Pytanie historyczne

Data: 2010-12-29 12:39:38
Autor: grzegorz gawronWYTNIJTO
Pytanie historyczne
Witam,

mam pytanie, na które ciężko znaleźć odpowiedź.
Pamięta ktoś, w jakim/ch sezonach obowiązywały u nas przepisy o -1 punkcie za porażkę więcej niż trzeba bramkami?
Chciałbym przyjrzeć się temu sezonowi i zobaczyć czy taka zmiana spowodowała zmianę osiąganych wyników względem innych sezonów.

Dzięki i pozdrawiam,
Grzesiek

Data: 2010-12-29 12:48:17
Autor: Cavallino
Pytanie historyczne
Użytkownik <grzegorz_gawronWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:2de1.000001e9.4d1b1dfanewsgate.onet.pl...
[...]

Na pewno w sezonie gdy Lech był mistrzem, obstawiam 1992, albo 1990.

Data: 2010-12-29 13:00:04
Autor: Marek W.
Pytanie historyczne
grzegorz_gawronWYTNIJTO@poczta.onet.pl napisał(a):
[...]

W sezonach 1927-1994/95 za zwycięstwo przyznawano 2 punkty, a za remis 1 punkt. W sezonach 1986/87-1989/90 za zwycięstwo różnicą minimum 3 goli przyznawano dodatkowo 1 punkt, natomiast za porażkę różnicą minimum 3 bramek odejmowano jeden punkt. Od sezonu 1995/96 za zwycięstwo przyznaje się 3 punkty, a za remis 1 punkt.

Data: 2010-12-30 21:40:09
Autor: Hades
Pytanie historyczne
Użytkownik "Marek W."
]ciach]

Od sezonu 1995/96 za zwycięstwo przyznaje się 3  punkty,
a za remis 1 punkt.

1 punkt powinno sie przyznawac za remis, ale tylko bramkowy.
Za remis bezbramkowy nie powinno byc zadnych punktow bo i
za co skoro w czasie meczu nic sie nie wydarzylo? Poczatkowy
wynik sie nie zmienil - nie ma wiec zadnych punktow.
AM

Data: 2010-12-30 12:54:26
Autor: Marek W.
Pytanie historyczne
On 30 Gru, 21:40, "Hades" <war...@vp.pl> wrote:
> Użytkownik "Marek W."

]ciach]

> [...]

za co skoro w czasie meczu nic sie nie wydarzylo? Poczatkowy
wynik sie nie zmienil - nie ma wiec zadnych punktow.

Ale to chyba nie do mnie pretensje, co? :)

Data: 2010-12-30 22:03:01
Autor: Hades
Pytanie historyczne
Użytkownik "Marek W."
]ciach]

> [...]

wynik sie nie zmienil - nie ma wiec zadnych punktow.
AM

Ale to chyba nie do mnie pretensje, co? :)

 -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Przeciez to nie pretensja tylko uzupelnienie do rozwazan punktowych.
AM

Data: 2010-12-30 22:05:38
Autor: Jadrys
Pytanie historyczne
W dniu 2010-12-30 21:40, Hades pisze:

[...]

Bardzo dobry pomysł, ale co z tymi co przegrywają - ujemne punkty?

Data: 2010-12-30 22:24:13
Autor: Hades
Pytanie historyczne
Użytkownik "Jadrys"
[...]

Czemu ujemne punkty? Nic nie "ugrali" to nie maja zadnych punktow.
Tak jak ci ktorzy zremisowali bez bramek.
AM

Data: 2010-12-30 22:40:37
Autor: Jadrys
Pytanie historyczne
W dniu 2010-12-30 22:24, Hades pisze:
Użytkownik "Jadrys"
[...]

No ale jednak zremisowanie nie może tak samo punktowane jak przegranie. Tak przynajmniej mi się wydaje...byloby to niesprawiedliwe.

Data: 2010-12-30 23:05:56
Autor: Hades
Pytanie historyczne
Użytkownik "Jadrys"
[...]

