Pytanie o automaty

Data: 2009-07-10 20:48:34
Autor: daro
Pytanie o automaty
Szukam sobie Signum albo Vectry (moze byc i kombi) e silnikiem diesla 2.2 lub 3.0. I ku mojemu zdziwieniu widze, ze porownujac rocznik, przebieg czy wyposarzenie) auta z takimi samymi silnikami ale automatyczna skrzynia sa najczesciej tansze. Moje pytanie czemu ? Wiem,

W Vectrach był z automatem problem - nie tyle z automatem co z chłodnicą oleju automatu. Była zintegrowana z chłodnicą silnika i dosyć często do oleju skrzyni dostawał się płyn co szybko załatwiało automat. Nie wiem czy ten problem został później rozwiązany, sam automat bez zarzutu, jestem zwolennikiem.
--
D.

Data: 2009-07-10 20:59:21
Autor: andreas
Pytanie o automaty

Użytkownik "daro" <tomasetto@op.pl> napisał w wiadomości news:h382g4$65k$1news.wp.pl...
[...]

Ja już po jednym dniu jeżdżenia Passatem z DSG stwierdziłem, że tradycyjne skrzynie biegów to są po prostu popsute skrzynie biegów :)

--
andreas

Data: 2009-07-10 21:08:21
Autor: Seba
Pytanie o automaty
Dnia Fri, 10 Jul 2009 20:59:21 +0200, andreas napisał(a):

Ja już po jednym dniu jeżdżenia Passatem z DSG stwierdziłem, że tradycyjne skrzynie biegów to są po prostu popsute skrzynie biegów

Tyle, że DSG to jednak bardzo udana konstrukcja - gorzej jak trafisz na
sytuację/rozwiązanie które opisuje/opisywał bratPit.

Sebastian S.

Data: 2009-07-10 21:09:23
Autor: Kuba \(aka cita\)
Pytanie o automaty
andreas wydusił z siebie te słowy:

Ja już po jednym dniu jeżdżenia Passatem z DSG stwierdziłem, że
tradycyjne skrzynie biegów to są po prostu popsute skrzynie biegów :)

no ale DSG to też troche inna para kaloszy. To faktycznie jest klasa sama w sobie ...

ps. a czy jechales Audi z Multitronikiem? W DSG widać na obrotomierzy i słychac po silniku zmiane biegu, chociaż jej nie czuc (no czuć zmiane momentu troche). W multitronku zmian biegów ani nie widać na obrotomirrzu, ani nie słychac, ani nie czuć ... Przy normalnym przyspieszaniu auto jedzie jakby mialo skrzynie bezstopniowa. To jest coś niesamowitego.

Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

Data: 2009-07-10 22:03:21
Autor: Przemek V
Pytanie o automaty

Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał w wiadomości news:h383la$9vr$1inews.gazeta.pl...

ps. a czy jechales Audi z Multitronikiem? W multitronku zmian biegów ani nie widać na obrotomirrzu, ani nie słychac, ani nie czuć ... Przy normalnym przyspieszaniu auto jedzie jakby mialo skrzynie bezstopniowa.

Bo to jest skrzynia bezstopniowa.

Data: 2009-07-10 23:37:35
Autor: Michal
Pytanie o automaty
[...]

bo multitronc to jest wlasnie skrzynia bezstopniowa CVT...
nieudana i awaryjna zreszta...

Data: 2009-07-11 12:11:41
Autor: Kuba \(aka cita\)
Pytanie o automaty
Michal wydusił z siebie te słowy:

bo multitronc to jest wlasnie skrzynia bezstopniowa CVT...

a to wiele tłumaczy ;)
Sugerowałem sie wyswietlanymi przełożeniami na komputrze ;)

nieudana i awaryjna zreszta...

to inna para kaloszy, o ktorej wiem ;) Jednak sama jazda takim autem .. jest naprawde fajna.

Data: 2009-07-11 13:23:22
Autor: Hektor
Pytanie o automaty
Użytkownik "Michal" <bruneros_no_spam@o2.pl> napisał

nieudana i awaryjna zreszta...

Awaryjna to ta skrzynia bywa przy zaniedbaniach serwisowych oraz modelach sprzed 2004 roku. A dlaczego nieudana?

Zbigniew Kordan

Data: 2009-07-11 10:24:36
Autor: Pa_blo
Pytanie o automaty

Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał w wiadomości news:h383la$9vr$1inews.gazeta.pl...

Przy normalnym przyspieszaniu auto jedzie jakby mialo skrzynie bezstopniowa. To jest coś niesamowitego.

Bo to jest to samo co CVT. Niestety multitronic (tak jak i starsze CVT) nie ciesza sie opinia bezawaryjnych...

Picasso

Data: 2009-07-10 22:17:22
Autor: Glexu
Pytanie o automaty
andreas pisze:
Ja już po jednym dniu jeżdżenia Passatem z DSG stwierdziłem, że tradycyjne skrzynie biegów to są po prostu popsute skrzynie biegów :)

ja też ostatnio zanabyłem auto z DSG (innym automatem nigdy nie jeździłem)i teraz jak mam wsiąść do auta z manualem to męczarnia :)

Pytanie o automaty