Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Pytanie o hamulec na pedałach - demontaż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rze cz hamulca w pedałach

Pytanie o hamulec na pedałach - demontaż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rze cz hamulca w pedałach

Data: 2009-10-24 17:06:11
Autor: Kudłaty Konservateesta
Pytanie o hamulec na pedałach - demontaż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rze cz hamulca w pedałach
Witam! Mam pytanie: niedawno na moim starym wysłużonym góralu zamontowałem silnik spalinowy 80cm3. Po tej operacji okazało się, że mam za słabe hamulce. Czy mogę po prostu zdjąć hamulce, zdjąć przerzutki a tylne koło zmienić na takie z hamulcem na pedałach? Pedały z 3 przednimi zębatkami też trzeba wymienić, czy można zostawić łańcuch na stałe np. na najmniejszej lub średniej zębatce? Tak to wygląda:

http://www.youtube.com/watch?v=7iBhexPjiLo
http://www.youtube.com/watch?gl=PL&hl=pl&v=nDIMh3scwio

Data: 2009-10-24 17:25:46
Autor: RadoslawF
Pytanie o hamulec na pedałach - demonta ż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach
Dnia 2009-10-24 17:06, Użytkownik Kudłaty Konservateesta napisał:
Witam! Mam pytanie: niedawno na moim starym wysłużonym góralu zamontowałem silnik spalinowy 80cm3. Po tej operacji okazało się, że mam za słabe hamulce. Czy mogę po prostu zdjąć hamulce, zdjąć przerzutki a tylne koło zmienić na takie z hamulcem na pedałach? Pedały z 3 przednimi zębatkami też trzeba wymienić, czy można zostawić łańcuch na stałe np. na najmniejszej lub średniej zębatce? Tak to wygląda:

Na początek dwa pytania jak szybko można na takim silniku jeździć
(na prostej po równym) i ile to naprawdę pali ?
Czytając jakąś ofertę na allegro uznałem że w takim zestawie
przerzutki są niezbędne bo regulacja samymi obrotami silnika
jest za mała (tylko jeden bieg).
Nie jestem przekonany aby jeden hamulec był znacząco lepszy
od dwu. Skoro osiągasz większe prędkości może warto zastanowić
się nad zamianą na tarczowe odpowiednio dobrej jakości.


Pozdrawiam

Data: 2009-10-24 18:14:08
Autor: zcxz
Pytanie o hamulec na pedałach - demonta ż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach
RadoslawF wrote:
Skoro osiągasz większe prędkości może warto zastanowić
się nad zamianą na tarczowe odpowiednio dobrej jakości.
z tylu to chyba sie juz nie da :)

--
zcxz

Data: 2009-10-24 12:01:24
Autor: Jesse Custer
Pytanie o hamulec na pedałach - demontaż przer zutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach
Na filmiku widać że cantilever. Tarcza odpada bo po lewej jest zębatka
przenosząca napęd z silnika na koło. proponował bym dobrej jakości
hamulce v-brake + dobre klamki do tego + oddanie koła do centrowania +
wymianę linek i pancerzy hamulcowych jeśli były długo używane. Powinno
hamować baardzo skutecznie :). W temacie napędu - z wyglądu stawiam że
to gotowy zestaw? Sam myślałem nad czymś podobnym z wykorzystaniem
silnika z mini bike'a. Jak wrażenia z użytkowania? Hałasuje to to
mocno?

Data: 2009-10-25 13:33:26
Autor: Kudłaty Konservateesta
Pytanie o hamulec na pedałach - demonta ż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach
Jesse Custer pisze:
z wyglądu stawiam że
to gotowy zestaw? Sam myślałem nad czymś podobnym z wykorzystaniem
silnika z mini bike'a. Jak wrażenia z użytkowania? Hałasuje to to
mocno?

Tak, gotowy zestaw prosto z Chin. Bardzo fajnie działa, podjeżdżam nawet pod najbardziej strome wzniesienia, tylko muszę wspomagać wtedy silnik pedałowaniem. Głośny jak to standardowo silnik dwusuwowy, moc 3,5 konia, mój akurat ma 80cm3 pojemności i kosztuje 570zł, natomiast są też dostępne 48cm3 za 425zł. Przed montażem dzwoniłem do Wydziału Ruchu Drogowego KSP, żeby się dowiedzieć jak wygląda jeżdżenie tym po drogach publicznych. Oficer dyżurny powiedział że tego się nie rejestruje ani nie ubezpiecza - póki jest możliwość jeżdżenia siłą mięśni to dalej jest rower i tak jest traktowany.

Data: 2009-10-25 05:47:21
Autor: Saurus
Pytanie o hamulec na pedałach - demontaż przer zutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach
On 25 Paź, 13:33, Kudłaty Konservateesta <obser...@vp.pl> wrote:

Przed montażem dzwoniłem do Wydziału Ruchu
Drogowego KSP, żeby się dowiedzieć jak wygląda jeżdżenie tym po drogach
publicznych. Oficer dyżurny powiedział że tego się nie rejestruje ani
nie ubezpiecza - póki jest możliwość jeżdżenia siłą mięśni to dalej jest
rower i tak jest traktowany.

Pan oficer dyżurny nie jest wyrocznią i chyba nie wie jak jeszcze nie
tak dawno wyglądały motorowery. 80 cm^3 to już nawet nie motorower
tylko motocykl.
Idąc tym tokiem myślenia jeśli doczepię napęd z pedałów do motocykla o
silniku, na przykład, 1300 cm^3 to już mam rower i nie muszę
rejestrować? BZDURA.

Data: 2009-10-25 18:03:10
Autor: RadoslawF
Pytanie o hamulec na pedałach - demonta ż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach
Dnia 2009-10-25 13:47, Użytkownik Saurus napisał:

Przed montażem dzwoniłem do Wydziału Ruchu
Drogowego KSP, żeby się dowiedzieć jak wygląda jeżdżenie tym po drogach
publicznych. Oficer dyżurny powiedział że tego się nie rejestruje ani
nie ubezpiecza - póki jest możliwość jeżdżenia siłą mięśni to dalej jest
rower i tak jest traktowany.

Pan oficer dyżurny nie jest wyrocznią i chyba nie wie jak jeszcze nie
tak dawno wyglądały motorowery. 80 cm^3 to już nawet nie motorower
tylko motocykl.
Idąc tym tokiem myślenia jeśli doczepię napęd z pedałów do motocykla o
silniku, na przykład, 1300 cm^3 to już mam rower i nie muszę
rejestrować? BZDURA.

