Data: 2009-08-19 09:11:56 | |
Autor: grzegorz gawronWYTNIJTO | |
Pytanie gwarancyjne | |
Witam,
takie mam pytanko - czy są przepisy, które nakazują dealerom przestrzeganie pewnych przepisów? Czy też zależy to wyłącznie od polityki producenta/dealera? Konkretnie (mówimy wyłącznie o aucie na gwarancji): 1. czy w przypadku awarii jakiegoś podzespołu, gwarancja na ten podzespół ulega przedłużeniu, i liczona jest od dnia naprawy? 2. czy w razie kilkukrotnej awarii tego samego elementu dealer może robić kolejną, i kolejną naprawę? 3. inaczej mówiąc punkt 2 - co musi się stać, by klient miał prawo do wymiany całego bolidu. Jest w ogóle taka możliwość? dzięki, pozdrawiam, Grzesiek -- |
|
Data: 2009-08-19 02:04:58 | |
Autor: badzio | |
Pytanie gwarancyjne | |
On 19 Sie, 09:11, grzegorz_gawronWYTNI...@poczta.onet.pl wrote:
Witam, Pewnych? Tak, zalezy ktorych:P Czy też zależy to wyłącznie od polityki producenta/dealera? Co jest zapisane w warunkach gwarancji? 2. czy w razie kilkukrotnej awarii tego samego elementu dealer może robić jw 3. inaczej mówiąc punkt 2 - co musi się stać, by klient miał prawo do wymiany jw W skrocie - gwarancja to dobrowolne swiadczenie producenta/sprzedawcy (czyli gwaranta), moze byc, moze jej nie byc. Jesli juz jest, to gwarant ustala sobie swobodnie warunki gwarancji. Teoretycznie nie ma przeciwskazan, zeby dana czesc wymieniano Ci kilkanascie/kilkadziesiat razy. Tak samo jak nie ma przeciwskazan, zeby serwis naprawial Ci samochod przez pol roku (jesli tylko taki zapis bedzie w umowie gwarancyjnej lub tez nie bedzie zadnej wzamianki na ten temat). |
|
Data: 2009-08-19 09:18:29 | |
Autor: PB | |
Pytanie gwarancyjne | |
Wed, 19 Aug 2009 09:11:56 +0200, na pl.misc.samochody,
grzegorz_gawronWYTNIJTO@poczta.onet.pl napisał(a): 1. czy w przypadku awarii jakiegoś podzespołu, gwarancja na ten podzespół ulega przedłużeniu, i liczona jest od dnia naprawy? Przepisy to jest to co w Polosce zmienia sie nieustannie. Kiedys bylo tak ze gwarancja na wymieniony podzespol biegla dla tego podzespolu od poczatku. Kilakrotne (2,3,4,5) uszkodzenie calosci jako urzadzenia - dawalo prawo wymiany. Jednak gwarancja jest swiadczeniem dobrowolnym producenta - wg nowych przepisow. Wobec czego on sobie sam ustala warunki - czyli moze napisac ze np. po 250-tej naprawie lewego zacisku przedniego kola, polegajacej na wymianie tłoczka - masz prawo wymienic cale auto. I nic na to nie poradzisz. Natomiast to do czego producenta i sprzedawce zmusza prawo to jest rekojmia. A tu masz calkiem duze uprawnienia i nie musisz sie przejmowac gwarancja. Tyle ze ja nie czuje sie na silach wyjasniania zawiłości tego problemu. Jednak szukajac po haśle RĘKOJMIA - znajdziesz informacje, np. na stronie Federacji Konsumentów. Proponuję też zwrócić się do ich prawników i kompetentną informację, zamiast szukać jej w necie trochę po omacku. Powodzenia w walce o swoje prawa. -- Pozdrawiam Piotr Biegała Warszawa Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-) Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-) |
|
Data: 2009-08-19 02:00:18 | |
Autor: badzio | |
Pytanie gwarancyjne | |
On 19 Sie, 09:18, PB <piotr.s...@biegala.pl> wrote:
Przepisy to jest to co w Polosce zmienia sie nieustannie. Kiedys bylo A kiedys gwarancja bylo swiadczeniem obowiazkowym? IMHO gwarancja zawsze dzialala tak jak teraz - czyli to gwarant ustala jej warunki. Ty chyba mylisz gwarancje z rekojmia, ktorej od kilku lat juz nie ma (teraz jest niezgodnosc z umowa) |
|
