Data: 2009-08-19 09:44:32 | |
Autor: Cavallino | |
Pytanie gwarancyjne | |
Użytkownik <grzegorz_gawronWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:677a.00000085.4a8ba5bcnewsgate.onet.pl...
Witam, Nie. Chyba że to była wymiana a nie naprawa. 2. czy w razie kilkukrotnej awarii tego samego elementu dealer może robić Tak. 3. inaczej mówiąc punkt 2 - co musi się stać, by klient miał prawo do wymiany Jest. Ale nie z tytułu gwarancji (chyba że tak zdecydował gwarant), a rękojmi, albo niezgodności z umową dla konsumentów. Ale wada musi być istotna. |
|
Data: 2009-08-19 09:48:25 | |
Autor: grzegorz gawronWYTNIJTO | |
Pytanie gwarancyjne | |
Użytkownik <grzegorz_gawronWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:677a.00000085.4a8ba5bcnewsgate.onet.pl... tak, to była wymiana. Dwukrotna tego samego elementu (katalizator) > 2. czy w razie kilkukrotnej awarii tego samego elementu dealer może robić a wymianę? > 3. inaczej mówiąc punkt 2 - co musi się stać, by klient miał prawo do > wymiany dzięki. Tutaj doczytam o rękojmi, ale gdybyś miał pod ręką jakiś link, byłbym wdzięczny. Dzięki, Grzesiek -- |
|
Data: 2009-08-19 10:17:46 | |
Autor: Budzik | |
Pytanie gwarancyjne | |
Osobnik posiadający mail grzegorz_gawronWYTNIJTO@poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:
Jest. terz moge zamieszac, ale nie wiem czy dobrze pamietam, ze jak juz skorzystałes z gwarancji, to rekojmia odpada (zaznaczam ze opieram sie w tym stwierdzeniu na swojej kiepskiej pamieci) -- Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516 ; www.rowery.rejtravel.pl b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Siłą kobiet są słabostki mężczyzn" - Voltaire |
|
Data: 2009-08-19 14:20:59 | |
Autor: Cavallino | |
Pytanie gwarancyjne | |
Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:19082009.1DC79767budzik61.poznan.pl...
Osobnik posiadający mail grzegorz_gawronWYTNIJTO@poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: Jeśli nie kupowałeś na firmę to lepiej doczytać o niezgodności z umową - to Ciebie dotyczy. ale gdybyś miał pod ręką jakiś link, byłbym wdzięczny. Od dawna już tak nie ma. |
|
Data: 2009-08-19 12:45:17 | |
Autor: Budzik | |
Pytanie gwarancyjne | |
Osobnik posiadający mail cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:
dzieki. --terz moge zamieszac, ale nie wiem czy dobrze pamietam, ze jak juz Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516 ; www.rowery.rejtravel.pl b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") Nawet najdłuższa droga zaczyna się zawsze od pierwszego kroku. (Mądrość Wschodu) |
|
Data: 2009-08-20 09:49:57 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Pytanie gwarancyjne | |
Cavallino pisze:
Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:19082009.1DC79767budzik61.poznan.pl... Owszem rękojmia nie odpada tak "w ogóle", niemniej: "[..] *Jeżeli jednak już dokonaliśmy wyboru, to dana reklamacja będzie przebiegała już do końca tylko według reguł, które wybraliśmy.* Jeśli składamy reklamację na podstawie gwarancji, to nie możemy w zakresie tej reklamacji korzystać z uprawnień przewidzianych w ustawie i zgłaszać roszczeń wobec sprzedawcy. Możemy więc znaleźć się w sytuacji, gdy - korzystając z uprawnień danych nam przez ustawę - już dawno byśmy mogli odstąpić od umowy i żądać zwrotu pieniędzy, ale niestety gwarancja nie daje takiego prawa, a wybraliśmy ten tryb dochodzenia roszczeń. W związku z tym musimy dotrwać do końca procesu reklamacyjnego i dopiero potem ewentualnie zgłaszać kolejne reklamacje, już na podstawie ustawy." Źródło: Federacja Konsumentów -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2009-08-20 10:40:41 | |
Autor: Cavallino | |
Pytanie gwarancyjne | |
Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości news:h6iv
Owszem rękojmia nie odpada tak "w ogóle", niemniej: Nie do końca mają rację z tym czekaniem. Można zgłosić OD RAZU drugie żądanie, już na gruncie niezgodności z umową lub rękojmi. Jeśli ktoś twierdzi inaczej proszę o konkretny przepis, który tego zabrania. |
|
Data: 2009-08-20 11:38:22 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Pytanie gwarancyjne | |
Cavallino pisze:
Można zgłosić OD RAZU drugie żądanie, już na gruncie niezgodności z umową lub rękojmi. Sądzę jednak że ot tak sobie tego nie napisali. Może takie jest w tej kwestii orzecznictwo? -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2009-08-20 18:47:16 | |
Autor: Cavallino | |
Pytanie gwarancyjne | |
Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości news:h6j5ic$1icv$1news2.ipartners.pl...
Cavallino pisze: Być może, ale nie znam takiego przepisu. A chętnie bym poznał jeśli istnieje. |
|
Data: 2009-08-21 11:40:00 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Pytanie gwarancyjne | |
Cavallino pisze:
Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości news:h6j5ic$1icv$1news2.ipartners.pl... Nie potrafię wskazać Ale sąd w niedookreślonych kwestiach ma pewną swobodę, i jeśli dwie regulacje prowadzą do sprzecznych wymagań wobec kogoś (np. sprzedającego) tworząc potencjalny chaos, to nie zdziwił bym się gdyby na drodze orzecznictwa określano jak to interpretować - czyli np. że najpierw musi się skończyć jeden tryb, aby zacząć inny - dla mnie byłaby to dość naturalna konstatacja. Oczywiście tylko gdybam. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2009-08-21 17:40:06 | |
Autor: Cavallino | |
Pytanie gwarancyjne | |
Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości news:
Można zgłosić OD RAZU drugie żądanie, już na gruncie niezgodności z umową lub rękojmi. Gwarant i sprzedający to zazwyczaj dwa różne podmioty. Bardzo zazwyczaj. |
|