Pytanie o PoRD- straz miejska

Data: 2009-10-14 09:30:16
Autor: masti
Pytanie o PoRD- straz miejska
Dnia pięknego Wed, 14 Oct 2009 11:03:55 +0200, osobnik zwany Spider A.J.
wystukał:

Jest ulica (dla Krakusów - Botaniczna) nakaz skretu w prawo w Lubicz. Na
srodku Lubicz oczywiscie podwojna ciagla. Pod znakiem nakazu tabliczka
"Nie dotyczy Policji" i druga "Nie dotyczy Taxi" Podjezdza Straz
Miejska, w nocy, z wylaczonymi kogutami i wylaczonym napisem "straz
miejska" pomiedzy kogutami. Skrecaja w lewo!
Pytanie: zlamali przepisy???

tak. Złamali. Zapalenie koguta nie ma ni do tego. Mogliby to zrobić jedynie będąc w akcji jako pojazd uprzywilejowany czyli z włączonymi niebieskimi kogutami. A mają taki czy żółte?

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2009-10-14 12:08:54
Autor: duddits
masti pisze:
tak. Złamali. Zapalenie koguta nie ma ni do tego. Mogliby to zrobić jedynie będąc w akcji jako pojazd uprzywilejowany czyli z włączonymi niebieskimi kogutami. A mają taki czy żółte?

Samochód straży miejska w świetle kodeksu drogowego nie jest pojazdem
uprzywilejowanym i jako taki nie ma prawa używać świateł ostrzegawczych
barwy niebieskiej i czerwonej. ZresztÄ… napis pod znakiem chyba jest jasny.

--
duddits

Data: 2009-10-14 19:02:19
Autor: Baczek
Pytanie o PoRD- straz miejska
tak. Z³amali. Zapalenie koguta nie ma ni do tego. Mogliby to zrobiæ
jedynie bêd±c w akcji jako pojazd uprzywilejowany czyli z w³±czonymi
niebieskimi kogutami. A maj± taki czy ¿ó³te?

Samochód stra¿y miejska w ¶wietle kodeksu drogowego nie jest pojazdem
uprzywilejowanym i jako taki nie ma prawa u¿ywaæ ¶wiate³ ostrzegawczych
barwy niebieskiej i czerwonej. Zreszt± napis pod znakiem chyba jest jasny.

Tutaj sie mylisz. Ja tez tak myslalem, ale znalazlem ustawe (czy rozporzadzenie), dzieki któremu minister MSWiA moze konkretnej jednostce SM nadac uprawnienia pos³ugiwania sie "niebieskim kogutem".
Dlatego niektore SM maja niebieskiego koguta, a inne nie.

Data: 2009-10-14 23:04:50
Autor: duddits
Pytanie o PoRD- straz miejska
Baczek pisze:
Tutaj sie mylisz. Ja tez tak myslalem, ale znalazlem ustawe (czy rozporzadzenie), dzieki kt�remu minister MSWiA moze konkretnej jednostce SM nadac uprawnienia pos�ugiwania sie "niebieskim kogutem".
Dlatego niektore SM maja niebieskiego koguta, a inne nie.

Mógłbyś zacytować stosowny fragment? Przyznam, że nie słyszałem o tym
(ani nie widziałem jak dotąd takiego samochodu na ulicy, przynajmniej w
Warszawie).

--
duddits

Data: 2009-10-15 10:37:09
Autor: Tytus
Pytanie o PoRD- straz miejska
Czesc
***"duddits"
 Baczek pisze:
[...]

Ustawa rzecze ze kazda sluzba musi wystapic o uprzywilejowanie konkretnego pojazdu.
Wiem bo zdarza mnie sie uprzywielowywac radiowozy :).
Nie ma tak ze z automatu sa one uprzywilejowane.

--
       Tytus
żółte najszybsze

Data: 2009-10-14 17:28:31
Autor: Spider A.J.
Pytanie o PoRD- straz miejska

U¿ytkownik "masti" <gone@to.hell> napisa³

jedynie bêd±c w akcji jako pojazd uprzywilejowany czyli z w³±czonymi
niebieskimi kogutami. A maj± taki czy ¿ó³te?

Niektore w krakuff maja niebieskie, Ci akurat mieli
ale oczywiscie wy³±czone i napis tez, tajniacy znaczy.
:-)

--
    -=[Spider A.J.]=-
 Krakuff - RF900 RS2