Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Pytanie, jakich byÅ‚o dużo

Pytanie, jakich było dużo

Data: 2012-03-13 21:05:12
Autor: Cavallino
Pytanie, jakich było dużo

Użytkownik "megrims" <megrimsNOSPAM@interia.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jjo8o0$9k7$1@usenet.news.interia.pl...
Mam potrzebę zakupić akumulator.
Znalazłem w Poznaniu coś takiego:

http://sklepcentra.pl/centra/mapa-dojazdu.html

Czy ten sklep ma dobre ceny i asortyment?
Obsługa coś wie?

Osobiście nie korzystałem, za to kiedyś z nimi gadałem telefonicznie, wyglądali na kumatych.
Tylko ofertę mieli raczej nieciekawą i dość drogą.
Polecam raczej Akuma Serwis.

W razie awarii wypożyczą Ci nawet zastępcze aku, więc nie zostaniesz w malinach.
Mnie praktycznie za friko uchronili dwa razy przed wymianą aku na mój koszt.

Data: 2012-03-13 21:19:41
Autor: megrims
Pytanie, jakich było dużo
W dniu 2012-03-13 21:05, Cavallino pisze:

Użytkownik "megrims" <megrimsNOSPAM@interia.pl> napisał w wiadomości
grup dyskusyjnych:jjo8o0$9k7$1@usenet.news.interia.pl...
Mam potrzebę zakupić akumulator.
Znalazłem w Poznaniu coś takiego:

http://sklepcentra.pl/centra/mapa-dojazdu.html

Czy ten sklep ma dobre ceny i asortyment?
Obsługa coś wie?

Osobiście nie korzystałem, za to kiedyś z nimi gadałem telefonicznie,
wyglÄ…dali na kumatych.
Tylko ofertę mieli raczej nieciekawą i dość drogą.
Polecam raczej Akuma Serwis.

W razie awarii wypożyczą Ci nawet zastępcze aku, więc nie zostaniesz w
malinach.
Mnie praktycznie za friko uchronili dwa razy przed wymianą aku na mój
koszt.




Mam aku Varty. Jest 6 miesięcy po gwarancji. Jest z nim coraz gorzej.
IBS nie zgłasza błędów. Jak auto postoi 2 dni, to ledwo zapala, gubi
wszystkie średnie oraz czas trzeba ustawić. Jak po minucie wyłączę
silnik, to wyświetla się ikonka akumulatora.

Napięcie na aku przy wyłączonym silniku 12,5V
przy zapalonym 14,8V.

Aku trup?

Data: 2012-03-13 21:23:29
Autor: Cavallino
Pytanie, jakich było dużo

Użytkownik "megrims" <megrimsNOSPAM@interia.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

Mam aku Varty. Jest 6 miesięcy po gwarancji. Jest z nim coraz gorzej.
IBS nie zgłasza błędów. Jak auto postoi 2 dni, to ledwo zapala, gubi
wszystkie średnie oraz czas trzeba ustawić. Jak po minucie wyłączę
silnik, to wyświetla się ikonka akumulatora.

A jak długo trzyma po doładowaniu do pełna?
Bo raczej to jest kluczowe.


Napięcie na aku przy wyłączonym silniku 12,5V
przy zapalonym 14,8V.

Aku trup?

A jakie zużycie prądu na postoju?
Bo mnie właśnie w Akumie udowodnili że radio żarło mi tyle prądu na podtrzymaniu, że żaden aku nie dałby sobie rady.
Zamiast kupić nowy aku kazałem odłączyć podtrzymanie radia i nie mam problemów od roku i to w 25 letnim aucie.

Data: 2012-03-13 17:33:45
Autor: tadek
Pytanie, jakich by³o du¿o
On 13 Mar, 21:23, "Cavallino" <cavallinoBEZ-SP...@konto.pl> wrote:
U¿ytkownik "megrims" <megrimsNOS...@interia.pl> napisa³ w wiadomo¶ci grup
dyskusyjnych:

> Mam aku Varty. Jest 6 miesiêcy po gwarancji. Jest z nim coraz gorzej.
> IBS nie zg³asza b³êdów. Jak auto postoi 2 dni, to ledwo zapala, gubi
> wszystkie ¶rednie oraz czas trzeba ustawiæ. Jak po minucie wy³±czê
> silnik, to wy¶wietla siê ikonka akumulatora.

