Data: 2011-05-29 23:49:10 | |
Autor: Tomasz WĂłjtowicz | |
Pytanie o A330 nad Atlantykiem i utratÄ™ predk osciomierza | |
W dniu 2011-05-28 01:00, furi pisze:
Dlaczego takie katastrofy sie jednak zdarzaja? Jest jeszcze jedna prawda. Piloci samolotów rejsowych najlepsi są w prezentowaniu się w swoich mundurach. Natomiast jeśli chodzi o umiejętności zrobienia czegokolwiek, co nie jest typową sytuacją w samolocie rejsowym, to z tym jest ciężko. Nie słyszałem, żeby pilot danych linii lotniczych wziął służbowego B767 i polatał nim sobie dla przyjemności, ćwicząc przy okazji trochę akrobacji na tak ciężkiej maszynie. Bo to, że na kursie nauczyli go jak Cessnę czy Wilgę wyprowadzić z korkociągu, to nie znaczy, że te umiejętności się skalują tak wprost. Kiedyś w TV oglądałem program o jakiejś innej katastrofie i jeden ekspert eufemistycznie powiedział: "Żeby zapobiec tej katastrofie, potrzebne by były umiejętności pilota-oblatywacza". W domyśle oznacza to tyle, że piloci z linii lotniczych wiedzą o lataniu tyle, co kierowca PKS-u o jeżdżeniu w rajdach samochodowych. |
|
Data: 2011-05-30 04:04:43 | |
Autor: porterhouse | |
Pytanie o A330 nad Atlantykiem i utratę predkosciomierza | |
przyjemno¶ci, ćwicz±c przy okazji trochę akrobacji na tak ciężkiej maszynie.danych linii lotniczych wzi±ł służbowego B767 i polatał nim sobie dla Powiem ci nonsensy wypisujesz. Na takich samolotach zabronione sa jakiekolwiek "akrobacje". Wszystko co chca to moga sobie przecwiczyc na symulatorach. A zeby nie tracic czasu na bezuzyteczne cwiczenia - cwiczy sie najbardziej prawdopodobne awarie i sytuacje, nie ma szansy przejscia przez wszystkie mozliwe permutacje awarii. Akurat to co sie tu stalo bylo czyms statystycznie minimalnie prawdopodobnym - raz na 40 lat? -- |
|
Data: 2011-05-30 11:33:14 | |
Autor: J.F. | |
Pytanie o A330 nad Atlantykiem i utratÄ™ predkosciomierza | |
UĹĽytkownik "Tomasz WĂłjtowicz" <SPAMMERS_GO_AWAY@SPAMMERS.COM>
Kiedyś w TV oglądałem program o jakiejś innej katastrofie i jeden ekspert eufemistycznie powiedział: "Żeby zapobiec tej katastrofie, potrzebne by były umiejętności pilota-oblatywacza". W domyśle oznacza to tyle, że piloci z linii lotniczych wiedzą o lataniu tyle, co kierowca PKS-u o jeżdżeniu w rajdach samochodowych. O lataniu ... nietypowym nazwijmy to. Bo kierowce z PKS sie uczy jak bezpiecznie wozic pasazerow, a nie jak pokonywac gorskie zakrety poslizgiem kontrolowanym - i wypadki ma znacznie rzadziej niz kierowca rajdowki :-) Tym niemniej - 3 minuty. Mozna silniki wylaczyc, mozna klapy wlaczyc, mozna zwalic na skrzydlo, mozna wlasna linie przez radio powiadomic. J. |
|
Data: 2011-05-30 11:46:37 | |
Autor: /dev/SU45 | |
Pytanie o A330 nad Atlantykiem i utratÄ™ predk osciomierza | |
Bo to, że na kursie nauczyli go jak Cessnę czy Wilgę Teraz chyba nie trzeba ćwiczyć korków do samolotowej licencji, do PPL na pewno nie, a do ATPL chyba też nie? Więc jak chce ćwiczyć do zapraszamy do Puchacza :) Ale ciągle nie rozumiem dlaczego on po prostu nie oddał drążka? Ponoć airbusy oduczają pilotażu? |
|
Data: 2011-05-30 17:19:38 | |
Autor: JJR | |
Pytanie o A330 nad Atlantykiem i utratÄ™ predkosciomierza | |
