Data: 2009-07-16 10:19:13 | |
Autor: Mirosław Habarta | |
Pytanie o automaty | |
W dniu 10.07.2009 19:00, Camel pisze:
Witam A ja chyba wiem czemu. Na wstępie zaznaczę, że jestem nowym (czy szczęśliwym to się okaże) posiadaczem Opla Vectry C z automatem. Właśnie trafiłem na taki wątek : http://forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=64752 O problemach z wadliwą uszczelką chłodnicy skrzyni wiedziałem już wcześniej, ale wiem (obym się nie mylił), że nie dotyczy to mojego egzemplarza. Wiem, że poprzedni właściel mojego auta nie wymieniał oleju w skrzyni. Swoje postępowanie oparł na konsultacji z ASO opla, gdzie wyjaśnili mu, że "tam się w zasadzie nie zagląda". Z drugiej strony, czytając to, co piszą we wspomnianym wyżej wątku na forum, można wnioskować, że jest wręcz przeciwnie. Auto ma przejechane 134 kkm (przebieg raczej pewny). Mam niemiecką książkę serwisową, w której wyraźnie stoi, że olej w skrzyni wymienia się co 80 kkm lub co 6 lat. Ostatni wpis w książce jest przy 82 kkm i wyraźnie jest tam zaznaczone, że oleju w skrzyni *nie wymieniano*. Odkąd się o tym dowiedziałem zacząłem sie zastanawiać, czy robić coś w tym temacie, czy auto sprzedać póki nic się nie dzieje. A szkoda by było, bo właśnie wczoraj opłaciłem PCC-3. Oczywiście, gdybym miał manuala, to spałbym spokojnie, nie grzebał po różnych forach... Ogólne wnioski, jakie mi się nasuwają z lektur różnych forów i opisów związanych z tym tematem są niezbyt optymistyczne. Każdy warsztat i "fachowiec" twierdzi co innego, nie wiadomo czego się trzymać. Jedni mówią - wymieniać olej, inni - nie tykać póki jeździ. A ty się zastanawiaj co zrobić, mając świadomość, że jak coś zrobisz źle, albo po prostu będziesz miał pecha, to kilkanaście tys. nie twoje. Pozdrawiam, M.H. |
|