autor: Marcin Gardeła
[TECH] Pytanie dotyczące Bandita 600N 99 ' ciężko odpala i przerywa.
Eskimos wrote:
Pilot screw odpowiada za ilość mieszanki. Skład jest stały,
regulowany średnicą dyszy.
Oczywiście, mówimy o mieszance "pierwotnej" i o jej składzie u
wylotu kanału obejściowego wolnych obrotów, tam gdzie iglica
pilota. A że pózniej ta mieszanka jest porywana i rozrzedzana przez
płynące kanałem ssącym powietrze, to inna sprawa.
Pilot screw regulując ilość mieszanki "pierwotnej" reguluje skład
mieszanki "wtórnej".

Wstyd się przyznać, ale będę potrzebował jednak tutoriala. Zresztą jakiś sobie już ściągnąłem, zobaczę czy mi rozjaśni. Bo ja zawsze myślałem, że dysza wolnych obrotów odpowiada za wolne obroty wyłącznie, a pilot screw reguluje skład mieszanki w całym lub w większej części zakresu obrotów ale różnych od wolnych obrotów. Mam też inne wątpliwości w temacie gaźników CV, np. jak one dobrze działają bez tzw. przyspieszacza, czy pompki przyspieszającej, w jaki sposób podnosi się tłok z iglicą (wiem, że poprzez membranę, podciśnienie, ale co dokładnie się dzieje, którędy płynie powietrze, że wreszcie unosi tłok).

--
Diobeu
NT650V Deauville
GT: Diobeu PL

Data: 2009-03-27 22:33:07
Autor: zbigi
[TECH] Pytanie dotyczące Bandita 600N 99' ciężko odpala i przerywa.
Marcin Gardeła napisał(a):
Eskimos wrote:

Pilot screw odpowiada za ilość mieszanki. Skład jest stały,
regulowany średnicą dyszy.
Oczywiście, mówimy o mieszance "pierwotnej" i o jej składzie u
wylotu kanału obejściowego wolnych obrotów, tam gdzie iglica
pilota. A że pózniej ta mieszanka jest porywana i rozrzedzana przez
płynące kanałem ssącym powietrze, to inna sprawa.
Pilot screw regulując ilość mieszanki "pierwotnej" reguluje skład
mieszanki "wtórnej".

Wstyd się przyznać, ale będę potrzebował jednak tutoriala. Zresztą jakiś sobie już ściągnąłem, zobaczę czy mi rozjaśni.

Myslalem, ze rozumiem zasade dzialania gaznika motocyklowego - po opisie Eskimossa przychylam sie do twych, Dioble, watpliwosci ;)

Mam też inne wątpliwości w temacie gaźników CV, np. jak one dobrze działają bez tzw. przyspieszacza, czy pompki przyspieszającej, w jaki sposób podnosi się tłok z iglicą (wiem, że poprzez membranę, podciśnienie, ale co dokładnie się dzieje, którędy płynie powietrze, że wreszcie unosi tłok).

Uojessuuu... A co to jest za gaznik Curriculum Vitae? ;)
Bo tak zwane gazniki podcisnieniowe - gazniki ze stalym podcisnieniem (Constans Vacuum? - tak se kombinuje) dzialaja dobrze bez przyspieszacza (dawniej "ekonomizer") wlasnie dzieki utrzymywaniu w gardzieli stalego podcisnienia. Nie ma potrzeby chwilowego wzbogacania mieszanki w momentach gwaltownego otwarcia przepustnicy skutkujacego obnizeniem sie w gardzieli wielkosci podcisnienia ergo chwilowym zubozeniem mieszanki.

--
pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)

Data: 2009-03-28 14:53:28
Autor: Michaczu
[TECH] Pytanie dotyczące Bandita 600N 99' ciężko odpala i przerywa.
Witam wszystkich:)

Po poradach Eskimosa podregulowaliśmy gaźniki, oraz wymieniliśmy swiece co prawda na używane ale w idealnym stanie (to radziło większość osób:-p).

