Data: 2009-08-19 09:23:49 | |
Autor: AL | |
Pytanie gwarancyjne | |
grzegorz_gawronWYTNIJTO@poczta.onet.pl pisze:
Witam,do drugiej czesci - nie mam teraz pod reka - ale o ile pamietam byl w umowie gwarancyjnej zapis, ze nie ma mozliwosci wymiany calego bolidu Mysle, ze to wszystko zalezy od kwesti rodzaju usterki - nie zawsze wszystko da sie naprawic/wymienic (np element bedacy integralna czescia struktury auta). Natomiast bezsensem byloby gdyby za 3-krotna wymiane _klamki_, zadac wymiany calego auta. Wiem, mozna miec pecha i trafic na auto, z ktorym co miesiac bedziemy w serwisie na wymiane silnika (przykladowo), ale za kazdym razem na wymieniona czesc gwarancja biegnie od poczatku - reguluje to Kodeks Cywilny (kwestia jedynie dlugosni gwarancji na nowa czesc - wg UE powinien byc nie nizszy od 24m-cy - ale ja spotykam sie wciaz z produktami w sklepach z gwarancja 12m-cy) -- pozdr Adam (AL) TG |
|
Data: 2009-08-19 13:03:08 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Pytanie gwarancyjne | |
AL pisze:
grzegorz_gawronWYTNIJTO@poczta.onet.pl pisze: Ale taką możliwość lub zwrot kasy przewiduje tryb niezgodności z umową. Tylko że: 1)musiałbyś reklamować w tym trybie od początku, 2) jeśli sprzedawca odmawia wymiany i proponuje naprawę, to musiałbyś w sądzie udowadniać, że poprzez naprawę nie da się doprowadzić do "zgodności". Mysle, ze to wszystko zalezy od kwesti rodzaju usterki - nie zawsze wszystko da sie naprawic/wymienic (np element bedacy integralna czescia struktury auta). Jeśli wada jest "istotna" (w ocenie sprzedawcy, lub finalnie: sądu) i nie da się jej naprawić, to możesz liczyć na wymianę całości w trybie niezgodności. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|