Data: 2009-10-24 17:06:11 | |
Autor: Kudłaty Konservateesta | |
Pytanie o hamulec na pedałach - demontaż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rze cz hamulca w pedałach | |
Witam! Mam pytanie: niedawno na moim starym wysłużonym góralu zamontowałem silnik spalinowy 80cm3. Po tej operacji okazało się, że mam za słabe hamulce. Czy mogę po prostu zdjąć hamulce, zdjąć przerzutki a tylne koło zmienić na takie z hamulcem na pedałach? Pedały z 3 przednimi zębatkami też trzeba wymienić, czy można zostawić łańcuch na stałe np. na najmniejszej lub średniej zębatce? Tak to wygląda:
http://www.youtube.com/watch?v=7iBhexPjiLo http://www.youtube.com/watch?gl=PL&hl=pl&v=nDIMh3scwio |
|
Data: 2009-10-24 17:25:46 | |
Autor: RadoslawF | |
Pytanie o hamulec na pedałach - demonta ż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach | |
Dnia 2009-10-24 17:06, Użytkownik Kudłaty Konservateesta napisał:
Witam! Mam pytanie: niedawno na moim starym wysłużonym góralu zamontowałem silnik spalinowy 80cm3. Po tej operacji okazało się, że mam za słabe hamulce. Czy mogę po prostu zdjąć hamulce, zdjąć przerzutki a tylne koło zmienić na takie z hamulcem na pedałach? Pedały z 3 przednimi zębatkami też trzeba wymienić, czy można zostawić łańcuch na stałe np. na najmniejszej lub średniej zębatce? Tak to wygląda: Na początek dwa pytania jak szybko można na takim silniku jeździć (na prostej po równym) i ile to naprawdę pali ? Czytając jakąś ofertę na allegro uznałem że w takim zestawie przerzutki są niezbędne bo regulacja samymi obrotami silnika jest za mała (tylko jeden bieg). Nie jestem przekonany aby jeden hamulec był znacząco lepszy od dwu. Skoro osiągasz większe prędkości może warto zastanowić się nad zamianą na tarczowe odpowiednio dobrej jakości. Pozdrawiam |
|
Data: 2009-10-24 18:14:08 | |
Autor: zcxz | |
Pytanie o hamulec na pedałach - demonta ż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach | |
RadoslawF wrote:
Skoro osiągasz większe prędkości może warto zastanowićz tylu to chyba sie juz nie da :) -- zcxz |
|
Data: 2009-10-24 12:01:24 | |
Autor: Jesse Custer | |
Pytanie o hamulec na pedałach - demontaż przer zutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach | |
Na filmiku widać że cantilever. Tarcza odpada bo po lewej jest zębatka
przenosząca napęd z silnika na koło. proponował bym dobrej jakości hamulce v-brake + dobre klamki do tego + oddanie koła do centrowania + wymianę linek i pancerzy hamulcowych jeśli były długo używane. Powinno hamować baardzo skutecznie :). W temacie napędu - z wyglądu stawiam że to gotowy zestaw? Sam myślałem nad czymś podobnym z wykorzystaniem silnika z mini bike'a. Jak wrażenia z użytkowania? Hałasuje to to mocno? |
|
Data: 2009-10-25 13:33:26 | |
Autor: Kudłaty Konservateesta | |
Pytanie o hamulec na pedałach - demonta ż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach | |
Jesse Custer pisze:
z wyglądu stawiam że Tak, gotowy zestaw prosto z Chin. Bardzo fajnie działa, podjeżdżam nawet pod najbardziej strome wzniesienia, tylko muszę wspomagać wtedy silnik pedałowaniem. Głośny jak to standardowo silnik dwusuwowy, moc 3,5 konia, mój akurat ma 80cm3 pojemności i kosztuje 570zł, natomiast są też dostępne 48cm3 za 425zł. Przed montażem dzwoniłem do Wydziału Ruchu Drogowego KSP, żeby się dowiedzieć jak wygląda jeżdżenie tym po drogach publicznych. Oficer dyżurny powiedział że tego się nie rejestruje ani nie ubezpiecza - póki jest możliwość jeżdżenia siłą mięśni to dalej jest rower i tak jest traktowany. |
|
Data: 2009-10-25 05:47:21 | |
Autor: Saurus | |
Pytanie o hamulec na pedałach - demontaż przer zutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach | |
On 25 Paź, 13:33, Kudłaty Konservateesta <obser...@vp.pl> wrote:
Przed montażem dzwoniłem do Wydziału Ruchu Pan oficer dyżurny nie jest wyrocznią i chyba nie wie jak jeszcze nie tak dawno wyglądały motorowery. 80 cm^3 to już nawet nie motorower tylko motocykl. Idąc tym tokiem myślenia jeśli doczepię napęd z pedałów do motocykla o silniku, na przykład, 1300 cm^3 to już mam rower i nie muszę rejestrować? BZDURA. |
|
Data: 2009-10-25 18:03:10 | |
Autor: RadoslawF | |
Pytanie o hamulec na pedałach - demonta ż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach | |
Dnia 2009-10-25 13:47, Użytkownik Saurus napisał:
Przed montażem dzwoniłem do Wydziału Ruchu Nie jest oczywiście wyrocznią ale każdy rzeczoznawca potwierdzi że to jednak tylko rower z silniczkiem, ewentualna faktura też. Natomiast w tematyce kontaktów takim zestawem z policją czy "straszą" miejską ciekawy jestem jak zareagują na jazdę z włączonym silnikiem po drodze rowerowej ? Skutery i inne pierdziawki na tych drogach nagradzają mandatami. Pytanie czy nie będą chcieli podobnie z tym ? Pozdrawiam |