Data: 2009-08-19 13:05:15 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Pytanie gwarancyjne | |
badzio pisze:
On 19 Sie, 09:18, PB <piotr.s...@biegala.pl> wrote: Owszem byĹa. Za komuny - na pewno. JakiĹ czas później siÄ to zmieniĹo... -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogÄ byÄ niepowaĹźne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaÄ w czÄĹci gts /kropka/ pl | lub caĹoĹci poglÄ dom ich Autora. |
|
Data: 2009-08-19 10:15:25 | |
Autor: Robert_J | |
Pytanie gwarancyjne | |
Kiedys bylo Jesteś tego pewny? Nie mylisz przypadkiem z naprawą pogwarancyjną? Wtedy rzeczywiście masz gwarancję na wymieniany element. Natomiast nie jestem pewien czy w czasie gwarancji takie coś ma miejsce. W gwarancji masz napisane że producent/sprzedawca/gwarant jest obowiązany do bezpłatnych napraw urządzenia, ale nie widziałem tam zapisów o biegnącej na nowo gwarancji dla wymienianych podzespołów. I to nieważne czy samochód, czy odkurzacz czy telewizor... Dopiero jak coś naprawiasz odpłatnie, po gwarancji, wtedy faktycznie dostajesz gwarancję na wymieniane elementy. Ale może się mylę, więc jakby co to przepraszam :-) |
|
Data: 2009-08-19 10:22:50 | |
Autor: Gabriel'Varius' | |
Pytanie gwarancyjne | |
Użytkownik Robert_J napisał:
Dokladnie tak bylo, na wymieniona czesc miales np. rok gwarancji od momentu jej wymiany - ja tak mialem w Pandzie wymienione amory miesiac przed koncem gwarancji i gwarancja byla na kolejne 12 miesiecy udzielona. Pozniej sie zmienily zapisy w prawie po przyjeciu wytycznych UE i teraz nawet jak wymienia Ci czesc 2 dni przed koncem gwarancji to gwarancja konczy sie za 2 dni na cale auto lacznie z ta wymieniona czesci.Kiedys bylo -- -- -- -- -- -- > www.varius.jawnet.pl/fotki <-- -- -- -- -- Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi. Oskar Wilde |
|
Data: 2009-08-19 10:26:17 | |
Autor: PB | |
Pytanie gwarancyjne | |
Wed, 19 Aug 2009 10:22:50 +0200, na pl.misc.samochody, Gabriel'Varius'
napisał(a): Dokladnie tak bylo, na wymieniona czesc miales np. rok gwarancji od momentu jej wymiany - ja tak mialem w Pandzie wymienione amory miesiac przed koncem gwarancji i gwarancja byla na kolejne 12 miesiecy udzielona. Pozniej sie zmienily zapisy w prawie po przyjeciu wytycznych UE i teraz nawet jak wymienia Ci czesc 2 dni przed koncem gwarancji to gwarancja konczy sie za 2 dni na cale auto lacznie z ta wymieniona czesci. Ale jest rekojmia... -- Pozdrawiam Piotr Biegała Warszawa Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-) Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-) |
|
Data: 2009-08-19 12:55:41 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Pytanie gwarancyjne | |
PB pisze:
Wed, 19 Aug 2009 10:22:50 +0200, na pl.misc.samochody, Gabriel'Varius' Nie ma (już od dawna). Jest niezgodnośc z umową. i daje znacznie mniejsze prawa niż dawna rękojmia. Proponuję poczytać, tam gdzie sam sugerowałeś... -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2009-08-19 13:04:17 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Pytanie gwarancyjne | |
Jakub Witkowski pisze:
Nie ma (już od dawna). Uzupełnię: nie ma dla zwykłych śmiertelników (sprzedaż konsumencka) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2009-08-19 14:21:50 | |
Autor: Cavallino | |
Pytanie gwarancyjne | |
Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości news:
Ale jest rekojmia... Jest. Tyle że nie dla wszystkich. |
|
Data: 2009-08-19 09:23:49 | |
Autor: AL | |
Pytanie gwarancyjne | |
