Pytanie, jakich było dużo

Data: 2012-03-13 20:55:45
Autor: megrims
Pytanie, jakich było dużo
Mam potrzebę zakupić akumulator.
Znalazłem w Poznaniu coś takiego:

http://sklepcentra.pl/centra/mapa-dojazdu.html

Czy ten sklep ma dobre ceny i asortyment?
Obsługa coś wie?

Data: 2012-03-13 20:49:02
Autor: to
Pytanie, jakich by³o du¿o
begin megrims
Mam potrzebę zakupić akumulator.
Znalazłem w Poznaniu coś takiego:

http://sklepcentra.pl/centra/mapa-dojazdu.html

Czy ten sklep ma dobre ceny i asortyment? Obsługa coś wie?

Ja bym nie kupił nic tej firmy, bo kojarzy mi się z beznadziejnymi, PRL-
owskimi bateryjkami, które nie działały od momentu kupna, a tydzień później wylewał się z nich kwas. Takie czerwono-granatowe paskudztwo. Fuj.

Data: 2012-03-13 22:05:17
Autor: elmer radi radisson
Pytanie, jakich było dużo
On 2012-03-13 21:49, to wrote:

Ja bym nie kupił nic tej firmy, bo kojarzy mi się z beznadziejnymi, PRL-
owskimi bateryjkami, które nie działały od momentu kupna, a tydzień
później wylewał się z nich kwas. Takie czerwono-granatowe paskudztwo. Fuj.

Teraz to Centra tylko z nazwy, wlasciciel to Exide, koncernowy browar dla kwasozlopow, ktory klepie baterie do wielu marek. Jako Centra Futura
sprzedawano jakies ichnie importowane aku.

--

memento lorem ipsum

Data: 2012-03-13 22:23:23
Autor: J.F.
Pytanie, jakich by³o du¿o
Dnia 13 Mar 2012 20:49:02 GMT, to napisa³(a):
begin megrims
http://sklepcentra.pl/centra/mapa-dojazdu.html
Czy ten sklep ma dobre ceny i asortyment? Obs³uga co¶ wie?

Ja bym nie kupi³ nic tej firmy, bo kojarzy mi siê z beznadziejnymi, PRL-
owskimi bateryjkami, które nie dzia³a³y od momentu kupna, a tydzieñ pó¼niej wylewa³ siê z nich kwas. Takie czerwono-granatowe paskudztwo. Fuj.

Z tygodniem to przesadzasz, ale nie nalezy mylic wyrobow w dwoch roznych
technologiach. Szczegolnie po 20 lat, gdy duzo moglo sie zmienic.

Tak czy inaczej - mniej markowe akumulatory mozna kupic znacznie taniej niz
powyzej. A czy warto doplacac do marki ... osobiscie uwazam ze nie. Przynajmniej nie tyle, jesli nie idzie a tym przedluzona gwarancja i dobra
opinia klientow.

J.

Data: 2012-03-13 21:05:12
Autor: Cavallino
Pytanie, jakich było dużo

Użytkownik "megrims" <megrimsNOSPAM@interia.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jjo8o0$9k7$1@usenet.news.interia.pl...
Mam potrzebę zakupić akumulator.
Znalazłem w Poznaniu coś takiego:

http://sklepcentra.pl/centra/mapa-dojazdu.html

Czy ten sklep ma dobre ceny i asortyment?
Obsługa coś wie?

Osobiście nie korzystałem, za to kiedyś z nimi gadałem telefonicznie, wyglądali na kumatych.
Tylko ofertę mieli raczej nieciekawą i dość drogą.
Polecam raczej Akuma Serwis.

W razie awarii wypożyczą Ci nawet zastępcze aku, więc nie zostaniesz w malinach.
Mnie praktycznie za friko uchronili dwa razy przed wymianą aku na mój koszt.