A jak d³ugo trzyma po do³adowaniu do pe³na?
Bo raczej to jest kluczowe.



> Napiêcie na aku przy wy³±czonym silniku 12,5V
> przy zapalonym 14,8V.

> Aku trup?

A jakie zu¿ycie pr±du na postoju?
Bo mnie w³a¶nie w Akumie udowodnili ¿e radio ¿ar³o mi tyle pr±du na
podtrzymaniu, ¿e ¿aden aku nie da³by sobie rady.
Zamiast kupiæ nowy aku kaza³em od³±czyæ podtrzymanie radia i nie mam
problemów od roku i to w 25 letnim aucie.

podobnie by³o w córki Punto

Data: 2012-03-13 21:43:03
Autor: megrims
Pytanie, jakich było dużo
W dniu 2012-03-13 21:23, Cavallino pisze:

Użytkownik "megrims" <megrimsNOSPAM@interia.pl> napisał w wiadomości
grup dyskusyjnych:

Mam aku Varty. Jest 6 miesięcy po gwarancji. Jest z nim coraz gorzej.
IBS nie zgłasza błędów. Jak auto postoi 2 dni, to ledwo zapala, gubi
wszystkie średnie oraz czas trzeba ustawić. Jak po minucie wyłączę
silnik, to wyświetla się ikonka akumulatora.

A jak długo trzyma po doładowaniu do pełna?
Bo raczej to jest kluczowe.


Napięcie na aku przy wyłączonym silniku 12,5V
przy zapalonym 14,8V.

Aku trup?

A jakie zużycie prądu na postoju?
Bo mnie właśnie w Akumie udowodnili że radio żarło mi tyle prądu na
podtrzymaniu, że żaden aku nie dałby sobie rady.
Zamiast kupić nowy aku kazałem odłączyć podtrzymanie radia i nie mam
problemów od roku i to w 25 letnim aucie.

Sprawdziłem przed chwilą: Aku to Bosh S4 :| podobno dobry akumulator
(chyba, że to chińska podróba).

Do kontroli prÄ…du w E60 jest IBS (Inteligent Battery System).
Na klemie ujemnej jest elektronika do pomiaru natężenia i kierunku
prądu z wyjściem na CAN. Jak coś jest nie tak w nocy, to rano jest
"increased battery discharge" na HUD. Ostatnio problemów nie zgłasza.

Ale tak aby zablokować zamek przy otwartym bagażniku, odczekać godzinę
i pomierzyć akumulator, to takich eksperymentów dawno nie robiłem. E60 usypia się godzinę.

Jutro to zrobiÄ™.

Data: 2012-03-14 11:36:47
Autor: megrims
Pytanie, jakich było dużo
W dniu 2012-03-13 21:23, Cavallino pisze:
(ciach)
Napięcie na aku przy wyłączonym silniku 12,5V
przy zapalonym 14,8V.

Aku trup?

A jakie zużycie prądu na postoju?
(ciach)

E60 robi pełny shutdown do godziny. Przemierzyłem
cyfrowym chińskim multimetrem. Żre 40mA. IBS nie zgłasza
błędów, wiec najprawdopodobniej jednak aku trup.

Mnie się po prostu nie chce co kilka dni podłączać
ładowarki. I chyba kupie najtańszy aku może nawet
w Norauto i sprawa załatwiona.

Data: 2012-03-14 17:31:59
Autor: Cavallino
Pytanie, jakich było dużo

Użytkownik "megrims" <megrimsNOSPAM@interia.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

A jakie zużycie prądu na postoju?
(ciach)

E60 robi pełny shutdown do godziny. Przemierzyłem
cyfrowym chińskim multimetrem. Żre 40mA.

To norma czy za dużo?
Bo w sygnalizację komputera pokładowego (i w ogóle w standardową elektronikę) to nie za bardzo bym wierzył.

Mnie się po prostu nie chce co kilka dni podłączać
ładowarki. I chyba kupie najtańszy aku może nawet
w Norauto i sprawa załatwiona.

Nie lepiej skonsultować z elektrykiem?
Może wystarczy wody dolać?
Aku zabić łatwo, po co ryzykować z następnym egzemplarzem?

Data: 2012-03-13 21:59:10
Autor: elmer radi radisson
Pytanie, jakich było dużo
On 2012-03-13 21:19, megrims wrote:

Napięcie na aku przy wyłączonym silniku 12,5V
przy zapalonym 14,8V.

