Pytanie o amortyzator pod siodło

Data: 2014-03-02 17:51:09
Autor: Marek
Pytanie o amortyzator pod siodło
Witam,

Przeglądałem różne oferty amortyzatorów w sztycy. Są bardzo drogie Cane Creek (650 zł)i bardzo tanie (bez pantografu, w rurce) za 43zł.

http://www.centrumrowerowe.pl/czesci/rowerowe-wsporniki-siodla-sztyce/amortyzowane/p,zoom-wspornik-siodla-sp-80-amortyzowany-czarny-zoom,159946.html

Czy stosując tani amortyzator i nawet zmieniając go raz na rok stracimy coś?

Marek

Data: 2014-03-02 19:33:16
Autor: ToMasz
W dniu 02.03.2014 17:51, Marek pisze:
[...]

1gorzej działa niż ten na pantografie. działa pod kątem, więc musi być 2większa siła żeby drgnął
jest wyczuwalny ruch siodła prawo lewo.
3 ugina się po wejściu na rower. czyli jak wsiadasz na siodło masz je 3cm za wysoko. jak usiądziesz to właśnie te 3cm wpada
to ostatnie mnie dobiło.
ToMasz

PS cena w stacjonarnym sklepie - 35zł, przynajmniej 25.4 i 27.2

Data: 2014-03-02 20:23:35
Autor: twistedme
Pytanie o amortyzator pod siodło

jest wyczuwalny ruch siodła prawo lewo.

i to jest dla mnie kompletna dyskwalifikacja tego rozwiązania, jechałem ze 2 razy i rzeczywiście nie polecam.

Data: 2014-03-02 11:59:48
Autor: Ignac
W dniu niedziela, 2 marca 2014 20:23:35 UTC+1 użytkownik twistedme napisał:
> jest wyczuwalny ruch siodła prawo lewo.

i to jest dla mnie kompletna dyskwalifikacja tego rozwiązania, jechałem ze 2 razy i rzeczywiście nie polecam.

http://www.centrumrowerowe.pl/czesci/rowerowe-wsporniki-siodla-sztyce/amortyzowane/p,zoom-wspornik-siodla-sp-80-amortyzowany-czarny-zoom,159946.html Z tym ruchem to zgoda,tylko u mnie pojawił się gdzieś powiedzmy
po 20 kkm,obecnie już przejechałem na niej ok.45 kkm i działa,
czyli ugina się na nierównościach na równym nie,w tym celu ma
regulację napięcia sprężyny na imbus od dołu,już z 3 siodłem jeździ
Lekko wyczuwalny ruch na boki siodła to właściwe określenie,
nawet jak się kiedyś zepsuje,to ponownie taką właśnie bym kupił,
jak była nowa to wlałem jej do środka 1 łyżkę stołową oleju,
zadziwiająco bezobsługowa.

W drugim crossie mam coś takiego:

http://www.centrumrowerowe.pl/czesci/rowerowe-wsporniki-siodla-sztyce/amortyzowane/p,zoom-wspornik-siodla-sp-80-amortyzowany-czarny-zoom,159946.html Spisuje się na razie b.dobrze,przebieg 5 kkm ,bo rower nowy
jeżdżony tylko do kościoła,więc nie mogę wypowiadać jakich
jednoznacznych opinii:)

Data: 2014-03-02 12:03:38
Autor: Ignac
Pytanie o amortyzator pod siodło
W dniu niedziela, 2 marca 2014 20:59:48 UTC+1 użytkownik Ignac napisał:
Zle poprzednio skopiowałem,sorki.
W drugim crossie mam coś takiego:
http://allegro.pl/sztyca-amortyzowana-25-4-mm-350mm-srebrna-w-wa-i3943475587.html

Data: 2014-03-02 22:17:58
Autor: fojtek
Pytanie o amortyzator pod siodło

Spisuje się na razie b.dobrze,przebieg 5 kkm ,bo rower nowy
jeżdżony tylko do kościoła,

Daleko masz do kościoła;)

Data: 2014-03-02 22:33:23
Autor: Marek
W dniu 2014-03-02 21:03, Ignac pisze:

Spisuje się na razie b.dobrze,przebieg 5 kkm ,bo rower nowy

jeżdżony tylko do kościoła,więc nie mogę wypowiadać jakich

jednoznacznych opinii:)

Uważaj aby któryś z oczyszczonych po spowiedzi nie buchnął Ci go sprzed kościoła :-)

Marek

Data: 2014-03-03 11:33:26
Autor: Ignac
W dniu niedziela, 2 marca 2014 22:33:23 UTC+1 użytkownik Marek napisał:

Uważaj aby któryś z oczyszczonych po spowiedzi nie buchnął Ci go sprzed kościoła :-)

Nie ma obawy,święcony był.

A co do sztycy,to nie tylko średnica jest istotna,ale też
przedział wagowy,żebyś się zmieścił ze swoją wagą w jej zakresie!

Data: 2014-03-03 22:45:14
Autor: Marek
W dniu 2014-03-03 20:33, Ignac pisze:

A co do sztycy,to nie tylko średnica jest istotna,ale też
przedział wagowy,żebyś się zmieścił ze swoją wagą w jej zakresie!

Ważę 86kg. Mieszczę się? Niestety nie znajduję jej danych w sieci :-(

Marek

Data: 2014-03-02 20:50:18
Autor: z
W dniu 2014-03-02 19:33, ToMasz pisze:
1gorzej działa niż ten na pantografie. działa pod kątem, więc musi być
2większa siła żeby drgnął

Jak się dobrze ustawi środek ciężkości i odpowiednio wyreguluje sprężynę to chodzi nawet płynnie.
Wiem... Nie każdy lubi mieć czubek siodełka nad osią suportu.

Do "chybotliwości" lewo prawo można się przyzwyczaić tak samo jak do wsiadania. Coś za coś :-) do miasta bardzo przydatne.

Data: 2014-03-02 21:16:45
Autor: Marek
W dniu 2014-03-02 20:50, z pisze:

Do "chybotliwości" lewo prawo można się przyzwyczaić tak samo jak do
wsiadania. Coś za coś :-) do miasta bardzo przydatne.

Sprzedawca powiedział mi, że luzy mogą pojawić się po pewnym czasie użytkowania i że podlega to naprawie gwarancyjnej. Jest dwuletnia.

Marek

Data: 2014-03-02 12:30:33
Autor: Ignac
W dniu niedziela, 2 marca 2014 21:16:45 UTC+1 użytkownik Marek napisał:

Sprzedawca powiedział mi, że luzy mogą pojawić się po pewnym czasie użytkowania i że podlega to naprawie gwarancyjnej. Jest dwuletnia.

Kupuj ją,ponadto jeżeli jest równo to sztyca amor. jest nie potrzebna,
kiedy jeździsz po dużych wertepach to i tak musisz się z siodła podnieść,
natomiast sztyca jest do małych nierówności,których nie widzisz i ona
wtedy amortyzuje mikro strzały siodła w dupsko,tak to widzę.

Data: 2014-03-02 22:07:58
Autor: Marek
Pytanie o amortyzator pod siodło
W dniu 2014-03-02 21:30, Ignac pisze:

Kupuj ją,

No dobrze, zaryzykuję, to nie majątek.

[...]

Mniej więcej o to mi chodzi. Przesiadłem się z roweru o pełnej amortyzacji na cross'a z twardym tyłem. Każdą nierówność mam teraz nie powiem gdzie :-D Kręgosłup nieźle obrywa i to najbardziej mnie motywuje.

Marek

Data: 2014-03-02 23:36:02
Autor: ToMasz
W dniu 02.03.2014 21:16, Marek pisze:
W dniu 2014-03-02 20:50, z pisze:

[...]

błąd logiczny. skoro powiedział ze luzy powstają - nie możesz powołać się na niezgodność z umową - bo powiedział że powstają.

Gdyby powiedział że _jeśli powstaną_ to zostanie wymieniony na nowy - w takim przypadku - jak najbardziej. tylko że znowu - umowa. Dlaczego? Bo w gwarancji może być zapis że luzy nie powstają do.... 500km i dla zawodnika do 68kg. żart oczywiście, ale nie obiecuj sobie trwałości po teleskopie. pantograf - być moze.

ToMasz

PS pantograf też się ugina przy wsiadaniu

Data: 2014-03-03 07:54:57
Autor: piecia aka dracorp
Dnia 02.03.2014, ToMasz napisał lub napisała:
Sprzedawca powiedział mi, że luzy mogą pojawić się po pewnym czasie
uĹźytkowania i Ĺźe podlega to naprawie gwarancyjnej. Jest dwuletnia.

błąd logiczny. skoro powiedział ze luzy powstają - nie możesz powołać się na niezgodność z umową - bo powiedział że powstają.
Mówił o gwarancji a nie towaru niezgodnym z umową.

--
piecia aka dracorp

Data: 2014-03-02 21:10:11
Autor: Marek
[...]

Łoł - dobrze, że napisałem.
Czy pantograf nie ugina się gdy siadasz? Czy masz doświadczenie z konkretnym modelem? Nie bardzo chcę wywalać 650zł...

Marek

Data: 2014-03-02 22:21:25
Autor: atm
On 2014-03-02 21:10, Marek wrote:
[...]

Ugina i troche buja podczas jazdy (model z duzym skokiem - LT) ale zadziwiajaco szybko mozna sie do tego przyzwyczaic.
Komfort zas nie do przecenienia.
Do miasta moze jednak upoluj na Allegro w dobrej cenie model ST?
Widzialem juz kilka aukcji w okolicach 300zl.

Data: 2014-03-02 22:34:50
Autor: Marek
W dniu 2014-03-02 22:21, atm pisze:

[...]

MĂłwimy o Creek?

Marek

Data: 2014-03-02 22:28:22
Autor: atm
On 2014-03-02 21:10, Marek wrote:
[...]

byc moze pojdzie w atrakcyjnej cenie, jednak zbyt wiele osob nie interesuje sie tym tematem:
http://allegro.pl/sztyca-amortyzowana-cane-creek-thudbuster-lt-31-6-i4009948181.html
oczywiscie dochodzi kwestia srednicy ramy.

Data: 2014-03-02 22:37:48
Autor: Marek
W dniu 2014-03-02 22:28, atm pisze:

oczywiscie dochodzi kwestia srednicy ramy.

Kurde... ja mam bodajże 31.08. Pech... Nawet nie wiedziałem, że są grubsze.

Marek

Data: 2014-03-03 09:06:01
Autor: atm
On 2014-03-02 22:37, Marek wrote:
W dniu 2014-03-02 22:28, atm pisze:

oczywiscie dochodzi kwestia srednicy ramy.

Kurde... ja mam bodajże 31.08. Pech... Nawet nie wiedziałem, że są grubsze.

Kupujac uzywke musisz wziac pod uwage dolaczone w zestawie elastomery.
Dwa niebieskie to cos ok 80-90kg (na stronie producenta jest pdf z odpowiednim zestawieniem) Jesli wazysz wiecej/mniej sugerowalbym zakup pelnego kompletu (jesli sie trafi, uzywanego) bo dokupienie elastomerow pozniej jest bardzo utrudnione.

Data: 2014-03-03 09:29:00
Autor: Wojtas
W dniu 2014-03-03 09:06, atm pisze:

pelnego kompletu (jesli sie trafi, uzywanego) bo dokupienie elastomerow
pozniej jest bardzo utrudnione.

Nie przesadzajmy - w wielu sklepach wysyłkowych za granicą - dostępne.
Po drugie w zestawach fabrycznych jest KOMPLET elastomerów na każdą wagę.

--
Tęskno i nudno jest na tym naszym świecie, proszę państwa.

Data: 2014-03-03 09:32:06
Autor: atm
On 2014-03-03 09:29, Wojtas wrote:
[...]

zagranicznych tak, w PL nie udalo mi sie dostac niebieskiego.
ze stanow zas jest kosmiczna cena za przesylke w stosunku do
wartosci elastomeru.
Tak, w nowym jest komplet - pilem do uzywanego.

Data: 2014-03-02 20:33:28
Autor: AZ
On 2014-03-02, Marek <precz@spamowi.com> wrote:
Witam,

[...]

Pewnie komfort. Pytanie czy znowu zaraz nie bedziesz mial problemow z szybsza
jazda przy takim amortyzatorze :-)

--
Artur

Data: 2014-03-02 22:13:07
Autor: Marek
W dniu 2014-03-02 21:33, AZ pisze:

Czy stosując tani amortyzator i nawet zmieniając go raz na rok stracimy coś?

Pewnie komfort. Pytanie czy znowu zaraz nie bedziesz mial problemow z szybsza
jazda przy takim amortyzatorze :-)

Hmmm... zastanawiałem się nad tym. Na chłopski rozum praca amortyzatora jest zupełnie inna niż w full'u. Zawieszenie nie buja się więc nie powinno wystąpić pochłanianie energii napędowej. Muszę natomiast zmniejszyć interakcję otoczenia z moim tyłkiem gdyż boję się o kręgosłup. Ostatecznie też zawsze mogę wywalić amortyzowaną sztycę jak by było beznadziejnie - to nie majątek.

Marek

Data: 2014-03-05 01:58:50
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sun, 2 Mar 2014, Marek wrote:

Witam,

Przeglądałem różne oferty amortyzatorów w sztycy. Są bardzo drogie Cane Creek
(650 zł)i bardzo tanie (bez pantografu, w rurce) za 43zł.

  Zaakcentuję to co pisał "z".
  Weź pod uwagę, że co najmniej część pantografów przestawia oś siodełka.
  Możesz uznać za "bez znaczenia", a może Ci wadzić.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-03-05 13:16:13
Autor: Marek
Pytanie o amortyzator pod siodło

  Zaakcentuję to co pisał "z".
  Weź pod uwagę, że co najmniej część pantografów przestawia oś siodełka.
  Możesz uznać za "bez znaczenia", a może Ci wadzić.

Pozostaje mi zatem eksperyment. Zamówiłem więc tani, polecany tu amortyzator "w rurce". Wyreguluję go pod swój ciężar i pojeżdżę trochę. Jeśli będzie ok, temat się zamyka. Jeśli nie będzie ok - mam problem. Eksperymentowanie dalsze będzie bardzo drogie.

Marek

Pytanie o amortyzator pod siodło