|
Data: 2009-10-25 12:22:25 | |
Autor: Saurus | |
Pytanie o hamulec na pedałach - demontaż przer zutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach | |
On 25 Paź, 18:03, RadoslawF <radosla...@wp.pl> wrote:
Dnia 2009-10-25 13:47, Użytkownik Saurus napisał: Jaki rzeczoznawca? A co on może? "Tylko rower z silniczkiem" to motorower. motorower - pojazd jednośladowy lub dwuśladowy zaopatrzony w silnik spalinowy o pojemności skokowej nie przekraczającej 50 cm3, którego konstrukcja ogranicza prędkość jazdy do 45 km/h Skuter na którym odpycham się nogą to nadal motorower. Motorower Komar, mimo że z pedałami, to nadal motorower. I rower z silnikiem tak samo, chociaż ten z silnikiem 80 cm^3 to już byłby motocykl. A wobec i motocykla i motoroweru jest obowiązek rejestracji i wiele innych wymagań których taki dziwoląg oczywiście nie spełnia. |
|
Data: 2009-10-25 22:08:49 | |
Autor: RadoslawF | |
Pytanie o hamulec na pedałach - demonta ż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach | |
Dnia 2009-10-25 20:22, Użytkownik Saurus napisał:
Jaki rzeczoznawca? A co on może? "Tylko rower z silniczkiem" to W sytuacji kiedy problemem będzie ustalenie czy dane urządzenie jest rowerem czy może jednak motorem lub motorowerem sąd powoła rzeczoznawce który rozwieje wątpliwości. Skuter na którym odpycham się nogą to nadal motorower. Motorower Skoro nie spełnia czyli nie jest ani motorem ani motorowerem. Więc po co ta dyskusja ? Pozdrawiam |
|
Data: 2009-10-25 14:39:37 | |
Autor: Saurus | |
Pytanie o hamulec na pedałach - demontaż przer zutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach | |
On 25 Paź, 22:08, RadoslawF <radosla...@wp.pl> wrote:
W sytuacji kiedy problemem będzie ustalenie czy dane urządzenie Nie będzie żadnych wątpliwości czym jest ten pojazd. pojazd silnikowy - pojazd wyposażony w silnik, z wyjątkiem motoroweru i pojazdu szynowego; pojazd samochodowy - pojazd silnikowy, którego konstrukcja umożliwia jazdę z prędkością przekraczającą 25 km/h; określenie to nie obejmuje ciągnika rolniczego; motocykl - pojazd samochodowy jednośladowy lub z bocznym wózkiem - wielośladowy; Jest motocyklem, byłby motorowerem gdyby miał mniejszą pojemność skokową i osiągał niższą prędkość. Jest po prostu nielegalnym motocyklem. Skoro nie spełnia czyli nie jest ani motorem ani motorowerem. Nie spełnia wymogów technicznych, dot. dokumentacji itp. Spełnia natomiast definicję. Jest niezarejestrowanym, niehomologowanym, nie dopuszczonym do ruchu motocyklem. Byłoby całkowitym absurdem gdyby każdy mógł sobie doczepiać silniki o dowolnej pojemności, jak popadnie, do czegoś co bez silnika byłoby rowerem (a definicję roweru spełniają pojazdy o bardzo różnej budowie). |
|
Data: 2009-10-25 23:10:31 | |
Autor: RadoslawF | |
Pytanie o hamulec na pedałach - demonta ż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach | |
Dnia 2009-10-25 22:39, Użytkownik Saurus napisał:
Skoro nie spełnia czyli nie jest ani motorem ani motorowerem. Tyle że aby zastał uznany za motocykl sama definicja zdaje się nie wystarcza. Byłoby całkowitym absurdem gdyby każdy mógł sobie doczepiać silniki o To będziesz ździwiony. Każdy może sobie doczepić do roweru silnik spalinowy. :-) Pozdrawiam |
|
Data: 2009-10-25 22:12:20 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
Pytanie o hamulec na pedaĹach - demontaĹź przerzutek i hamulcĂłw "rÄcznych" na rzecz hamulca w pedaĹach | |
On 2009-10-25, RadoslawF wrote:
Dnia 2009-10-25 22:39, UĹźytkownik Saurus napisaĹ: Na jakiej podstawie Ci siÄ tak "zdaje"? ByĹoby caĹkowitym absurdem gdyby kaĹźdy mĂłgĹ sobie doczepiaÄ silniki o Oraz skrzydĹa, ĹmigĹo i granatnik. Ale to oczywiĹcie dalej bÄdzie zupeĹnie zwyczajny rower. -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2009-10-25 23:18:17 | |
Autor: RadoslawF | |
Pytanie o hamulec na pedałach - demonta ż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach | |
Dnia 2009-10-25 23:12, Użytkownik Jan Srzednicki napisał:
Byłoby całkowitym absurdem gdyby każdy mógł sobie doczepiać silniki oTo będziesz ździwiony. Każdy może sobie doczepić do roweru Nie pisz tak bo kilka osób już płacze że jak podepnę silniczek spalinowy do roweru to to już nie będzie rower tylko motocykl. Normalnie każą mi w kasku jeździć i będą prawo jazdy sprawdzać. :-) Pozdrawiam |
|
Data: 2009-10-25 23:32:12 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
Pytanie o hamulec na pedaĹach - demontaĹź przerzutek i hamulcĂłw "rÄcznych" na rzecz hamulca w pedaĹach | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "RadoslawF"