Troche duze to napiecie ladowania, powinno byc o te 0,3V mniejsze.
Wiec jest pewne prawdopodobienstwo ze podsuszylo troche akumulator
i z tego wzgledu nie pozyl za dlugo.


--

memento lorem ipsum

Data: 2012-03-14 03:06:12
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Pytanie, jakich było dużo
W dniu 2012-03-13 21:59, elmer radi radisson pisze:

Napięcie na aku przy wyłączonym silniku 12,5V
przy zapalonym 14,8V.
Troche duze to napiecie ladowania, powinno byc o te 0,3V mniejsze.
Wiec jest pewne prawdopodobienstwo ze podsuszylo troche akumulator
i z tego wzgledu nie pozyl za dlugo.

Zważ czym przeciętny user to mierzy ... to raczej "wykrywacze" pt. ładowanie jest/nie ma ładowania.

Data: 2012-03-14 09:36:47
Autor: elmer radi radisson
Pytanie, jakich było dużo
On 2012-03-14 03:06, "Rafał \"SP\" Gil" wrote:

Zważ czym przeciętny user to mierzy ... to raczej "wykrywacze" pt.
Å‚adowanie jest/nie ma Å‚adowania.

Jesli masz na mysli tanie multimetry to w zakresie dokladnosci
dziesietnych czesci volta to nie jest tak zle i pokaze co trzeba.
Skoro ludzie z powodzeniem uzywaja ich do pomiarow poprawnosci
napiecia w PC (zasilacze) to do akumulatora nadaja sie tym
bardziej.


--

memento lorem ipsum

Data: 2012-03-14 14:11:43
Autor: Adam P³aszczyca
Pytanie, jakich było dużo
Dnia Wed, 14 Mar 2012 09:36:47 +0100, elmer radi radisson napisa³(a):

Jesli masz na mysli tanie multimetry to w zakresie dokladnosci
dziesietnych czesci volta to nie jest tak zle i pokaze co trzeba.

Tylko wówczas, kiedy masz pr±d sta³y. A w instalacji auta jest jednak
pulsuj±cy, bo trójfazowy alternator nie daje równego napiêcia. Zreszt± taki nawet nie wykryje, ¿e jedna dioda w mostku ma przerwê...

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kêszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na
 _______/ /_     Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Data: 2012-03-14 14:17:48
Autor: J.F
Pytanie, jakich by³o du¿o
U¿ytkownik "AdamP³aszczyca"  napisa³ w
Dnia Wed, 14 Mar 2012 09:36:47 +0100, elmer radi radisson napisa³(a):
Jesli masz na mysli tanie multimetry to w zakresie dokladnosci
dziesietnych czesci volta to nie jest tak zle i pokaze co trzeba.

Tylko wówczas, kiedy masz pr±d sta³y. A w instalacji auta jest jednak
pulsuj±cy, bo trójfazowy alternator nie daje równego napiêcia.

Ale akumulator to swietnie tlumi i pulsacje sa znikome

Zreszt± taki nawet nie wykryje, ¿e jedna dioda w mostku ma przerwê...

Troche wykryje - wlaczasz swiatla, szybe, dmuchawe, sprawdzasz napiecie.
wciskasz lekko gaz, sprawdzasz ponownie.

Tylko niestety akumulator nadal tlumi i wyniki sa niewyrazne.
Szczegolnie jak sie okaze ze masz regulator na 13.8V a nie 14.5


J.

Data: 2012-03-15 01:49:48
Autor: Adam P³aszczyca
Pytanie, jakich by³o du¿o
Dnia Wed, 14 Mar 2012 14:17:48 +0100, J.F napisa³(a):

Tylko wówczas, kiedy masz pr±d sta³y. A w instalacji auta jest jednak
pulsuj±cy, bo trójfazowy alternator nie daje równego napiêcia.

Ale akumulator to swietnie tlumi i pulsacje sa znikome

We¼ Ty pod³±cz kiedy¶ oscyloskop. Tak pod 1V zasuwaj±.
Zreszt± taki nawet nie wykryje, ¿e jedna dioda w mostku ma przerwê...

Troche wykryje - wlaczasz swiatla, szybe, dmuchawe, sprawdzasz napiecie.
wciskasz lekko gaz, sprawdzasz ponownie.

I nic. Dostajesz pomiar nie skutecznego, a czego¶ dziwnego. --
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kêszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na
 _______/ /_     Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Pytanie, jakich było dużo

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona