Data: 2013-12-16 21:59:17 | |
Autor: PiteR | |
Pytanie o ciśnienie w zimowych oponach | |
na ** p.m.s ** skodzia pisze tak:
I drugie pytanie: w zimie powinno sie pompować o 0.2 więcej, czyli Nie pompuj wiecej. Upuść albo nie ruszaj. W dostawczym na naklejce mam 4 przód 4.5 tył. Jeden serwis napompował wszystkie do 3, drugi do 3.5 zagadniety pracownik trzeciego serwisu zeznał 3.5 W osobowym w lato 2 w zimie 1.8 (na oko żeby była troche flakowata). -- Piter |
|
Data: 2013-12-16 22:28:30 | |
Autor: Maciek | |
Pytanie o ciśnienie w zimowych oponach | |
Dnia Mon, 16 Dec 2013 21:59:17 +0100, PiteR napisał(a):
W osobowym w lato 2 w zimie 1.8 (na oko żeby była troche flakowata). IMHO bez sensu: za (byc moze) lepsza przyczepnosc na sliskim placisz gorszym trzymaniem toru jazdy i szybszym zuzyciem opon. -- Maciek Od kolijevke, pa do groba, za ispiranje mozga je doba |
|
Data: 2013-12-16 23:05:19 | |
Autor: PiteR | |
Pytanie o ciśnienie w zimowych oponach | |
na ** p.m.s ** Maciek pisze tak:
W osobowym w lato 2 w zimie 1.8 (na oko żeby była troche flakowata). Ja wolę przyczepność na sliskim. Szybsze zużycie, no coż ludzie nie takie pieniądze marnotrawią. -- Piter |
|
Data: 2013-12-16 22:41:20 | |
Autor: skodzia | |
Pytanie o ciśnienie w zimowych oponach | |
Hello PiteR,
Monday, December 16, 2013, 9:59:17 PM, you wrote: na ** p.m.s ** skodzia pisze tak: I drugie pytanie: w zimie powinno sie pompować o 0.2 więcej, czyli Nie pompuj wiecej. Upuść albo nie ruszaj. W dostawczym na naklejce mam 4 przód 4.5 tył. Jeden serwis napompował wszystkie do 3, drugi do 3.5 zagadniety pracownik trzeciego serwisu zeznał 3.5 W osobowym w lato 2 w zimie 1.8 (na oko żeby była troche flakowata). Przepraszam, ale ja już nic nie pojmuję. W zimie mam pompować te 0.2 więcej czy 0.2 mniej? |
|
Data: 2013-12-16 23:08:09 | |
Autor: PiteR | |
Pytanie o ciśnienie w zimowych oponach | |
na ** p.m.s ** skodzia pisze tak:
Przepraszam, ale ja już nic nie pojmuję. W zimie mam pompować te 0.2 Jak uważasz. Jak Ci się lepiej jeździ. Mnie się lepiej jeździ zimą na flakowatych niż na kamieniach. -- Piter |
|
Data: 2013-12-16 23:14:20 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Pytanie o ciśnienie w zimowych oponach | |
Hello PiteR,
Monday, December 16, 2013, 11:08:09 PM, you wrote: Przepraszam, ale ja już nic nie pojmuję. W zimie mam pompować te 0.2Jak uważasz. Jak Ci się lepiej jeździ. Mnie się lepiej jeździ zimą na A ja wolę nie pogiąć sobie felgi na ukrytej pod kałużą dziurze i dlatego na zimę każę pompować 0.2 więcej niż na lato. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2013-12-16 23:25:36 | |
Autor: J.F. | |
Pytanie o ciśnienie w zimowych oponach | |
Dnia Mon, 16 Dec 2013 23:14:20 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
Hello PiteR, wtedy sie srodek szybciej zuzywa. A opony chyba drozsze niz felgi :-) J. |
|
Data: 2013-12-16 23:30:20 | |
Autor: PiteR | |
Pytanie o ciśnienie w zimowych oponach | |
na ** p.m.s ** J.F. pisze tak:
wtedy sie srodek szybciej zuzywa. W golfie jest na naklejce 26 psi. Jak byłem młody i przejmujący się to do tylu dokładnie pompowałem Kormorany i też środek szybciej się zużywał. Czary. -- Piter |
|
Data: 2013-12-16 23:56:45 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Pytanie o ciśnienie w zimowych oponach | |
Hello PiteR,
Monday, December 16, 2013, 11:30:20 PM, you wrote: wtedy sie srodek szybciej zuzywa.W golfie jest na naklejce 26 psi. Jak byłem młody i przejmujący się to Żadne czary - kwestia stylu jazdy. Dawno temu, jak sporo jeździłem po górskich drogach, to mi na letnich wycierały się bardziej boki niż środek. 0.3 więcej i przestało. Ale jak przestałem jeździć po górkach, to trzeba było zmniejszyć ciśnienie, bo żarło środek :( -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2013-12-17 01:19:38 | |