Nie pisz tak bo kilka osób już płacze że jak podepnę silniczekOraz skrzydła, śmigło i granatnik. Ale to oczywiście dalej będzieByłoby całkowitym absurdem gdyby każdy mógł sobie doczepiać silniki oTo będziesz ździwiony. Każdy może sobie doczepić do roweru Sprawdź czy nie masz mokrej głowy. -- [-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- ] [ Kruk@epsilon.eu.org ] [ http://epsilon.eu.org/ ] [-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- ] |
|
Data: 2009-10-26 11:32:15 | |
Autor: RadoslawF | |
Pytanie o hamulec na pedałach - demonta ż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach | |
Dnia 2009-10-25 23:32, Użytkownik Mariusz Kruk napisał:
Nie pisz tak bo kilka osób już płacze że jak podepnę silniczek Sprawdź czy jeszcze głowę masz. Pozdrawiam |
|
Data: 2009-10-26 02:36:51 | |
Autor: Coaster | |
Pytanie o hamulec na pedałach - demonta ż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach | |
RadoslawF wrote:
Dnia 2009-10-25 23:12, Użytkownik Jan Srzednicki napisał: Nie. O ile nie przekroczysz 50 cm3. -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "If you find yourself standing to accelerate, on level ground, it is a sign that your gear is too high or that your saddle is too low." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2009-10-26 02:35:54 | |
Autor: Coaster | |
Pytanie o hamulec na pedałach - demonta ż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach | |
RadoslawF wrote:
Dnia 2009-10-25 22:39, Użytkownik Saurus napisał: Tak, byle nie przekraczal 50 cm3. -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "If you find yourself standing to accelerate, on level ground, it is a sign that your gear is too high or that your saddle is too low." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2009-10-26 02:34:35 | |
Autor: Coaster | |
Pytanie o hamulec na pedałach - demonta ż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach | |
Saurus wrote:
On 25 Paź, 22:08, RadoslawF <radosla...@wp.pl> wrote: Patrz moj poprzedni post. Nie podniecaj sie tak doczepnym silnikiem rowerowym. To sposob wspomagania prawie tak stary jak rower. O 'Gnomie' pewnie tez nie slyszales? -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "If you find yourself standing to accelerate, on level ground, it is a sign that your gear is too high or that your saddle is too low." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2009-10-26 02:53:01 | |
Autor: Saurus | |
Pytanie o hamulec na pedałach - demontaż przer zutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach | |
On 26 Paź, 02:34, Coaster <manyp...@mac.com> wrote:
Patrz moj poprzedni post. Nie podniecaj sie tak doczepnym silnikiem Wspomaganie może jak jest to byle jaki silniczek który sobie pyrka do 30 km/h które jest normalną prędkością roweru a nie gdy jest to 80cm^3 i osiąga prędkości "motocyklowe" - 60-70 km/h na czymś o konstrukcji bardzo, bardzo wątłej w porównaniu do byle jakiego motocykla czy współczesnego motoroweru. |
|
Data: 2009-10-26 13:53:49 | |
Autor: Coaster | |
Pytanie o hamulec na pedałach - demonta ż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach | |
Saurus wrote:
On 26 Paź, 02:34, Coaster <manyp...@mac.com> wrote: Ile razy ma jeszcze napisac (trzy razy juz napisalem) "nie przekracza 50 cm3". BTW zmieniasz zdanie - wczesniej potepiales w czambul _kazdy_ spalinowy silniczek doczepiony do roweru. -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "If you find yourself standing to accelerate, on level ground, it is a sign that your gear is too high or that your saddle is too low." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2009-10-25 22:45:03 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
Pytanie o hamulec na pedaĹach - demontaĹź przerzutek i hamulcĂłw "rÄcznych" na rzecz hamulca w pedaĹach | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "RadoslawF"
Jaki rzeczoznawca? A co on może? "Tylko rower z silniczkiem" toW sytuacji kiedy problemem będzie ustalenie czy dane urządzenie Definicja jest prosta, pojazd spełnia warunki - jest motocyklem. Skuter na którym odpycham się nogą to nadal motorower. MotorowerSkoro nie spełnia czyli nie jest ani motorem ani motorowerem. Nie. Mylisz dwie rzeczy. Jedną jest definicja, a drugą warunki dopuszczenia do ruchu. Definicję motocykla spełnia - jest motocyklem. Wymogów dopuszczenia do ruchu nie spełnia - nie wolno mu jeździć po drogach publicznych. Że o obowiązku rejestracji nie wspomnę. Więc po co ta dyskusja ? Mógłbyś nie wstawiać tej spacji przed pytajnikiem? -- Kruk@ -\ | }-> epsilon.eu.org | http:// -/ | | |
|
Data: 2009-10-25 23:12:09 | |
Autor: RadoslawF | |
Pytanie o hamulec na pedałach - demonta ż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach | |
Dnia 2009-10-25 22:45, Użytkownik Mariusz Kruk napisał:
Więc po co ta dyskusja ? Nie. I już Ci kiedyś tłumaczyłem dlaczego. Problemy z pamięcią czy nie masz sie czego czepić ? Pozdrawiam |
|
Data: 2009-10-25 22:12:59 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
Pytanie o hamulec na pedaĹach - demontaĹź przerzutek i hamulcĂłw "rÄcznych" na rzecz hamulca w pedaĹach | |
On 2009-10-25, RadoslawF wrote:
Dnia 2009-10-25 22:45, UĹźytkownik Mariusz Kruk napisaĹ: Znaczy siÄ, celowo Ĺamiesz zasady pisowni? Ech. -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2009-10-25 23:31:33 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
Pytanie o hamulec na pedaĹach - demontaĹź przerzutek i hamulcĂłw "rÄcznych" na rzecz hamulca w pedaĹach | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "RadoslawF"
Nie. I już Ci kiedyś tłumaczyłem dlaczego.Więc po co ta dyskusja ?Mógłbyś nie wstawiać tej spacji przed pytajnikiem? Znaczy, celowo udajesz nieuka? Twoja sprawa. Problemy z pamięcią czy nie masz sie czego czepić ? Oczywiście całą resztę, czyli merytoryczną część wyciąłeś. Jakoś mnie to nie dziwi. -- [-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- ] [ Kruk@epsilon.eu.org ] [ http://epsilon.eu.org/ ] [-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- ] |
|
Data: 2009-10-26 00:23:23 | |
Autor: RadoslawF | |
Pytanie o hamulec na pedałach - demonta ż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach | |
Dnia 2009-10-25 23:31, Użytkownik Mariusz Kruk napisał:
Nie. I już Ci kiedyś tłumaczyłem dlaczego.Więc po co ta dyskusja ?Mógłbyś nie wstawiać tej spacji przed pytajnikiem? Znaczy celowo udajesz głąba ? Twoja sprawa. Problemy z pamięcią czy nie masz sie czego czepić ? Oczywiście chciałeś podyskutować merytorycznie a to przypierniczanie się do spacji to tylko z powodu twojego charakteru i sklerozy czy jednak świadomie ? Pozdrawiam |
|
Data: 2009-10-26 02:31:19 | |
Autor: Coaster | |
Pytanie o hamulec na pedałach - demonta ż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach | |
Saurus wrote:
On 25 Paź, 18:03, RadoslawF <radosla...@wp.pl> wrote: Nie wysilaj sie. Poki co, rower z pomocniczym silnikiem spalinowym to _rower_. Warunkiem jest jednak nieprzekraczanie pojemnosci 50 cm3. Poczytaj sobie. Wyrok Sądu najwyższego z 1993 r: "Pojazdem mechanicznym w ruchu lądowym jest każdy pojazd drogowy lub szynowy napędzany umieszczonym na nim silnikiem, jak również maszyna samobieżna i motorower. Nie są pojazdami mechanicznymi rowery zaopatrzone w silnik pomocniczy o pojemności nie przekraczającej 50 cm3 pod warunkiem, że zachowają wszystkie normalne cechy charakterystyczne budowy umożliwiające ich zwykłą eksploatację jako rowerów. Wyrok Sądu Najwyższego - Izba Karna z dnia 4 lutego 1993 r. III > KRN 254/92" Bezpieczeństwo w komunikacji: pojazd mechaniczny/ rower i inne pojazdy niemechaniczne Precedensy. Sprawy administracyjne Tytuł: Bezpieczeństwo w komunikacji/ pojazd mechaniczny/ rower i inne pojazdy niemechaniczne Wyrok: Wyrok SN z dnia 25 października 2007 r., sygn. III KK 270/07 Treść: Obowiązująca ustawa karna, jak i ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. -- Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2003 r., Nr 58, poz. 515) nie definiują określenia "pojazd mechaniczny", jakkolwiek ta druga w art. 2 jednoznacznie odróżnia pojęcie: "pojazdu silnikowego" od "roweru", stanowiąc, iż tym pierwszym jest "pojazd wyposażony w silnik, z wyjątkiem motoroweru i pojazdu szynowego", zaś tym drugim "pojazd jednośladowy lub wielośladowy poruszany siłą mięśni osoby jadącej tym pojazdem". Za pojazdy mechaniczne należy uznać pojazdy zaopatrzone w poruszający je silnik (pojazdy samochodowe, maszyny rolnicze, motocykle, lokomotywy kolejowe, samoloty, helikoptery, statki wodne i inne), jak również pojazdy szynowe zasilane z trakcji elektrycznej (tramwaje, trolejbusy). Jeżeli chodzi o inne -- niemechaniczne -- pojazdy, to będą nimi w szczególności zaprzęgi konne, rowery, a także statki żaglowe, szybowce. Ponadto nie są pojazdami mechanicznymi rowery zaopatrzone w silnik pomocniczy o pojemności skokowej nieprzekraczającej 50 cm3, które zachowują wszystkie normalne cechy charakterystyczne budowy, umożliwiające ich zwykłą eksploatację jako rowerów. Żródło: Prokuratura i Prawo, dodatek Orzecznictwo SN, SA, NSA i TK nr 5/2008, poz. 2 -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "If you find yourself standing to accelerate, on level ground, it is a sign that your gear is too high or that your saddle is too low." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2009-10-26 21:57:24 | |
Autor: Kudłaty Konservateesta | |
Pytanie o hamulec na pedałach - demonta ż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach | |
Coaster pisze:
Nie wysilaj sie. Poki co, rower z pomocniczym silnikiem spalinowym to _rower_. Warunkiem jest jednak nieprzekraczanie pojemnosci 50 cm3. Jest jeszcze jedna rzecz o której nie wspomniałem - silnik ma 80cm, ale na fakturze z pewnych przyczyn (w tym momencie mało ważne z jakich) napisane jest że 48cm3. Komu by się mierzyć chciało? Poza tym na taki silnik nawet faktury nie muszę mieć. I co: po każdym zatrzymaniu do kontroli mieliby mierzyć silnik (i jak?)? |
|
Data: 2009-10-29 19:05:56 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Pytanie o hamulec na pedałach - demonta ż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach | |
On Sun, 25 Oct 2009, RadoslawF wrote:
Natomiast w tematyce kontaktów takim zestawem z policją czy Ty, podsuwasz całkiem zgrabną myśl. Zamocować silniczek po to, żeby nie musieć jeździć śmieszkami... pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2009-10-25 18:28:58 | |
Autor: Coaster | |
Pytanie o hamulec na pedałach - demonta ż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach | |
Saurus wrote:
On 25 Paź, 13:33, Kudłaty Konservateesta <obser...@vp.pl> wrote: Doczep i pokaz, jak poruszasz sie na nim sila miesni ;-) -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "If you find yourself standing to accelerate, on level ground, it is a sign that your gear is too high or that your saddle is too low." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2009-10-25 12:17:23 | |
Autor: Saurus | |
Pytanie o hamulec na pedałach - demontaż przer zutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach | |
On 25 Paź, 18:28, Coaster <manyp...@mac.com> wrote:
Saurus wrote: Na odpowiednim przełożeniu da radę te 300 kg ruszyć, chociażby na 10m i tylko na ten pokaz :-) |
|
Data: 2009-10-26 02:22:00 | |
Autor: Coaster | |
Pytanie o hamulec na pedałach - demonta ż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach | |
Saurus wrote:
On 25 Paź, 18:28, Coaster <manyp...@mac.com> wrote: Nie, nie. Zle zrozumiales, nie na pokaz. Pokaz, jak normalnie uzytkujesz. ;-P -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "If you find yourself standing to accelerate, on level ground, it is a sign that your gear is too high or that your saddle is too low." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2009-10-25 09:36:25 | |
Autor: Alfer | |
Pytanie o hamulec na pedałach - demontaż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach | |
Na początek dwa pytania jak szybko można na takim silniku jeździć Ile pali, jak szybko jeździ... panowie, jakie to ma znaczenie? Mnie najbardziej ujęły pantofle kierowcy! A mówią, że bez SPD to się jeździć nie da... Pzdr A. |
|
Data: 2009-10-25 13:34:04 | |
Autor: Kudłaty Konservateesta | |
Pytanie o hamulec na pedałach - demonta ż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach | |
Ile pali, jak szybko jeździ... panowie, jakie to ma znaczenie? Mnie najbardziej ujęły pantofle kierowcy! To syn sąsiada, ja trzymałem kamerę :P |
|
Data: 2009-10-25 12:54:54 | |
Autor: Kudłaty Konservateesta | |
Pytanie o hamulec na pedałach - demonta ż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach | |
Na początek dwa pytania jak szybko można na takim silniku jeździć ok. 60-70 km/h, piszą że pali 1,8l, według mnie ok. 2,5l, ale użytkuję go w górach Czytając jakąś ofertę na allegro uznałem że w takim zestawie to jest całkowicie niezależne od przerzutek, jest oddzielny układ Nie jestem przekonany aby jeden hamulec był znacząco lepszy hamulec na pedałach praktycznie zatrzymuje koło, ręczny jest wciśnięty do oporu, a rower dalej jedzie Skoro osiągasz większe prędkości może warto zastanowić się nad zamianą na tarczowe odpowiednio dobrej jakości. to nie kwestia samej mocy hamulca, ale i wygody, bo na kierownicy oprócz hamulców mam też dźwignię sprzęgła Pozdrawiam! |
|
Data: 2009-10-25 13:06:59 | |
Autor: MadMan | |
Pytanie o hamulec na pedałach - demonta ż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach | |
Dnia Sun, 25 Oct 2009 12:54:54 +0100, Kudłaty Konservateesta napisał(a):
hamulec na pedałach praktycznie zatrzymuje koło ....i w efekcie siła hamowania jest marna w porównaniu do odpowiednio użytego hamulca przedniego. -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2009-10-25 05:17:03 | |
Autor: Saurus | |
Pytanie o hamulec na pedałach - demontaż przer zutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach | |
On 25 Paź, 13:06, MadMan <madma...@nie-spamo-wac.wp.pl> wrote:
Dnia Sun, 25 Oct 2009 12:54:54 +0100, Kudłaty Konservateesta napisał(a): No bo trzeba nagiąć wyobrażenie fizyki do swoich potrzeb i wtedy wszystko jest łatwe :-) Poza tym na piaście z torpedo nie ma jak założyć zębatki z lewej strony. |
