Data: 2011-05-28 04:20:45 | |
Autor: JJR | |
Pytanie o A330 nad Atlantykiem i utratÄ™ predkosciomierza | |
usuntofurifurius@gmail.com wrote:
silnikow ustawic na taka ktora zapewnia lot z predkoscia w polowie miedzy Żadne 300 km, margines użytecznych prędkości jest na dużych wysokościach bardzo wąski. Przyczyna jest banalna - im wyżej, tym powietrze rzadsze, więc zmniejsza się siła nośna, więc rośnie prędkość przeciągnięcia. A prędkość maksymalna jest określona konstrukcyjnie i ten użyteczny zakres między prędkością maksymalną i prędkością przeciągnięcia potrafi wynosić raptem kilkanaście km/h. Im bardziej wyżyłowany samolot, tym bardziej na granicy ryzyka lata - niejaki U2 na pułapie miał do dyspozycji 10 węzłów między przeciągnięciem a buffetingiem. Pogooglaj sobie 'coffin corner'. -- pzdr, Jędrzej Bóg stworzył człowieka, ponieważ rozczarował się małpą. Z dalszych eksperymentów zrezygnował. - Mark Twain |
|
Data: 2011-05-28 10:24:42 | |
Autor: J.F. | |
Pytanie o A330 nad Atlantykiem i utratę predkosciomierza | |
On Sat, 28 May 2011 04:20:45 +0200, JJR wrote:
Żadne 300 km, margines użytecznych prędko¶ci jest na dużych No ale co - przez 3 minuty i 10 km nie potrafili wyprowadzic maszyny z przeciagniecia ? J. |
|
Data: 2011-05-28 12:25:42 | |
Autor: JJR | |
Pytanie o A330 nad Atlantykiem i utratę predkosciomierza | |
jfox_xnospamx@poczta.onet.pl wrote:
No ale co - przez 3 minuty i 10 km nie potrafili wyprowadzic maszyny z To nie pierwszy taki przypadek, http://en.wikipedia.org/wiki/Deep_stall#Deep_stall i wszystko wiesz. Gazeciany opis sugeruje wła¶nie taki przypadek: Samolot na ręcznym sterowaniu pocz±tkowo wzniósł się do wysoko¶ci 38 tys. stóp (11,5 tys. m), lecz następnie zacz±ł spadać. Spadał w pozycji horyzontalnej, z dziobem uniesionym pod k±tem 15 stopni do góry, a potem jeszcze wyżej. Dziennik "Le Monde" interpretuje na swej stronie internetowej, że podniesienie dziobu mogło być błędem pilotów, który definitywnie przypieczętował los samolotu. W pozycji ogonem do dołu nie sposób bowiem już było powstrzymać spadania i piloci stracili kontrolę nad samolotem. Ekspert cytowany przez gazetę uważa, że należało raczej obniżyć dziób samolotu, by odzyskać siłę no¶n±. Aż do ostatniej chwili działały silniki maszyny. -- pzdr, Jędrzej PowódĽ tysi±clecia zazwyczaj występuje co 15-20 lat. W odróżnieniu od zimy stulecia która występuje co 5 lat. |
|
Data: 2011-05-29 22:56:14 | |
Autor: bulba | |
Pytanie o A330 nad Atlantykiem i utratę predkosciomierza | |
W dniu 2011-05-28 12:25, JJR pisze:
jfox_xnospamx@poczta.onet.pl wrote: czyli jak? tak dla normalnego laika, ktory jednak troche FSX sobie lata i interesuje sie tematem wiecej niz srednia, jednak tematy wysokosci i predkosci nie zaprzataly mu nigdy glowy: czy bylo tak, ze Pitot zawiodl, nie wiedzieli jaka leca predkoscia, a chcac ominac turbulencje wzniesli maszyne? tam przy duzej predkosci, na duzej wysokosci nastapilo przeciagniecie? chyba zrobie eksperyment na FSX, ale on chyba az taki madry nie jest.... |
|