Pytanie o carbonową kierownicę

Data: 2011-06-11 08:20:27
Autor: mm
Pytanie o carbonową kierownicę
czy po przesiadce z alu poczuliście jakieś magiczne właściwości choćby
tłumienia drgań czy to tylko marketing i poza urwaniem paru gram nic się nie
zmienia?

Data: 2011-06-11 05:30:11
Autor: rzymo
Pytanie o carbonową kierownicę
On 11 Cze, 10:20, "mm" <mariusz...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:
czy po przesiadce z alu poczuli cie jakie magiczne w a ciwo ci cho by
t umienia drga czy to tylko marketing i poza urwaniem paru gram nic si nie
zmienia?

Ja nie poczułem różnicy po wymianie taniej aluminiowej kierownicy na
Syntace Duraflite Carbon. Może dlatego, że w dętkach max 2.0atm i to
opony wybierają/tłumią wszystkie drobne nierówności... a może po
prostu jestem gruboskórny i nie poczułem tej delikatnej zmiany, nie
wiem ;)
W każdym razie trochę pojeździłem i sprzedałem dalej.

Data: 2011-06-11 10:40:28
Autor: Dominik Mirowski
Pytanie o carbonową kierownicę
mm wyklepał(a) :
czy po przesiadce z alu poczuliście jakieś magiczne właściwości choćby
tłumienia drgań czy to tylko marketing i poza urwaniem paru gram nic
się nie zmienia?

Yep, spora różnica o ile nie kupisz sobie np. alu oklejonego karbowaną naklejką ;). Po przesiadce na Syntace Lowerider Carbon - poprawa pozycji -> kiera szersza, lepsze prowadzenie roweru etc... ale przesiadałem się z 580 na 650 :).
--
Dominik Mirowski
www.light-test.info

Data: 2011-06-11 05:42:34
Autor: Kuba Abuk
Pytanie o carbonową kierownicę
On Jun 11, 10:40 am, "Dominik Mirowski" <spam.t...@ipv4.pl> wrote:
mm wyklepa (a) :

> czy po przesiadce z alu poczuli cie jakie magiczne w a ciwo ci cho by
> t umienia drga czy to tylko marketing i poza urwaniem paru gram nic
> si nie zmienia?

Yep, spora r nica o ile nie kupisz sobie np. alu oklejonego karbowan
naklejk ;). Po przesiadce na Syntace Lowerider Carbon - poprawa pozycji ->
kiera szersza, lepsze prowadzenie roweru etc... ale przesiada em si z 580
na 650 :).

No to ja się podepnę. Szukam dla mojej Żony płaskiej, w miarę wąskiej
kierownicy full-carbon, z możliwością montażu rogów (czy da się taką
skrócić do 540-550mm?). No i żeby średniej krajowej nie wydać na
kawałek "plastikowej rurki".

Oświećcie mnie, czy Amoeba Scud Carbon np.
http://allegro.pl/amoeba-scud-carbon-kierownica-mtb-112g-25-4-580mm-i1655832667.html
to tylko okjanka, czy full-węgiel?

Zdravim,
Kuba

Data: 2011-06-11 11:54:06
Autor: jpogoda
On 11 Cze, 14:42, Kuba Abuk <j.gruch...@gmail.com> wrote:

Oświećcie mnie, czy Amoeba Scud Carbon np.http://allegro.pl/amoeba-scud-carbon-kierownica-mtb-112g-25-4-580mm-i...
to tylko okjanka, czy full-węgiel?

Mam taką kierę i wygląda, że jest to alu oplecione carbonem.
Też się kiedyś dałem skusić.
Przy tej wadze musi być tam i mało alu i mało carbonu, więc cholera
wie jak z odpornością na złamanie itp. takiego zestawienia.
W dodatku obejmy klamek, manetek i rogów ślizgają się po powierzchni
kiery a dokręcić ich mocno nie wolno.
Trzeba używać specjalnych past montażowych, żeby się nie ślizgało.
Wróciłem do alu :-)

--
Jarek Pogoda

Data: 2011-06-19 00:24:18
Autor: Bero
W dniu 2011-06-11 14:42, Kuba Abuk pisze:
http://allegro.pl/amoeba-scud-carbon-kierownica-mtb-112g-25-4-580mm-i1655832667.html
to tylko okjanka, czy full-węgiel?

W opisie jest carbon/alu.
Mam taką od 2 lat (kosztowała w sklepie ok. 200 zł)  i żadnych zastrzeżeń.  Czy tłumi drgania? Pewnie nie lepiej niż porządne rączki i amortyzator. Ale np. nie rysuje się.  Zawsze to coś. Dobrze wygląda, nie ma problemu z przykręceniem  do niej czegokolwiek -  nie potwierdzam utyskania jednego z forumowiczów.

Data: 2011-06-12 00:43:13
Autor: Axi
[...]

Po przesiadce (na Syntace Duraflite Carbon) byłem lekko zawiedziony
odczuciami (a raczej ich brakiem) dotyczącymi tłumienia. Jednak
przesiadka powrotna na kierownicę aluminiową szybko uświadamia jak
duża różnica komfortu występuje między tymi materiałami - nadgarstki
są zdecydowanie za kierownicami karbonowymi ;).

Data: 2011-06-12 11:35:13
Autor: Wojciech Waga aka wojek
Axi pisze:
nadgarstki są zdecydowanie za kierownicami karbonowymi ;).

a zęby za aluminiowymi ;)

pozdr.
w.

Data: 2011-06-12 12:41:01
Autor: Dominik Mirowski
Pytanie o carbonową kierownicę
Wojciech Waga aka wojek wyklepał(a) :

nadgarstki są zdecydowanie za kierownicami karbonowymi ;).
a zęby za aluminiowymi ;)

Tani karbon = drogi dentysta.
Zbytnio wylightowane komponenty = długa rehabilitacja.
--
Dominik Mirowski
www.light-test.info

Data: 2011-06-15 00:12:24
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 12.06.2011 11:35 użytkownik Wojciech Waga aka wojek napisał :
Axi pisze:
nadgarstki są zdecydowanie za kierownicami karbonowymi ;).

a zęby za aluminiowymi ;)

Bzdura. Zdecydowanie bardziej ufam kompozytowej kierze o wadze 120 g niż
aluminiowej ważącej tyle samo.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2011-06-12 12:40:50
Autor: Krzyś Cierpiętnik
Axi wrote:

[...]

Czy ktoś potrafi wyjaśnić czemu robi się kierownice oversize, żeby były
rzekomo bardziej sztywne i w tym samym czasie chwali kierownice
karbonowe za to, że są... mniej sztywne?

--
Śmierć Google Groups, śmierć bramkom www-news.

Data: 2011-06-12 16:10:06
Autor:
Pytanie o carbonową kierownicę

Czy ktoś potrafi wyjaśnić czemu robi się kierownice oversize, żeby były
rzekomo bardziej sztywne i w tym samym czasie chwali kierownice
karbonowe za to, że są... mniej sztywne?

Magia marketingu :)
Biorąc pod uwagę za i przeciw i mając do wyboru ritcheya WCS w wersji carbon i
alu -- -wybralem ostatecznie alu, 30 gram mniej nie jest warte 250 zł,a od
amortyzacji jest amor.
O ile wcześniej za carbonówkami przemawiał jeszcze fajny wygląd to coraz mniej
firm robi tradycyjną szachownicę, coraz cześciej jet to jednobarwny tzw UD finish

Data: 2011-06-12 21:54:56
Autor: Coaster
mm wrote:
czy po przesiadce z alu poczuliście jakieś magiczne właściwości choćby
tłumienia drgań czy to tylko marketing i poza urwaniem paru gram nic się nie
zmienia?

Nie, poniewaz nie przesiadlem sie z 'alu' a nawet nie pzresiadlem sie ze stali ;-)

--
PoZdR
"A properly shaped leather saddle is an excellent choice

Pytanie o carbonową kierownicę