grzegorz_gawronWYTNIJTO@poczta.onet.pl pisze:
Witam,do drugiej czesci - nie mam teraz pod reka - ale o ile pamietam byl w umowie gwarancyjnej zapis, ze nie ma mozliwosci wymiany calego bolidu Mysle, ze to wszystko zalezy od kwesti rodzaju usterki - nie zawsze wszystko da sie naprawic/wymienic (np element bedacy integralna czescia struktury auta). Natomiast bezsensem byloby gdyby za 3-krotna wymiane _klamki_, zadac wymiany calego auta. Wiem, mozna miec pecha i trafic na auto, z ktorym co miesiac bedziemy w serwisie na wymiane silnika (przykladowo), ale za kazdym razem na wymieniona czesc gwarancja biegnie od poczatku - reguluje to Kodeks Cywilny (kwestia jedynie dlugosni gwarancji na nowa czesc - wg UE powinien byc nie nizszy od 24m-cy - ale ja spotykam sie wciaz z produktami w sklepach z gwarancja 12m-cy) -- pozdr Adam (AL) TG |
|
Data: 2009-08-19 13:03:08 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Pytanie gwarancyjne | |
AL pisze:
grzegorz_gawronWYTNIJTO@poczta.onet.pl pisze: Ale taką możliwość lub zwrot kasy przewiduje tryb niezgodności z umową. Tylko że: 1)musiałbyś reklamować w tym trybie od początku, 2) jeśli sprzedawca odmawia wymiany i proponuje naprawę, to musiałbyś w sądzie udowadniać, że poprzez naprawę nie da się doprowadzić do "zgodności". Mysle, ze to wszystko zalezy od kwesti rodzaju usterki - nie zawsze wszystko da sie naprawic/wymienic (np element bedacy integralna czescia struktury auta). Jeśli wada jest "istotna" (w ocenie sprzedawcy, lub finalnie: sądu) i nie da się jej naprawić, to możesz liczyć na wymianę całości w trybie niezgodności. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2009-08-19 09:44:32 | |
Autor: Cavallino | |
Pytanie gwarancyjne | |
Użytkownik <grzegorz_gawronWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:677a.00000085.4a8ba5bcnewsgate.onet.pl...
Witam, Nie. Chyba że to była wymiana a nie naprawa. 2. czy w razie kilkukrotnej awarii tego samego elementu dealer może robić Tak. 3. inaczej mówiąc punkt 2 - co musi się stać, by klient miał prawo do wymiany Jest. Ale nie z tytułu gwarancji (chyba że tak zdecydował gwarant), a rękojmi, albo niezgodności z umową dla konsumentów. Ale wada musi być istotna. |
|
Data: 2009-08-19 09:48:25 | |
Autor: grzegorz gawronWYTNIJTO | |
Pytanie gwarancyjne | |
Użytkownik <grzegorz_gawronWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:677a.00000085.4a8ba5bcnewsgate.onet.pl... tak, to była wymiana. Dwukrotna tego samego elementu (katalizator) > 2. czy w razie kilkukrotnej awarii tego samego elementu dealer może robić a wymianę? > 3. inaczej mówiąc punkt 2 - co musi się stać, by klient miał prawo do > wymiany dzięki. Tutaj doczytam o rękojmi, ale gdybyś miał pod ręką jakiś link, byłbym wdzięczny. Dzięki, Grzesiek -- |
|
Data: 2009-08-19 10:17:46 | |
Autor: Budzik | |
Pytanie gwarancyjne | |
Osobnik posiadający mail grzegorz_gawronWYTNIJTO@poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:
Jest. terz moge zamieszac, ale nie wiem czy dobrze pamietam, ze jak juz skorzystałes z gwarancji, to rekojmia odpada (zaznaczam ze opieram sie w tym stwierdzeniu na swojej kiepskiej pamieci) -- Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516 ; www.rowery.rejtravel.pl b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Siłą kobiet są słabostki mężczyzn" - Voltaire |
|
Data: 2009-08-19 14:20:59 | |
Autor: Cavallino | |
Pytanie gwarancyjne | |
Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:19082009.1DC79767budzik61.poznan.pl...
