Pytanie laika o modemy GSM USB

Data: 2010-10-25 07:27:25
Autor: news..pl
Pytanie laika o modemy GSM USB
Po pierwsze czy są jakieś większe różnice w jakości działania takich modemów. Na allegro można kupić za 140zł http://allegro.pl/modem-gsm-usb-huawei-e1750-2kol-mobilny-internet-i1270131923.html jak i za 300zł. Zasięg mam 4 kreski na 3G - sprawdzałem telefonem

Nie dam Ci linka do badań, bo mi gdzieś umknął, ale to bylo chyba w PC Lab i było tak że pod względem czułości były modemy Huawei a potem długo długo nic, moje spostrzezenia to potwierdzają, z osobiście lubię też Qualcomma.
Druga sprawa to prędkość modemu, zobacz jakie protokoły transmisji obsługują, czasami jest to kwestia firmware, wzmiankowany Qualcomm GI0225 po zmianie firmware przyspieszył jak po dopalaczach :)
Trzecia kwestia to zasilanie, niektóre modele maja kabel z podwójnym USB bo na jednym gnieździe zasilanie nie wyrabia, jak masz mało gniazd to może być kłopotliwe.
Czwarta kwestia to gniazdo antenowe, jeśli tam gdzie mieszkasz jest słaby sygnał to może być jedyne rozwiązanie na stabilną łączność.
Piąta sprawa wodotryski :) czasami 3G mieszane jest z innymi urządzeniami, niedawno widziałem w ogłoszeniach modem zintegrowany z tunerem telewizyjnym a w moim laptopku mam coprawda modem WWAN a nie na USB, ale za to z GPS ( konkretnie Qualcomm ).
Wracając do Huawei, jeśli mnie pamięć nie myli to jednym z najczulszych modemów był model 1820, na dodatek ma chyba wejście antenowe.
Piotr

Pytanie laika o modemy GSM USB