Pytanie laika

Data: 2015-06-25 09:22:56
Autor: Mateusz
Pytanie laika
Witam,
potrzebuję wymienić kasetę i łańcuch w
w rowerze AUTHOR Stratos.
Chciałbym coś średniej klasy, jeżdżę średnio
300 km miesięcznie czyli niewiele.
W co powinienem celować, jaka marka?

Pozdrawiam
Mateusz

Data: 2015-06-25 01:37:41
Autor: rmikke
Pytanie laika
W dniu czwartek, 25 czerwca 2015 09:23:00 UTC+2 użytkownik Mateusz napisał:
[...]

Shimano.
Nie ma za co.

Data: 2015-06-26 08:29:07
Autor: Mateusz
Pytanie laika
W dniu 2015-06-25 o 10:37, rmikke pisze:
[...]

Tak myślałem, ale chciałem
się upewnić ;-)

M.

Data: 2015-06-25 23:42:21
Autor: Ignac
Pytanie laika
W dniu piątek, 26 czerwca 2015 08:29:11 UTC+2 użytkownik Mateusz napisał:

Tak myślałem, ale chciałem
się upewnić ;-)

Zastosuj te komponenty które są w jego specyfikacji jak go kupowałeś.
Natomiast jak chcesz koniecznie zmieniać to np.z Shimano: Altus, lub Acera.
Zalecam nie mieszanie w doborze komponentów z różnych systemów.

Data: 2015-06-29 07:10:15
Autor: Mateusz
Pytanie laika
W dniu 2015-06-26 o 08:42, Ignac pisze:
[...]

A jak chciałbym podnieść jakość kasety i łańcucha,
bo przy takich przebiegach chyba warto, to wejść w Altusa
albo Acera? Tylko żeby mi to nie stanowiło 40% wartości roweru ;-)

M.

Data: 2015-06-29 23:10:35
Autor: Jacek G.
Pytanie laika
W dniu 2015-06-29 07:10, Mateusz napisał(a)::
[...]

Author Stratos - w zależności od rocznika - ma właśnie 8-rzędowy napęd Shimano typu Acera lub Alivio - czyli kasetę HG40 lub HG41, łańcuch HG41 lub HG50. Tego typu komponenty kosztują ok. 40-60 zł, więc na pewno nie pół roweru ;) A nic lepszego na 8-rzędów w tej chwili i tak nie dostaniesz. Zresztą, to jest zupełnie przyzwoity - w tej klasie - osprzęt, więc nie ma co kombinować.
--
Jacek G.

Data: 2015-06-30 07:30:08
Autor: Mateusz
Pytanie laika
W dniu 2015-06-29 o 23:10, Jacek G. pisze:
[...]

Ok,
dziękuję i zamawiam części :-)

M.

Data: 2015-06-29 23:17:51
Autor: Jacek G.
Pytanie laika
W dniu wtorek, 30 czerwca 2015 07:30:14 UTC+2 użytkownik Mateusz napisał:

> Shimano typu Acera lub Alivio - czyli kasetę HG40 lub HG41, łańcuch HG41
> lub HG50. Tego typu komponenty kosztują ok. 40-60 zł, więc na pewno nie

> [...]

Tylko zwróć uwagę na ilość zębów w koronkach kasety, bo ten sam typ kasety bywa w różnych odmianach, np. 11-30, 11-32, 11-34. Jeśli odpowiadał ci dotychczasowy zakres przełożeń, to po prostu policz ile zębów ma w starej kasecie największa zębatka.
--
Jacek G.

Data: 2015-06-26 16:09:08
Autor: rmikke
Pytanie laika
W dniu piątek, 26 czerwca 2015 08:29:11 UTC+2 użytkownik Mateusz napisał:

> Shimano.
> Nie ma za co.

Tak myślałem, ale chciałem
się upewnić ;-)

Nie słuchaj Ignaca, on tak zawsze. Ja mam napęd od Sasa do Lasa
i wszystko pięknie chodzi :D

Oraz, nie doczytałem, że chcesz też łańcuch zmieniać, to już nie musi
być Shimano, a jak Shimano to uważać na to, który. Osobiście jestem
w tej chwili zachwycony kulturą pracy i trwałością łańcucha KMC Z.8
(8 bo do ośmiobiegowej kasety, zakładam, że Z.9 jest równie dobry ;) ).

Pytanie laika