Pytanie o fora

Data: 2012-09-27 13:36:14
Autor: Marek
Pytanie o fora
Od pewnego czasu grupa "przymiera" pewnie jest to spowodowane w dużej mierze wyłączeniami serwerów grup dyskusyjnych, dlatego myślę, że
będzie konieczność zaglądania również na fora finansowe. Czy możecie
polecić jakieś dobre i aktywne fora traktujące o finansach, bankach
itp itd.

--
Marek

Data: 2012-09-27 13:42:33
Autor: MarekZ
Pytanie o fora
UĹźytkownik "Marek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:k41e0d$qf9$1@mx1.internetia.pl...

[...]

Nie moĹźemy.

I naprawdę nie sądzimy aby była konieczność zaglądania na jakieś fora. Choć naturalnie jeżeli ktoś taką konieczność odczuje to ją zapewne zrealizuje. Nie zmienia to jednak faktu, że przejęcie roli p.b.b. przez jakiekolwiek forum, nie wydaje się być możliwym.

Data: 2012-09-27 14:39:50
Autor: Marek
Pytanie o fora
W dniu 2012-09-27 13:42, MarekZ pisze:
[...]

Najpierw "wazelinka" - dobrze, że dalej jesteś na grupie, ale musisz przyznać, że kiedyś można było się w tym miejscu dowiedzieć o nowych produktach w chwilę po ich wprowadzeniu. Często posty zawierały rzetelne oceny nowych produktów, podpowiadały co można uzyskać dodatkowo podejmując "działania" nie normowane w umowach czy regulaminach. Wiem, były głosy aby wszystkiego nie pisać bo bankowcy też tutaj są obecni :). Przyznam, że trochę mi tego brakuje, stąd zamiar poszerzenia "kanału informacyjnego" o fora. Niestety ale popularność różnych for dyskusyjnych rośnie i za kilka lat usnet zniknie podobnie jak kiedyś usługa archie (istnieje jeszcze w szczątkowej formie). Usnet to same zalety, ale jak to wytłumaczyć tym dla których internet to tylko protokół http.

--
Marek

Data: 2012-09-27 15:06:01
Autor: MarekZ
Pytanie o fora
UĹźytkownik "Marek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:k41hnl$cga$1@mx1.internetia.pl...

[...]

Ja uważam, że usenet jednak nie zniknie, no ale zobaczymy jak się to potoczy.

Naturalnie pozostaje mi się zgodzić z tym, że negatywne zmiany na grupie mają miejsce i że wynikają one z braku dopływu dostatecznej ilości nowych userów. Ja już niestety zdecydowanie przeszedłem na stronę userów raczej czerpiących informacje z grupy, a nie ich dostarczających. Ale to dlatego, że akurat te obszary bankowości, w których ja się poruszam (głównie karty kredytowe i linie kredytowe) nie przeżywają obecnie rozkwitu, co nie znaczy, że się to za pewien czas ponownie nie zmieni.

Fora możemy traktować jako ewentualne źródło informacji, natomiast rozdrabnianie się na dyskutowanie na jakichś peryferyjnych forach nie ma specjalnie sensu, bo takie rozdrobnienie to raczej krok w złym kierunku. Usenet to także pewna forma lekkiej wstępnej selekcji intelektualnej, niektórzy tu nie dotrą, bo nie wiedzą po co, jak się wpisze kilka wykrzykników to one nie tańczą i nie błyskają, nie można nabić sobie postami super "rangi" itp.

Data: 2012-09-27 16:19:27
Autor: Imka
Pytanie o fora
Dnia Thu, 27 Sep 2012 15:06:01 +0200, MarekZ napisał(a):

nie można nabić sobie postami super "rangi" itp.

No może super "rangi" nie, ale ranking na pierwszą dziesiątkę
topspamerów grupowych ciągle jest ogłaszany... ;)

http://groups.google.com/group/pl.biznes.banki/about

--
Imka

Data: 2012-09-27 20:07:20
Autor: Henryk \"Plumski\" Plumowski
Pytanie o fora
Pewna osoba, czyli Imka
oświadczyła nam oto tak, jak widać poniżej:

Kaj Ty się podziewasz? :-)

--
Pozdrawiam,
Heniek

Data: 2012-09-27 21:51:01
Autor: MK
Pytanie o fora
W dniu 27.09.2012 o 16:19 Imka <spamtrapimki@gazeta.pl> pisze:

[...]

