Pytanie o HDMI.

Data: 2010-01-22 23:02:59
Autor: Asia
Pytanie o HDMI.
Witam.
Zamierzam kupić nagrywarkę DVD. Będę zgrywać na nią interesujące
programy/filmy z tunera Cyfry+ PVR. Jak zrozumiałam mogę tuner połączyć z
nagrywarką kablem EURO/SCART. Wnioskuję, że nie zgram na nagrywarkę obrazu w
wysokiej rozdzielczości.
Teraz mam problem czy jest w tym przypadku sens kupować nagrywarkę z
wyjściem HDMI czy też nie. Czy łącząc wspomnianą nagrywarkę kablem HDMI z
telewizorem HD Ready uzyskam lepszy obraz niż przez EURO/SCART? Wydaje mi
sie, że bedzie taki sam bo nagranie przeciez będzie SD. Czy mam rację?
Takie samo pytanie jeśli będę oglądała jakiś film DivX z owej nagrywarki to
po HDMI będzie lepszy obraz ni po Euro?
Dziekuję za odpowiedzi.
Pozdrawiam
Asia

Data: 2010-01-23 10:14:30
Autor: PK
Pytanie o HDMI.
Wszystko przez HDCP ...
http://pl.wikipedia.org/wiki/HDCP
niestety ;)

Data: 2010-01-23 13:55:15
Autor: Asia
Pytanie o HDMI.

Użytkownik "PK" <pinus-ciach_to@epf.pl> napisał w wiadomości news:hjef7h$46a$1nemesis.news.neostrada.pl...
Wszystko przez HDCP ...
http://pl.wikipedia.org/wiki/HDCP
niestety ;)

Rozumiem ale myślałam, że dostanę odpowiedź czy lepiej kupić nagrywarkę bez HDMI bo tańsza a obraz i tak będzie taki sam?

Data: 2010-01-23 15:46:21
Autor: Virck
Pytanie o HDMI.
Asia wrote:
[...]

Obraz po kablu HDMI bedzie znacznie lepszy bo nastapi skalowanie....
Zdecydowanie warto kupic nagrywarke z wyjsciem HDMI jezeli to ma byc podlaczone pod LCD z wejsciem HDMI....

Data: 2010-01-23 15:49:14
Autor: Wiewior
Pytanie o HDMI.
Użytkownik "Virck" <virck@nieuzywam.com> napisał w wiadomości news:00910b18$0$9698$c3e8da3news.astraweb.com...
Obraz po kablu HDMI bedzie znacznie lepszy bo nastapi skalowanie....

No, a jak nie skorzysta z HDMI, to obraz nie będzie skalowany i w związku z tym będzie jeszcze lepszy :-D

--
     Wiewior
jvrjvbe@tnmrgn.cy

Data: 2010-01-23 20:42:02
Autor: Asia
Pytanie o HDMI.

Użytkownik "Wiewior" <jvrjvbe@fbhaq.j.yc> napisał w wiadomości news:hjf29a$ork$1news.task.gda.pl...
[...]

?????????
Bo już zaczynam wątpić kto pisze prawdę a kto żartuje!!!!!!!????
A.

Data: 2010-01-23 23:59:47
Autor: Virck
Pytanie o HDMI.

Użytkownik "Asia" <joanna_prz@wp.pl> napisał w wiadomości news:hjfjkj$cmh$1mx1.internetia.pl...

[...]

Kup z HDMI i wowczas podlacz przez HDMI i przes Scart i sie przekonasz, ze skalowany jest o wiele lepszy....

Data: 2010-01-24 00:06:38
Autor: Wiewior
Pytanie o HDMI.
Użytkownik "Asia" <joanna_prz@wp.pl> napisał w wiadomości news:hjfjkj$cmh$1mx1.internetia.pl...
?????????
Bo już zaczynam wątpić kto pisze prawdę a kto żartuje!!!!!!!????