Osobnik posiadający mail grzegorz_gawronWYTNIJTO@poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: Jeśli nie kupowałeś na firmę to lepiej doczytać o niezgodności z umową - to Ciebie dotyczy. ale gdybyś miał pod ręką jakiś link, byłbym wdzięczny. Od dawna już tak nie ma. |
|
Data: 2009-08-19 12:45:17 | |
Autor: Budzik | |
Pytanie gwarancyjne | |
Osobnik posiadający mail cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:
dzieki. --terz moge zamieszac, ale nie wiem czy dobrze pamietam, ze jak juz Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516 ; www.rowery.rejtravel.pl b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") Nawet najdłuższa droga zaczyna się zawsze od pierwszego kroku. (Mądrość Wschodu) |
|
Data: 2009-08-20 09:49:57 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Pytanie gwarancyjne | |
Cavallino pisze:
Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:19082009.1DC79767budzik61.poznan.pl... Owszem rękojmia nie odpada tak "w ogóle", niemniej: "[..] *Jeżeli jednak już dokonaliśmy wyboru, to dana reklamacja będzie przebiegała już do końca tylko według reguł, które wybraliśmy.* Jeśli składamy reklamację na podstawie gwarancji, to nie możemy w zakresie tej reklamacji korzystać z uprawnień przewidzianych w ustawie i zgłaszać roszczeń wobec sprzedawcy. Możemy więc znaleźć się w sytuacji, gdy - korzystając z uprawnień danych nam przez ustawę - już dawno byśmy mogli odstąpić od umowy i żądać zwrotu pieniędzy, ale niestety gwarancja nie daje takiego prawa, a wybraliśmy ten tryb dochodzenia roszczeń. W związku z tym musimy dotrwać do końca procesu reklamacyjnego i dopiero potem ewentualnie zgłaszać kolejne reklamacje, już na podstawie ustawy." Źródło: Federacja Konsumentów -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2009-08-20 10:40:41 | |
Autor: Cavallino | |
Pytanie gwarancyjne | |
Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości news:h6iv
Owszem rękojmia nie odpada tak "w ogóle", niemniej: Nie do końca mają rację z tym czekaniem. Można zgłosić OD RAZU drugie żądanie, już na gruncie niezgodności z umową lub rękojmi. Jeśli ktoś twierdzi inaczej proszę o konkretny przepis, który tego zabrania. |
|
Data: 2009-08-20 11:38:22 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Pytanie gwarancyjne | |
Cavallino pisze:
Można zgłosić OD RAZU drugie żądanie, już na gruncie niezgodności z umową lub rękojmi. Sądzę jednak że ot tak sobie tego nie napisali. Może takie jest w tej kwestii orzecznictwo? -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2009-08-20 18:47:16 | |
Autor: Cavallino | |
Pytanie gwarancyjne | |
Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości news:h6j5ic$1icv$1news2.ipartners.pl...
Cavallino pisze: Być może, ale nie znam takiego przepisu. A chętnie bym poznał jeśli istnieje. |
|
Data: 2009-08-21 11:40:00 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Pytanie gwarancyjne | |
Cavallino pisze:
Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości news:h6j5ic$1icv$1news2.ipartners.pl... Nie potrafię wskazać Ale sąd w niedookreślonych kwestiach ma pewną swobodę, i jeśli dwie regulacje prowadzą do sprzecznych wymagań wobec kogoś (np. sprzedającego) tworząc potencjalny chaos, to nie zdziwił bym się gdyby na drodze orzecznictwa określano jak to interpretować - czyli np. że najpierw musi się skończyć jeden tryb, aby zacząć inny - dla mnie byłaby to dość naturalna konstatacja. Oczywiście tylko gdybam. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2009-08-21 17:40:06 | |
Autor: Cavallino | |
Pytanie gwarancyjne | |
Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości news:
Można zgłosić OD RAZU drugie żądanie, już na gruncie niezgodności z umową lub rękojmi. Gwarant i sprzedający to zazwyczaj dwa różne podmioty. Bardzo zazwyczaj. |
|
Data: 2009-08-19 10:55:28 | |
Autor: bosskg | |
Pytanie gwarancyjne | |
Użytkownik <grzegorz_gawronWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:677a.00000085.4a8ba5bcnewsgate.onet.pl...
Witam, Gwarancja jest świadczeniem dobrowolnym gwaranta i zależy tylko i wyłącznie od zapisów w regulaminie. Pozostaje jeszcze niezgodność towaru z umową, której to warunki reguluje ustawa (więcej na stronie Uokik) -- Pozdrawiam | Krzysiek |