|
Data: 2009-10-25 13:39:26 | |
Autor: Kudłaty Konservateesta | |
Pytanie o hamulec na pedałach - demonta ż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach | |
Poza tym na piaście z torpedo nie ma jak założyć zębatki z lewej Musiałbyś zobaczyć jak to wygląda - jestem przekonany, że z tym problemu nie będzie. |
|
Data: 2009-10-25 18:22:09 | |
Autor: Coaster | |
Pytanie o hamulec na pedałach - demonta ż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach | |
Saurus wrote:
On 25 Paź, 13:06, MadMan <madma...@nie-spamo-wac.wp.pl> wrote: Byly piasty Torpedo z gwintowana lewa strona specjalnie pod zebatke silniczka wspomagajacego. -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "If you find yourself standing to accelerate, on level ground, it is a sign that your gear is too high or that your saddle is too low." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2009-10-25 12:55:50 | |
Autor: Kudłaty Konservateesta | |
Pytanie o hamulec na pedałach - demonta ż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach | |
> Skoro osiągasz większe prędkości może warto zastanowić
się nad zamianą na tarczowe odpowiednio dobrej jakości. Z tyłu tarczy zamontować się nie da, bo jest z lewej zębatka z łańcuchem od silnika |
|
Data: 2009-10-24 18:08:55 | |
Autor: MadMan | |
Pytanie o hamulec na pedałach - demontaż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rze cz hamulca w pedałach | |
Dnia Sat, 24 Oct 2009 17:06:11 +0200, Kudłaty Konservateesta napisał(a):
Witam! Mam pytanie: niedawno na moim starym wysłużonym góralu zamontowałem silnik spalinowy 80cm3. Po tej operacji okazało się, że mam za słabe hamulce. Czy mogę po prostu zdjąć hamulce, zdjąć przerzutki a tylne koło zmienić na takie z hamulcem na pedałach? Możesz, ale taki hamulec nie będzie znacząco skuteczniejszy od tego co masz zapewne. Zresztą i tak głównym hamulcem jest przedni, więc po co wymieniać tylny? Praktycznie nic to nie da. Jakie masz hamulce, Cantilever, V-brake? -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2009-10-25 13:36:45 | |
Autor: Kudłaty Konservateesta | |
Pytanie o hamulec na pedałach - demonta ż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach | |
Możesz, ale taki hamulec nie będzie znacząco skuteczniejszy od tego co Jak nie będzie skuteczniejszy, skoro z hamulca na pedałach można całkiem zatrzymać koło nawet przy dużej prędkości? Pytałem bardziej o kwestie techniczne: kwestia czy łańcuch od górala będzie pasował do zębatki na kole z hamulcem nożnym? (czy taki sam rozstaw, gęstość - nie znam się za bardzo) - bo jak tak, to korby z pedałami nie będę musiał zmieniać? |
|
Data: 2009-10-25 05:49:19 | |
Autor: Saurus | |
Pytanie o hamulec na pedałach - demontaż przer zutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach | |
On 25 Paź, 13:36, Kudłaty Konservateesta <obser...@vp.pl> wrote:
> Możesz, ale taki hamulec nie będzie znacząco skuteczniejszy od tego co I Twoim zdaniem jak koło się zatrzyma - zablokuje, bo zakleszczy się hamulec to staniesz w miejscu, tak? Bo ja obawiam się że jednak będziesz miał bardzo nieprzyjemny poślizg przy 60 km/h. |
|
Data: 2009-10-25 13:57:50 | |
Autor: Kudłaty Konservateesta | |
Pytanie o hamulec na pedałach - demonta ż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach | |
Saurus pisze:
On 25 Paź, 13:36, Kudłaty Konservateesta <obser...@vp.pl> wrote: Mi nie tylko o to chodzi. Mieszkam w Beskidach, w bardzo górzystym terenie i nie jestem w stanie zjechać rowerem z góry właśnie ze względu na hamulce, bo wjechałbym prosto pod samochód i jak na razie rower sprowadzam, zamiast na nim zjeżdżać. |
|
Data: 2009-10-25 06:15:42 | |
Autor: Saurus | |
Pytanie o hamulec na pedałach - demontaż przer zutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach | |
On 25 Paź, 13:57, Kudłaty Konservateesta <obser...@vp.pl> wrote:
Saurus pisze: A co na to pomoże hamulec torpedo? |
|
Data: 2009-10-25 18:21:15 | |
Autor: Kudłaty Konservateesta | |
Pytanie o hamulec na pedałach - demonta ż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach | |
Mieszkam w Beskidach, w bardzo górzystym Kiedyś miałem zwykłego składaka z takim hamulcem i takim rowerem byłbym w stanie normalnie zjechać z góry. |
|
Data: 2009-10-25 12:28:19 | |
Autor: Saurus | |
Pytanie o hamulec na pedałach - demontaż przer zutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach | |
On 25 Paź, 18:21, Kudłaty Konservateesta <obser...@vp.pl> wrote:
Kiedyś miałem zwykłego składaka z takim hamulcem i takim rowerem byłbym Z tej prędkości + 10kg silnika wytopisz zaraz cały smar i szybko zniszczysz hamulec. |
|
Data: 2009-10-26 09:23:28 | |
Autor: Tomek | |
Pytanie o hamulec na pedałach - demonta ż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach | |
Kudłaty Konservateesta pisze:
Mieszkam w Beskidach, w bardzo górzystym To oznacza, że masz źle ustawione hamulce lub złą technikę hamowania, albo usiłujesz hamować ze zbyt wysokich prędkości, do których te hamulce nie są przystosowane. Co do sprawności hamulców - napisałeś "hamulec na pedałach praktycznie zatrzymuje koło, ręczny jest wciśnięty do oporu, a rower dalej jedzie" - ewidentnie źle ustawione. Może linka za długa? Klamka dociągnięta do kierownicy nie pracuje. Nie pamiętam, żebym nie dał rady ustawić jakiegoś hamulca na tyle mocno, żeby nie dało sie zablokować koła, ale nie na tym polega skuteczność hamowania, żeby drzeć oponę ślizgiem. Może masz jakieś "dębowe" klocki, które się ślizgają po obręczy a nie hamują? Oczywiście dobre V-ki powinny być skuteczniejsze niż canti. Co do techniki - skutecznie hamuje koło przednie. Zablokować go nie wolno, bo to boli. Trzeba się nauczyć modulować siłę. Tylnym hamujesz na śliskim, luźnym itp - bo jak przyciśniesz za mocno, i zgubisz przyczepność, to masz szansę się wyratować. Chcesz jeździć szybko i w górach - raczej trzeba używać obydwu jednocześnie. Jeszcze jedna kwestia - na filmie widać, że jeździec w zakręcie zdejmuje nogi z pedałów i asekuruje się nimi ślizgając buciki po ziemi - w ten sposób zmniejszasz swoją możliwość sterowania rowerem. No i siodło wyżej, bo nadmiernie zużyjesz kolana pedałując, pomijając nawet kwestię efektywności. Co do parametrów eksploatacyjnych - hamulce cantilever, zwłaszcza w rowerach klasy popularnej, są skuteczne w przedziale prędkości i hamowanej masy odpowiedniej do swojego przeznaczenia. Raczej żaden producent nie przewidywał, że taki rower będzie jeździł ponad 60km/h (co nie znaczy że się nie da, bo tyle z górki wyciągałem na tej klasy rowerze, ale rozsądne to z mojej strony nie było, nawet przy hamulcach ustawionych na "żyletę"). |
|
Data: 2009-10-26 09:48:21 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
Pytanie o hamulec na pedaĹach - demontaĹź przerzutek i hamulcĂłw "rÄcznych" na rzecz hamulca w pedaĹach | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Tomek"
Co do parametrów eksploatacyjnych - hamulce cantilever, zwłaszcza w rowerach klasy popularnej, są skuteczne w przedziale prędkości i hamowanej masy odpowiedniej do swojego przeznaczenia. Raczej żaden producent nie przewidywał, że taki rower będzie jeździł ponad 60km/h (co nie znaczy że się nie da, bo tyle z górki wyciągałem na tej klasy rowerze, ale rozsądne to z mojej strony nie było, nawet przy hamulcach ustawionych na "żyletę"). Etam. Canti były używane w DH kiedy jeszcze się nikomu o fałkach nie śniło. Owszem, mają swoje wady, ale to nie tak, że nie da się nimi hamować. -- /\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ \ Kruk@epsilon.eu.org / / http://epsilon.eu.org/ \ \/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/ |
|
Data: 2009-10-26 11:53:26 | |
Autor: Tomek | |
Pytanie o hamulec na pedałach - d emontaż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach | |
Mariusz Kruk pisze:
Że się da hamować to ja wiem - bo w starym rowerze miałem tak zrobione, że chodziły lepiej niż niejedne niby poprawnie chodzące V w rowerach klasy popularnej, ale ustawianie canti jest lekko upierdliwe. Tutaj potrzeba hamulców do jazdy w górach i przy napędzie mocniejszym niż standardowy rowerzysta, więc i wymagania co do skuteczności trochę rosną, może nawet że przy poprawnym ustawieniu dałoby sie te hamulce zmusić do pracy niewymagającej prowadzenia roweru pieszo na większych zjazdach (przy zachowaniu rozsądnych prędkości). Zastanawiam się tylko, czy z mocnym napędem klocki nie będą się zużywać w tempie milimetr okładziny na kilometr... |
|
Data: 2009-10-26 22:02:42 | |
Autor: Kudłaty Konservateesta | |
Pytanie o hamulec na pedałach - d emontaż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach | |
Tomek pisze:
Mariusz Kruk pisze: Fajnie że zacząłeś i ten temat: jakie klocki kupować, bo te co mam teraz (zwykłe najzwyklejsze), to mi na 3-4 tygodnie wystarczają :))) Nie wiem jakie to są hamulce, bo się nie znam, link do fotki jutro puszczę. |
|
Data: 2009-10-26 16:47:34 | |
Autor: MadMan | |
Pytanie o hamulec na pedałach - demonta ż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach | |
Dnia Mon, 26 Oct 2009 09:23:28 +0100, Tomek napisał(a):
Co do techniki - skutecznie hamuje koło przednie. Zablokować go nie wolno, bo to boli. E tam, dzisiaj zablokowałem i nic się nie stało :) Z tym że prędkość niska, nawierzchnia śliski asfalt. -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2009-10-25 13:44:53 | |