W news:irvp1u$knk$1inews.gazeta.pl niejaki /dev/SU45 napisał:
Ale ciągle nie rozumiem dlaczego on po prostu nie oddał drążka? Ponoć airbusy oduczają pilotażu? A może oddał, tylko że to nic nie zmieniło? Deep stall tym się różni od zwykłego przeciągnięcia, że na pewnych samolotach po prostu nie da się z niego wyjść. Akurat tego to się za jakiś rok dowiemy, skoro rejestratory dają się odczytać. W news:irvo8i$h2a$1news.onet.pl niejaki J.F. napisał: Tym niemniej - 3 minuty. Mozna silniki wylaczyc, mozna klapy wlaczyc, mozna zwalic na skrzydlo, mozna wlasna linie przez radio powiadomic. *Coś* na pewno robili, bo przecież nie siedzieli przez trzy minuty gapiąc się w zegarki. Może właśnie byli tak panicznie zajęci robieniem tego cosia że nie było komu bawić się w wysyłanie telegramów do linii (bo bezpośredniej łączności chyba nie mieli). -- pzdr, Jędrzej Bóg stworzył człowieka, ponieważ rozczarował się małpą. Z dalszych eksperymentów zrezygnował. - Mark Twain |
|
Data: 2011-06-02 12:42:20 | |
Autor: /dev/SU45 | |
Pytanie o A330 nad Atlantykiem i utratÄ™ predk osciomierza | |
A może oddał, tylko że to nic nie zmieniło? Deep stall tym się różni od Ciekawe czy coś by pomogło gdyby zarządzili przemieszczenie się części pasażerów do przodu, tak z desperacji. Nie mam doświadczeń z samolotami w których można sobie łazić ale słyszałem że chodzenie pasażerów bywa odczuwalne. |
|
Data: 2011-06-02 11:11:50 | |
Autor: Krzysztof Chajęcki | |
Pytanie o A330 nad Atlantykiem i utratę predkosciomierza | |
Dnia Thu, 02 Jun 2011 12:42:20 +0200, /dev/SU45 napisał(a):
Ciekawe czy co¶ by pomogło gdyby zarz±dzili przemieszczenie się czę¶ci he, he... Mój prof z MEiL-u został raz przed lotem z Wawy do NY poproszony o przesiadkę z klasy ekonomicznej do biznes (bez dodatkowej opłaty), bo maszyna przed startem była Ľle zrównoważona, a on jest pokaĽnej postury go¶ciem... :-D -- pzdr meping |
|
Data: 2011-06-02 12:20:55 | |
Autor: Jarosław Sokołowski | |
Pytanie o A330 nad Atlantykiem i utratę predkosciomierza | |
Pan Krzysztof Chajęcki napisał:
Ciekawe czy co¶ by pomogło gdyby zarz±dzili przemieszczenie się czę¶ci Dostał w pakiecie zakaz opuszczania fotela w czasie lotu? -- Jarek |
|
Data: 2011-06-02 15:42:06 | |
Autor: Krzysztof Chajęcki | |
Pytanie o A330 nad Atlantykiem i utratę predkosciomierza | |
Dnia Thu, 02 Jun 2011 12:20:55 +0000, Jarosław Sokołowski napisał(a):
he, he... Mój prof z MEiL-u został raz przed lotem z Wawy do NY nie, ale bardzo sobie to chwalił :-> Chociaż na pocz±tku był nieco zszokowany o co stewardessie chodzi, to jednak jako wykładowcy wydziału mechanicznego bior±cy udział w opracowywaniu symulatorów samolotów (i nie tylko) szybko zrozumiał o co chodzi :-> -- pzdr meping |
|
Data: 2011-06-02 16:40:37 | |
Autor: Jarosław Sokołowski | |
Pytanie o A330 nad Atlantykiem i utratę predkosciomierza | |
Pan Krzysztof Chajęcki napisał:
he, he... Mój prof z MEiL-u został raz przed lotem z Wawy do NY Gdyby trzeba było co¶ na bież±co improwizoeać, to mieli fachowca blisko. Być może to też mieli na uwadze. I w razie czego byłoby na kogo zwalić. -- Jarek |
|
Data: 2011-06-02 21:05:47 | |
Autor: Rafal 'RAV' Miszczak | |