Nie jest oczywiście wyrocznią ale każdy rzeczoznawca potwierdzi
że to jednak tylko rower z silniczkiem, ewentualna faktura też.
Natomiast w tematyce kontaktów takim zestawem z policją czy
"straszą" miejską ciekawy jestem jak zareagują na jazdę z włączonym
silnikiem po drodze rowerowej ?  Skutery i inne pierdziawki
na tych drogach nagradzają mandatami. Pytanie czy nie będą chcieli
podobnie z tym ?

Pozdrawiam

Data: 2009-10-25 12:22:25
Autor: Saurus
Pytanie o hamulec na pedałach - demontaż przer zutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach
On 25 Paź, 18:03, RadoslawF <radosla...@wp.pl> wrote:
Dnia 2009-10-25 13:47, Użytkownik Saurus napisał:
> Pan oficer dyżurny nie jest wyrocznią i chyba nie wie jak jeszcze nie
> tak dawno wyglądały motorowery. 80 cm^3 to już nawet nie motorower
> tylko motocykl.
> Idąc tym tokiem myślenia jeśli doczepię napęd z pedałów do motocykla o
> silniku, na przykład, 1300 cm^3 to już mam rower i nie muszę
> rejestrować? BZDURA.

Nie jest oczywiście wyrocznią ale każdy rzeczoznawca potwierdzi
że to jednak tylko rower z silniczkiem, ewentualna faktura też


Jaki rzeczoznawca? A co on może? "Tylko rower z silniczkiem" to
motorower.
motorower - pojazd jednośladowy lub dwuśladowy zaopatrzony w
silnik spalinowy o pojemności skokowej nie przekraczającej 50 cm3,
którego konstrukcja ogranicza prędkość jazdy do 45 km/h

Skuter na którym odpycham się nogą to nadal motorower. Motorower
Komar, mimo że z pedałami, to nadal motorower. I rower z silnikiem tak
samo, chociaż ten z silnikiem 80 cm^3 to już byłby motocykl. A wobec i
motocykla i motoroweru jest obowiązek rejestracji i wiele innych
wymagań których taki dziwoląg oczywiście nie spełnia.

Data: 2009-10-25 22:08:49
Autor: RadoslawF
Pytanie o hamulec na pedałach - demonta ż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach
Dnia 2009-10-25 20:22, Użytkownik Saurus napisał:

Jaki rzeczoznawca? A co on może? "Tylko rower z silniczkiem" to
motorower.
motorower - pojazd jednośladowy lub dwuśladowy zaopatrzony w
silnik spalinowy o pojemności skokowej nie przekraczającej 50 cm3,
którego konstrukcja ogranicza prędkość jazdy do 45 km/h

W sytuacji kiedy problemem będzie ustalenie czy dane urządzenie
jest rowerem czy może jednak motorem lub motorowerem sąd
powoła rzeczoznawce który rozwieje wątpliwości.

Skuter na którym odpycham się nogą to nadal motorower. Motorower
Komar, mimo że z pedałami, to nadal motorower. I rower z silnikiem tak
samo, chociaż ten z silnikiem 80 cm^3 to już byłby motocykl. A wobec i
motocykla i motoroweru jest obowiązek rejestracji i wiele innych
wymagań których taki dziwoląg oczywiście nie spełnia.

Skoro nie spełnia czyli nie jest ani motorem ani motorowerem.
Więc po co ta dyskusja ?

Pozdrawiam

Data: 2009-10-25 14:39:37
Autor: Saurus
Pytanie o hamulec na pedałach - demontaż przer zutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach
On 25 Paź, 22:08, RadoslawF <radosla...@wp.pl> wrote:
W sytuacji kiedy problemem będzie ustalenie czy dane urządzenie
jest rowerem czy może jednak motorem lub motorowerem sąd
powoła rzeczoznawce który rozwieje wątpliwości.

Nie będzie żadnych wątpliwości czym jest ten pojazd.
pojazd silnikowy - pojazd wyposażony w silnik, z wyjątkiem motoroweru
i pojazdu szynowego;
pojazd samochodowy - pojazd silnikowy, którego konstrukcja umożliwia
jazdę z prędkością przekraczającą 25 km/h; określenie to nie obejmuje
ciągnika rolniczego;
motocykl - pojazd samochodowy jednośladowy lub z bocznym wózkiem -
wielośladowy;

Jest motocyklem, byłby motorowerem gdyby miał mniejszą pojemność
skokową i osiągał niższą prędkość. Jest po prostu nielegalnym
motocyklem.

Skoro nie spełnia czyli nie jest ani motorem ani motorowerem.
Więc po co ta dyskusja ?

Nie spełnia wymogów technicznych, dot. dokumentacji itp. Spełnia
natomiast definicję. Jest niezarejestrowanym, niehomologowanym, nie
dopuszczonym do ruchu motocyklem.
Byłoby całkowitym absurdem gdyby każdy mógł sobie doczepiać silniki o
dowolnej pojemności, jak popadnie, do czegoś co bez silnika byłoby
rowerem (a definicję roweru spełniają pojazdy o bardzo różnej budowie).

Data: 2009-10-25 23:10:31
Autor: RadoslawF
Pytanie o hamulec na pedałach - demonta ż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach
Dnia 2009-10-25 22:39, Użytkownik Saurus napisał:

Skoro nie spełnia czyli nie jest ani motorem ani motorowerem.
Więc po co ta dyskusja ?

Nie spełnia wymogów technicznych, dot. dokumentacji itp. Spełnia
natomiast definicję. Jest niezarejestrowanym, niehomologowanym, nie
dopuszczonym do ruchu motocyklem.

Tyle że aby zastał uznany za motocykl sama definicja zdaje się
nie wystarcza.

Byłoby całkowitym absurdem gdyby każdy mógł sobie doczepiać silniki o
dowolnej pojemności, jak popadnie, do czegoś co bez silnika byłoby
rowerem (a definicję roweru spełniają pojazdy o bardzo różnej budowie).

To będziesz ździwiony. Każdy może sobie doczepić do roweru
silnik spalinowy. :-)

Pozdrawiam

Data: 2009-10-25 22:12:20
Autor: Jan Srzednicki
Pytanie o hamulec na pedałach - demontaż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach
On 2009-10-25, RadoslawF wrote:
Dnia 2009-10-25 22:39, Użytkownik Saurus napisał:

Skoro nie spełnia czyli nie jest ani motorem ani motorowerem.
Więc po co ta dyskusja ?

Nie spełnia wymogów technicznych, dot. dokumentacji itp. Spełnia
natomiast definicję. Jest niezarejestrowanym, niehomologowanym, nie
dopuszczonym do ruchu motocyklem.

Tyle że aby zastał uznany za motocykl sama definicja zdaje się
nie wystarcza.

