Pytanie o Bankowy Fundusz Gwarancyjny

Data: 2015-12-31 13:52:22
Autor: Arek
Pytanie o Bankowy Fundusz Gwarancyjny
Użytkownik "arek" <anonim@berdyczow.pl> napisał w wiadomości news:n5sgdb$1br$1mx1.internetia.pl...
Czy rachunki walutowe posiadane przez Polaków w bankach działających w Polsce podlegają ochronie przez Bankowy Fundusz Gwarancyjny?

Tak, po przeliczeniu na PLN. Nie wiem czy po kursie z dnia  wniosku o upadĹ‚ość, orzeczenia
o upadłości czy rzeczywistej wypłaty.
Wątpliwości stąd, że upadłość SK Banku sąd ogłosił 30.12.2015 a wypłaty były już wcześniej.
Nie wiem, czy w SK były konta walutowe.
Co by było gdyby sąd nie przychylił się do wniosku?

Następny bank w kolejce?
Po wprowadzeniu w zapowiadanej wysokości (rekord świata?) podatku bankowego, część
średniaków (maluchy się nie załapią, molochy jakoś wybrną) z zysku wpadnie w straty.

Arek

Data: 2015-12-31 14:03:28
Autor: Tom N
Pytanie o Bankowy Fundusz Gwarancyjny
Arek w <news:56852507$0$697$65785112news.neostrada.pl>:

Użytkownik "arek" <anonim@berdyczow.pl> napisał w wiadomo¶ci news:n5sgdb$1br$1mx1.internetia.pl...
Czy rachunki walutowe posiadane przez Polaków w bankach działaj±cych w Polsce podlegaj± ochronie przez Bankowy Fundusz Gwarancyjny?
Tak, po przeliczeniu na PLN. Nie wiem czy po kursie z dnia  wniosku o upadło¶ć, orzeczenia o upadło¶ci czy rzeczywistej wypłaty.
W±tpliwo¶ci st±d, że upadło¶ć SK Banku s±d ogłosił 30.12.2015 a wypłaty były już wcze¶niej.

<https://www.bfg.pl/faq-najczesciej-zadawane-pytania#14._Jaki_kurs_jest_stosowany_do_obliczenia_limitu_gwarancyjnego_100_000_euro_w_z_otych___>

--
'Tom N'

Data: 2015-12-31 20:53:37
Autor: Krzysztof
Pytanie o Bankowy Fundusz Gwarancyjny

Fundusz Gwarancyjny?

Tak, po przeliczeniu na PLN. Nie wiem czy po kursie z dnia  wniosku o
upadłość, orzeczenia
[...]
Tak byly walutowe depozyty. Przeliczenie nastepuje po kursie srednim NBP z dnia spelnienia gwarancji, w przypadku SKB, dzien zlozenia wniosku o upadlosc do sadu przez KNF tj. 23 listopada.

Pytanie o Bankowy Fundusz Gwarancyjny