Data: 2013-02-05 22:36:07 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Pytanie o alternator | |
Dnia Tue, 5 Feb 2013 18:48:48 +0100, Yogi(n) napisał(a):
Wygl±da na to, że alternator ładuje, ale na pół gwizdka. Co sie może zepsuć w takim alternatorze przy takich objawach? Diody prostownicze? Warto to rozbierać i naprawiać, czy wymieniać cały? Nie wiem jak to dokładnie wygl±da w Matizie, ale w większo¶ci samochodów wymienia się "tył" alternatora jako jedn± czę¶ć. Tam masz pewnie regulator napięcia, diody, czasami nawet szczotki. I zapewne wła¶nie co¶ tam sobie padło. |
|
Data: 2013-02-05 23:16:03 | |
Autor: J.F. | |
Pytanie o alternator | |
Dnia Tue, 5 Feb 2013 22:36:07 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
Dnia Tue, 5 Feb 2013 18:48:48 +0100, Yogi(n) napisał(a): A kosztuje wiecej niz regenerowany ? Tam masz pewnie regulator napięcia, diody, czasami nawet szczotki. Obstawian szczotki. Ech, w scierce 5 minut roboty i ~25 zl wymiana regulatora ze szczotkami. Za drugim razem, bo za pierwszym to czlowiek nawet nie wie jak to zgrabnie pomyslane :-) J. |
|
Data: 2013-02-06 19:13:24 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Pytanie o alternator | |
Dnia Tue, 5 Feb 2013 23:16:03 +0100, J.F. napisał(a):
Dnia Tue, 5 Feb 2013 22:36:07 +0100, Tomasz Pyra napisał(a): Katalog mówi że 80zł. |
|
Data: 2013-02-09 08:32:44 | |
Autor: nazgul | |
Pytanie o alternator | |
W dniu 2013-02-05 23:16, J.F. pisze:
Dnia Tue, 5 Feb 2013 22:36:07 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):a ja obstawiam regulator lub szczotki diody raczej nie. zresztą nie wiadomo jak w matizie jest rozwiązana sygnalizacja ładowania. |
|
Data: 2013-02-09 08:12:22 | |
Autor: kogutek444 | |
Pytanie o alternator | |
W dniu sobota, 9 lutego 2013 08:32:44 UTC+1 użytkownik nazgul napisał:
W dniu 2013-02-05 23:16, J.F. pisze: Pewno do Matiza technologię gaszenia lampki od obcych wzięli. Tak samo jest rozwi±zana jak w Syrenie 101 i Rollsie. Jak jest ładowanie to lampka ga¶nie. Jak nie ma to się ¶wieci. Jak przekręcić kluczyk i się nie ¶wieci to ładowania nie będzie. |
|
Data: 2013-02-09 18:35:28 | |
Autor: J.F. | |
Pytanie o alternator | |
Dnia Sat, 9 Feb 2013 08:12:22 -0800 (PST), kogutek444@gmail.com napisał(a):
W dniu sobota, 9 lutego 2013 08:32:44 UTC+1 użytkownik nazgul napisał: niestety, ale dokladny sposob dzialania zalezy od konkretnego rozwiazania. Tymczasem w Syrenie byla pradnica DC, z elektomechanicznym regulatorem, i na pewno lampka nie dzialala tam tak samo jak w Matizie. W nowoczesnym Rollsie podejrzewam ze lampka steruje komputer, i ma troche bardziej skomplikowany program dzialania.. J. |
|
Data: 2013-02-09 19:57:02 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Pytanie o alternator | |
Dnia Sat, 9 Feb 2013 08:12:22 -0800 (PST), kogutek444@gmail.com napisał(a):
zreszt± nie wiadomo jak w matizie jest rozwi±zana sygnalizacja ładowania. Nie jest to wcale takie proste. Co prawda w Matizie pewnie podobnie jak w Syrenie układ z klasyczn± żaróweczk± która w dodatku pełni w układzie nie tylko funkcję informacyjn±. Ale w nowoczesnych samochodach to już nie jest to takie proste. Sama żaróweczka zamieniła się w LED który jest zapalany przez komputer jak zajd± jakie¶ tam kryteria jego zapalenia. Komputer w zależno¶ci od warunków i algorytmu steruje też regulatorem napięcia - po to żeby móc oszczędzać paliwo zmniejszaj±c ładowanie na wolnych obrotach, ale szybko ładować akumulator jak samochód używany jest zim± na krótkich trasach. Bywa że napięcie w takiej instalacji spada, a lapmka żadna się nie zapala, bo tak ma być. |
|
Data: 2013-02-09 20:06:32 | |
Autor: nazgul | |
Pytanie o alternator | |
W dniu 2013-02-09 17:12, kogutek444@gmail.com pisze:
W dniu sobota, 9 lutego 2013 08:32:44 UTC+1 użytkownik nazgul napisał: wystarczy że zrobili inaczej np w xantii demontaż licznika (z żaróweczką sygnalizacji) powodował brak ładowania (pewnie wzbudzenia) Jak jest ładowanie to lampka gaśnie. Jak nie ma to się świeci. Jak przekręcić kluczyk i się nie świeci to ładowania nie będzie. ależ wymyślili, niesamowicie cwane. ;-) |