Cos takiego jak sprawiedliwosc nie istnieje. Reszta zas to kwestia
umow ktore albo akceptujemy albo i nie. W takiej Angli na przyklad
przy rownej ilosci punktow mistrzem zostaje ta druzyna ktora strzelila
najwiecej bramek. Mozna wiec zalozyc ze na koniec sezonu Manchaster,
Chelsa, Aresnal i Totencham maja taka sam ilosc punktow. Manchaster
ma jednak gorszy bilans punktowy bezposrednich spotkan ze wszystkimi
3 zespolami. Z kazdym z nich 1 mecz przegral i 1 zremisowal, ale ma duzo
strzelonych bramek ze slabeuszami. Dzieki tym bramkom zdobyl tytul.
Czy to jest sprawiedliwe? Nie, ale takie ustalono reguly.
AM

Data: 2010-12-31 00:39:11
Autor: CC
Pytanie historyczne

Użytkownik "Hades" <waruga@vp.pl>

[...]

Już widzę, jak to będzie wyglądać. Do 89 minuty utrzymuje się 0:0, a potem obie drużyny strzelają szybko po bramce.

A poważnie, to sytuacja, w której remis jest tak samo punktowany jak porażka, jest źródłem patologii i wręcz zaprasza do kręcenia wałków. Zdecydowany sprzeciw.

CC

Data: 2010-12-31 08:26:21
Autor: Hades
Pytanie historyczne
Użytkownik "CC"
[...]

No bardzo ciekawa teoria. Jakies uzasadnienie ze tak by sie zdazalo?

A poważnie, to sytuacja, w której remis jest tak samo punktowany jak porażka, jest źródłem patologii i wręcz zaprasza do kręcenia wałków. Zdecydowany sprzeciw.
CC

Zrodlem patologi jest bieganie przez 90 minut po boisku bez zadnej
walki z ta wiedza ze czy sie walczy czy tez nie to i tak w dorobku
zyska sie 1 punkt. To doklasnie tak jakbys chodzil do pracy i w niej
unikal wykonywania swoich obowiazkow bo przeciez masz umowe
o prace i wyplate dostaniesz.
AM

Data: 2010-12-31 11:14:20
Autor: Marek W.
Pytanie historyczne
Hades <waruga@vp.pl> napisał(a):
> [...]

No bardzo ciekawa teoria. Jakies uzasadnienie ze tak by sie zdazalo?

> A poważnie, to sytuacja, w której remis jest tak samo punktowany jak
  Bo lepiej zdobyć po jednym punkcie niż po zero?

Zrodlem patologi jest bieganie przez 90 minut po boisku bez zadnej
walki z ta wiedza ze czy sie walczy czy tez nie to i tak w dorobku
zyska sie 1 punkt.

Kiedy się nie walczy i nie biega to przeważnie zdobywa się zero punktów bo wykorzystuje tę słabość przeciwnik.
A nie pamiętasz meczów kiedy dwie drużyny zapieprzają po boisku jak głupie, walczą, strzelają a mimo to nie pada żadna bramka. Nie pamiętasz opinii, że taki mecz był lepszy od tego w którym padły bramki, a zwycięstwo należało się właściwie obu drużynom. Dlaczego w takim przypadku chcesz karać oba zespoły zerową zdoobyczą punktową. Czy może chcesz przyznawać noty za wrażenie artystyczne; obie drużyny słabo walczyły - zero punktów, oba zespoły mocno walczyły - po jednym punkcie, jeden zespół walczył - jeden punkt, drugi zero? --

Data: 2010-12-31 12:24:33
Autor: CC
Pytanie historyczne

Użytkownik "Hades"

Zrodlem patologi jest bieganie przez 90 minut po boisku bez zadnej
walki z ta wiedza ze czy sie walczy czy tez nie to i tak w dorobku
zyska sie 1 punkt.

Aha, i remis 0:0 równa się "mecz bez walki"? Ty oglądasz czasem piłkę nożną?

Zresztą, Twój pomysł był już kiedyś tam testowany - zdaje się w lidze jugosłowiańskiej czy rumuńskiej. Eksperyment oczywiście zakończył się tak jak się można było spodziewać - kompletną klapą.

CC

Data: 2011-01-04 18:33:22
Autor: Marcin Kasperski
Pytanie historyczne
[...]

..... a następnie zawodnicy wychodzą, dzień dobry, 1-0, miło pana
spotkać, 1-1, no dobra, to teraz już gramy normalnie ...

Pytanie historyczne