Hehe... i co ja mam powiedziec? Nie zasypuje pbb masa postow, ale staz  robi swoje ;).

MK

Data: 2012-09-29 16:15:36
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Pytanie o fora

"MK" op.wla73bzp28x4t2@saturn

: Hehe... i co ja mam powiedziec? Nie zasypuje
: pbb masa postow, ale staz robi swoje ;).

Ja wysłałem około 42400 p_ostów na wszystkie grupy.
z tym, że skrosowane posty liczone są wielokrotnie.
(czyli wysłany na dwie grupy naraz -- jako dwa posty)

Data: 2012-09-29 15:10:09
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Pytanie o fora

"MarekZ" k41i6o$if7$1@srv.cyf-kr.edu.pl

mają miejsce i że wynikają one z braku dopływu dostatecznej ilości nowych userów. Ja już niestety zdecydowanie przeszedłem na stronę userów raczej

User to nie mąka i nie cukier. IMO liczba nowych rośnie, nie maleje.

Data: 2012-09-27 22:10:05
Autor: Kamil Jońca
Pytanie o fora
Marek <adres@antyspamowy.pl> writes:

[...]

Problem w tym, że na "forach" (czy to fejsbuk czy nk, czy goldenline)
stosunek sygnał/szum jest cały czas o wiele gorszy od usenetu.

[...]

Bo ja wiem czy zniknie? Zapewne zostanie zmarginalizowany. Ale wcale bym
nie przesądzał czy _wartościowych_ informacji będdzie mniej niż na 50
forach.
KJ

--
http://blogdebart.pl/2012/06/24/hiena/
Hanging on in quiet desperation is the English way.

Data: 2012-09-27 18:52:55
Autor: Arek
Pytanie o fora
MarekZ napisał(a) w wiadomości: ...

Nie zmienia to jednak faktu, że przejęcie roli p.b.b. przez jakiekolwiek
forum, nie wydaje się być możliwym.

Przyczyna jest prosta: bankowość dotyczy w mniejszym lub większym
stopniu bezpośrednio i pośrednio w zasadzie wszystkich. Powstaje
więc wiele forów. Poza tym tematyka bankowości jest obecna chyba
przy wszystkich forach "ogĂłlnych".
Oczywiście polecić można fora związane z pismami branżowymi
i ekonomiczne- Również blogi, w tym polityczne. Linki artykóułów na
nich się tu pojawiają.

W przypadku węższej grupy zainteresowanych jest to jednak mozliwe.
Np. forum Elektroda stało się alternatywą dla pl.misc.elektronika.

Arek

Data: 2012-09-27 19:04:42
Autor: SQLwiel
Pytanie o fora
W dniu 2012-09-27 18:52, Arek pisze:

W przypadku węższej grupy zainteresowanych jest to jednak mozliwe.
Np. forum Elektroda stało się alternatywą dla pl.misc.elektronika.

Elektronika jest troszkę inaksiejsza, bo tam mają szczególne znaczenie rysunki i obrazki (fotografie, schematy). Usenet z tym sobie radzi trochę gorzej (choć są hierarchie *.binaries.*, ale to jednak trochę inaczej, niż dołączenie obrazka w phpbb2.

--

Dziękuję i pozdrawiam.   SQLwiel.

Data: 2012-09-27 19:34:13
Autor: m
Pytanie o fora
W dniu 27.09.2012 19:04, SQLwiel pisze:
[...]

Czy ja wiem? Skomponowanie ładnego mesga z wklejonym obrazkiem to łatwizna w edytorze wysiwyg np. thunderbirda. O ile dopuści się posty w HTMLu.

p. m.

Data: 2012-09-27 19:53:40
Autor: SQLwiel
Pytanie o fora
W dniu 2012-09-27 19:34, m pisze:

Czy ja wiem? Skomponowanie ładnego mesga z wklejonym obrazkiem to
łatwizna w edytorze wysiwyg np. thunderbirda. O ile dopuści się posty w
HTMLu.

p. m.