Autor: PiteR | |
Pytanie o ciśnienie w zimowych oponach | |
na ** p.m.s ** RoMan Mandziejewicz pisze tak:
Żadne czary - kwestia stylu jazdy. Dawno temu, jak sporo jeździłem po Nadal nie rozumiem mechanizmu. Czy raczej to zbyt podatna opona i trzeba taką mniej pompować. -- Piter |
|
Data: 2013-12-16 23:26:06 | |
Autor: PiteR | |
Pytanie o ciśnienie w zimowych oponach | |
na ** p.m.s ** RoMan Mandziejewicz pisze tak:
A ja wolę nie pogiąć sobie felgi na ukrytej pod kałużą dziurze i Jak kto lubi. -- Piter |
|
Data: 2013-12-17 07:32:40 | |
Autor: sqlwiel | |
Pytanie o ciśnienie w zimowych oponach | |
W dniu 2013-12-16 22:41, skodzia pisze:
W osobowym w lato 2 w zimie 1.8 (na oko żeby była troche flakowata). Niektórzy zalecają, żeby na śliskim (i np. na piasku) w oponie było o te 0,2 mniej, niż zaleca producent (auta, a nie opony). Podobno wtedy lepiej trzyma. Nie wszyscy podzielają tę opinię. Np. ja pompuję do nominalnego (u mnie 2.0) i dopompowuję, jak (jeśli) mi zejdzie (na oko) do 1.8 Ktoś Ci tu zalecił pompować do 2,2. Założył, że auto stoi w ogrzewanym garażu, gdzie jest 20°. Jeśli mróz sięgnie -20, to spadek temperatury o 40K spowoduje spadek ciśnienia w oponie o 1/7, czyli właśnie ok. 0,3b. Podsumowując: Nie przejmuj się, byle byś nie jeździła na flakach. 1.8-2,2 jest do przyjęcia, póki nie robisz 10k miesięcznie z prędkościami bliskimi maksymalnej. -- Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel. |
|
Data: 2013-12-17 08:28:23 | |
Autor: Adam Wysocki | |
Pytanie o ciśnienie w zimowych oponach | |
sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com> wrote:
Ktoś Ci tu zalecił pompować do 2,2. Założył, że auto stoi w ogrzewanym garażu, gdzie jest 20°. Jeśli mróz sięgnie -20, to spadek temperatury o 40K spowoduje spadek ciśnienia w oponie o 1/7, czyli właśnie ok. 0,3b. Z ciekawości - skąd ta zależności (40K = 1/7 ciśnienia)? Podsumowując: Nie przejmuj się, byle byś nie jeździła na flakach. 1.8-2,2 jest do przyjęcia, póki nie robisz 10k miesięcznie z prędkościami bliskimi maksymalnej. Ja osobiście daję trochę mniej niż nominalnie - spalanie trochę rośnie, zużycie opony rośnie, ale przyczepność też rośnie, a zimą (prawdziwą zimą a nie taką jak mamy teraz) to przyczepność jest słabą stroną. -- Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r. PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ http://motogof.tumblr.com/ |
|
Data: 2013-12-17 09:57:11 | |
Autor: sqlwiel | |
Pytanie o ciśnienie w zimowych oponach | |
W dniu 2013-12-17 09:28, Adam Wysocki pisze:
sqlwiel<"nick"@googlepoczta.com> wrote: P*V/T = const. Równanie Clapeyrona. Oczywiście T jest w kelwinach, od zera absolutnego. -- Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel. |
|
Data: 2013-12-17 10:08:23 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Pytanie o ciśnienie w zimowych oponach | |
Hello sqlwiel,
Tuesday, December 17, 2013, 9:57:11 AM, you wrote: Ktoś Ci tu zalecił pompować do 2,2. Założył, że auto stoi w ogrzewanymZ ciekawości - skąd ta zależności (40K = 1/7 ciśnienia)? P*V/T = const. A ciśnienie też nie powinno być absolutne? -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2013-12-17 10:31:27 | |
Autor: sqlwiel | |
Pytanie o ciśnienie w zimowych oponach | |
W dniu 2013-12-17 10:08, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello sqlwiel, Powinno :) Umkło mię. Inaczej, to "zupełny flak", czyli 0 barów na ciśnieniomierzu oznaczałoby nieskończoną objętość. Ale nic nie jest doskonałe (jak gaz w równaniu Clapeyrona), ja też nie. A więc 1/7 liczymy od 3b, czyli spadek o ok. 0.4b. -- Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel. |
|