Pytanie o A330 nad Atlantykiem i utratę predkosciomierza | |
Użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:
Fachowiec od symulatorów nawet w najtrudniejszej sytuacji znajdzie rozwi±zanie: zrestartować wszystko i zacz±ć od pocz±tku. -- Pozdrawiam Rafal "RAV" Miszczak rav@e-rav.pl http://www.e-rav.pl/ Skype: rav_wroc_pl_2 GG: 9783 tel: 0606-198315 |
|
Data: 2011-06-02 19:10:34 | |
Autor: Jarosław Sokołowski | |
Pytanie o A330 nad Atlantykiem i utratę predkosciomierza | |
Pan Rafal 'RAV' Miszczak napisał:
nie, ale bardzo sobie to chwalił :-> Chociaż na pocz±tku był nieco Albo wysi±¶ć i wsi±¶ć. Je¶li do tej pory symulował na Windows. -- Jarek |
|
Data: 2011-06-02 21:51:38 | |
Autor: /dev/SU45 | |
Pytanie o A330 nad Atlantykiem i utratę predkosciomierza | |
he, he... Mój prof z MEiL-u został raz przed lotem z Wawy do NY To czym on leciał? DC-3? Czy w "airlinerach" s± jakie¶ pomiary obci±żenia goleni by było wiadomo jakie jest wyważenie? W USA z racji rozmiarów ludzi kwestia Mass&Balance jest chyba do¶ć istotna :) |
|
Data: 2011-06-02 20:35:49 | |
Autor: porterhouse | |
Pytanie o A330 nad Atlantykiem i utratę predkosciomierza | |
Czy w "airlinerach" s± jakie¶ pomiary obci±żenia goleni by było wiadomo jakie jest wyważenie? Nie ma. A opowiesci o ludziach ktorych przesunieto do klasy biznes aby pomoc wywazeniu samolotu miedzy bajki bym wlozyl,to nie zwykla bzdura to piramidalna bzdura. -- |
|
Data: 2011-06-03 12:17:40 | |
Autor: /dev/SU45 | |
Pytanie o A330 nad Atlantykiem i utratę predkosciomierza | |
A opowiesci o ludziach ktorych przesunieto do klasy biznes aby pomoc wywazeniu Mogło być tak że w klasie biznes było jako¶ spektakularnie mało ludzi, kryzys itd i faktycznie to było widać bez żadnych obliczeń. Jestem skłonny w to uwierzyć :) |
|
Data: 2011-06-03 10:43:45 | |
Autor: Krzysztof Chajęcki | |
Pytanie o A330 nad Atlantykiem i utratę predkosciomierza | |
Dnia Fri, 03 Jun 2011 12:17:40 +0200, /dev/SU45 napisał(a):
A opowiesci o ludziach ktorych przesunieto do klasy biznes aby pomoc dokładnie tak ponoć było, w biznes prawie pusto, jego 100, czy 120kg siedziało przy ogonie :-D -- pzdr meping |
|
Data: 2011-06-02 21:35:14 | |
Autor: Jarosław Sokołowski | |
Pytanie o A330 nad Atlantykiem i utratę predkosciomierza | |
/dev/SU45 napisało:
he, he... Mój prof z MEiL-u został raz przed lotem z Wawy do NY Zgaduję, że z liczenia pasażerów. I z ewentualnej oceny współczynnika doskonało¶ci kształtu (kula ma ten współczynnik równy jedno¶ci) co bardziej rzucaj±cych się w oczy jednostek. Zdarza się, że stewardesy przed startem chodz± między rzędami i co¶ tam sobie notuj±. Może wła¶nie to, nigdy się nad tym nie zastanawiałem. A jak się trafi silna ekipa krakusów i poznaniaków, i jak lec± gdzie¶ dalej przez Edynburg, to może się okazać, że cała biznesklasa pusta. W USA z racji rozmiarów ludzi kwestia Mass&Balance jest chyba do¶ć istotna :) Przypadki wyrzucenia kogo¶ z powodu 'overweight' s± znane, szczególnie w lotach krajowych. Ale balansu to nie powinno naruszać, bo ci z przodu s± tacy sami jak ci z tyłu. Jarek -- I pełno ludzi w każdym wagonie, A w jednym krowy, a w drugim konie, A w trzecim siedz± same grubasy, Siedz± i jedz± tłuste kiełbasy. |