No to pokaĹź... ;)

--

Dziękuję i pozdrawiam.   SQLwiel.

Data: 2012-09-27 14:08:12
Autor: Chris94
Pytanie o fora
Dnia Thu, 27 Sep 2012 13:36:14 +0200, Marek napisał(a):

Od pewnego czasu grupa "przymiera" pewnie jest to spowodowane w dużej mierze wyłączeniami serwerów grup dyskusyjnych

To jest krecia robota firmy Google, która dąży do likwidacji usenetu.
Jaki ma w tym interes? Tego nie wiem, ale takie są fakty.
Można tylko przypuszczać, że protokół http umożliwia skuteczniejsze
śledzenie autorów wiadomości, niż protokół nntp.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2012-09-27 05:29:20
Autor: krzysztofsf
Pytanie o fora
On 27 Wrz, 14:09, Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> wrote:
> [...]

Można tylko przypuszczać, że protokół http umożliwia skuteczniejsze
śledzenie autorów wiadomości, niż protokół nntp.

W wielu firmach pracownicy nie maja uprawnien do konfigurowania
skrzynek i podpinania news - pozostaje pisanie z poziomu www.

Data: 2012-09-27 13:28:38
Autor: m4rkiz
Pytanie o fora
"Chris94" <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> wrote in message news:506441b4$0$26687$65785112news.neostrada.pl...
[...]

widzisz tu gdzies reklamy?

Data: 2012-09-27 15:52:42
Autor: Chris94
Pytanie o fora
Dnia Thu, 27 Sep 2012 13:28:38 +0100, m4rkiz napisał(a):

To jest krecia robota firmy Google, która dąży do likwidacji usenetu.
Jaki ma w tym interes?

widzisz tu gdzies reklamy?

Chyba faktycznie trafiłeś w sedno!

Data: 2012-09-29 16:09:46
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Pytanie o fora

"m4rkiz" k41gq7$u4r$1@dont-email.me

Jaki ma w tym interes?

widzisz tu gdzies reklamy?

Ja korzystam z konta gmail.com od lat -- zero
reklam, a jednak G utrzymują to bezpłatnie.

Data: 2012-09-29 19:13:31
Autor: Chris94
Pytanie o fora
Dnia Sat, 29 Sep 2012 16:09:46 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
napisał(a):

Jaki ma w tym interes?

widzisz tu gdzies reklamy?

Ja korzystam z konta gmail.com od lat -- zero
reklam, a jednak G utrzymują to bezpłatnie.

Myślisz, że oni to robią żeby Tobie sprawić przyjemność?
Spróbuj pomyśleć ile forsy i zachody by ich kosztowało, żeby mieć wgląd
do takiej ilości kont pocztowych rozsianych po różnych serwerach na
całym świecie!
A tutaj mają na patelni wszystko, klienci sami się zgłaszają i
przedkładają swoją korespondencję, a nikt nawet nie ma pojęcia o tym,
kto i czyją korespondencję kontroluje na serwerach Googla.
A pomysł nie jest nowy, za komuny tzw. "służby" też większość swoich
informacji uzyskiwały z lektury listów wysyłanych Pocztą Polską.

Data: 2012-09-29 21:01:49
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Pytanie o fora

"Chris94" 50672c48$0$1296$65785112@news.neostrada.pl

Ja korzystam z konta gmail.com od lat -- zero
reklam, a jednak G utrzymują to bezpłatnie.

Myślisz, że oni to robią żeby Tobie sprawić przyjemność?

Tak. Wiedzą o tym, że zadowolony klient jest
lepszym źródłem szmalu niż niezadowolony.

[...]

Psychoza maniakalna, maniakalno-depresyjna?...
Szyfruj zatem, jeśli boisz się. Moja siostra
wywala co miesiąc około 75 złotych na telefon
w TPSA -- bo boi się podsłuchów...

[prawdę mówiąc -- i ja boję się tego, że ktoś podczyta
to, co ja ślę na grupy dyskusyjne... ale ja mam obawy
uzasadnione, nie jestem schizofrenikiem ;) jak inni...]

