Pytanie o PoRD- straz miejska

Data: 2009-10-14 11:03:55
Autor: Spider A.J.
Pytanie o PoRD- straz miejska
Jest ulica (dla Krakusów - Botaniczna) nakaz skretu w prawo w Lubicz.
Na srodku Lubicz oczywiscie podwojna ciagla.
Pod znakiem nakazu tabliczka "Nie dotyczy Policji" i druga
"Nie dotyczy Taxi" Podjezdza Straz Miejska, w nocy,
z wylaczonymi kogutami i wylaczonym napisem "straz miejska"
pomiedzy kogutami. Skrecaja w lewo!
Pytanie: zlamali przepisy???

Bede wdzieczny za rzeczowe odp.

--
    -=[Spider A.J.]=-
 Krakuff - RF900 RS2

Data: 2009-10-14 09:30:16
Autor: masti
Pytanie o PoRD- straz miejska
Dnia pięknego Wed, 14 Oct 2009 11:03:55 +0200, osobnik zwany Spider A.J.
wystukał:

[...]

tak. Złamali. Zapalenie koguta nie ma ni do tego. Mogliby to zrobić jedynie będąc w akcji jako pojazd uprzywilejowany czyli z włączonymi niebieskimi kogutami. A mają taki czy żółte?

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2009-10-14 12:08:54
Autor: duddits
masti pisze:
tak. Złamali. Zapalenie koguta nie ma ni do tego. Mogliby to zrobić jedynie będąc w akcji jako pojazd uprzywilejowany czyli z włączonymi niebieskimi kogutami. A mają taki czy żółte?

Samochód straży miejska w świetle kodeksu drogowego nie jest pojazdem
uprzywilejowanym i jako taki nie ma prawa używać świateł ostrzegawczych
barwy niebieskiej i czerwonej. ZresztÄ… napis pod znakiem chyba jest jasny.

--
duddits

Data: 2009-10-14 19:02:19
Autor: Baczek
Pytanie o PoRD- straz miejska
tak. Z³amali. Zapalenie koguta nie ma ni do tego. Mogliby to zrobiæ
jedynie bêd±c w akcji jako pojazd uprzywilejowany czyli z w³±czonymi
niebieskimi kogutami. A maj± taki czy ¿ó³te?

Samochód stra¿y miejska w ¶wietle kodeksu drogowego nie jest pojazdem
uprzywilejowanym i jako taki nie ma prawa u¿ywaæ ¶wiate³ ostrzegawczych
barwy niebieskiej i czerwonej. Zreszt± napis pod znakiem chyba jest jasny.

Tutaj sie mylisz. Ja tez tak myslalem, ale znalazlem ustawe (czy rozporzadzenie), dzieki któremu minister MSWiA moze konkretnej jednostce SM nadac uprawnienia pos³ugiwania sie "niebieskim kogutem".
Dlatego niektore SM maja niebieskiego koguta, a inne nie.

Data: 2009-10-14 23:04:50
Autor: duddits
Pytanie o PoRD- straz miejska
Baczek pisze:
Tutaj sie mylisz. Ja tez tak myslalem, ale znalazlem ustawe (czy rozporzadzenie), dzieki kt�remu minister MSWiA moze konkretnej jednostce SM nadac uprawnienia pos�ugiwania sie "niebieskim kogutem".
Dlatego niektore SM maja niebieskiego koguta, a inne nie.

Mógłbyś zacytować stosowny fragment? Przyznam, że nie słyszałem o tym
(ani nie widziałem jak dotąd takiego samochodu na ulicy, przynajmniej w
Warszawie).

--
duddits

Data: 2009-10-15 10:37:09
Autor: Tytus
Pytanie o PoRD- straz miejska
Czesc
***"duddits"
 Baczek pisze:
[...]

Ustawa rzecze ze kazda sluzba musi wystapic o uprzywilejowanie konkretnego pojazdu.
Wiem bo zdarza mnie sie uprzywielowywac radiowozy :).
Nie ma tak ze z automatu sa one uprzywilejowane.

--
       Tytus
żółte najszybsze

Data: 2009-10-14 17:28:31
Autor: Spider A.J.
Pytanie o PoRD- straz miejska

U¿ytkownik "masti" <gone@to.hell> napisa³

jedynie bêd±c w akcji jako pojazd uprzywilejowany czyli z w³±czonymi
niebieskimi kogutami. A maj± taki czy ¿ó³te?

Niektore w krakuff maja niebieskie, Ci akurat mieli
ale oczywiscie wy³±czone i napis tez, tajniacy znaczy.
:-)

--
    -=[Spider A.J.]=-
 Krakuff - RF900 RS2

Data: 2009-10-14 11:28:04
Autor: gildor
Spider A.J. pisze:
[...]

skoro by³o, ¿e nie dotyczy policji, to oni z³amali. jakby by³o, ¿e nie dotyczy s³u¿b stoj±cych na stra¿y prawa i porz±dku publicznego, to móg³bym siê zastanawiaæ... ;)
jak im siê napis nie ¶wieci³, to mo¿e akurat za zajête taxi robili, co? ;)

--
gildor
czarny grzechotnik w litrze k5

Data: 2009-10-14 15:09:01
Autor: (pj)
Pytanie o PoRD- straz miejska
Spider A.J. pisze:

Pytanie: zlamali przepisy???

i to dwa razy!

Masz to nagrane? Dawaj linka do you tube! ;-)

i jeszcze wy¶lij do "Uwaga Pirat!" - ciekawe czy takim samym lekcewa¿±cym, mentorskim tonem z off'u to skomentuj±, cwele...?

--

pozdr
pj

Data: 2009-10-14 15:29:49
Autor: fv
(pj) wrote:
i jeszcze wy¶lij do "Uwaga Pirat!" - ciekawe czy takim samym
lekcewa¿±cym, mentorskim tonem z off'u to skomentuj±, cwele...?

"Otrzymali¶my filmik od grupy bandytów motocyklowych okre¶laj±cych siebie mianem Precle.
Prawdopodobnie chodzi o gang Precla z Koziejek Czarnych, który odsiaduje aktualnie swój wyrok. Na
filmie tym widaæ pojazd stra¿y miejskiej, która w nieco nietypowy sposób traktuje przepisy PORD.
Precle przekonani s±, ¿e przyczyni± siê do porz±dku na polskich drogach, o ironio!

Komendant stra¿y miejskiej wyja¶ni³, ¿e jednostka wszczyna³a w ten sposób po¶cig za pijanym
nastolatkiem jad±cym na jednym kole 300km/h, który ukrad³ w³a¶nie starszej pani torebkê. Po¶cig
zakoñczy³ siê sukcesem, niestety nie by³o tam naszej kamery...

Radzimy aby¶cie siê panowie dobrze zastanowili nad swoim postêpowaniem. Na pewno wy jako ostatni
mo¿ecie innych pouczaæ jak je¼dziæ."

PS: w zesz³ym roku samochody ciê¿arowe spowodowa³y sporo wiêcej wypadków ni¿ motocykli¶ci, a w tych
zdarzeniach sporo by³o ofiar. Proponujê zakazaæ tym bandytom je¼dziæ po drogach, i powywieszaæ
plakaty "Energia = masa * prêdko¶æ, zdejmij nogê z gazu".
--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL

Data: 2009-10-14 16:19:41
Autor: Leszek Karlik
Pytanie o PoRD- straz miejska
On Wed, 14 Oct 2009 15:29:49 +0200, fv <fake@cybax.com> wrote:

[...]
[...]

To by pasowa³o do polskiej tradycji kretyñskich plakatów, energia = 1/2  masy razy kwadrat prêdko¶ci.

