Pytanie o automaty

Data: 2009-07-10 19:56:28
Autor: Kuba \(aka cita\)
Pytanie o automaty
Camel wydusił z siebie te słowy:

Witam

Szukam sobie Signum albo Vectry (moze byc i kombi) e silnikiem diesla
2.2 lub 3.0. I ku mojemu zdziwieniu widze, ze porownujac rocznik,
przebieg czy wyposarzenie) auta z takimi samymi silnikami ale
automatyczna skrzynia sa najczesciej tansze. Moje pytanie czemu ?

tylko i wyłącznie dlatego, ze nadal w Polsce pokutuje opinia, ze automaty sie psują, ze auta dużo palą, ze nie ma gdzie tego naprawić i w ogole są do dupy.

A mówią tak tylko Ci, co jeszcze automatu nie mieli.

Osobiście baardzo gorąco polecam automaty ... bo nie ma lepszego urządzenia dla samochodu jak automat (tylko ze w autach o mocy ~<130KM dla diesla i 150KM dla benzyny)
Inaczej faktycznie mozna sie zawieźć, chyba, ze mowa o małych absolutnie tylkomiejskich autkach

Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

Data: 2009-07-10 20:46:17
Autor: Mariusz
Pytanie o automaty
Kuba (aka cita) pisze:
Osobiście baardzo gorąco polecam automaty ... bo nie ma lepszego urządzenia dla samochodu jak automat (tylko ze w autach o mocy ~<130KM dla diesla i 150KM dla benzyny)

Tutaj chcę skromnie zaprotestować, aktualnie mam autko 110 KM, benzynowy, z automatem właśnie i jak porównuję zwinność mojego z podobnymi samochodami, to zdecydowanie mój jest górą. Wcześniej jeździłem benzyną 150KM automatem, ok, masz rację, intensywniej czuć zalety automatu, ale nie zgodzę się, że przy słabszych osiągach silnika automat zawodzi:)

Data: 2009-07-10 20:52:47
Autor: bratPit
Pytanie o automaty
[...]

pewnie obaj macie rację :-)
zależy od konstrukcji automatu który jest zamontowany, niedawno opisywałem tutaj moje wrażenia z jazdy nowym Avensisem ze skrzynią CVT - zdecydowanie auto dla spokojnego emeryta, dla reszty masakra,
brat

Data: 2009-07-13 10:17:11
Autor: Robson
Pytanie o automaty

tutaj moje wrażenia z jazdy nowym Avensisem ze skrzynią CVT - zdecydowanie

CVT jest nie do jazdy, nie powinno sie tego w ogole nazywac automatem, bo psuje opinie porzadnym skrzyniom. Podobnie jak skrzynie manualne zautomatyzowane za pomaca silownikow - totalna porazka (clio, vw touareg, hondy).

Data: 2009-07-13 12:16:50
Autor: Hektor
Pytanie o automaty
Użytkownik "Robson" <albercik@z.pl> napisał

Podobnie jak skrzynie manualne zautomatyzowane za pomaca silownikow - totalna porazka (clio, vw touareg, hondy).

Touareg? Z jakim silnikiem? Tam są same tiptronic'i.

ZK

Data: 2009-07-14 08:36:01
Autor: Robson
Pytanie o automaty

Użytkownik "Hektor" <hek@wp.pl> napisał w wiadomości news:h3f255$5o9$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

Tiptronik to nie nazwa skrzyni, to system recznego wymuszania biegu poprzez elektronike sterujaca skrzynia.
Moj kolega ma Passata z silnikiem 2,5 tdi, ja zonie kupilem golfa IV - obaj mamy skrzynie "tiptronic". Z tym ze u niego siedzi 5HP19FL ZF'a a u mnie JATCO JF506E.

A z tym touaregiem to moja pomylka - to byl taki "wiekszy" VW ze skrzynia DSG. Ogolnie wrazenia z jazdy kiepskie, szarpanie przy zalaczeniu biegu, szarpanie przy zmianach. Jednak gdy miedzy skrzynia automatyczna a silnikiem jest konwerter hyrokinetyczny, to zmiany biegow i zasprzeglenia sa miekkie i komfort jazdy wiekszy. wcale nie zalezy mi, zeby skrzynia zmieniala biegi w 0,2 sekundy ;).

Data: 2009-08-15 23:24:52
Autor: Brzezi
Pytanie o automaty
wto, 14 lip 2009 o 08:36 GMT, Robson napisał(a):

Tiptronik to nie nazwa skrzyni, to system recznego wymuszania biegu poprzez elektronike sterujaca skrzynia.

"Tiptronic is a registered trademark, owned by German sports car maker
Porsche, who license it for use by other manufacturers, such as Land Rover
and the Volkswagen Group (Audi, SEAT, Škoda and Volkswagen). However, many
people (erroneously) use the term to refer generically to any automatic
torque converter transmission that incorporates a manual upshift/downshift
feature."

http://en.wikipedia.org/wiki/Tiptronic

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2009-07-10 21:00:14
Autor: Kuba \(aka cita\)
Pytanie o automaty
Mariusz wydusił z siebie te słowy:

ale nie zgodzę się, że przy słabszych osiągach
silnika automat zawodzi:)

oj nie to, ze zawodzi. To za duzo powiedziane.
Byc moze patrze też przez pryzmat wlasnych upodoban.
Tak czy inaczej jesli tylko moge zawsze polecam automat .. bo to naprawde fajne urządzenie...

Kiedys, kiedy automaty byly trzybiegowe, bez (albo z minimalną) elektroniki .... to byla kiszka, teraz wiele sie zmienilo .\\

ps. pomijam trzybiegowe automaty w amerykańcach z ponad pięciolitrowymi benzyniakami .. ale to inna para kaloszy.

Data: 2009-07-11 12:38:37
Autor: Massai
Pytanie o automaty
Kuba (aka cita) wrote:

> [...]

Kiedys, kiedy automaty byly trzybiegowe, bez (albo z minimalną)
elektroniki ... to byla kiszka, teraz wiele sie zmienilo .\\

W sumie, problem z automatem przy słabym silniku pojawia się chyba
tylko w momencie gdy nie potrafimy wymusić konkretnego biegu przy
wyprzedzaniu...

A do tego nawet nie trzeba tiptronica, czy jak zwał to producent w
swoim.
Wystarczy już że można D3 włączyć...

--
Pozdro
Massai

Data: 2009-07-11 18:12:13
Autor: Gotfryd Smolik news
Pytanie o automaty
On Fri, 10 Jul 2009, Mariusz wrote:

Kuba (aka cita) pisze:
[...]

  Ktoś musi wystąpić w roli Greka: wobec czego protestujesz, skoro
110 KM to <130 KM, jako rzekł poprzednik?
  ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-07-11 22:02:13
Autor: Kuba \(aka cita\)
Pytanie o automaty
Gotfryd Smolik news wydusił z siebie te słowy:

 Ktoś musi wystąpić w roli Greka: wobec czego protestujesz, skoro
110 KM to <130 KM, jako rzekł poprzednik?
 ;)

a już myslalem, ze nikt nie zauwazy tej kuchy :D

Data: 2009-07-10 21:18:33
Autor: Mumin
Pytanie o automaty
Kuba (aka cita) pisze:

tylko i wyłącznie dlatego, ze nadal w Polsce pokutuje opinia, ze automaty sie psują, ze auta dużo palą, ze nie ma gdzie tego naprawić i w ogole są do dupy.

Dokładnie. A przecież w nowym samochodzie do automatu trzeba sporo dopłacić. Dla zwolenników automatów i używanych aut to nawet korzystna sytuacja bo można taniej kupić fajne auto. Gorzej się robi przy odsprzedaży, ale na szczęście automatów jest coraz więcej i sytuacja ta powinna się powoli zacząć zmieniać.

--
Pozdrawiam,
Mumin

Data: 2009-07-10 21:23:38
Autor: Kuba \(aka cita\)
Pytanie o automaty
Mumin wydusił z siebie te słowy:

Gorzej się robi przy
odsprzedaży, ale na szczęście automatów jest coraz więcej i sytuacja
ta powinna się powoli zacząć zmieniać.

i zmienia sie .. nawet dosć szybko.

Data: 2009-07-11 08:15:50
Autor: CeSaR
Pytanie o automaty
Inaczej faktycznie mozna sie zawieźć,

A czy to właśnie nie o to chodzi?

:-)

Data: 2009-07-11 14:03:22
Autor: =Marcos=
Pytanie o automaty
Osobiście baardzo gorąco polecam automaty ... bo nie ma lepszego urządzenia dla samochodu jak automat (tylko ze w autach o mocy ~<130KM dla diesla i 150KM dla benzyny)

Śmiem twierdzić, że bez masy/rozmiarów auta, podawanie mocy to taka gadka szmatka.
(bez obrazy, to nic osobistego).

--
Marcos
[Marek Ślusarczyk]

[...]