Data: 2012-03-13 21:19:41
Autor: megrims
Pytanie, jakich było dużo
W dniu 2012-03-13 21:05, Cavallino pisze:

[...]

wyglÄ…dali na kumatych.
[...]

Mam aku Varty. Jest 6 miesięcy po gwarancji. Jest z nim coraz gorzej.
IBS nie zgłasza błędów. Jak auto postoi 2 dni, to ledwo zapala, gubi
wszystkie średnie oraz czas trzeba ustawić. Jak po minucie wyłączę
silnik, to wyświetla się ikonka akumulatora.

Napięcie na aku przy wyłączonym silniku 12,5V
przy zapalonym 14,8V.

Aku trup?

Data: 2012-03-13 21:23:29
Autor: Cavallino
Pytanie, jakich było dużo

[...]

A jak długo trzyma po doładowaniu do pełna?
Bo raczej to jest kluczowe.

Napięcie na aku przy wyłączonym silniku 12,5V
przy zapalonym 14,8V.

Aku trup?

A jakie zużycie prądu na postoju?
Bo mnie właśnie w Akumie udowodnili że radio żarło mi tyle prądu na podtrzymaniu, że żaden aku nie dałby sobie rady.
Zamiast kupić nowy aku kazałem odłączyć podtrzymanie radia i nie mam problemów od roku i to w 25 letnim aucie.

Data: 2012-03-13 17:33:45
Autor: tadek
Pytanie, jakich by³o du¿o
On 13 Mar, 21:23, "Cavallino" <cavallinoBEZ-SP...@konto.pl> wrote:
U¿ytkownik "megrims" <megrimsNOS...@interia.pl> napisa³ w wiadomo¶ci grup

> Mam aku Varty. Jest 6 miesiêcy po gwarancji. Jest z nim coraz gorzej.
> IBS nie zg³asza b³êdów. Jak auto postoi 2 dni, to ledwo zapala, gubi
> wszystkie ¶rednie oraz czas trzeba ustawiæ. Jak po minucie wy³±czê
> silnik, to wy¶wietla siê ikonka akumulatora.

A jak d³ugo trzyma po do³adowaniu do pe³na?
Bo raczej to jest kluczowe.

> Napiêcie na aku przy wy³±czonym silniku 12,5V
> przy zapalonym 14,8V.

> Aku trup?

A jakie zu¿ycie pr±du na postoju?
Bo mnie w³a¶nie w Akumie udowodnili ¿e radio ¿ar³o mi tyle pr±du na
podtrzymaniu, ¿e ¿aden aku nie da³by sobie rady.
Zamiast kupiæ nowy aku kaza³em od³±czyæ podtrzymanie radia i nie mam
problemów od roku i to w 25 letnim aucie.

podobnie by³o w córki Punto

Data: 2012-03-13 21:43:03
Autor: megrims
Pytanie, jakich było dużo
W dniu 2012-03-13 21:23, Cavallino pisze:

[...]

Sprawdziłem przed chwilą: Aku to Bosh S4 :| podobno dobry akumulator
(chyba, że to chińska podróba).

Do kontroli prÄ…du w E60 jest IBS (Inteligent Battery System).
Na klemie ujemnej jest elektronika do pomiaru natężenia i kierunku
prądu z wyjściem na CAN. Jak coś jest nie tak w nocy, to rano jest
"increased battery discharge" na HUD. Ostatnio problemów nie zgłasza.

Ale tak aby zablokować zamek przy otwartym bagażniku, odczekać godzinę
i pomierzyć akumulator, to takich eksperymentów dawno nie robiłem. E60 usypia się godzinę.

Jutro to zrobiÄ™.

Data: 2012-03-14 11:36:47
Autor: megrims
Pytanie, jakich było dużo
W dniu 2012-03-13 21:23, Cavallino pisze:
(ciach)
Napięcie na aku przy wyłączonym silniku 12,5V
przy zapalonym 14,8V.

Aku trup?