Na jakiej podstawie Ci się tak "zdaje"?

Byłoby całkowitym absurdem gdyby każdy mógł sobie doczepiać silniki o
dowolnej pojemności, jak popadnie, do czegoś co bez silnika byłoby
rowerem (a definicję roweru spełniają pojazdy o bardzo różnej budowie).

To będziesz ździwiony. Każdy może sobie doczepić do roweru
silnik spalinowy. :-)

Oraz skrzydła, śmigło i granatnik. Ale to oczywiście dalej będzie
zupełnie zwyczajny rower.

--
  Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/

Data: 2009-10-25 23:18:17
Autor: RadoslawF
Pytanie o hamulec na pedałach - demonta ż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach
Dnia 2009-10-25 23:12, Użytkownik Jan Srzednicki napisał:

Byłoby całkowitym absurdem gdyby każdy mógł sobie doczepiać silniki o
dowolnej pojemności, jak popadnie, do czegoś co bez silnika byłoby
rowerem (a definicję roweru spełniają pojazdy o bardzo różnej budowie).
To będziesz ździwiony. Każdy może sobie doczepić do roweru
silnik spalinowy. :-)

Oraz skrzydła, śmigło i granatnik. Ale to oczywiście dalej będzie
zupełnie zwyczajny rower.

Nie pisz tak bo kilka osób już płacze że jak podepnę silniczek
spalinowy do roweru to to już nie będzie rower tylko motocykl.
Normalnie każą mi w kasku jeździć i będą prawo jazdy sprawdzać.
:-)

Pozdrawiam

Data: 2009-10-25 23:32:12
Autor: Mariusz Kruk
Pytanie o hamulec na pedałach - demontaż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "RadoslawF"
Byłoby całkowitym absurdem gdyby każdy mógł sobie doczepiać silniki o
dowolnej pojemności, jak popadnie, do czegoś co bez silnika byłoby
rowerem (a definicję roweru spełniają pojazdy o bardzo różnej budowie).
To będziesz ździwiony. Każdy może sobie doczepić do roweru
silnik spalinowy. :-)
Oraz skrzydła, śmigło i granatnik. Ale to oczywiście dalej będzie
zupełnie zwyczajny rower.
Nie pisz tak bo kilka osób już płacze że jak podepnę silniczek
spalinowy do roweru to to już nie będzie rower tylko motocykl.
Normalnie każą mi w kasku jeździć i będą prawo jazdy sprawdzać.

Sprawdź czy nie masz mokrej głowy.

--
[-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- ] [  Kruk@epsilon.eu.org   ] [ http://epsilon.eu.org/ ] [-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- ]

Data: 2009-10-26 11:32:15
Autor: RadoslawF
Pytanie o hamulec na pedałach - demonta ż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach
Dnia 2009-10-25 23:32, Użytkownik Mariusz Kruk napisał:

Nie pisz tak bo kilka osób już płacze że jak podepnę silniczek
spalinowy do roweru to to już nie będzie rower tylko motocykl.
Normalnie każą mi w kasku jeździć i będą prawo jazdy sprawdzać.

Sprawdź czy nie masz mokrej głowy.

Sprawdź czy jeszcze głowę masz.

Pozdrawiam

Data: 2009-10-26 02:36:51
Autor: Coaster
Pytanie o hamulec na pedałach - demonta ż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach
RadoslawF wrote:
Dnia 2009-10-25 23:12, Użytkownik Jan Srzednicki napisał:

Byłoby całkowitym absurdem gdyby każdy mógł sobie doczepiać silniki o
dowolnej pojemności, jak popadnie, do czegoś co bez silnika byłoby
rowerem (a definicję roweru spełniają pojazdy o bardzo różnej budowie).
To będziesz ździwiony. Każdy może sobie doczepić do roweru
silnik spalinowy. :-)

Oraz skrzydła, śmigło i granatnik. Ale to oczywiście dalej będzie
zupełnie zwyczajny rower.

Nie pisz tak bo kilka osób już płacze że jak podepnę silniczek
spalinowy do roweru to to już nie będzie rower tylko motocykl.
Normalnie każą mi w kasku jeździć i będą prawo jazdy sprawdzać.
:-)

Nie. O ile nie przekroczysz 50 cm3.

--
PoZdR
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"If you find yourself standing to accelerate,
on level ground, it is a sign that your gear is too high
or that your saddle is too low."
Sheldon Brown: 1944 - 2008
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2009-10-26 02:35:54
Autor: Coaster
Pytanie o hamulec na pedałach - demonta ż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach
RadoslawF wrote:
Dnia 2009-10-25 22:39, Użytkownik Saurus napisał:

Skoro nie spełnia czyli nie jest ani motorem ani motorowerem.
Więc po co ta dyskusja ?

Nie spełnia wymogów technicznych, dot. dokumentacji itp. Spełnia
natomiast definicję. Jest niezarejestrowanym, niehomologowanym, nie
dopuszczonym do ruchu motocyklem.

Tyle że aby zastał uznany za motocykl sama definicja zdaje się
nie wystarcza.

Byłoby całkowitym absurdem gdyby każdy mógł sobie doczepiać silniki o
dowolnej pojemności, jak popadnie, do czegoś co bez silnika byłoby
rowerem (a definicję roweru spełniają pojazdy o bardzo różnej budowie).

To będziesz ździwiony. Każdy może sobie doczepić do roweru
silnik spalinowy. :-)

Tak, byle nie przekraczal 50 cm3.

--
PoZdR
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"If you find yourself standing to accelerate,
on level ground, it is a sign that your gear is too high
or that your saddle is too low."
Sheldon Brown: 1944 - 2008
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2009-10-26 02:34:35
Autor: Coaster
Pytanie o hamulec na pedałach - demonta ż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach
Saurus wrote:
On 25 Paź, 22:08, RadoslawF <radosla...@wp.pl> wrote:
W sytuacji kiedy problemem będzie ustalenie czy dane urządzenie
jest rowerem czy może jednak motorem lub motorowerem sąd
powoła rzeczoznawce który rozwieje wątpliwości.

Nie będzie żadnych wątpliwości czym jest ten pojazd.
pojazd silnikowy - pojazd wyposażony w silnik, z wyjątkiem motoroweru
i pojazdu szynowego;
pojazd samochodowy - pojazd silnikowy, którego konstrukcja umożliwia
jazdę z prędkością przekraczającą 25 km/h; określenie to nie obejmuje
ciągnika rolniczego;
motocykl - pojazd samochodowy jednośladowy lub z bocznym wózkiem -
wielośladowy;

Jest motocyklem, byłby motorowerem gdyby miał mniejszą pojemność
skokową i osiągał niższą prędkość. Jest po prostu nielegalnym
motocyklem.