Rezultaty są następujące:
-na ciepłym silniku przerywanie zniknęło całkowicie
-na zimnym przerywa
-ma delikatne opóźnienie (0,2-0,3 sekundy) w reakcji, jak jest na obrotach podstawowych i nagle na maksa otworzy sie przepustnice
-świece po 100 km jazdy mają idealne zabarwienie, zero osadu (wsadziliśmy CR8 zamiast CR9, czy obniżona ciepłota może coś uszkodzić? dzisiaj jechał bardzo dobrze)
-falują mu niskie obroty, to było już wcześniej trochę widoczne.. teraz mam wrażenie że jest troszeczke bardziej
-jak próbuje ustalić obroty na 1,2krpm to później za długo schodzi z wyższych obrotów (czyli za daleko dokręcona śruba niskich obrotów bo przeciez powinien swobodnie wytracać obroty), ogólnie mam wrażenie jakby czasami może jeden garnek niedopalał... ale nie jestem pewien... jakies inne powody falowania obrotów? brudne gaźniki?

Tak czy inaczej jest o niebo lepiej:)
Wielkie dzięki:)

Pozdrowionka:)



Michaczu pisze:
Witam wszystkich.

Zgłaszam sie do zacnego gremium z prośbą o pomoc:)
Otóż bandziorek mojego przyjaciela stoi u mnie i ma problemy:
-ciężko zapala (czasami wogule... wtedy trzeba przeczyścić świece)
-jak chodzi to ma coś takiego że jak sie mu delikatnie odkręca to wchodzi na obroty, jak mocniej sie odkręci to sie dławi... tak przepierduje i ma wielki problem wbić się na więcej niż 5Krpm..

Co to może być? jak się świece wyczyści to lepiej troche chodzi.. po czasie znowu zaczyna... (świece nie są nowe... ale iskre dają normalną)
wymieniliśmy akumulator i nic nie zmieniło..
było synchro gaźników i też nic...
może ktoś mi podać nastawienia śróbek od składu mieszanki?

Czy to moze byc wina zaworów? (czy cieply czy zimny pracuje podobnie)

Czy może to być cos jeszcze poza ustawieniami?
Moze jakas czesc wara jest wymiany?
moze jakis przyspieszacz zaplonu?:-pp

Bardzo proszę o pomoc:)

Pozdrawiam serdecznie i z góry wielkie dzięki.
Jędrzej

Data: 2009-03-28 18:28:28
Autor: Jasio
[TECH] Pytanie dotyczące Bandita 600N 99 ' ciężko odpala i przerywa.

Użytkownik "Michaczu" napisał w wiadomości news:gqla54$pl0$1news.onet.pl...
Witam wszystkich:)

Po poradach Eskimosa podregulowaliśmy gaźniki, oraz wymieniliśmy swiece co prawda na używane ale w idealnym stanie (to radziło większość osób:-p).

Używane w idealnym stanie to mogli Ci poznaniacy radzić. Albo krakusy.

I zacznij cytować jak człowiek, bo raz Ci już uwagę zwrócono.

--
Jasio
vfr vx etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

Data: 2009-03-28 19:58:59
Autor: Kuczu
[TECH] Pytanie dotyczące Bandita 600N 99' ciężko odpala i przerywa.
Jasio pisze:

Używane w idealnym stanie to mogli Ci poznaniacy radzić. Albo krakusy.

Ale on jest wlasnie z Poznania :) I potem ludzie mowia ze Poznaniaki wcale nie sa skapi, tfu, "oszczedni" :)


--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2009-03-28 20:04:04
Autor: Michaczu
[TECH] Pytanie dotyczące Bandita 600N 99' ciężko odpala i przerywa.

Ale on jest wlasnie z Poznania :) I potem ludzie mowia ze Poznaniaki wcale nie sa skapi, tfu, "oszczedni" :)

hehehe:)
Kuczu sie już przekonał o mojej poznańczczości:D
Jestem poznaniakiem z krwii i kości:) I nie wstydze sie tego:-p
Skąpy... kiedy sie da... oszczędny jak sytuacja pozwala:-p

Pozdrowionka:D

Data: 2009-03-28 21:59:12
Autor: Marcin Gardeła
[TECH] Pytanie dotyczące Bandita 600N 99 ' ciężko odpala i przerywa.
Michaczu wrote:
Kuczu sie już przekonał o mojej poznańczczości:D
Jestem poznaniakiem z krwii i kości:) I nie wstydze sie tego:-p
Skąpy... kiedy sie da... oszczędny jak sytuacja pozwala:-p

Wiesz, ja mam do Krakowa 50 km, często tam bywam, więc przesiąkłem, ale staaaary, używane świece? To się da w ogóle gdzieś kupić? Komplet nowych kosztuje 50 zł. Używane mogą być padnięte bez widocznych oznak.