--
Leszek 'Leslie' Karlik
NTV 650

Data: 2009-10-14 19:07:23
Autor: Mustafa
Pytanie o PoRD- straz miejska
plakaty "Energia = masa * prêdko¶æ, zdejmij nogê z gazu".

Ja to tylko tak z obywatelskiego obowi±zku doczepiê siê, ¿e to jest pêd a nie energia :D
A co do w±tku to zauwa¿am, ¿e stra¿aki w Krakowie delikatnie mówi±c czuj± siê "równi wojewodzie" i spora czê¶æ przepisów ich nie dotyczy...

Data: 2009-10-14 16:42:02
Autor: Tytus
Pytanie o PoRD- straz miejska
Siemka

***U¿ytkownik "(pj)"
 Spider A.J. pisze:

[...]

Niestety zyjemy w takim swiecie gdzie prawo jest traktowane glownie jako element terroru obywatela.
W zasadzie Policja jeszcze jako tako stara sie zachowywac pozory przestrzegania zasad ale SM to przeciez zlepek cwierc inteligentow,polglowkow i idiotow. A tych nie obowiazuja zadne zasady.
Zdarzylo mi sie znalesc za wycieraczka mandat od SM z wpisanym jakims tam paragrafem - polazlem zeby sie dowiedziec za co.
Otrzymalem info ze za przejazd przez chodnik - likwidowali parkowanie w okolicach bazarku, zakazow nie bylo ale jak to mawial wyszynski "dajcie czlowieka a znajdzie sie na niego paragraf"
Wychodzac z ichniej siedziby zauwazylem 10 samochodow zaparkowanych tuz przy wejsciu - wszystkie zeby tam zaparkowac musialy wjechac przez chodnik.
Zwrocilem sie z zapytaniem do dyzurnego - kazal mi isc pouprawiac rekreacje, zadzwonilem na policje i zglosilem, odpowiedzieli ze przekaza do strazy miejskiej. Uparlem sie wiec i zadzwonilem ponownie po 15 minutach - policja zapewnila ze przysle patrol... Patrol przyszedl rzeczywiscie, zaczal spisywac pojazdy i po chwili pojawili sie strazacy. Pogadali sobie jak to mundurowy z mundurowym i pojazdy zostaly tam gdzie staly.
No i tak to jest z tym PoRD

--
       Tytus
¿ó³te najszybsze

Data: 2009-10-14 21:44:46
Autor: (pj)
Tytus pisze:

Pogadali sobie jak to mundurowy z mundurowym i pojazdy zostaly tam gdzie staly.

ze mundurowy mundurowego kryje to jakby zrozumiale, ale w przypadku "Uwaga Pirat"? Aha...! Ze niby za TVN sluzby stoja? No tak, to jasne przeciez... :-P

--

pozdr
pj

Data: 2009-10-15 10:38:07
Autor: Tytus
[...]

Prosze Cie...

--
       Tytus
¿ó³te najszybsze

Data: 2009-10-15 12:58:07
Autor: (pj)
[OT] Re: Pytanie o PoRD- straz miejska
Tytus pisze:
Siemka

***U¿ytkownik "(pj)"
ze mundurowy mundurowego kryje to jakby zrozumiale, ale w przypadku
"Uwaga Pirat"? Aha...! Ze niby za TVN sluzby stoja? No tak, to jasne przeciez... :-P

Prosze Cie...

Ale o co Ty mnie prosisz?!?

Naogl±da³em siê TV Sram i mecenasa Biodro, to wiem jak jest... :-P

--

pozdr
pj

Data: 2009-10-15 14:28:09
Autor: Tytus
[OT] Re: Pytanie o PoRD- straz miejska
Witam

*** "(pj)"
Ale o co Ty mnie prosisz?!?
 Naogl±da³em siê TV Sram i mecenasa Biodro, to wiem jak jest... :-P

A to przepraszam...

--
       Tytus
¿ó³te najszybsze

Data: 2009-10-14 21:50:45
Autor: Monster
Tytus pisze:

Zdarzylo mi sie znalesc za wycieraczka mandat od SM z wpisanym jakims tam paragrafem - polazlem zeby sie dowiedziec za co.
Otrzymalem info ze za przejazd przez chodnik -

Phi,ja dosta³em mandat za parkowanie na "trawniku"przed w³asnym domem-by³ styczeñ i samochód sta³ w zaspie,no ale to zieleñ:-)

Tomek
BMW R1100S
Dniepr z wozem

Data: 2009-10-14 17:31:37
Autor: Spider A.J.
Pytanie o PoRD- straz miejska

U¿ytkownik "(pj)" <jd15c27@gmail.com> napisa³

Masz to nagrane? Dawaj linka do you tube! ;-) i jeszcze wy¶lij do "Uwaga Pirat!" - ciekawe czy takim samym lekcewa¿±cym, mentorskim tonem z off'u to skomentuj±, cwele...?

LOL przeciez wiesz gdzie pracuje :-)
Nie pytalem dla wlasnego widzimisie tylko niejako
sluzbowo. Dostana psztyczka a dyzurna grupa straznikow do
komentowania niepochlebnych tekstow na ich temat z panem rzecznikiem
Aniolem na pewno nie omieszka mnie opluc wirtualnie.

--
    -=[Spider A.J.]=-
 Krakuff - RF900 RS2

Data: 2009-10-14 17:33:59
Autor: Spider A.J.
Pytanie o PoRD- straz miejska

U¿ytkownik "Spider A.J." <neolith@toWywal.gmx.net> napisa³

Pieknie dziekuje wszystkim za udzielenie odpowiedzi.
Przydalo sie :-)

    -=[Spider A.J.]=-
 Krakuff - RF900 RS2
http://www.foto-spider.pl

Data: 2009-10-14 19:42:47
Autor: sanczeski
Pytanie o PoRD- straz miejska
zdaje mi siê, ¿e tekst z paragrafem to raczej autorstwa Dzier¿yñskiego by³ a od dzier¿yñskiego do Wyszynskiego .................
--
sanczes -- -- -- Sopot
gsxf 600 -wydana

Data: 2009-10-14 21:31:31
Autor: Tytus
Pytanie o PoRD- straz miejska
Siemka
zdaje mi siê, ¿e tekst z paragrafem to raczej autorstwa Dzier¿yñskiego by³ a od dzier¿yñskiego do Wyszynskiego .................

DAJCIE MI CZ£OWIEKA, A JA JU¯ ZNAJDÊ NA NIEGO PARAGRAF -  to zasada dzia³ania sowieckiego prokuratora generalnego A. Wyszyñskiego powsta³a w komunizmie radzieckim dla skasowania opozycji....

Podobnie s³ynne jest jeszcze powiedzenie Dzier¿yñskiego - jednego z twórców utopijnego komunizmu:

"Nie ma niewinnego, s± tylko ¼le przes³uchiwani..."

A mi osobiscie bardziej sie podoba do dzis "ufac i kontrolowac"

--
       Tytus
¿ó³te najszybsze

Data: 2009-10-14 22:51:46
Autor: Jasio
Pytanie o PoRD- straz miejska
U¿ytkownik "Tytus" napisa³ w wiadomo¶ci news:hb58u5$eco$1inews.gazeta.pl...
Siemka
[...]

Z czego wyp±czkowa³o: "Kontrola najwy¿sz± form± zaufania"

--
Jasio
vx etz

Data: 2009-10-15 13:52:46
Autor: huck
Pytanie o PoRD- straz miejska

U¿ytkownik "Jasio" <bylystudent@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hb5h5n$j7g$1inews.gazeta.pl...
[...]

heheh...
jak to podobno mawia³ towarzysz Stalin
"wszystkim wierzymy i wszystkich sprawdzamy"
huck

Pytanie o PoRD- straz miejska