Pytanie gwarancyjne

Data: 2009-08-19 09:23:49
Autor: AL
Pytanie gwarancyjne
grzegorz_gawronWYTNIJTO@poczta.onet.pl pisze:
Witam,

takie mam pytanko - czy są przepisy, które nakazują dealerom przestrzeganie pewnych przepisów? Czy też zależy to wyłącznie od polityki producenta/dealera?
Konkretnie (mówimy wyłącznie o aucie na gwarancji):
1. czy w przypadku awarii jakiegoś podzespołu, gwarancja na ten podzespół ulega przedłużeniu, i liczona jest od dnia naprawy?
2. czy w razie kilkukrotnej awarii tego samego elementu dealer może robić kolejną, i kolejną naprawę?
3. inaczej mówiąc punkt 2 - co musi się stać, by klient miał prawo do wymiany całego bolidu. Jest w ogóle taka możliwość?

do drugiej czesci
- nie mam teraz pod reka - ale o ile pamietam byl w umowie gwarancyjnej zapis, ze nie ma mozliwosci wymiany calego bolidu

Mysle, ze to wszystko zalezy od kwesti rodzaju usterki - nie zawsze wszystko da sie naprawic/wymienic (np element bedacy integralna czescia struktury auta).
Natomiast bezsensem byloby gdyby za 3-krotna wymiane _klamki_, zadac wymiany calego auta.

Wiem, mozna miec pecha i trafic na auto, z ktorym co miesiac bedziemy w serwisie na wymiane silnika (przykladowo), ale za kazdym razem na wymieniona czesc gwarancja biegnie od poczatku - reguluje to Kodeks Cywilny (kwestia jedynie dlugosni gwarancji na nowa czesc - wg UE powinien byc nie nizszy od 24m-cy - ale ja spotykam sie wciaz z produktami w sklepach z gwarancja 12m-cy)

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2009-08-19 13:03:08
Autor: Jakub Witkowski
Pytanie gwarancyjne
AL pisze:
[...]

Ale taką możliwość lub zwrot kasy przewiduje tryb niezgodności z umową.
Tylko że: 1)musiałbyś reklamować w tym trybie od początku, 2) jeśli sprzedawca
odmawia wymiany i proponuje naprawę, to musiałbyś w sądzie udowadniać,
że poprzez naprawę nie da się doprowadzić do "zgodności".

Mysle, ze to wszystko zalezy od kwesti rodzaju usterki - nie zawsze wszystko da sie naprawic/wymienic (np element bedacy integralna czescia struktury auta).

Jeśli wada jest "istotna" (w ocenie sprzedawcy, lub finalnie: sądu) i nie da
się jej naprawić, to możesz liczyć na wymianę całości w trybie niezgodności.

Pytanie gwarancyjne