Pytanie gwarancyjne

Data: 2009-08-19 09:44:32
Autor: Cavallino
Pytanie gwarancyjne
Użytkownik <grzegorz_gawronWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:677a.00000085.4a8ba5bcnewsgate.onet.pl...
Witam,

takie mam pytanko - czy są przepisy, które nakazują dealerom przestrzeganie
pewnych przepisów? Czy też zależy to wyłącznie od polityki producenta/dealera?
Konkretnie (mówimy wyłącznie o aucie na gwarancji):
1. czy w przypadku awarii jakiegoś podzespołu, gwarancja na ten podzespół
ulega przedłużeniu, i liczona jest od dnia naprawy?

Nie.
Chyba że to była wymiana a nie naprawa.

2. czy w razie kilkukrotnej awarii tego samego elementu dealer może robić
kolejną, i kolejną naprawę?

Tak.

3. inaczej mówiąc punkt 2 - co musi się stać, by klient miał prawo do wymiany
całego bolidu. Jest w ogóle taka możliwość?

Jest.
Ale nie z tytułu gwarancji (chyba że tak zdecydował gwarant), a rękojmi, albo niezgodności z umową dla konsumentów.
Ale wada musi być istotna.

Data: 2009-08-19 09:48:25
Autor: grzegorz gawronWYTNIJTO
Pytanie gwarancyjne
> [...]
> 1. czy w przypadku awarii jakiegoś podzespołu, gwarancja na ten podzespół
> ulega przedłużeniu, i liczona jest od dnia naprawy?

tak, to była wymiana. Dwukrotna tego samego elementu (katalizator)

> 2. czy w razie kilkukrotnej awarii tego samego elementu dealer może robić
> kolejną, i kolejną naprawę?

Tak.

a wymianę?
> [...]

Ale nie z tytułu gwarancji (chyba że tak zdecydował gwarant), a rękojmi, albo niezgodności z umową dla konsumentów.

dzięki. Tutaj doczytam o rękojmi, ale gdybyś miał pod ręką jakiś link, byłbym wdzięczny.

Dzięki,
Grzesiek

Data: 2009-08-19 10:17:46
Autor: Budzik
Pytanie gwarancyjne
Osobnik posiadający mail grzegorz_gawronWYTNIJTO@poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

terz moge zamieszac, ale nie wiem czy dobrze pamietam, ze jak juz skorzystałes z gwarancji, to rekojmia odpada (zaznaczam ze opieram sie w tym stwierdzeniu na swojej kiepskiej pamieci)

"Siłą kobiet są słabostki mężczyzn" - Voltaire

Data: 2009-08-19 14:20:59
Autor: Cavallino
Pytanie gwarancyjne
Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:19082009.1DC79767budzik61.poznan.pl...
[...]

Jeśli nie kupowałeś na firmę to lepiej doczytać o niezgodności z umową - to Ciebie dotyczy.

Od dawna już tak nie ma.

Data: 2009-08-19 12:45:17
Autor: Budzik
Pytanie gwarancyjne
Osobnik posiadający mail cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

dzieki. --
Nawet najdłuższa droga zaczyna się zawsze od pierwszego kroku.
(Mądrość Wschodu)

Data: 2009-08-20 09:49:57
Autor: Jakub Witkowski
Pytanie gwarancyjne
Cavallino pisze:
[...]

Owszem rękojmia nie odpada tak "w ogóle", niemniej:

"[..] *Jeżeli jednak już dokonaliśmy wyboru, to dana reklamacja będzie przebiegała już
do końca tylko według reguł, które wybraliśmy.* Jeśli składamy reklamację na podstawie
gwarancji, to nie możemy w zakresie tej reklamacji korzystać z uprawnień przewidzianych
w ustawie i zgłaszać roszczeń wobec sprzedawcy. Możemy więc znaleźć się w sytuacji,
gdy - korzystając z uprawnień danych nam przez  ustawę - już dawno byśmy mogli
odstąpić od umowy i żądać zwrotu pieniędzy, ale niestety gwarancja nie daje takiego
prawa, a wybraliśmy ten tryb dochodzenia roszczeń. W związku z tym musimy dotrwać
do końca procesu reklamacyjnego i dopiero potem ewentualnie zgłaszać kolejne
reklamacje, już na podstawie ustawy."

Źródło: Federacja Konsumentów

Data: 2009-08-20 10:40:41
Autor: Cavallino
Pytanie gwarancyjne
Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości news:h6iv

[...]

Nie do końca mają rację z tym czekaniem.
Można zgłosić OD RAZU drugie żądanie, już na gruncie niezgodności z umową lub rękojmi.
Jeśli ktoś twierdzi inaczej proszę o konkretny przepis, który tego zabrania.

Data: 2009-08-20 11:38:22
Autor: Jakub Witkowski
Pytanie gwarancyjne
Cavallino pisze:

Można zgłosić OD RAZU drugie żądanie, już na gruncie niezgodności z umową lub rękojmi.
Jeśli ktoś twierdzi inaczej proszę o konkretny przepis, który tego zabrania.

Sądzę jednak że ot tak sobie tego nie napisali.
Może takie jest w tej kwestii orzecznictwo?

Data: 2009-08-20 18:47:16
Autor: Cavallino
Pytanie gwarancyjne
Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości news:h6j5ic$1icv$1news2.ipartners.pl...
Cavallino pisze:

Można zgłosić OD RAZU drugie żądanie, już na gruncie niezgodności z umową lub rękojmi.
Jeśli ktoś twierdzi inaczej proszę o konkretny przepis, który tego zabrania.

Sądzę jednak że ot tak sobie tego nie napisali.

Być może, ale nie znam takiego przepisu.
A chętnie bym poznał jeśli istnieje.

Data: 2009-08-21 11:40:00
Autor: Jakub Witkowski
Pytanie gwarancyjne
Cavallino pisze:

[...]

Nie potrafię wskazać

Ale sąd w niedookreślonych kwestiach ma pewną swobodę, i jeśli dwie
regulacje prowadzą do sprzecznych wymagań wobec kogoś (np. sprzedającego)
tworząc potencjalny chaos, to nie zdziwił bym się gdyby na drodze
orzecznictwa określano jak to interpretować - czyli np. że najpierw
musi się skończyć jeden tryb, aby zacząć inny - dla mnie byłaby to dość
naturalna konstatacja. Oczywiście tylko gdybam.

Data: 2009-08-21 17:40:06
Autor: Cavallino
Pytanie gwarancyjne
[...]

Gwarant i sprzedający to zazwyczaj dwa różne podmioty.
Bardzo zazwyczaj.

Pytanie gwarancyjne