--
Diobeu
NT650V Deauville
GT: Diobeu PL

Data: 2009-03-28 23:30:36
Autor: Michaczu
[TECH] Pytanie dotyczące Bandita 600N 99' ciężko odpala i przerywa.
Marcin Gardeła pisze:
Michaczu wrote:
Kuczu sie już przekonał o mojej poznańczczości:D
Jestem poznaniakiem z krwii i kości:) I nie wstydze sie tego:-p
Skąpy... kiedy sie da... oszczędny jak sytuacja pozwala:-p

Wiesz, ja mam do Krakowa 50 km, często tam bywam, więc przesiąkłem, ale staaaary, używane świece? To się da w ogóle gdzieś kupić? Komplet nowych kosztuje 50 zł. Używane mogą być padnięte bez widocznych oznak.

Nie niee... to nie tak:-)
Kumpel miał, wyjął dobre ze swojego jajka, moto chodziło na nich idealnie, przejechane około 10Kkm.
Dał mi je żebym sprawdził czy to wina świec że moto źle pracuje przez te co były zainstalowane, to tylko po to żeby wykluczyć je jako winowajce.
Świece nie okazały się być rozwiązaniem tylko gaźniki więc na razie te zostają co były:)
Bez przesady... przecież nie kupiłbym używanych świec:-p to było
TYLKO DLA TESTU:-p

a tak BTW, nowe świece to coś około 30-40 za sztuke.. więc X4 troche się robi... lepiej chyba nie wywalić 120 złotych bez sensu tylko żeby zobaczyć że nie jest to powodem złego działania..

Pozdrawiam :)

Data: 2009-03-29 00:33:29
Autor: Kuczu
[TECH] Pytanie dotyczące Bandita 600N 99' ciężko odpala i przerywa.
Michaczu pisze:

idealnie, przejechane około 10Kkm.

Swiece z przebiegiem 10 kkm ?

a tak BTW, nowe świece to coś około 30-40 za sztuke.. więc X4 troche się robi... lepiej chyba nie wywalić 120 złotych bez sensu tylko żeby zobaczyć że nie jest to powodem złego działania..


Przy zabawach z gaznikami i tak wystepuje duze prawdopodobienstwo ze swiece beda do wymiany. Wiec ich kupno powinno byc pierwsza rzecza na liscie.

Zreszta to generalnie jakas zenada jest. Jak kogos, kurwa, nie stac na swiece to niech zmieni hobby. Rybki na ten przyklad tansze, chyba, sa.

--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2009-03-29 10:51:58
Autor: Mystik
[TECH] Pytanie dotyczące Bandita 600N 99 ' ciężko odpala i przerywa.
Cześć

Użytkownik "Kuczu" <p.kuczynski@jim-satnet.pl> napisał w wiadomości news:gqmc4g$861$1news.wp.pl...

Rybki na ten przyklad tansze, chyba, sa.

Oj. Jakbyś chciał na poważnie zająć się akwarystyką, to byś szybko zmienił zdanie :).

pozdr.
Mystik

Data: 2009-03-29 10:28:42
Autor: Marcin Gardeła
[TECH] Pytanie dotyczące Bandita 600N 99 ' ciężko odpala i przerywa.
Michaczu wrote:
Kumpel miał, wyjął dobre ze swojego jajka, moto chodziło na nich
idealnie, przejechane około 10Kkm.
Dał mi je żebym sprawdził czy to wina świec że moto źle pracuje
przez te co były zainstalowane, to tylko po to żeby wykluczyć je
jako winowajce. Świece nie okazały się być rozwiązaniem tylko
gaźniki więc na razie te zostają co były:)
Bez przesady... przecież nie kupiłbym używanych świec:-p to było
TYLKO DLA TESTU:-p

Dobra, jesteś rozgrzeszony, troszkę.

a tak BTW, nowe świece to coś około 30-40 za sztuke.. więc X4
troche się robi... lepiej chyba nie wywalić 120 złotych bez sensu
tylko żeby zobaczyć że nie jest to powodem złego działania..

Które to takie drogie?

--
Diobeu
NT650V Deauville
GT: Diobeu PL

Data: 2009-03-29 11:39:49
Autor: Eskimos
[TECH] Pytanie doty czące Bandita 600N 99' ciężko odpala i przerywa.
On Sun, 29 Mar 2009 10:28:42 +0200, Marcin Gardeła <diobeu@gazeta.pl>
wrote:

Które to takie drogie?

CR9EK

Na alegrze moze faktycznie taniej, ale w sklepie te 35-37 zl trzeba
polozyc.

Co nie zmienia faktu, ze robiac gazniki kupilbym bez gadania nowe.

Darz bór,
Eskimos
FJ1200
Daelim NS125 - faster, harder, scooter!!!
Poznań

Data: 2009-03-29 16:03:38
Autor: Ozz
[TECH] Pytanie dotyczące Bandita 600N 99' ciężko odpala i przerywa.
Michaczu pisze:

Nie niee... to nie tak:-)
Kumpel miał, wyjął dobre ze swojego jajka, moto chodziło na nich idealnie, przejechane około 10Kkm.

Ja pier... Monty Python normalnie. W jaju swiecie nalezy wymienic co 12 tys, a wy tam psiejsko czarodziejsko uznajecie, ze swiece w po 10 tys sa w stanie idealnym, zwlaszcza, ze jezdzone poprzedni sezon, a kto wie czy nie 2, wcale bym sie nie zdziwil hehe

Moze zmiencie jeszcze olej na uzywany w idealnym stanie. Zmieniam co ok 6 tys, na dniach swojego wyprowadze z garazu i bede zmienial olej i swiece, dam gratis :) Swiece nowki sztuki w stanie idealnym wlasnie po ok 10tys km i olej ze 4-5tys, tez w stanie idealnym, bo sprzet jezdzil i nic sie nie dzialo :))))
Jako bonus dorzuce plyn hamulcowy w stanie idealnym, jeden sezon ma. Hamulce dzialaja, wiec plyn IGLA! :)

--
Ozz
GSX600F

Data: 2009-03-29 16:14:31
Autor: Marcin Gardeła
[TECH] Pytanie dotyczące Bandita 600N 99 ' ciężko odpala i przerywa.
Ozz wrote:
Moze zmiencie jeszcze olej na uzywany w idealnym stanie. Zmieniam
co ok 6 tys, na dniach swojego wyprowadze z garazu i bede zmienial
olej i swiece, dam gratis :) Swiece nowki sztuki w stanie idealnym
wlasnie po ok 10tys km i olej ze 4-5tys, tez w stanie idealnym, bo
sprzet jezdzil i nic sie nie dzialo :))))

Nie przesadzaj znowu w drugą stronę.

--
Diobeu
NT650V Deauville '98
GT: Diobeu PL

Data: 2009-03-29 00:19:00
Autor: Eskimos
[TECH] Pytanie doty czące Bandita 600N 99' ciężko odpala i przerywa.
On Sat, 28 Mar 2009 21:59:12 +0100, Marcin Gardeła <diobeu@gazeta.pl>
wrote:


ale staaaary, używane świece? To się da w ogóle gdzieś kupić?

Ja kiedyś padłem jak znalazłem na alegrze uzywany filtr powietrza do
FJ i to za 40zł (cena nowego 55zł). W opisie było: "uzywany dwa
sezony, stan dobry".

Na forum samochodowym, na które zaglądam, pojawiło się ostatnio
ogłoszenie o chęci kupna filtra kabinowego "znośnej używki" :D

Darz bór,
Eskimos
FJ1200
Daelim NS125 - faster, harder, scooter!!!
Poznań

Data: 2009-03-29 12:36:36
Autor: Piotr Kompa
[TECH] Pytanie dotyczące Bandita 600N 99' ciężko odpala i przerywa.
Eskimos wrote:

Ja kiedyś padłem jak znalazłem na alegrze uzywany filtr powietrza do
FJ i to za 40zł (cena nowego 55zł). W opisie było: "uzywany dwa
sezony, stan dobry".

Prawie jak w dowcipie: "Sprzedam tanio pół liny wspinaczkowej, używana, stan dobry, jeden koniec postrzępiony" ;)

--
Pozdrawiam,
Kompan.

"-Hi!" - lied the politician.

Data: 2009-03-29 00:31:04
Autor: Eskimos
[TECH] Pytanie doty czące Bandita 600N 99' ciężko odpala i przerywa.
On Sat, 28 Mar 2009 14:53:28 +0100, Michaczu <michaczu@tlen.pl> wrote:


Rezultaty są następujące:
-na ciepłym silniku przerywanie zniknęło całkowicie
-na zimnym przerywa

Ubogo.

-ma delikatne opóźnienie (0,2-0,3 sekundy) w reakcji, jak jest na obrotach podstawowych i nagle na maksa otworzy sie przepustnice

Synchro. A poza tym, tak sie nie robi i nie jest to miarodajny test
dla czegokolwiek. To nie singiel 2T.

-świece po 100 km jazdy mają idealne zabarwienie, zero osadu (wsadziliśmy CR8 zamiast CR9, czy obniżona ciepłota może coś uszkodzić? dzisiaj jechał bardzo dobrze)

Nic mu nie bedzie.

-falują mu niskie obroty, to było już wcześniej trochę widoczne.. teraz mam wrażenie że jest troszeczke bardziej

Ubogo.

-jak próbuje ustalić obroty na 1,2krpm to później za długo schodzi z wyższych obrotów (czyli za daleko dokręcona śruba niskich obrotów bo przeciez powinien swobodnie wytracać obroty), ogólnie mam wrażenie jakby czasami może jeden garnek niedopalał... ale nie jestem pewien... jakies inne powody falowania obrotów?

Ubogo + synchro.

brudne gaźniki?

Brudnie nie brudne, w każdym razie kiepsko zrobione + rozjechana
synchronizacja.

Piloty wcale nie muszą być po równo. Podawana wartość jest wartością
orientacyjną, dającą 99% pewności, że sprzęt w ogóle odpali. Ale w
zależności od stanu silnika i nawet poszczególnych cylindrów w tym
silniku, ilość obrotów wykręcenia pilotów może być różna (choć
_zazwyczaj_nie musi i na ustawieniach z serwisówki chodzi OK).

Darz bór,
Eskimos
FJ1200
Daelim NS125 - faster, harder, scooter!!!
Poznań

Data: 2009-03-29 09:42:34
Autor: Michaczu
[TECH] Pytanie dotyczące Bandita 600N 99' ciężko odpala i przerywa.
Eskimos pisze:
On Sat, 28 Mar 2009 14:53:28 +0100, Michaczu <michaczu@tlen.pl> wrote:


Ubogo.


Ubogo.


Ubogo + synchro.

brudne gaźniki?

Brudnie nie brudne, w każdym razie kiepsko zrobione + rozjechana
synchronizacja.

Piloty wcale nie muszą być po równo. Podawana wartość jest wartością
orientacyjną, dającą 99% pewności, że sprzęt w ogóle odpali. Ale w
zależności od stanu silnika i nawet poszczególnych cylindrów w tym
silniku, ilość obrotów wykręcenia pilotów może być różna (choć
_zazwyczaj_nie musi i na ustawieniach z serwisówki chodzi OK).

Widze że głównym powodem dla którego według ciebie nie śmiga jest uboga mieszanka:-p... ustawiliśmy piloty na 2,15 czyli najwyższa wartość jaką ktokolwiek odnalazł w serwisówkach dotyczącą bandziorów (wersja GN coś tam..)
ja ustawiałem piloty pierwszy raz w życiu.. doradź mi tylko czy przekręcanie ich o np 0,1 obrotu duzo zmienia? i można próbować tak się bawić? spróbuje mu dzisiaj lekko odkręcić jeszcze te pilotki..

Odrazu uprzedzam Kucza i innych zwolenników wydawania kasy:-p że nie oddaje do serwisu bo chce sie nauczyć to regulować, a nie dlatego że oszczędzam:-p poza tym to i tak nie moje moto i robie to dla frajdy:)

Pozdrowionka:)

Data: 2009-03-29 11:36:47
Autor: Eskimos
[TECH] Pytanie doty czące Bandita 600N 99' ciężko odpala i przerywa.
On Sun, 29 Mar 2009 09:42:34 +0200, Michaczu <michaczu@tlen.pl> wrote:


czy przekręcanie ich o np 0,1 obrotu duzo zmienia?

Nie.

i można próbować tak się bawić? spróbuje mu dzisiaj lekko odkręcić jeszcze te pilotki..

Daj jeszcze po -0,5 i porzadne synchro.
Jak nie pomoze, to uszczelnij krocce do podpinania wakuometrów albo
dokrec opaski na kroccach. Ubogo może być nie tylko z powodu pilotów,
ale tez np. lewego powietrza. Krocce całe, nie popekane?

Iglice podwieszone po równo? Poziomy równe? Zaden z rozpylaczy się nie
wysunął ?

Odrazu uprzedzam Kucza i innych zwolenników wydawania kasy:-p

Akurat ze swiecami odstawiliscie rumunie czytej wody, wiec nie
cwaniakuj ;)

Darz bór,
Eskimos
FJ1200
Daelim NS125 - faster, harder, scooter!!!
Poznań

[TECH] Pytanie dotyczące Bandita 600N 99' ciężko odpala i przerywa.

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona