Pytanie o carbonową kierownicę

Data: 2011-06-11 10:40:28
Autor: Dominik Mirowski
Pytanie o carbonową kierownicę
mm wyklepał(a) :
czy po przesiadce z alu poczuliście jakieś magiczne właściwości choćby
tłumienia drgań czy to tylko marketing i poza urwaniem paru gram nic
się nie zmienia?

Yep, spora różnica o ile nie kupisz sobie np. alu oklejonego karbowaną naklejką ;). Po przesiadce na Syntace Lowerider Carbon - poprawa pozycji -> kiera szersza, lepsze prowadzenie roweru etc... ale przesiadałem się z 580 na 650 :).
--
Dominik Mirowski
www.light-test.info

Data: 2011-06-11 05:42:34
Autor: Kuba Abuk
Pytanie o carbonową kierownicę
On Jun 11, 10:40 am, "Dominik Mirowski" <spam.t...@ipv4.pl> wrote:
mm wyklepa (a) :

> czy po przesiadce z alu poczuli cie jakie magiczne w a ciwo ci cho by
> t umienia drga czy to tylko marketing i poza urwaniem paru gram nic
> si nie zmienia?

Yep, spora r nica o ile nie kupisz sobie np. alu oklejonego karbowan
naklejk ;). Po przesiadce na Syntace Lowerider Carbon - poprawa pozycji ->
kiera szersza, lepsze prowadzenie roweru etc... ale przesiada em si z 580
na 650 :).

No to ja się podepnę. Szukam dla mojej Żony płaskiej, w miarę wąskiej
kierownicy full-carbon, z możliwością montażu rogów (czy da się taką
skrócić do 540-550mm?). No i żeby średniej krajowej nie wydać na
kawałek "plastikowej rurki".

Oświećcie mnie, czy Amoeba Scud Carbon np.
http://allegro.pl/amoeba-scud-carbon-kierownica-mtb-112g-25-4-580mm-i1655832667.html
to tylko okjanka, czy full-węgiel?

Zdravim,
Kuba

Data: 2011-06-11 11:54:06
Autor: jpogoda
On 11 Cze, 14:42, Kuba Abuk <j.gruch...@gmail.com> wrote:

Oświećcie mnie, czy Amoeba Scud Carbon np.http://allegro.pl/amoeba-scud-carbon-kierownica-mtb-112g-25-4-580mm-i...
to tylko okjanka, czy full-węgiel?

Mam taką kierę i wygląda, że jest to alu oplecione carbonem.
Też się kiedyś dałem skusić.
Przy tej wadze musi być tam i mało alu i mało carbonu, więc cholera
wie jak z odpornością na złamanie itp. takiego zestawienia.
W dodatku obejmy klamek, manetek i rogów ślizgają się po powierzchni
kiery a dokręcić ich mocno nie wolno.
Trzeba używać specjalnych past montażowych, żeby się nie ślizgało.
Wróciłem do alu :-)

--
Jarek Pogoda

Data: 2011-06-19 00:24:18
Autor: Bero
W dniu 2011-06-11 14:42, Kuba Abuk pisze:
http://allegro.pl/amoeba-scud-carbon-kierownica-mtb-112g-25-4-580mm-i1655832667.html
to tylko okjanka, czy full-węgiel?

W opisie jest carbon/alu.
Mam taką od 2 lat (kosztowała w sklepie ok. 200 zł)  i żadnych zastrzeżeń.  Czy tłumi drgania? Pewnie nie lepiej niż porządne rączki i amortyzator. Ale np. nie rysuje się.  Zawsze to coś. Dobrze wygląda, nie ma problemu z przykręceniem  do niej czegokolwiek -  nie potwierdzam utyskania jednego z forumowiczów.

Pytanie o carbonową kierownicę