Pytanie o Pb95/Pb98 - co lać do baku w nowym aucie ?

Data: 2009-05-29 21:46:33
Autor: Alex81
Pytanie o Pb95/Pb98 - co lać do baku w nowym aucie ?
In article <gvpdk2$m61$1@inews.gazeta.pl>, katanka24@interia.pl says...

Jako, że lada dzień przyjedzie do mnie nowe, wyśnione autko, a postanowiłem o niego bardzo dbać, powiedzcie mi czy jest sens lania benzyny 98 do baku?
Poczytaj instrukcję jak już je odbierzesz.

Co daje to paliwo, które jest sporo droższe od 95?
Mniejszą podatność na spalanie stukowe - w odpowiednich warunkach ;)

Poprawia charakterystykę silnika,
Nie. Ma wręcz mniejszą wartość kaloryczną.

przyspieszenie,
Nie.

prędkośc maksymalną?
Nie.

Pozwala silnikowi dłużej życ i mniej się zuzywać?
Zatankowanie 95 do silnika który wymaga 98 jest nierozsądne. W drugą stronę, to tylko zbędna ekstrawagancja.

Czy jest jakakolwiek różnica w nowych silnikach w porównaniu do Pb95?
Zależy na jakie paliwo silnik został zaprojektowany.

Szczerze powiem, że do tej pory jeździłem Seitkiem 1,1 l. i w 99,9% przypadków  tankowałem 95. Kilka razy dla sprawdzenia nalałem 98, ale nie czułem żadnej różnicy. Czy w silniku nowym będzie podobnie?
RTFM :)

--
Pzdr
Alex

Data: 2009-05-29 22:20:34
Autor: Katanka
Alex81 wrote:
[...]

Ok, czyli jak będzie napisane lać 95 to lac 95 i nie kombinowac z 98? W odwrotna strone podobnie? Będzie to 2,5 turbo fordowski, 5 cylindrowy.

--
Kacper Potocki | PlayStation3 Fanboy
katanka24@interia.pl | PSN: Katanka_PL

Data: 2009-05-29 22:27:40
Autor: Alex81
Pytanie o Pb95/Pb98 - co lać do baku w nowym aucie ?
In article <gvpg2h$462$1@inews.gazeta.pl>, katanka24@interia.pl says...
Ok, czyli jak będzie napisane lać 95 to lac 95 i nie kombinowac z 98? W odwrotna strone podobnie?
Dokładnie.

Będzie to 2,5 turbo fordowski, 5 cylindrowy.
W turbo to raczej 98, ale ciągle - trzymaj się instrukcji :)

--
Pzdr
Alex

Data: 2009-05-29 22:30:40
Autor: Katanka
Alex81 wrote:
[...]

ok, wszystko jasne :)

pozdrawiam,

Data: 2009-05-29 23:14:17
Autor: krz
Katanka pisze:
Alex81 wrote:
[...]

Tak z ciekawości - w jakim modelu Ford stosuje silniki 2.5 turbo 5cylindrowe? i co to w ogóle za silnik, bo taka konstrukcja to mi się z mercedesem kojarzy czy volkswagenem, ale na pewno nie z fordem.

Data: 2009-05-29 23:22:27
Autor: Alex81
Pytanie o Pb95/Pb98 - co lać do baku w nowym aucie ?
In article <gvpj78$id0$1@inews.gazeta.pl>, aud_tekk@gazeta.pl says...
Tak z ciekawości - w jakim modelu Ford stosuje silniki 2.5 turbo 5cylindrowe? i co to w ogóle za silnik, bo taka konstrukcja to mi się z mercedesem kojarzy czy volkswagenem, ale na pewno nie z fordem.
W S-maxie i Focusie ST. Silnik pożyczony od Volvo.

--
Pzdr
Alex

Data: 2009-05-29 23:24:23
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki
Dnia 29.05.2009 krz <aud_tekk@gazeta.pl> napisał/a:
[...]

Foka RS ;-)

Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net

Data: 2009-05-30 05:52:44
Autor: Katanka
krz wrote:

Tak z ciekawości - w jakim modelu Ford stosuje silniki 2.5 turbo
5cylindrowe? i co to w ogóle za silnik, bo taka konstrukcja to mi się
z mercedesem kojarzy czy volkswagenem, ale na pewno nie z fordem.

Będzie to silnik w Fordzie Mondeo titanium-S

Data: 2009-05-30 16:04:05
Autor: Arek M
[...]

Ten silnik 'jezdzi' na 95 ...

PozdrawiAM!
WRX/240KM/305Nm

Data: 2009-05-30 16:05:42
Autor: Katanka
Arek M wrote:
[...]

JEsli silnik "jeździ" na 95, to nalanie 98 nie da nic? Żadnego rezultatu pozytywnego?

Data: 2009-05-31 10:28:44
Autor: Arek M
[...]

'Naganiacze' twierdzą, że 98 jest po prostu lepszej jakości, i to ona ma te 95 oktanów :) Twierdzą również, ze wszelkie elementy auta mające bezposrednia styczność z paliwem (wtryski/pompy) będą w lepszej kondycji - ile w tym prawdy - nie wiem.

W mocnym aucie roznicy nie poczujesz zadnej, w slabszym jest szansa, ze lepszą delikatnie dynamike zauważysz. Tak bylo w moim przypadku. W 140 konnej 'popierdółce' czulem, ze przy vpower racing auto jakby sie lepiej zbierało. Przy 250KM i obecnych 240 nie widze absolutnie zadnej. Nie widze sensu przepłacać.

--
PozdrawiAM!
WRX/240KM/305Nm

Data: 2009-05-31 09:23:40
Autor: Robert Rędziak
Pytanie o Pb95/Pb98 - co lać do baku w nowym aucie ?
On Sun, 31 May 2009 10:28:44 +0200, Arek M
<arkadiusz_dot_matuszak@gazeta.pl> wrote:

W mocnym aucie roznicy nie poczujesz zadnej, w slabszym jest szansa, ze lepszą delikatnie dynamike zauważysz.

 Uzasadnij.

 r.
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Pytanie o Pb95/Pb98 - co lać do baku w nowym aucie ?