A jakie zużycie prądu na postoju?
(ciach)

E60 robi pełny shutdown do godziny. Przemierzyłem
cyfrowym chińskim multimetrem. Żre 40mA. IBS nie zgłasza
błędów, wiec najprawdopodobniej jednak aku trup.

Mnie się po prostu nie chce co kilka dni podłączać
ładowarki. I chyba kupie najtańszy aku może nawet
w Norauto i sprawa załatwiona.

Data: 2012-03-14 17:31:59
Autor: Cavallino
Pytanie, jakich było dużo

[...]

To norma czy za dużo?
Bo w sygnalizację komputera pokładowego (i w ogóle w standardową elektronikę) to nie za bardzo bym wierzył.

Mnie się po prostu nie chce co kilka dni podłączać
ładowarki. I chyba kupie najtańszy aku może nawet
w Norauto i sprawa załatwiona.

Nie lepiej skonsultować z elektrykiem?
Może wystarczy wody dolać?
Aku zabić łatwo, po co ryzykować z następnym egzemplarzem?

Data: 2012-03-13 21:59:10
Autor: elmer radi radisson
Pytanie, jakich było dużo
On 2012-03-13 21:19, megrims wrote:

Napięcie na aku przy wyłączonym silniku 12,5V
przy zapalonym 14,8V.

Troche duze to napiecie ladowania, powinno byc o te 0,3V mniejsze.
Wiec jest pewne prawdopodobienstwo ze podsuszylo troche akumulator
i z tego wzgledu nie pozyl za dlugo.

--

memento lorem ipsum

Data: 2012-03-14 03:06:12
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Pytanie, jakich było dużo
W dniu 2012-03-13 21:59, elmer radi radisson pisze:

[...]

Zważ czym przeciętny user to mierzy ... to raczej "wykrywacze" pt. ładowanie jest/nie ma ładowania.

Data: 2012-03-14 09:36:47
Autor: elmer radi radisson
Pytanie, jakich było dużo
On 2012-03-14 03:06, "Rafał \"SP\" Gil" wrote:

Zważ czym przeciętny user to mierzy ... to raczej "wykrywacze" pt.
Å‚adowanie jest/nie ma Å‚adowania.

Jesli masz na mysli tanie multimetry to w zakresie dokladnosci
dziesietnych czesci volta to nie jest tak zle i pokaze co trzeba.
Skoro ludzie z powodzeniem uzywaja ich do pomiarow poprawnosci
napiecia w PC (zasilacze) to do akumulatora nadaja sie tym
bardziej.

--

memento lorem ipsum

Data: 2012-03-14 14:11:43
Autor: Adam P³aszczyca
Pytanie, jakich było dużo
Dnia Wed, 14 Mar 2012 09:36:47 +0100, elmer radi radisson napisa³(a):

Jesli masz na mysli tanie multimetry to w zakresie dokladnosci
dziesietnych czesci volta to nie jest tak zle i pokaze co trzeba.

Tylko wówczas, kiedy masz pr±d sta³y. A w instalacji auta jest jednak
pulsuj±cy, bo trójfazowy alternator nie daje równego napiêcia. Zreszt± taki nawet nie wykryje, ¿e jedna dioda w mostku ma przerwê...

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688

Data: 2012-03-14 14:17:48
Autor: J.F
Pytanie, jakich by³o du¿o
U¿ytkownik "AdamP³aszczyca"  napisa³ w
[...]

Ale akumulator to swietnie tlumi i pulsacje sa znikome

Zreszt± taki nawet nie wykryje, ¿e jedna dioda w mostku ma przerwê...

Troche wykryje - wlaczasz swiatla, szybe, dmuchawe, sprawdzasz napiecie.
wciskasz lekko gaz, sprawdzasz ponownie.

Tylko niestety akumulator nadal tlumi i wyniki sa niewyrazne.
Szczegolnie jak sie okaze ze masz regulator na 13.8V a nie 14.5

J.