Skoro nie spełnia czyli nie jest ani motorem ani motorowerem.
Więc po co ta dyskusja ?

Nie spełnia wymogów technicznych, dot. dokumentacji itp. Spełnia
natomiast definicję. Jest niezarejestrowanym, niehomologowanym, nie
dopuszczonym do ruchu motocyklem.
Byłoby całkowitym absurdem gdyby każdy mógł sobie doczepiać silniki o
dowolnej pojemności, jak popadnie, do czegoś co bez silnika byłoby
rowerem (a definicję roweru spełniają pojazdy o bardzo różnej budowie).

Patrz moj poprzedni post. Nie podniecaj sie tak doczepnym silnikiem rowerowym. To sposob wspomagania prawie tak stary jak rower. O 'Gnomie' pewnie tez nie slyszales?

--
PoZdR
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"If you find yourself standing to accelerate,
on level ground, it is a sign that your gear is too high
or that your saddle is too low."
Sheldon Brown: 1944 - 2008
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2009-10-26 02:53:01
Autor: Saurus
Pytanie o hamulec na pedałach - demontaż przer zutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach
On 26 Paź, 02:34, Coaster <manyp...@mac.com> wrote:

Patrz moj poprzedni post. Nie podniecaj sie tak doczepnym silnikiem
rowerowym. To sposob wspomagania prawie tak stary jak rower. O 'Gnomie'
pewnie tez nie slyszales?

Wspomaganie może jak jest to byle jaki silniczek który sobie pyrka do
30 km/h które jest normalną prędkością roweru a nie gdy jest to 80cm^3
i osiąga prędkości "motocyklowe" - 60-70 km/h na czymś o konstrukcji
bardzo, bardzo wątłej w porównaniu do byle jakiego motocykla czy
współczesnego motoroweru.

Data: 2009-10-26 13:53:49
Autor: Coaster
Pytanie o hamulec na pedałach - demonta ż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach
Saurus wrote:
On 26 Paź, 02:34, Coaster <manyp...@mac.com> wrote:

Patrz moj poprzedni post. Nie podniecaj sie tak doczepnym silnikiem
rowerowym. To sposob wspomagania prawie tak stary jak rower. O 'Gnomie'
pewnie tez nie slyszales?

Wspomaganie może jak jest to byle jaki silniczek który sobie pyrka do
30 km/h które jest normalną prędkością roweru a nie gdy jest to 80cm^3
i osiąga prędkości "motocyklowe" - 60-70 km/h na czymś o konstrukcji
bardzo, bardzo wątłej w porównaniu do byle jakiego motocykla czy
współczesnego motoroweru.

Ile razy ma jeszcze napisac (trzy razy juz napisalem) "nie przekracza 50 cm3". BTW zmieniasz zdanie - wczesniej potepiales w czambul _kazdy_ spalinowy silniczek doczepiony do roweru.

--
PoZdR
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"If you find yourself standing to accelerate,
on level ground, it is a sign that your gear is too high
or that your saddle is too low."
Sheldon Brown: 1944 - 2008
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2009-10-25 22:45:03
Autor: Mariusz Kruk
Pytanie o hamulec na pedałach - demontaż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "RadoslawF"
Jaki rzeczoznawca? A co on może? "Tylko rower z silniczkiem" to
motorower.
motorower - pojazd jednośladowy lub dwuśladowy zaopatrzony w
silnik spalinowy o pojemności skokowej nie przekraczającej 50 cm3,
którego konstrukcja ogranicza prędkość jazdy do 45 km/h
W sytuacji kiedy problemem będzie ustalenie czy dane urządzenie
jest rowerem czy może jednak motorem lub motorowerem sąd
powoła rzeczoznawce który rozwieje wątpliwości.

Definicja jest prosta, pojazd spełnia warunki - jest motocyklem.

Skuter na którym odpycham się nogą to nadal motorower. Motorower
Komar, mimo że z pedałami, to nadal motorower. I rower z silnikiem tak
samo, chociaż ten z silnikiem 80 cm^3 to już byłby motocykl. A wobec i
motocykla i motoroweru jest obowiązek rejestracji i wiele innych
wymagań których taki dziwoląg oczywiście nie spełnia.
Skoro nie spełnia czyli nie jest ani motorem ani motorowerem.

Nie. Mylisz dwie rzeczy. Jedną jest definicja, a drugą warunki
dopuszczenia do ruchu. Definicję motocykla spełnia - jest motocyklem.
Wymogów dopuszczenia do ruchu nie spełnia - nie wolno mu jeździć po
drogach publicznych. Że o obowiązku rejestracji nie wspomnę.

Więc po co ta dyskusja ?

Mógłbyś nie wstawiać tej spacji przed pytajnikiem?

--
  Kruk@ -\                   |           }-> epsilon.eu.org | http:// -/                   |                              |

Data: 2009-10-25 23:12:09
Autor: RadoslawF
Pytanie o hamulec na pedałach - demonta ż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach
Dnia 2009-10-25 22:45, Użytkownik Mariusz Kruk napisał:

Więc po co ta dyskusja ?

Mógłbyś nie wstawiać tej spacji przed pytajnikiem?

Nie. I już Ci kiedyś tłumaczyłem dlaczego.
Problemy z pamięcią czy nie masz sie czego czepić ?


Pozdrawiam

Data: 2009-10-25 22:12:59
Autor: Jan Srzednicki
Pytanie o hamulec na pedałach - demontaż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach
On 2009-10-25, RadoslawF wrote:
Dnia 2009-10-25 22:45, Użytkownik Mariusz Kruk napisał:

Więc po co ta dyskusja ?

Mógłbyś nie wstawiać tej spacji przed pytajnikiem?

Nie. I już Ci kiedyś tłumaczyłem dlaczego.
Problemy z pamięcią czy nie masz sie czego czepić ?

Znaczy się, celowo łamiesz zasady pisowni? Ech.

--
  Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/

Data: 2009-10-25 23:31:33
Autor: Mariusz Kruk
Pytanie o hamulec na pedałach - demontaż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "RadoslawF"
Więc po co ta dyskusja ?
Mógłbyś nie wstawiać tej spacji przed pytajnikiem?
Nie. I już Ci kiedyś tłumaczyłem dlaczego.

Znaczy, celowo udajesz nieuka? Twoja sprawa.

Problemy z pamięcią czy nie masz sie czego czepić ?

Oczywiście całą resztę, czyli merytoryczną część wyciąłeś. Jakoś mnie to
nie dziwi.