Data: 2012-10-02 15:03:06
Autor: Chris94
Pytanie o fora
Dnia Sat, 29 Sep 2012 21:01:49 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
napisał(a):

[...]

Pogooglaj sobie, czym były projekty Echelon oraz Carnivore.
Dziwnym trafem Google spełnia większość tych wymogów, jakie stawiano
przed tymi projektami, a kosztuje jakieś ułamki promila tego, co miałaby
kosztować realizacja tych projektów.

Data: 2012-10-03 00:48:52
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Pytanie o fora

"Chris94" 506ae60d$0$26707$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Pozostaje szyfrowanie.

Data: 2012-10-03 13:49:30
Autor: witrak()
Pytanie o fora
Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> wrote on 2012-10-02_15:03
[...]

Nie, żebym sprzeczał się co do zasadności zastrzeżeń do G., ale
argumentacja jakaś taka zabawnie płyciutka.
Teroryści, którzy używali do komunikacji kont Google'a już dawno
wszyscy siedzą... :-)

witrak()

Data: 2012-10-03 05:45:11
Autor: krzysztofsf
Pytanie o fora
On 3 Paź, 13:49, "witrak()" <wit...@hotmail.com> wrote:

Teroryści, którzy używali do komunikacji kont Google'a już dawno
wszyscy siedzą... :-)

Kiedys czytalem newsa, ze ktoras grupa porozumiewala sie korzystajac z
WoW-a :)

Data: 2012-10-03 16:12:43
Autor: Chris94
Pytanie o fora
Dnia Wed, 03 Oct 2012 13:49:30 +0200, witrak() napisał(a):

[...]

Terroryzm jest tylko pretekstem dla coraz skuteczniejszej inwigilacji
społeczeństwa. A służby specjalne mają baaardzo szerokie zainteresowania
;)

Data: 2012-10-03 16:44:09
Autor: SQLwiel
Pytanie o fora
W dniu 2012-10-03 16:12, Chris94 pisze:

[...]

Nie tylko służby.
Wielkie korporacje wydają ogromne pieniądze na bardzo skrupulatne analizowanie wszelkich zachowań motłochu. Google jest jednym z podstawowych narzędzi.
Pomnóżcie sobie 50 groszy dziennie przez miliard albo dwa tego motłochu.

--

Dziękuję i pozdrawiam.   SQLwiel.

Data: 2012-10-03 17:41:31
Autor: witrak()
Pytanie o fora
SQLwiel <[nick]@guglowapoczta.com> wrote on 2012-10-03_16:44
[...]

No ale przykładem były Echelon i Carnivore, a te do badań zachowań
konsumentów nie są używane :-)

witrak()

Data: 2012-09-27 15:57:46
Autor: SQLwiel
Pytanie o fora
W dniu 2012-09-27 14:08, Chris94 pisze:
[...]

Gówno-tam.
W usenecie nie da się zamieszczać bannerów reklamowych i nie ma jak i kogo kasować za klikanie w reklamy.
To nie gugle jest winne, tylko te rozmaite gazety i onety, a raczej ich żydowskie podejście: jeśli nie da się na czymś zarobić, to tego nie robimy, choćby to nic nie kosztowało. No a prąd do serwerów przecież kosztuje.

--

Dziękuję i pozdrawiam.   SQLwiel.

Data: 2012-09-27 18:38:40
Autor: Arek
Pytanie o fora
SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com> napisał(a) w wiadomości:
<50645b5a$0$26682$65785112@news.neostrada.pl>...
[...]

Jakieś oficjalne potwierdzenie?

Można tylko przypuszczać, że protokół http umożliwia skuteczniejsze
śledzenie autorów wiadomości, niż protokół nntp.

Gówno-tam.

Nie lekceważyłbym tego. Metody śledzenia są zapewne podobnie zaawansowane
ale doświadczenie śledzacych i naciski na nich (służby, sterowana
przez dziennikarzy opinia publiczna) są w przypadku internetu większe.
Żebyś wiedział, ile informacji "wyparowało" z Wikipedii (głównie
angielskojęzycznej) lub z takich wydawałoby się neutralnych stron
jak IMDb.

[...]

Ciekawe czy to ważny powód. Gazeta np. z serwera poczty nie zrezygnowała
ale obsługuje go zdaje się... Google.
No właśnie - ile mógłby kosztować rocznie serwer news obsługujący
np. 10 grup o aktywności porównywalnej z pbb?

Arek

Data: 2012-09-27 19:34:22
Autor: Mateusz Papiernik
Pytanie o fora
On 2012-09-27 18:38, Arek wrote:
No właśnie - ile mógłby kosztować rocznie serwer news obsługujący
np. 10 grup o aktywności porównywalnej z pbb?

Grosze. NNTP jest tak niezasobozerne (i niepasmozerne rowniez), ze
praktycznie kazde pudelko byloby w stanie ze spokojem trzymac cala
hierarchie pl.

--
Mateusz Papiernik
mati@maticomp.net, http://www.maticomp.net

Data: 2012-09-27 20:37:14
Autor: Krzysztof Halasa
Pytanie o fora
"Arek" <abcdek@poczta.onet.pl.usun_cde> writes:

No właśnie - ile mógłby kosztować rocznie serwer news obsługujący
np. 10 grup o aktywności porównywalnej z pbb?

Sam serwer np. wirtualny, nie licząc pracy z nim związanej? Zależnie od
ilości osób piszących (ruchu itp), ale nie jest to zasadnicza kwota.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2012-09-27 19:49:57
Autor: PiteR
Pytanie o fora
Chris94 pisze tak:

To jest krecia robota firmy Google, która dąży do likwidacji usenetu.
Jaki ma w tym interes? Tego nie wiem, ale takie są fakty.

imho G chce utrudnić przeszukiwanie archiwum a podtykać reklamy lub idee które są im na rękę. Np zniechęcać do win xp a lansować win7

--
Piter

Data: 2012-09-29 16:07:28
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Pytanie o fora

"PiteR" XnsA0DBC9BFDA383elektronik@localhost.net

[...]

A mnie wydaje się, że oskarżenia kierowane pod adresem G są absurdalne.

Data: 2012-09-27 15:42:12
Autor: astro
Pytanie o fora
Marek wrote in <news:k41e0d$qf9$1mx1.internetia.pl>
Czy możecie polecić jakieś dobre i aktywne fora traktujące o finansach, bankach

http://www.astrofizyka.info/informatyka/usenetkonf/fora_vs_grupy_dyskusyjne.html
Radoslaw Ziomber
www.astrofizyka.info

Data: 2012-09-27 17:34:09
Autor: xbartx
Pytanie o fora
Dnia Thu, 27 Sep 2012 13:36:14 +0200, Marek napisał(a):

Od pewnego czasu grupa "przymiera" pewnie jest to spowodowane w duĹźej
mierze wyłączeniami serwerów grup dyskusyjnych, dlatego myślę, że będzie
konieczność zaglądania również na fora finansowe. Czy możecie polecić
jakieś dobre i aktywne fora traktujące o finansach, bankach itp itd.

Też trochę ostatnio zbytnio nic się nie dzieje w bankowym światku ale chyba w miarę grupa jest na bieżąco z tym co się pojawia. Fakt, że dopływ nowych ciekawych użytkowników usenetu jest pewnie lekko zachwiany, bo przeniosła się trochę dyskusja na wspomniane już http (np. fejsbuk, forumy i inne takie). Myślę, że damy radę i dalej będziemy sobie tutaj hobbystycznie dyskutować ;)

--
xbartx

Data: 2012-09-28 17:57:50
Autor: Arek
Pytanie o fora

xbartx napisał(a) w wiadomości: ...

Też trochę ostatnio zbytnio nic się nie dzieje w bankowym światku ale
chyba w miarę grupa jest na bieżąco z tym co się pojawia.

W "światku bankowym" a raczej "kontynenciku bankowym" dzieje się trochę.
Tyle, ze to już raczej nie "bankowy" a polityczny światek. Decyzje zapadające
teraz (np. ostatnie orzeczenia niemieckiego TK w sparawie warunkĂłw
uczestnictwa Niemiec w ratowaniu euro) będą miały wielki wpływ na
bankowość.
Nikłym echem odbijają się np. niedawne próby wprowadzenia pieniądza
opartego na kruszcu (lokalnie, chyba w Malezji) czy rosnąca popularność
banków działających na "zasadach islamskich".
A to przecież próby zasadniczych zmian w filozofii bankowości.