Data: 2012-03-15 01:49:48
Autor: Adam P³aszczyca
Pytanie, jakich by³o du¿o
Dnia Wed, 14 Mar 2012 14:17:48 +0100, J.F napisa³(a):

Tylko wówczas, kiedy masz pr±d sta³y. A w instalacji auta jest jednak
pulsuj±cy, bo trójfazowy alternator nie daje równego napiêcia.

Ale akumulator to swietnie tlumi i pulsacje sa znikome

We¼ Ty pod³±cz kiedy¶ oscyloskop. Tak pod 1V zasuwaj±.
Zreszt± taki nawet nie wykryje, ¿e jedna dioda w mostku ma przerwê...

Troche wykryje - wlaczasz swiatla, szybe, dmuchawe, sprawdzasz napiecie.
wciskasz lekko gaz, sprawdzasz ponownie.

I nic. Dostajesz pomiar nie skutecznego, a czego¶ dziwnego. --

Data: 2012-03-13 21:30:11
Autor: nazgul
Pytanie, jakich było dużo
W dniu 2012-03-13 20:55, megrims pisze:
Mam potrzebę zakupić akumulator.
Znalazłem w Poznaniu coś takiego:

http://sklepcentra.pl/centra/mapa-dojazdu.html

Czy ten sklep ma dobre ceny i asortyment?
Obsługa coś wie?

ceny wydawały się dobre, ale na 100% można bylo taniej
(kupiłem tam bo było po drodze)
obsługa coś tam wie
przynajmniej testujÄ… aku przed wydaniem.

Data: 2012-03-13 21:35:02
Autor: Kuba \(aka cita\)
Pytanie, jakich było dużo

Użytkownik "megrims" <megrimsNOSPAM@interia.pl> napisał w wiadomości news:jjo8o0$9k7$1usenet.news.interia.pl...
Mam potrzebę zakupić akumulator.
Znalazłem w Poznaniu coś takiego:

http://sklepcentra.pl/centra/mapa-dojazdu.html

Czy ten sklep ma dobre ceny i asortyment?
Obsługa coś wie?

widzialem Cie kiedyś w okolicach ronda obornickiego. Jesli nie był to przypadek i masz z tymi okolicami coś wspólnego to na obornickiej, na przeciwko BMW masz kiosk z akumulatorami.
Mały, ale za to facet w środku kumaty i ceny ma niezłe.

Kuba (aka cita)
gg 1461968
Dwa ogony - Irma, Myszka.

P307 http://allegro.pl/show_item.php?item=2197024105
A4 B5, FJ1100N

Data: 2012-03-13 21:47:32
Autor: megrims
Pytanie, jakich było dużo

[...]

I nie otrąbiłeś? E60 mam nadal oklejone :). Mieszkam
przy Naramowickiej i często tym rondem przejeżdżam.
Podjadę do tego kiosku - może gościu coś podpowie.

Do ASO nie pojadę z tym, bo wiem co będzie:
-nowy oryginalny aku "mejd by bmw": 1000 PLN
-zaprogramowanie komputera do nowego aku: 500 PLN
-uo... panie: tu jest nieoryginalne oprogramowanie (chip), więc
  "fleszowanie" wszystkiego z wywaleniem czipa: 1000 PLN

IMO trochÄ™ bez sensu.

Data: 2012-03-13 20:51:19
Autor: to
Pytanie, jakich by³o du¿o
begin megrims
[...]

Kup w markecie czy na stacji dowolny akumulator który będzie miał odpowiednią pojemność, rodzaj klem i ich ułożenie. Będzie działał jak każdy inny, a jeśli się wysra po roku, to przynajmniej nie będziesz się złościł, że się naszukałeś i wszystko na nic. :>

Data: 2012-03-13 22:37:50
Autor: megrims
Pytanie, jakich było dużo
W dniu 2012-03-13 21:51, to pisze:

[...]