--
[-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- ] [  Kruk@epsilon.eu.org   ] [ http://epsilon.eu.org/ ] [-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- ]

Data: 2009-10-26 00:23:23
Autor: RadoslawF
Pytanie o hamulec na pedałach - demonta ż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach
Dnia 2009-10-25 23:31, Użytkownik Mariusz Kruk napisał:

Więc po co ta dyskusja ?
Mógłbyś nie wstawiać tej spacji przed pytajnikiem?
Nie. I już Ci kiedyś tłumaczyłem dlaczego.

Znaczy, celowo udajesz nieuka? Twoja sprawa.

Znaczy celowo udajesz głąba ? Twoja sprawa.

Problemy z pamięcią czy nie masz sie czego czepić ?

Oczywiście całą resztę, czyli merytoryczną część wyciąłeś. Jakoś mnie to
nie dziwi.

Oczywiście chciałeś podyskutować merytorycznie a to przypierniczanie
się do spacji to tylko z powodu twojego charakteru i sklerozy
czy jednak świadomie ?

Pozdrawiam

Data: 2009-10-26 02:31:19
Autor: Coaster
Pytanie o hamulec na pedałach - demonta ż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach
Saurus wrote:
On 25 Paź, 18:03, RadoslawF <radosla...@wp.pl> wrote:
Dnia 2009-10-25 13:47, Użytkownik Saurus napisał:
Pan oficer dyżurny nie jest wyrocznią i chyba nie wie jak jeszcze nie
tak dawno wyglądały motorowery. 80 cm^3 to już nawet nie motorower
tylko motocykl.
Idąc tym tokiem myślenia jeśli doczepię napęd z pedałów do motocykla o
silniku, na przykład, 1300 cm^3 to już mam rower i nie muszę
rejestrować? BZDURA.
Nie jest oczywiście wyrocznią ale każdy rzeczoznawca potwierdzi
że to jednak tylko rower z silniczkiem, ewentualna faktura też


Jaki rzeczoznawca? A co on może? "Tylko rower z silniczkiem" to
motorower.
motorower - pojazd jednośladowy lub dwuśladowy zaopatrzony w
silnik spalinowy o pojemności skokowej nie przekraczającej 50 cm3,
którego konstrukcja ogranicza prędkość jazdy do 45 km/h

Skuter na którym odpycham się nogą to nadal motorower. Motorower
Komar, mimo że z pedałami, to nadal motorower. I rower z silnikiem tak
samo, chociaż ten z silnikiem 80 cm^3 to już byłby motocykl. A wobec i
motocykla i motoroweru jest obowiązek rejestracji i wiele innych
wymagań których taki dziwoląg oczywiście nie spełnia.

Nie wysilaj sie. Poki co, rower z pomocniczym silnikiem spalinowym to _rower_. Warunkiem jest jednak nieprzekraczanie pojemnosci 50 cm3.
Poczytaj sobie.

Wyrok Sądu najwyższego z 1993 r:
"Pojazdem mechanicznym w ruchu lądowym jest każdy pojazd drogowy lub szynowy napędzany umieszczonym na nim silnikiem, jak również maszyna samobieżna i motorower. Nie są pojazdami mechanicznymi rowery zaopatrzone w silnik pomocniczy o pojemności nie przekraczającej 50 cm3 pod warunkiem, że zachowają wszystkie normalne cechy charakterystyczne budowy umożliwiające ich zwykłą eksploatację jako rowerów.

Wyrok Sądu Najwyższego - Izba Karna z dnia 4 lutego 1993 r. III > KRN 254/92" Bezpieczeństwo w komunikacji:
pojazd mechaniczny/ rower i inne pojazdy niemechaniczne Precedensy. Sprawy administracyjne Tytuł: Bezpieczeństwo w komunikacji/ pojazd mechaniczny/ rower i inne pojazdy niemechaniczne Wyrok: Wyrok SN z dnia 25 października 2007 r., sygn. III KK 270/07 Treść: Obowiązująca ustawa karna, jak i ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. -- Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2003 r., Nr 58, poz. 515) nie definiują określenia "pojazd mechaniczny", jakkolwiek ta druga w art. 2 jednoznacznie odróżnia pojęcie: "pojazdu silnikowego" od "roweru", stanowiąc, iż tym pierwszym jest "pojazd wyposażony w silnik, z wyjątkiem motoroweru i pojazdu szynowego", zaś tym drugim "pojazd jednośladowy lub wielośladowy poruszany siłą mięśni osoby jadącej tym pojazdem". Za pojazdy mechaniczne należy uznać pojazdy zaopatrzone w poruszający je silnik (pojazdy samochodowe, maszyny rolnicze, motocykle, lokomotywy kolejowe, samoloty, helikoptery, statki wodne i inne), jak również pojazdy szynowe zasilane z trakcji elektrycznej (tramwaje, trolejbusy). Jeżeli chodzi o inne -- niemechaniczne -- pojazdy, to będą nimi w szczególności zaprzęgi konne, rowery, a także statki żaglowe, szybowce. Ponadto nie są pojazdami mechanicznymi rowery zaopatrzone w silnik pomocniczy o pojemności skokowej nieprzekraczającej 50 cm3, które zachowują wszystkie normalne cechy charakterystyczne budowy, umożliwiające ich zwykłą eksploatację jako rowerów. Żródło: Prokuratura i Prawo, dodatek Orzecznictwo SN, SA, NSA i TK nr 5/2008, poz. 2


--
PoZdR
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"If you find yourself standing to accelerate,
on level ground, it is a sign that your gear is too high
or that your saddle is too low."
Sheldon Brown: 1944 - 2008
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2009-10-26 21:57:24
Autor: Kudłaty Konservateesta
Pytanie o hamulec na pedałach - demonta ż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach
Coaster pisze:

Nie wysilaj sie. Poki co, rower z pomocniczym silnikiem spalinowym to _rower_. Warunkiem jest jednak nieprzekraczanie pojemnosci 50 cm3.
Poczytaj sobie.

Jest jeszcze jedna rzecz o której nie wspomniałem - silnik ma 80cm, ale na fakturze z pewnych przyczyn (w tym momencie mało ważne z jakich) napisane jest że 48cm3. Komu by się mierzyć chciało? Poza tym na taki silnik nawet faktury nie muszę mieć. I co: po każdym zatrzymaniu do kontroli mieliby mierzyć silnik (i jak?)?

Data: 2009-10-29 19:05:56
Autor: Gotfryd Smolik news
Pytanie o hamulec na pedałach - demonta ż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach
On Sun, 25 Oct 2009, RadoslawF wrote:

Natomiast w tematyce kontaktów takim zestawem z policją czy
"straszą" miejską ciekawy jestem jak zareagują na jazdę z włączonym
silnikiem po drodze rowerowej ?