HDMI ma jedną ważną zaletę - jest złączem/kablem wykorzystującym sygnały cyfrowe. Więc jest bardziej odporny na zakłócenia i nie występuje w nim wiele problemów ze zniekształceniami charakterystycznymi dla "analogu".
Ale jak ktoś podnosi kwestię skalowania jako podstawową zaletę, to można być pewnym jednego - żartuje :) A gorzej, gdy mówi na serio...

Data: 2010-01-24 19:41:10
Autor: Virck
Pytanie o HDMI.

Użytkownik "Wiewior" <jvrjvbe@fbhaq.j.yc> napisał w wiadomości news:hjfvdu$96b$1news.task.gda.pl...
[...]

Obraz nawet SD skalowany jest znacznie lepszej jakosci niz ten puszczony przez SCART....Jezeli ty tego nie widzisz oczami to idz do okulisty....

Data: 2010-01-24 20:10:48
Autor: Wiewior
Pytanie o HDMI.
Użytkownik "Virck" <virck@nielubie.net> napisał w wiadomości news:01a510ee$0$26576$c3e8da3news.astraweb.com...
Obraz nawet SD skalowany jest znacznie lepszej jakosci niz ten puszczony przez SCART....Jezeli ty tego nie widzisz oczami to idz do okulisty....

Dziecko, nie ośmieszaj się bardziej...

Data: 2010-01-25 08:44:47
Autor: irek
Pytanie o HDMI.
W dniu 2010-01-24 20:10, Wiewior pisze:
[...]

Kolego, wydaje mi się, że przedmówcy mają trochę racji tylko nie potrafią tego uzasadnić. Sądzę, że chodzi im o to, że w dvd z hgmi cały proces skalowania w górę odbywa się na materiale cyfrowym i w takiej postaci jest przesyłany do tv gotowy do wyświetlenia. W przypadku przesyłu przez scart następuje kodowanie i przesył sygnału analogowego do tv, tam dekodowanie, przetworzenie do postaci cyfrowej i upscaling.
To jest mój domysł, jeśli się mylę to mnie popraw.
Irek

Data: 2010-01-25 19:12:33
Autor: Wiewior
Pytanie o HDMI.
Użytkownik "irek" <irek@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hjji5c$ti5$1news.onet.pl...
[...]

Mniej więcej się zgadza :)
Ale dla niektórych to, że dzięki HDMI jest skalowanie, powoduje że obraz jest lepszy.
Jest tylko jeden drobny myk. W przypadku TV HD-Ready mamy wóczas dwa skalowania (720x576->1920x1080->1366x768), a po analogu tylko jedno ;)

Data: 2010-01-25 23:37:56
Autor: Jerzy Pastusiak
Pytanie o HDMI.
On Mon, 25 Jan 2010, irek wrote:

> [...]
| cyfrowej i upscaling.
| To jest mój domysł, jeśli się mylę to mnie popraw.

ogolnie masz racje, ale jezeli strumien bitowy jest mniejszy od 3 mbps, to
raczej wsio ryba

aktualnie istnieje tendencja nadawcow przerzucania wiekszego strumienia
(powyzej 5 mbps) z SD do HD

za to MENU w HDMI jest przepiekne i to robi wrazenie

dla samego MENU warto nabyc droga zakupu HDMI !!!

Data: 2010-01-25 11:13:35
Autor: Virck
Pytanie o HDMI.
On 1/24/2010 8:10 PM, Wiewior wrote:
[...]

Chcialbym byc znowu dzieckiem...ale coz...45....a Ty juz ci radzilem...Jezeli dla ciebie obraz lepszy jest na SCART to czas na okuliste....Bye

Data: 2010-01-25 16:52:44
Autor: PK
Pytanie o HDMI.
Myślę, że duzo zalezy tez od sprzętu. Czy był produkowany w Chinach z odpadów czy koreanczyk składał w komórce po ciemku.
Swojego czasu widziałęm jak sygnał puszczony z tego samego starego DVD marki no name na ten sam TV po kablu composite (pojedyncza żólta wtyczka) był o dwie klasy lepszy niz puszczony za pomocą s-video o którym generalnie piszą, ze jest standardem nowszym i lepszym jakosciowo.

Data: 2010-01-25 18:46:15
Autor: Virck
Pytanie o HDMI.
On 1/25/2010 4:52 PM, PK wrote:
[...]

A ja mysle, ze wszystko rowniez zalezy od oczu...Czy jest lekkie niedowidzenie, czy juz takie gdzie trzeba wieksze okulary, a bywa tez, ze i okulista juz nie pomoze bo wszystko dokladnie wyglada tak samo...

Data: 2010-01-25 19:09:46
Autor: Wiewior
Pytanie o HDMI.
Użytkownik "Virck" <virck@nieuzywam.com> napisał w wiadomości news:01a21c4d$0$7630$c3e8da3news.astraweb.com...
A ja mysle, ze wszystko rowniez zalezy od oczu...Czy jest lekkie niedowidzenie, czy juz takie gdzie trzeba wieksze okulary, a bywa tez, ze i okulista juz nie pomoze bo wszystko dokladnie wyglada tak samo...

Dziecko, naucz się czytać ze zrozumieniem. Przyp*** się do skalowania jaka źródła wszelkiego dobra w HDMI. A telewizor zawsze musi przeskalować obraz do swojej natywnej rozdzielczości. Więc ośmieszyłeś się jak ostatnia lama i jeszcze brniesz w to dalej.

Data: 2010-01-25 21:03:33
Autor: Virck
Pytanie o HDMI.

Użytkownik "Wiewior" <jvrjvbe@fbhaq.j.yc> napisał w wiadomości news:hjkmp1$t85$1news.task.gda.pl...
[...]

Juz ci pisalem stary emerycie, ze bardzo mi pochlebiasz piszac do mnie dziecko....Az sie rozmarzylem i wzruszylem...Pisz tak do mnie jeszcze staruszku....

Data: 2010-01-26 00:19:44
Autor: Jerzy Pastusiak
Pytanie o HDMI.
| Juz ci pisalem stary emerycie, ze bardzo mi pochlebiasz piszac do mnie | dziecko....Az sie rozmarzylem i wzruszylem...Pisz tak do mnie jeszcze | staruszku....

podoba mi sie twoj naglowek

Data: 2010-01-26 09:48:00
Autor: K.K.
Pytanie o HDMI.
[...]
I jest lepszym, a ty tego nie podważyłeś, gdyż opisywane przez ciebie różnice mogą wynikać z różnicy jakości kabli (także długości), co przy przesyle analogowym ma pierwszorzędne znaczenie. Być może wystarczyło zastosować przyzwoity kabel s-video i wykazałbyś wyższość s-video nad composite.

Data: 2010-01-26 11:34:32
Autor: Jingiel
Pytanie o HDMI.

[...]

Bo czasem podlaczenie via composite pozwala uzyskac "mydło", i przez to nie widac pikselizacji. To tak jak zwolennicy plazm tlumacza, ze analogowy obraz na plazmie wyglada lepiej. Po prostu jest mneij szczegolowy i nie widac afreaktow kompresji.

Jingiel

Data: 2010-01-26 11:43:49
Autor: pawell32
Pytanie o HDMI.
Jingiel pisze:

[...]

ale myślę, że bywa różnie.
u jednego klienta był mediasat (z tych dawnych) c+ podłączony do plazmy
panasonic (ponoć pod sd nie ma nic lepszego) i obraz był jak dla mnie nie do przyjęcia. namawiałem go na dekoder hd, ale w tym momencie podłączałem mu nagrywarkę z wyjściem hdmi i jak podałem obraz przez tą
nagrywarkę było znacznie lepiej.

--
pozdrawiam. pawell32
Fedora 11, Gnome, Compiz-Fusion

Data: 2010-01-25 07:48:05
Autor: pawell32
Pytanie o HDMI.
Virck pisze:
[...]

widać, widać, ale zależy to również od tv

Data: 2010-01-28 19:10:10
Autor: Szymon Machel
Pytanie o HDMI.