Autor: MadMan | |
Pytanie o hamulec na pedałach - demonta ż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach | |
Dnia Sun, 25 Oct 2009 13:36:45 +0100, Kudłaty Konservateesta napisał(a):
Jak nie będzie skuteczniejszy, skoro z hamulca na pedałach można całkiem zatrzymać koło nawet przy dużej prędkości? Tak jak ci napisałem wcześniej - nie znaczy to że rower będzie lepiej hamował. Podstawa - hamować przednim hamulcem! -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2009-10-24 21:26:05 | |
Autor: Marcin J. | |
Pytanie o hamulec na pedałach - demontaż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach | |
Tu masz podobne cudo:
http://picasaweb.google.com/xc0rider/StockholmRowerowo#5307200565052533474 Jak widać oba hamulce są obsługiwane klamkami, a przedni hamulec jest tarczowy (choć mechaniczny). Tak z ciekawości - ile to waży? -- Pozdrowionka marcin |
|
Data: 2009-10-25 13:37:24 | |
Autor: Kudłaty Konservateesta | |
Pytanie o hamulec na pedałach - demonta ż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach | |
Tak z ciekawości - ile to waży? Silnik waży 9,5 kg :) |
|
Data: 2009-10-27 18:56:58 | |
Autor: Kudłaty Konservateesta | |
Pytanie o hamulec na pedałach - demonta ż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach | |
Generalnie wniosek taki: wszyscy tu "eksperci" lepiej wiedzą od policji, wątek jak zwykle zboczył na inne tory a nie na to, o co pytałem. A pytałem tylko o zdjęcie przerzutek i zmianę tylnego koła na takie z hamulcem w pedałach, a dyskusja toczyła się o silniku. Polska. Gdyby to był pl.pregierz to powiedziałbym nawet default - piętno.
|
|
Data: 2009-10-27 19:30:52 | |
Autor: MadMan | |
Pytanie o hamulec na pedałach - demonta ż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach | |
Dnia Tue, 27 Oct 2009 18:56:58 +0100, Kudłaty Konservateesta napisał(a):
A pytałem tylko o zdjęcie przerzutek i zmianę tylnego koła na takie z hamulcem w pedałach A ja dalej twierdzę że to ci nie pomoże w skutecznym hamowaniu. Lepiej zajmij się przednim kołem - to ono służy do hamowania... -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2009-10-28 01:49:28 | |
Autor: jakuboff | |
Pytanie o hamulec na pedaĹach - demontaĹź przerzutek i hamulcĂłw "rÄcznych" na rzecz ham ulca w pedaĹach | |
MadMan wrote:
Dnia Tue, 27 Oct 2009 18:56:58 +0100, KudĹaty Konservateesta napisaĹ(a): Przy takiej technice jazdy przedni niewiele mu pomoĹźe ;) http://birdynamnam.wrzuta.pl/film/aDvVUOfWQ7G/719041_1 |
|
Data: 2009-10-28 08:04:01 | |
Autor: Kudłaty Konservateesta | |
Pytanie o hamulec na pedałach - demonta ż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach | |
MadMan pisze:
Dnia Tue, 27 Oct 2009 18:56:58 +0100, Kudłaty Konservateesta napisał(a): ....jak będę przednim hamował, to wylecę przez kierownicę... Chociaż pewnie założę tarczowe na przód. |
|
Data: 2009-10-28 08:28:47 | |
Autor: MadMan | |
Pytanie o hamulec na pedałach - demonta ż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach | |
Dnia Wed, 28 Oct 2009 08:04:01 +0100, Kudłaty Konservateesta napisał(a):
...jak będę przednim hamował, to wylecę przez kierownicę... Spróbuj kiedyś a nie teoretyzuj :) Ja jakoś ostatnie 1000 km przejechałem z całkowicie niesprawnym hamulcem tylnym. Liczba przelotów przez kierownicę i upadków - 0. -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2009-10-28 13:46:46 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
Pytanie o hamulec na pedaĹach - demontaĹź przerzutek i hamulcĂłw "rÄcznych" na rzecz hamulca w pedaĹach | |
On 2009-10-28, KudĹaty Konservateesta wrote:
MadMan pisze: Jak siÄ nie nauczysz hamowaÄ przednim hamulcem to faktycznie, najprawdopodobniej wylecisz przez kierownicÄ. -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2009-10-29 11:34:49 | |
Autor: KudĹaty Konservateesta | |
Pytanie o hamulec na pedaĹach - demontaĹź przerzutek i hamulcĂłw "rÄcznych" na rzecz ham ulca w pedaĹach | |
Jan Srzednicki pisze:
On 2009-10-28, KudĹaty Konservateesta wrote:cóş... sprĂłbujÄ tarcze na przĂłd... |
|
Data: 2009-10-28 13:55:36 | |
Autor: Coaster | |
Pytanie o hamulec na pedałach - demonta ż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach | |
Kudłaty Konservateesta wrote:
MadMan pisze: Jasne, wszak wszyscy motorowerzysci, skuterzysci i motocyklisci wylatuja przez kierownice kilka razy dziennie ;-P -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "More experienced cyclists learn to "get light" for a fraction of a second while going over rough patches; newbies tend to sit harder on the saddle, increasing the risk of pinch flats." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |