Pytanie o RAM DDR2 - PILNE !!

Data: 2009-11-27 09:10:28
Autor: OMSON
Pytanie o RAM DDR2 - PILNE !!
Planuje zwiększyć ilość RAM w komputerze domowym (C2D E6320 @2,35GHz, ASRock 4Core1333-FulHD - FSB przestawione z 266 na 333MHz, zasilacz Chieftec 400W). Obecnie siedzą 2 moduły Kingston HyperX 1066MHz, które i tak spowolniłem do 667MHz - chce wykorzystać w innym pececie a w to miejsce zakupić co innego. I tu mam pytanie dotyczące wyboru:

KINGSTON KVR800D2N5K2 / 4G (2x2GB 800MHz, CL5) - cena za pare 194 zł

czy KINGMAX DDR2 2048MB 800MHz, CL5 - cena modułu 109 zł

(druga opcja oczywiście nie sparowana pod Dual Channel, pod którym będzie wykorzystana).

Myślę tutaj również o "dociągnięciu" do magicznego 400MHz dla FSB - które moduły oferują ogólnie większą elastyczność przy O/C (jak to wynika z Waszych doświadczeń)?

Pzdr, OMSON

Data: 2009-11-27 09:37:00
Autor: doom3
Pytanie o RAM DDR2 - PILNE !!

Użytkownik "OMSON" <omson@o-dwa.pl> napisał w wiadomości news:heo19n$v9t$1news.lublin.pl...
[...]

Przeciez jeden i drugi modul bedzie bez problemu pracowac na 400Mhz (800Mhz - DDR).
Osobiscie wzialbym cos co jest parowane do duala.

--
doom3

Data: 2009-11-27 09:50:40
Autor: OMSON
Pytanie o RAM DDR2 - PILNE !!
doom3 pisze:

Przeciez jeden i drugi modul bedzie bez problemu pracowac na 400Mhz (800Mhz - DDR).
Osobiscie wzialbym cos co jest parowane do duala.

Z moich doświadczeń O/C wynika, że takie parametry nie są wyznacznikiem czy FSB podkręcone do nominalnego taktowania RAM (zakładając mnożnik DRAM x2) pozwoli na stabilna pracę całego systemu. Często dana płyta "chce" współpracować z konkretnymi egzemplarzami RAM (mimo, że O/C magistrali głównej idzie w zgodzie z nominalnym taktowaniem modułów)
- dlatego zapytałem.

Pzdr, OMSON

Data: 2009-11-27 20:21:16
Autor: R.M.
Pytanie o RAM DDR2 - PILNE !!
OMSON wrote:
[...]

cena Ci sie pomylila, ten modul kosztuje od 300zl

Data: 2009-11-30 08:34:46
Autor: OMSON
Pytanie o RAM DDR2 - PILNE !!
R.M. pisze:

KINGSTON KVR800D2N5K2 / 4G (2x2GB 800MHz, CL5) - cena za pare 194 zł

cena Ci sie pomylila, ten modul kosztuje od 300zl

Nie mnie. :) Nieaktualna oferta on-line (nagminny motyw w tego typu sklepach).

Pzdr, OMSON

Pytanie o RAM DDR2 - PILNE !!