Użytkownik "Virck" <virck@nielubie.net> napisał w wiadomości

Obraz nawet SD skalowany jest znacznie lepszej jakosci niz ten puszczony przez SCART....Jezeli ty tego nie widzisz oczami to idz do okulisty....

No nie wiem...
U siebie mam przez HDMI (na 27 calach) i ten obraz SD jest taki sobie.
Nadmienie, że z n-ki. Zobaczyłem na 42 calach obraz SD przez eurozłącze
i był lepszy! Z polsatu tym razem. Wzrok faktycznie mam nie najlepszy
ale w tej kwestii nie mogę się mylić :)

Szymon
ps nie bądź tak pewny w osądach, z czasem Ci to przejdzie :)

Data: 2010-01-29 08:11:02
Autor: pawell32
Pytanie o HDMI.
Szymon Machel pisze:

U siebie mam przez HDMI (na 27 calach) i ten obraz SD jest taki sobie.
Nadmienie, że z n-ki. Zobaczyłem na 42 calach obraz SD przez eurozłącze
i był lepszy!

a co to za porównanie?
jeden dekoder podłączasz przez hdmi do tv 27 inch,
a drugi przez euro do 42????
podłącz przez obydwa kable do jednego tv i porównuj.

Data: 2010-01-26 00:02:59
Autor: Jerzy Pastusiak
Pytanie o HDMI.
| Rozumiem ale myślałam, że dostanę odpowiedź czy lepiej kupić | nagrywarkę bez HDMI bo tańsza a obraz i tak będzie taki sam? Asiu, odpowiedz jest prosta:

masz malo pieniedzy to nie kupuj, bo Ci sie nie przyda
masz pieniadze to kup, bo nigdy nie wiadomo

a fora to sa po to, zeby sobie podosrywac

Data: 2010-01-26 21:19:10
Autor: Asia
Pytanie o HDMI.

Użytkownik "Jerzy Pastusiak" <pastupam@sci.pam.szczecin.pl> napisał w wiadomości news:Pine.LNX.4.64.1001252359310.22003sci.pam.szczecin.pl...

Asiu, odpowiedz jest prosta:
masz malo pieniedzy to nie kupuj, bo Ci sie nie przyda
masz pieniadze to kup, bo nigdy nie wiadomo

Teraz zrozumiałam. Wielkie dzięki!!!

a fora to sa po to, zeby sobie podosrywac

Hmm ...  nie tylko. Ale zdarza  się.

Serdecznie dziekuję i pozdrawiam

Asia

Data: 2010-01-26 23:46:08
Autor: Jerzy Pastusiak
Pytanie o HDMI.
Witaj Asiu.

On Tue, 26 Jan 2010, Asia wrote:

> [...]

Oczywiscie ;)

No, ale z nagrywarkami jak widac, to bywaja problemy.
Nie wszystko nagrywaja.

Opisuje to Robert w watku:
[Problemy z nagrywaniem z TVP]
http://groups.google.pl/group/pl.rec.telewizja/msg/e4110144ac50d17f

Pzdr.J.P.

Data: 2010-01-25 23:59:04
Autor: Jerzy Pastusiak
Pytanie o HDMI.
| Wszystko przez HDCP ...
| http://pl.wikipedia.org/wiki/HDCP
| niestety ;)
a DVI ???

Data: 2010-01-26 22:19:08
Autor: Jerzy Pastusiak
Pytanie o HDMI.
| a DVI ???

widze, ze tez

no ale:
"HDCP może powodować problemy w odbiorze, szczególnie przez starsze odbiorniki.
Aby temu zaradzić pojawiły się na rynku urządzenia (ang. HDCP stripper)
umożliwiające wyświetlenie zabezpieczonej treści na odbiornikach nie
posiadających zaimplementowanego HDCP. Dostępne są one w formie filtrów podłączanych pomiędzy urządzeniem wysyłającym a odbiornikiem, powodują one
usunięcie szyfrowania z przesyłanego sygnału."

jp

Pytanie o HDMI.