Data: 2012-03-13 21:05:12 | |
Autor: Cavallino | |
Pytanie, jakich było dużo | |
Użytkownik "megrims" <megrimsNOSPAM@interia.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jjo8o0$9k7$1@usenet.news.interia.pl... Mam potrzebę zakupić akumulator. Osobiście nie korzystałem, za to kiedyś z nimi gadałem telefonicznie, wyglądali na kumatych. Tylko ofertę mieli raczej nieciekawą i dość drogą. Polecam raczej Akuma Serwis. W razie awarii wypożyczą Ci nawet zastępcze aku, więc nie zostaniesz w malinach. Mnie praktycznie za friko uchronili dwa razy przed wymianą aku na mój koszt. |
|
Data: 2012-03-13 21:19:41 | |
Autor: megrims | |
Pytanie, jakich było dużo | |
W dniu 2012-03-13 21:05, Cavallino pisze:
Mam aku Varty. Jest 6 miesięcy po gwarancji. Jest z nim coraz gorzej. IBS nie zgłasza błędów. Jak auto postoi 2 dni, to ledwo zapala, gubi wszystkie średnie oraz czas trzeba ustawić. Jak po minucie wyłączę silnik, to wyświetla się ikonka akumulatora. Napięcie na aku przy wyłączonym silniku 12,5V przy zapalonym 14,8V. Aku trup? |
|
Data: 2012-03-13 21:23:29 | |
Autor: Cavallino | |
Pytanie, jakich było dużo | |
Użytkownik "megrims" <megrimsNOSPAM@interia.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych: Mam aku Varty. Jest 6 miesięcy po gwarancji. Jest z nim coraz gorzej. A jak długo trzyma po doładowaniu do pełna? Bo raczej to jest kluczowe.
A jakie zużycie prądu na postoju? Bo mnie właśnie w Akumie udowodnili że radio żarło mi tyle prądu na podtrzymaniu, że żaden aku nie dałby sobie rady. Zamiast kupić nowy aku kazałem odłączyć podtrzymanie radia i nie mam problemów od roku i to w 25 letnim aucie. |
|
Data: 2012-03-13 17:33:45 | |
Autor: tadek | |
Pytanie, jakich by³o du¿o | |
On 13 Mar, 21:23, "Cavallino" <cavallinoBEZ-SP...@konto.pl> wrote:
U¿ytkownik "megrims" <megrimsNOS...@interia.pl> napisa³ w wiadomo¶ci grup podobnie by³o w córki Punto |
|
Data: 2012-03-13 21:43:03 | |
Autor: megrims | |
Pytanie, jakich było dużo | |
W dniu 2012-03-13 21:23, Cavallino pisze:
Sprawdziłem przed chwilą: Aku to Bosh S4 :| podobno dobry akumulator (chyba, że to chińska podróba). Do kontroli prądu w E60 jest IBS (Inteligent Battery System). Na klemie ujemnej jest elektronika do pomiaru natężenia i kierunku prądu z wyjściem na CAN. Jak coś jest nie tak w nocy, to rano jest "increased battery discharge" na HUD. Ostatnio problemów nie zgłasza. Ale tak aby zablokować zamek przy otwartym bagażniku, odczekać godzinę i pomierzyć akumulator, to takich eksperymentów dawno nie robiłem. E60 usypia się godzinę. Jutro to zrobię. |
|
Data: 2012-03-14 11:36:47 | |
Autor: megrims | |
Pytanie, jakich było dużo | |
W dniu 2012-03-13 21:23, Cavallino pisze:
(ciach) (ciach)Napięcie na aku przy wyłączonym silniku 12,5V E60 robi pełny shutdown do godziny. Przemierzyłem cyfrowym chińskim multimetrem. Żre 40mA. IBS nie zgłasza błędów, wiec najprawdopodobniej jednak aku trup. Mnie się po prostu nie chce co kilka dni podłączać ładowarki. I chyba kupie najtańszy aku może nawet w Norauto i sprawa załatwiona. |
|
Data: 2012-03-14 17:31:59 | |
Autor: Cavallino | |
Pytanie, jakich było dużo | |
Użytkownik "megrims" <megrimsNOSPAM@interia.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych: A jakie zużycie prądu na postoju?(ciach) To norma czy za dużo? Bo w sygnalizację komputera pokładowego (i w ogóle w standardową elektronikę) to nie za bardzo bym wierzył. Mnie się po prostu nie chce co kilka dni podłączać Nie lepiej skonsultować z elektrykiem? Może wystarczy wody dolać? Aku zabić łatwo, po co ryzykować z następnym egzemplarzem? |
|
Data: 2012-03-13 21:59:10 | |
Autor: elmer radi radisson | |
Pytanie, jakich było dużo | |
On 2012-03-13 21:19, megrims wrote:
Napięcie na aku przy wyłączonym silniku 12,5V Troche duze to napiecie ladowania, powinno byc o te 0,3V mniejsze. Wiec jest pewne prawdopodobienstwo ze podsuszylo troche akumulator i z tego wzgledu nie pozyl za dlugo. -- memento lorem ipsum |
|
Data: 2012-03-14 03:06:12 | |
Autor: Rafał \"SP\" Gil | |
Pytanie, jakich było dużo | |
W dniu 2012-03-13 21:59, elmer radi radisson pisze:
Napięcie na aku przy wyłączonym silniku 12,5VTroche duze to napiecie ladowania, powinno byc o te 0,3V mniejsze. Zważ czym przeciętny user to mierzy ... to raczej "wykrywacze" pt. ładowanie jest/nie ma ładowania. |
|
Data: 2012-03-14 09:36:47 | |
Autor: elmer radi radisson | |
Pytanie, jakich było dużo | |
On 2012-03-14 03:06, "Rafał \"SP\" Gil" wrote:
Zważ czym przeciętny user to mierzy ... to raczej "wykrywacze" pt. Jesli masz na mysli tanie multimetry to w zakresie dokladnosci dziesietnych czesci volta to nie jest tak zle i pokaze co trzeba. Skoro ludzie z powodzeniem uzywaja ich do pomiarow poprawnosci napiecia w PC (zasilacze) to do akumulatora nadaja sie tym bardziej. -- memento lorem ipsum |
|
Data: 2012-03-14 14:11:43 | |
Autor: Adam P³aszczyca | |
Pytanie, jakich było dużo | |
Dnia Wed, 14 Mar 2012 09:36:47 +0100, elmer radi radisson napisa³(a):
Jesli masz na mysli tanie multimetry to w zakresie dokladnosci Tylko wówczas, kiedy masz pr±d sta³y. A w instalacji auta jest jednak pulsuj±cy, bo trójfazowy alternator nie daje równego napiêcia. Zreszt± taki nawet nie wykryje, ¿e jedna dioda w mostku ma przerwê... -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kêszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na _______/ /_ Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2012-03-14 14:17:48 | |
Autor: J.F | |
Pytanie, jakich by³o du¿o | |
U¿ytkownik "AdamP³aszczyca" napisa³ w
Dnia Wed, 14 Mar 2012 09:36:47 +0100, elmer radi radisson napisa³(a): Tylko wówczas, kiedy masz pr±d sta³y. A w instalacji auta jest jednak Ale akumulator to swietnie tlumi i pulsacje sa znikome Zreszt± taki nawet nie wykryje, ¿e jedna dioda w mostku ma przerwê... Troche wykryje - wlaczasz swiatla, szybe, dmuchawe, sprawdzasz napiecie. wciskasz lekko gaz, sprawdzasz ponownie. Tylko niestety akumulator nadal tlumi i wyniki sa niewyrazne. Szczegolnie jak sie okaze ze masz regulator na 13.8V a nie 14.5 J. |
|
Data: 2012-03-15 01:49:48 | |
Autor: Adam P³aszczyca | |
Pytanie, jakich by³o du¿o | |
Dnia Wed, 14 Mar 2012 14:17:48 +0100, J.F napisa³(a):
Tylko wówczas, kiedy masz pr±d sta³y. A w instalacji auta jest jednak We¼ Ty pod³±cz kiedy¶ oscyloskop. Tak pod 1V zasuwaj±. Zreszt± taki nawet nie wykryje, ¿e jedna dioda w mostku ma przerwê... I nic. Dostajesz pomiar nie skutecznego, a czego¶ dziwnego. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kêszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na _______/ /_ Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|