|
Data: 2011-06-02 21:55:01 | |
Autor: Mikolaj Machowski | |
Pytanie o A330 nad Atlantykiem i utratÄ™ predkosciomierza | |
Jarosław Sokołowski napisał:
W USA z racji rozmiarów ludzi kwestia Mass&Balance jest chyba dość istotna :) Chodzi o objętość, nie masę. m. |
|
Data: 2011-06-02 22:18:01 | |
Autor: Jarosław Sokołowski | |
Pytanie o A330 nad Atlantykiem i utratę predkosciomierza | |
Pan Mikolaj Machowski napisał:
W USA z racji rozmiarów ludzi kwestia Mass&Balance jest chyba do¶ć istotna :) Objęto¶ć w sesie, że się komu¶ rzyć na jednym stołku nie mie¶ci? Na to chyba musi się s±siad poskarżyć. A z overweightem, to chyba i u nas bywały problemy (Ił-62, Okęcie? -- nie pamiętam dokładnie). Jak sprzedano komplet biletów i wszyscy wzięli pełny bagaż, to nie można zatankować na full i trzeba l±dować po drodze. A je¶li na pokładzie luzik -- to bezpo¶rednio. -- Jarek |
|
Data: 2011-06-03 05:21:49 | |
Autor: Mikolaj Machowski | |
Pytanie o A330 nad Atlantykiem i utratÄ™ predkosciomierza | |
Jarosław Sokołowski napisał:
Pan Mikolaj Machowski napisał: Ponieważ mieli za dużo skarg wprowadzili z automatu - albo zmusza się klienta do kupowania drugiego biletu. m. |
|
Data: 2011-06-03 05:43:13 | |
Autor: Jarosław Sokołowski | |
Pytanie o A330 nad Atlantykiem i utratę predkosciomierza | |
Pan Mikolaj Machowski napisał:
W USA z racji rozmiarów ludzi kwestia Mass&Balance jest chyba do¶ć istotna :) Nie ¶ledzę tematu na bież±co, ale czy to nie jest tak, że ponieważ mieli dużo skarg, to wprowadzili oficjalny zakaz zmuszania klientów do kupowania drugiego biletu? -- Jarek |
|
Data: 2011-06-04 09:02:17 | |
Autor: Mikolaj Machowski | |
Pytanie o A330 nad Atlantykiem i utratÄ™ predkosciomierza | |
Jarosław Sokołowski napisał:
Pan Mikolaj Machowski napisał: Też nie śledzę tematu na bieżąco - może twoje informacje są świeższe. m. |
|
Data: 2011-06-03 12:28:56 | |
Autor: /dev/SU45 | |
Pytanie o A330 nad Atlantykiem i utratę predkosciomierza | |
Przypadki wyrzucenia kogo¶ z powodu 'overweight' s± znane, szczególnie Niekoniecznie :) A co jeżeli jaki¶ klub grubasa sobie leci na Florydę? Widywałem w USA podróże takich grup hipciów. Ciekawe czy gdyby wszyscy pasażerowie powiedzmy 737 mieli pomysł doprowadzić do katastrofy to czy starczyłoby zgromadzenie się z tyłu kadłuba? Mam kolegę który waży ponad 180 kg i chce się przelecieć czym¶ w aeroklubie. Można zaproponować chyba tylko balon albo antka. Czy da się takiego przewieĽć cessn± i jak to najlepiej wyważyć? Co do szybowców to z występuj±cych u nas ewidentnie bez szans, ale w USA maj± szybowce 3-osobowe - poważnie, chyba Schweitzer to się nazywa. Ciekawe czy można ciężkiego go¶cia posadzić centralnie z tyłu na podwójnym siedzeniu (kwestia mocowania pasów). |
|
Data: 2011-06-03 17:00:31 | |
Autor: Delfino Delphis | |
Pytanie o A330 nad Atlantykiem i utratę predkosciomierza | |
/dev/SU45 wrote:
Mam kolegę który waży ponad 180 kg i chce się przelecieć czym¶ w Mogę go przewieĽć duż± Cessn±, żaden problem. |
|
Data: 2011-06-03 17:17:39 | |
Autor: JJR | |
Pytanie o A330 nad Atlantykiem i utratę predkosciomierza | |
W news:isad19$b5o$1inews.gazeta.pl niejaki /dev/SU45 napisał:
Ciekawe czy gdyby wszyscy pasażerowie powiedzmy 737 mieli pomysł doprowadzić do katastrofy to czy starczyłoby zgromadzenie się z tyłu kadłuba? Na lotnisku w PNW stoi gustowny kamyczek po¶więcony pamięci pasażerów którzy zginęli dokładnie z tego powodu. Owszem, samolot był ogólnie przeci±żony, ale kiedy po oderwaniu od ziemi ludzie stoj±cy jak w autobusie polecieli w tył w stronę drzwi, nie było już ratunku. http://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofa_lotnicza_w_Polskiej_Nowej_Wsi -- pzdr, Jędrzej Bóg stworzył człowieka, ponieważ rozczarował się małp±. Z dalszych eksperymentów zrezygnował. - Mark Twain |
|
Data: 2011-06-04 12:37:31 | |
Autor: J.F. | |
Pytanie o A330 nad Atlantykiem i utratę predkosciomierza | |
On Fri, 03 Jun 2011 12:28:56 +0200, /dev/SU45 wrote:
Przypadki wyrzucenia kogo¶ z powodu 'overweight' s± znane, szczególnie Ale oni chyba zajmuja po dwa siedzenia, to moze wyjsc srednio tak samo. J. |
|
Data: 2011-06-03 20:23:59 | |
Autor: J.F. | |
Pytanie o A330 nad Atlantykiem i utratę predkosciomierza | |
On Thu, 2 Jun 2011 11:11:50 +0000 (UTC), Krzysztof Chajęcki wrote:
he, he... Mój prof z MEiL-u został raz przed lotem z Wawy do NY poproszony o przesiadkę z klasy ekonomicznej do biznes (bez dodatkowej opłaty), bo maszyna przed startem była Ľle zrównoważona, a on jest pokaĽnej postury go¶ciem... :-D No ale co by zrobili w przeciwnym wypadku - przesadzili go do economy? J. |
|
Data: 2011-06-03 19:22:59 | |
Autor: Jarosław Sokołowski | |
Pytanie o A330 nad Atlantykiem i utratę predkosciomierza | |
Pan J.F napisał:
he, he... Mój prof z MEiL-u został raz przed lotem z Wawy do NY poproszony o przesiadkę z klasy ekonomicznej do biznes (bez dodatkowej opłaty), bo maszyna przed startem była Ľle zrównoważona, a on jest pokaĽnej postury go¶ciem... :-D Co znaczy "w przeciwnym"? -- Jarek |
|
Data: 2011-06-04 12:35:52 | |
Autor: J.F. | |
Pytanie o A330 nad Atlantykiem i utratę predkosciomierza | |
On Fri, 3 Jun 2011 19:22:59 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski wrote:
Pan J.F napisał: Zjazd prezesow-grubasow, i trzeba jakos odciazyc biznes klase i przesadzic kogos na tyl :-) J. |
|
Data: 2011-06-04 11:50:17 | |
Autor: Jarosław Sokołowski | |
Pytanie o A330 nad Atlantykiem i utratę predkosciomierza | |
Pan J.F napisał:
he, he... Mój prof z MEiL-u został raz przed lotem z Wawy do Raczej nie trzeba. W biznesie liczba grubasów na metr kwadratowy (na stopę kwadratow± w boeingach) nie jest tak duża. Poza tym przesunięcie ¶rodka ciężko¶ci do przodu nie jest tak groĽnie jak przesunięcie do tyłu (je¶li w ogóle jest). -- Jarek |
|
Data: 2011-06-02 19:25:32 | |
Autor: saturn5 | |
Pytanie o A330 nad Atlantykiem i utratę predkosciomierza | |
A może oddał, tylko że to nic nie zmieniło? Deep stall tym się różni od zwykłego przeci±gnięcia, że na pewnych samolotach po prostu nie da się z niego wyj¶ć. Jak oddal to grubo za pozno. Tak piszesz ze ktos moglby pomyslec ze oni wyjscia nie mieli. Gdyby od poczatku nie ciagneli z uporem do siebie tego joysticka to by problem wogole nie zaistnial, jak juz wpadli w ten deep-stall to rzeczywiscie mogli sie znalezc w sytuacji bez wyjscia. -- |