Pytanie o alternator

Data: 2013-02-05 22:36:07
Autor: Tomasz Pyra
Pytanie o alternator
Dnia Tue, 5 Feb 2013 18:48:48 +0100, Yogi(n) napisał(a):

Wygl±da na to, że alternator ładuje, ale na pół gwizdka. Co sie może zepsuć w takim alternatorze przy takich objawach? Diody prostownicze? Warto to rozbierać i naprawiać, czy wymieniać cały?

Nie wiem jak to dokładnie wygl±da w Matizie, ale w większo¶ci samochodów
wymienia się "tył" alternatora jako jedn± czę¶ć.
Tam masz pewnie regulator napięcia, diody, czasami nawet szczotki.
I zapewne wła¶nie co¶ tam sobie padło.

Data: 2013-02-05 23:16:03
Autor: J.F.
Pytanie o alternator
Dnia Tue, 5 Feb 2013 22:36:07 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
[...]

A kosztuje wiecej niz regenerowany ?
Tam masz pewnie regulator napięcia, diody, czasami nawet szczotki.
I zapewne wła¶nie co¶ tam sobie padło.

Obstawian szczotki.

Ech, w scierce 5 minut roboty i ~25 zl wymiana regulatora ze szczotkami.
Za drugim razem, bo za pierwszym to czlowiek nawet nie wie jak to zgrabnie
pomyslane :-)

J.

Data: 2013-02-06 19:13:24
Autor: Tomasz Pyra
Pytanie o alternator
Dnia Tue, 5 Feb 2013 23:16:03 +0100, J.F. napisał(a):

[...]

Katalog mówi że 80zł.

Data: 2013-02-09 08:32:44
Autor: nazgul
Pytanie o alternator
W dniu 2013-02-05 23:16, J.F. pisze:
Dnia Tue, 5 Feb 2013 22:36:07 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
Dnia Tue, 5 Feb 2013 18:48:48 +0100, Yogi(n) napisał(a):
Wygląda na to, że alternator ładuje, ale na pół gwizdka. Co sie może
zepsuć w takim alternatorze przy takich objawach? Diody prostownicze?
Warto to rozbierać i naprawiać, czy wymieniać cały?

Nie wiem jak to dokładnie wygląda w Matizie, ale w większości samochodów
wymienia się "tył" alternatora jako jedną część.

A kosztuje wiecej niz regenerowany ?

Tam masz pewnie regulator napięcia, diody, czasami nawet szczotki.
I zapewne właśnie coś tam sobie padło.

[...]

a ja obstawiam regulator lub szczotki
diody raczej nie.

zresztÄ… nie wiadomo jak w matizie jest rozwiÄ…zana sygnalizacja Ĺ‚adowania.

Data: 2013-02-09 08:12:22
Autor: kogutek444
Pytanie o alternator
W dniu sobota, 9 lutego 2013 08:32:44 UTC+1 użytkownik nazgul napisał:

> [...]

> Za drugim razem, bo za pierwszym to czlowiek nawet nie wie jak to zgrabnie

zreszt± nie wiadomo jak w matizie jest rozwi±zana sygnalizacja ładowania.

Pewno do Matiza technologię gaszenia lampki od obcych wzięli. Tak samo jest rozwi±zana jak w Syrenie 101 i Rollsie. Jak jest ładowanie to lampka ga¶nie. Jak nie ma to się ¶wieci. Jak przekręcić kluczyk i się nie ¶wieci to ładowania nie będzie.

Data: 2013-02-09 18:35:28
Autor: J.F.
Pytanie o alternator
Dnia Sat, 9 Feb 2013 08:12:22 -0800 (PST), kogutek444@gmail.com napisał(a):
[...]

niestety, ale dokladny sposob dzialania zalezy od konkretnego rozwiazania.
Tymczasem w Syrenie byla pradnica DC, z elektomechanicznym regulatorem, i
na pewno lampka nie dzialala tam tak samo jak w Matizie.

W nowoczesnym Rollsie podejrzewam ze lampka steruje komputer, i ma troche
bardziej skomplikowany program dzialania..

J.

Data: 2013-02-09 19:57:02
Autor: Tomasz Pyra
Pytanie o alternator
[...]

Nie jest to wcale takie proste.
Co prawda w Matizie pewnie podobnie jak w Syrenie układ z klasyczn±
żaróweczk± która w dodatku pełni w układzie nie tylko funkcję informacyjn±.

Ale w nowoczesnych samochodach to już nie jest to takie proste.
Sama żaróweczka zamieniła się w LED który jest zapalany przez komputer jak
zajd± jakie¶ tam kryteria jego zapalenia.
Komputer w zależno¶ci od warunków i algorytmu steruje też regulatorem
napięcia - po to żeby móc oszczędzać paliwo zmniejszaj±c ładowanie na
wolnych obrotach, ale szybko ładować akumulator jak samochód używany jest
zim± na krótkich trasach.
Bywa że napięcie w takiej instalacji spada, a lapmka żadna się nie zapala,
bo tak ma być.

Data: 2013-02-09 20:06:32
Autor: nazgul
Pytanie o alternator
W dniu 2013-02-09 17:12, kogutek444@gmail.com pisze:
[...]

wystarczy ĹĽe zrobili inaczej
np w xantii demontaż licznika (z żaróweczką sygnalizacji) powodował brak ładowania (pewnie wzbudzenia)

Jak jest ładowanie to lampka gaśnie. Jak nie ma to się świeci. Jak przekręcić kluczyk i się nie świeci to ładowania nie będzie.

ależ wymyślili, niesamowicie cwane.
;-)

Pytanie o alternator