Arek

Data: 2012-09-30 15:04:11
Autor: T.F.
Pytanie o fora
"Arek" ...

A to przecież próby zasadniczych zmian w filozofii bankowości.

Jak te proby beda mialy PRZELOZENIE na konta, lokaty, karty, kredyty, ...itd...
to my sie nimi tutaj, na PBB, zajmiemy.

--
T.F.

Data: 2012-09-29 16:06:00
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Pytanie o fora

"xbartx" k422mg$542$2@node1.news.atman.pl

[...]

IMO grupa odniosła sukces finansowy, który w połączeniu z moją totalną
klęską daje grupowiczom (w tym i mnie) wiele. Ja chciałem, aby wiśniami
opłacać prawników. Dziś widzę, jak głupi był to pomysł. Grupa bez pomocy
prawników wypracowała sobie bardzo dobre relacje z bankami, zatrzymując
przy sobie płody rolne...

Wichrzyciele i niezaspokojone owady (zwane komarami, czy ogólnie
krwiopijcami bądź lokalnie prawnikami) starają się obrzydzić nam
cały ów sukces, aby udaremnić eskalację tegoż...

Nierzadko po sukcesie przychodzi depresyjny nastrój -- taka jest
natura tego świata. Żadnej maszyny nie wolno zatrzymywać znienacka,
także ludzkiego ciała czy ludzkiej tak zwanej psychiki, która
z dusznością duchową ;) (czyli z myśleniem) ma niewiele wspólnego.

    Depresja nie jest albowiem chorobą duszy (duchowni
    jej nie wyleczą, ale cieleśni lekarze -- mogą)
    a psychologia (jako nauka) nie zajmuje się duszą,
    lecz ciałem.

Takoż i my, po zebraniu (ja jeszcze nie mam z BPH -- w sumie/iloczynie
3x300) naszych płodów rolnych i uchronieniu się przed złotym interesem,
przezywać możemy nastroje depresyjne. Jest to tak zwana 'depresja
z odciążenia' (która nijak się ma do ciąży) lub 'depresja sukcesu'.
Dopada to niemal każdego, ale w różnym stopniu. [teraz trzeba by
zastopować obrońców krzyża... mmm... może tym...] Powołując się
na największy autorytet naszych czasów, a być może największy
w dziejach ludzkości, napiszę, a raczej zacytuję:

  Bogu dziękujmy i Ducha nie gaśmy.

Wykonujmy swe powinności (lanie przykładowo) należycie, beznamiętnie,
nie zważając na budzącą się w nas niechęć, zobojętnienie, czy nawet
[być może MarekZ nie załapie, że to o nim] agresję. Nie zapominajmy
siostry o tym, że celem głównym było wypracowanie dobrych relacji
z bankami, zaś płody rolne są niejako efektem ubocznym, drobnym
upominkiem od losu (w wersji dla ateistów) lub upominkiem od Boga
(w wersji dla wyznawców religijnych) uprzyjemniającym nam nasze
życie i odstresowującym nas...

[Samul, mój przesladowca, mówił, że seks jest dobrym lekiem na stres;
wolałbym iść drogą Samula, ale wiem, że Samul to szmata ciagnąca mnie
do handlu wódką i do dziwek pracujących na rzecz Kościoła; na szczęście
po katastrofach sprzed lat, które rujnowały Północną Altlandię (głowne
ataki przypadały na 28 października -- nie wiem, dlaczego) czyli moją
placówkę wywiadowczą, moje nowe urządzenia ostrzegajace są tak dobrze
dopracowane, iż na razie nie grozi mi żadne niebezpieczeństwo ze strony
Kościoła, notabene -- mocno poszarpanego i osłabionego różnorakimi
wojnami toczonymi ze wszystkimi dookoła pod górkę, z górki, a nawet
po płaskim terenie -- wiem, Świetlicki chce wiedzieć, jaka to ważna
kobieta bezbiustna zawróciła mi w głowie przed kilkunastu laty...]

Bądźmy zatem siostry wdzięczne Bogu (losowi) za to, iż:

 () ominęły nas złote i wycieczkowe klęski

 () otrzymałyśmy płody rolne (i nadal otrzymujemy,
    na przykład Dobre czy Basieńkowe, budzące lęk przed Fiskusem)

 () nasze relacje z bankami chyba nie były dotąd aż tak dobre w dziejach tej grupy...

A wdzięczności tej nie brudźmy naszym zniechęceniem, jakże typowym w takich sytuacjach.

-=-

Przypomnę, że parę lat temu z wypiekami na twarzy rzucaliśmy
się po 50 wiśni z BZ WBK czy po przelewy kosztujące 5 złotych
z kredytówek tegoż banku oraz po podobne przelewy z kredytówek
Citi... 10 lat temu ROR w Citi kosztował nas 10 złotych miesięcznie,
ROR w Multi dwakroć mniej... Teraz zżymamy się, gdy bank każe nam
płacić za cokolwiek? -- gdy nie płaci nam za naszą współpracę,
lub niby płaci, ale mało...

[mnie ominęło wiele klęsk społecznych -- nawet św. Franciszek
nie dopadł mnie swym dołowaniem i późniejszym szczytowaniem...
od czasu dołowania ww. uciułałem niemal 50 tysięcy złotych

  przed 4 laty nie miałem luzaków, czy jak kto woli -- miałem
  zero na swych kontach; dziś wprawdzie moje mieszkania są
  warte znacznie mniej niż wtedy (średni spadek :) wartości
  nieruchomości polskich przekroczył ponoć 1/3 w tym właśnie
  okresie) ale na to wpływu nie miałem żadnego i swymi
  decyzjami nie powiększyłem już tego spadku

w czym znaczący udział mają banki, których chwilowa szybkość
dofinansowywania mnie (po potrąceniu zdzierstwa Vincentego)
przekroczyła 6kpln na rok; inflacja? -- mleko jest teraz
tańsze, AGD nie drożeje, sprzęt komputerowy jest coraz
lepszy i coraz tańszy... paliwo samochodowe podrożało
tak mocno, że odebrało radość z jeżdżenia...]

Mam nadzieję, iż każdy pamięta o tym, że w kwadratowych nawiasach
zapisuję swoje myśli, i że tego nikomu (nawet mnie) nie wolno czytać...

Data: 2012-09-27 19:56:08
Autor: PiteR
Pytanie o fora
Marek pisze tak:

Od pewnego czasu grupa "przymiera" pewnie jest to spowodowane w
dużej mierze wyłączeniami serwerów grup dyskusyjnych

Nie, przymiera dlatego że Kaweckich i Palusińskich coraz mniej w Usenecie.

Czy możecie polecić jakieś dobre i aktywne fora traktujące o
finansach, bankach itp itd.

Jakoś nie wierzę forumowiczom wolę posterów Jeśli ktoś ściemnia to natychmiast może być sprostowany. A na bankach przeciez się pisze o rzeczy ważnej, o naszych pieniadzach ;)

--
Piter

Data: 2012-09-29 15:13:18
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Pytanie o fora

"PiteR" XnsA0DBCACC0F721elektronik@localhost.net

Od pewnego czasu grupa "przymiera" pewnie jest to spowodowane w
dużej mierze wyłączeniami serwerów grup dyskusyjnych

Nie, przymiera dlatego że Kaweckich i Palusińskich coraz mniej w Usenecie.

Czyli nie o przymieranie chodzi, ale o oczyszczanie z chaszczy/chaszczów?

Data: 2012-09-29 15:07:04
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Pytanie o fora

"Marek" k41e0d$qf9$1@mx1.internetia.pl

[...]

Jakiś czas temu wróżono śmierć grup dyskusyjnych spowodowaną
fejsbukiem. Wróżba nie spełniła się. Grupowicze zebrali owoce
i nasiona, a fejsowie chyba obeszli się smakiem, żeby nie
napisać, że zostali zrobienia na złoto... Znaczy... Na szaro,
chciałem napisać...

Pytanie o fora