  Ty, podsuwasz całkiem zgrabną myśl.
  Zamocować silniczek po to, żeby nie musieć jeździć śmieszkami...

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-10-25 18:28:58
Autor: Coaster
Pytanie o hamulec na pedałach - demonta ż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach
Saurus wrote:
On 25 Paź, 13:33, Kudłaty Konservateesta <obser...@vp.pl> wrote:

Przed montażem dzwoniłem do Wydziału Ruchu
Drogowego KSP, żeby się dowiedzieć jak wygląda jeżdżenie tym po drogach
publicznych. Oficer dyżurny powiedział że tego się nie rejestruje ani
nie ubezpiecza - póki jest możliwość jeżdżenia siłą mięśni to dalej jest
rower i tak jest traktowany.

Pan oficer dyżurny nie jest wyrocznią i chyba nie wie jak jeszcze nie
tak dawno wyglądały motorowery. 80 cm^3 to już nawet nie motorower
tylko motocykl.
Idąc tym tokiem myślenia jeśli doczepię napęd z pedałów do motocykla o
silniku, na przykład, 1300 cm^3 to już mam rower i nie muszę
rejestrować? BZDURA.

Doczep i pokaz, jak poruszasz sie na nim sila miesni ;-)

--
PoZdR
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"If you find yourself standing to accelerate,
on level ground, it is a sign that your gear is too high
or that your saddle is too low."
Sheldon Brown: 1944 - 2008
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2009-10-25 12:17:23
Autor: Saurus
Pytanie o hamulec na pedałach - demontaż przer zutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach
On 25 Paź, 18:28, Coaster <manyp...@mac.com> wrote:
Saurus wrote:
> On 25 Paź, 13:33, Kudłaty Konservateesta <obser...@vp.pl> wrote:

>> Przed montażem dzwoniłem do Wydziału Ruchu
>> Drogowego KSP, żeby się dowiedzieć jak wygląda jeżdżenie tym po drogach
>> publicznych. Oficer dyżurny powiedział że tego się nie rejestruje ani
>> nie ubezpiecza - póki jest możliwość jeżdżenia siłą mięśni to dalej jest
>> rower i tak jest traktowany.

> Pan oficer dyżurny nie jest wyrocznią i chyba nie wie jak jeszcze nie
> tak dawno wyglądały motorowery. 80 cm^3 to już nawet nie motorower
> tylko motocykl.
> Idąc tym tokiem myślenia jeśli doczepię napęd z pedałów do motocykla o
> silniku, na przykład, 1300 cm^3 to już mam rower i nie muszę
> rejestrować? BZDURA.

Doczep i pokaz, jak poruszasz sie na nim sila miesni ;-)

Na odpowiednim przełożeniu da radę te 300 kg ruszyć, chociażby na 10m
i tylko na ten pokaz :-)

Data: 2009-10-26 02:22:00
Autor: Coaster
Pytanie o hamulec na pedałach - demonta ż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach
Saurus wrote:
On 25 Paź, 18:28, Coaster <manyp...@mac.com> wrote:
Saurus wrote:
On 25 Paź, 13:33, Kudłaty Konservateesta <obser...@vp.pl> wrote:
Przed montażem dzwoniłem do Wydziału Ruchu
Drogowego KSP, żeby się dowiedzieć jak wygląda jeżdżenie tym po drogach
publicznych. Oficer dyżurny powiedział że tego się nie rejestruje ani
nie ubezpiecza - póki jest możliwość jeżdżenia siłą mięśni to dalej jest
rower i tak jest traktowany.
Pan oficer dyżurny nie jest wyrocznią i chyba nie wie jak jeszcze nie
tak dawno wyglądały motorowery. 80 cm^3 to już nawet nie motorower
tylko motocykl.
Idąc tym tokiem myślenia jeśli doczepię napęd z pedałów do motocykla o
silniku, na przykład, 1300 cm^3 to już mam rower i nie muszę
rejestrować? BZDURA.
Doczep i pokaz, jak poruszasz sie na nim sila miesni ;-)

Na odpowiednim przełożeniu da radę te 300 kg ruszyć, chociażby na 10m
i tylko na ten pokaz :-)

Nie, nie. Zle zrozumiales, nie na pokaz. Pokaz, jak normalnie uzytkujesz. ;-P

--
PoZdR
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"If you find yourself standing to accelerate,
on level ground, it is a sign that your gear is too high
or that your saddle is too low."
Sheldon Brown: 1944 - 2008
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2009-10-25 09:36:25
Autor: Alfer
Pytanie o hamulec na pedałach - demontaż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach
Na początek dwa pytania jak szybko można na takim silniku jeździć
(na prostej po równym) i ile to naprawdę pali ?

Ile pali, jak szybko jeździ... panowie, jakie to ma znaczenie? Mnie najbardziej ujęły pantofle kierowcy!

A mówią, że bez SPD to się jeździć nie da...

Pzdr
A.

Data: 2009-10-25 13:34:04
Autor: Kudłaty Konservateesta
Pytanie o hamulec na pedałach - demonta ż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach

Ile pali, jak szybko jeździ... panowie, jakie to ma znaczenie? Mnie najbardziej ujęły pantofle kierowcy!

To syn sąsiada, ja trzymałem kamerę :P

Data: 2009-10-25 12:54:54
Autor: Kudłaty Konservateesta
Pytanie o hamulec na pedałach - demonta ż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach

Na początek dwa pytania jak szybko można na takim silniku jeździć
(na prostej po równym) i ile to naprawdę pali ?

ok. 60-70 km/h, piszą że pali 1,8l, według mnie ok. 2,5l, ale użytkuję go w górach


Czytając jakąś ofertę na allegro uznałem że w takim zestawie
przerzutki są niezbędne bo regulacja samymi obrotami silnika
jest za mała (tylko jeden bieg).

to jest całkowicie niezależne od przerzutek, jest oddzielny układ

Nie jestem przekonany aby jeden hamulec był znacząco lepszy
od dwu.

hamulec na pedałach praktycznie zatrzymuje koło, ręczny jest wciśnięty do oporu, a rower dalej jedzie


  Skoro osiągasz większe prędkości może warto zastanowić
się nad zamianą na tarczowe odpowiednio dobrej jakości.


to nie kwestia samej mocy hamulca, ale i wygody, bo na kierownicy oprócz hamulców mam też dźwignię sprzęgła

Pozdrawiam!

Data: 2009-10-25 13:06:59
Autor: MadMan
Pytanie o hamulec na pedałach - demonta ż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach
Dnia Sun, 25 Oct 2009 12:54:54 +0100, Kudłaty Konservateesta napisał(a):

hamulec na pedałach praktycznie zatrzymuje koło

....i w efekcie siła hamowania jest marna w porównaniu do odpowiednio
użytego hamulca przedniego. --
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2009-10-25 05:17:03
Autor: Saurus
Pytanie o hamulec na pedałach - demontaż przer zutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach
On 25 Paź, 13:06, MadMan <madma...@nie-spamo-wac.wp.pl> wrote:
Dnia Sun, 25 Oct 2009 12:54:54 +0100, Kudłaty Konservateesta napisał(a):

> hamulec na pedałach praktycznie zatrzymuje koło

...i w efekcie siła hamowania jest marna w porównaniu do odpowiednio
użytego hamulca przedniego.

No bo trzeba nagiąć wyobrażenie fizyki do swoich potrzeb i wtedy
wszystko jest łatwe :-)
Poza tym na piaście z torpedo nie ma jak założyć zębatki z lewej
strony.

Data: 2009-10-25 13:39:26
Autor: Kudłaty Konservateesta
Pytanie o hamulec na pedałach - demonta ż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach

Poza tym na piaście z torpedo nie ma jak założyć zębatki z lewej
strony.


Musiałbyś zobaczyć jak to wygląda - jestem przekonany, że z tym problemu nie będzie.

Data: 2009-10-25 18:22:09
Autor: Coaster
Pytanie o hamulec na pedałach - demonta ż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach
Saurus wrote:
On 25 Paź, 13:06, MadMan <madma...@nie-spamo-wac.wp.pl> wrote:
Dnia Sun, 25 Oct 2009 12:54:54 +0100, Kudłaty Konservateesta napisał(a):

hamulec na pedałach praktycznie zatrzymuje koło
...i w efekcie siła hamowania jest marna w porównaniu do odpowiednio
użytego hamulca przedniego.

No bo trzeba nagiąć wyobrażenie fizyki do swoich potrzeb i wtedy
wszystko jest łatwe :-)
Poza tym na piaście z torpedo nie ma jak założyć zębatki z lewej
strony.

Byly piasty Torpedo z gwintowana lewa strona specjalnie pod zebatke silniczka wspomagajacego.

--
PoZdR
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"If you find yourself standing to accelerate,
on level ground, it is a sign that your gear is too high
or that your saddle is too low."
Sheldon Brown: 1944 - 2008
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2009-10-25 12:55:50
Autor: Kudłaty Konservateesta
Pytanie o hamulec na pedałach - demonta ż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach
> Skoro osiągasz większe prędkości może warto zastanowić
się nad zamianą na tarczowe odpowiednio dobrej jakości.


Z tyłu tarczy zamontować się nie da, bo jest z lewej zębatka z łańcuchem od silnika

Data: 2009-10-24 18:08:55
Autor: MadMan
Pytanie o hamulec na pedałach - demontaż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rze cz hamulca w pedałach
Dnia Sat, 24 Oct 2009 17:06:11 +0200, Kudłaty Konservateesta napisał(a):

Witam! Mam pytanie: niedawno na moim starym wysłużonym góralu zamontowałem silnik spalinowy 80cm3. Po tej operacji okazało się, że mam za słabe hamulce. Czy mogę po prostu zdjąć hamulce, zdjąć przerzutki a tylne koło zmienić na takie z hamulcem na pedałach?

Możesz, ale taki hamulec nie będzie znacząco skuteczniejszy od tego co
masz zapewne. Zresztą i tak głównym hamulcem jest przedni, więc po co
wymieniać tylny? Praktycznie nic to nie da. Jakie masz hamulce, Cantilever, V-brake? --
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2009-10-25 13:36:45
Autor: Kudłaty Konservateesta
Pytanie o hamulec na pedałach - demonta ż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach

Możesz, ale taki hamulec nie będzie znacząco skuteczniejszy od tego co
masz zapewne.


Jak nie będzie skuteczniejszy, skoro z hamulca na pedałach można całkiem zatrzymać koło nawet przy dużej prędkości?

Pytałem bardziej o kwestie techniczne: kwestia czy łańcuch od górala będzie pasował do zębatki na kole z hamulcem nożnym? (czy taki sam rozstaw, gęstość - nie znam się za bardzo) - bo jak tak, to korby z pedałami nie będę musiał zmieniać?

Data: 2009-10-25 05:49:19
Autor: Saurus
Pytanie o hamulec na pedałach - demontaż przer zutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach
On 25 Paź, 13:36, Kudłaty Konservateesta <obser...@vp.pl> wrote:
> Możesz, ale taki hamulec nie będzie znacząco skuteczniejszy od tego co
> masz zapewne.

Jak nie będzie skuteczniejszy, skoro z hamulca na pedałach można całkiem
zatrzymać koło nawet przy dużej prędkości?

I Twoim zdaniem jak koło się zatrzyma - zablokuje, bo zakleszczy się
hamulec to staniesz w miejscu, tak? Bo ja obawiam się że jednak
będziesz miał bardzo nieprzyjemny poślizg przy 60 km/h.

Data: 2009-10-25 13:57:50
Autor: Kudłaty Konservateesta
Pytanie o hamulec na pedałach - demonta ż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach
Saurus pisze:
On 25 Paź, 13:36, Kudłaty Konservateesta <obser...@vp.pl> wrote:
Możesz, ale taki hamulec nie będzie znacząco skuteczniejszy od tego co
masz zapewne.
Jak nie będzie skuteczniejszy, skoro z hamulca na pedałach można całkiem
zatrzymać koło nawet przy dużej prędkości?

I Twoim zdaniem jak koło się zatrzyma - zablokuje, bo zakleszczy się
hamulec to staniesz w miejscu, tak? Bo ja obawiam się że jednak
będziesz miał bardzo nieprzyjemny poślizg przy 60 km/h.


Mi nie tylko o to chodzi. Mieszkam w Beskidach, w bardzo górzystym terenie i nie jestem w stanie zjechać rowerem z góry właśnie ze względu na hamulce, bo wjechałbym prosto pod samochód i jak na razie rower sprowadzam, zamiast na nim zjeżdżać.

Data: 2009-10-25 06:15:42
Autor: Saurus
Pytanie o hamulec na pedałach - demontaż przer zutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach
On 25 Paź, 13:57, Kudłaty Konservateesta <obser...@vp.pl> wrote:
Saurus pisze:
> I Twoim zdaniem jak koło się zatrzyma - zablokuje, bo zakleszczy się
> hamulec to staniesz w miejscu, tak? Bo ja obawiam się że jednak
> będziesz miał bardzo nieprzyjemny poślizg przy 60 km/h.

Mi nie tylko o to chodzi. Mieszkam w Beskidach, w bardzo górzystym
terenie i nie jestem w stanie zjechać rowerem z góry właśnie ze względu
na hamulce, bo wjechałbym prosto pod samochód i jak na razie rower
sprowadzam, zamiast na nim zjeżdżać.

A co na to pomoże hamulec torpedo?

Data: 2009-10-25 18:21:15
Autor: Kudłaty Konservateesta
Pytanie o hamulec na pedałach - demonta ż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach
Mieszkam w Beskidach, w bardzo górzystym
terenie i nie jestem w stanie zjechać rowerem z góry właśnie ze względu
na hamulce, bo wjechałbym prosto pod samochód i jak na razie rower
sprowadzam, zamiast na nim zjeżdżać.

A co na to pomoże hamulec torpedo?

Kiedyś miałem zwykłego składaka z takim hamulcem i takim rowerem byłbym w stanie normalnie zjechać z góry.

Data: 2009-10-25 12:28:19
Autor: Saurus
Pytanie o hamulec na pedałach - demontaż przer zutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach
On 25 Paź, 18:21, Kudłaty Konservateesta <obser...@vp.pl> wrote:
Kiedyś miałem zwykłego składaka z takim hamulcem i takim rowerem byłbym
w stanie normalnie zjechać z góry.

Z tej prędkości + 10kg silnika wytopisz zaraz cały smar i szybko
zniszczysz hamulec.

Data: 2009-10-26 09:23:28
Autor: Tomek
Pytanie o hamulec na pedałach - demonta ż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach
Kudłaty Konservateesta pisze:
Mieszkam w Beskidach, w bardzo górzystym
terenie i nie jestem w stanie zjechać rowerem z góry właśnie ze względu
na hamulce, bo wjechałbym prosto pod samochód i jak na razie rower
sprowadzam, zamiast na nim zjeżdżać.

A co na to pomoże hamulec torpedo?

Kiedyś miałem zwykłego składaka z takim hamulcem i takim rowerem byłbym w stanie normalnie zjechać z góry.

To oznacza, że masz źle ustawione hamulce lub złą technikę hamowania, albo usiłujesz hamować ze zbyt wysokich prędkości, do których te hamulce nie są przystosowane.

Co do sprawności hamulców - napisałeś "hamulec na pedałach praktycznie zatrzymuje koło, ręczny jest wciśnięty do oporu, a rower dalej jedzie" - ewidentnie źle ustawione. Może linka za długa? Klamka dociągnięta do kierownicy nie pracuje. Nie pamiętam, żebym nie dał rady ustawić jakiegoś hamulca na tyle mocno, żeby nie dało sie zablokować koła, ale   nie na tym polega skuteczność hamowania, żeby drzeć oponę ślizgiem. Może masz jakieś "dębowe" klocki, które się ślizgają po obręczy a nie hamują? Oczywiście dobre V-ki powinny być skuteczniejsze niż canti.

Co do techniki - skutecznie hamuje koło przednie. Zablokować go nie wolno, bo to boli. Trzeba się nauczyć modulować siłę. Tylnym hamujesz na śliskim, luźnym itp - bo jak przyciśniesz za mocno, i zgubisz przyczepność, to masz szansę się wyratować. Chcesz jeździć szybko i w górach - raczej trzeba używać obydwu jednocześnie.
Jeszcze jedna kwestia - na filmie widać, że jeździec w zakręcie zdejmuje nogi z pedałów i asekuruje się nimi ślizgając buciki po ziemi - w ten sposób zmniejszasz swoją możliwość sterowania rowerem. No i siodło wyżej, bo nadmiernie zużyjesz kolana pedałując, pomijając nawet kwestię efektywności.

Co do parametrów eksploatacyjnych - hamulce cantilever, zwłaszcza w rowerach klasy popularnej, są skuteczne w przedziale prędkości i hamowanej masy odpowiedniej do swojego przeznaczenia. Raczej żaden producent nie przewidywał, że taki rower będzie jeździł ponad 60km/h (co nie znaczy że się nie da, bo tyle z górki wyciągałem na tej klasy rowerze, ale rozsądne to z mojej strony nie było, nawet przy hamulcach ustawionych na "żyletę").

Data: 2009-10-26 09:48:21
Autor: Mariusz Kruk
Pytanie o hamulec na pedałach - demontaż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Tomek"
Co do parametrów eksploatacyjnych - hamulce cantilever, zwłaszcza w rowerach klasy popularnej, są skuteczne w przedziale prędkości i hamowanej masy odpowiedniej do swojego przeznaczenia. Raczej żaden producent nie przewidywał, że taki rower będzie jeździł ponad 60km/h (co nie znaczy że się nie da, bo tyle z górki wyciągałem na tej klasy rowerze, ale rozsądne to z mojej strony nie było, nawet przy hamulcach ustawionych na "żyletę").

Etam. Canti były używane w DH kiedy jeszcze się nikomu o fałkach nie
śniło. Owszem, mają swoje wady, ale to nie tak, że nie da się nimi
hamować.

--
/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ \  Kruk@epsilon.eu.org   / / http://epsilon.eu.org/ \ \/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/

Data: 2009-10-26 11:53:26
Autor: Tomek
Pytanie o hamulec na pedałach - d emontaż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach
Mariusz Kruk pisze:


Etam. Canti były używane w DH kiedy jeszcze się nikomu o fałkach nie
śniło. Owszem, mają swoje wady, ale to nie tak, że nie da się nimi
hamować.

Że się da hamować to ja wiem - bo w starym rowerze miałem tak zrobione, że chodziły lepiej niż niejedne niby poprawnie chodzące V w rowerach klasy popularnej, ale ustawianie canti jest lekko upierdliwe.
Tutaj potrzeba hamulców do jazdy w górach i przy napędzie mocniejszym niż standardowy rowerzysta, więc i wymagania co do skuteczności trochę rosną, może nawet że przy poprawnym ustawieniu dałoby sie te hamulce zmusić do pracy niewymagającej prowadzenia roweru pieszo na większych zjazdach (przy zachowaniu rozsądnych prędkości). Zastanawiam się tylko, czy z mocnym napędem klocki nie będą się zużywać w tempie milimetr okładziny na kilometr...

Data: 2009-10-26 22:02:42
Autor: Kudłaty Konservateesta
Pytanie o hamulec na pedałach - d emontaż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach
Tomek pisze:
Mariusz Kruk pisze:


Etam. Canti były używane w DH kiedy jeszcze się nikomu o fałkach nie
śniło. Owszem, mają swoje wady, ale to nie tak, że nie da się nimi
hamować.

Że się da hamować to ja wiem - bo w starym rowerze miałem tak zrobione, że chodziły lepiej niż niejedne niby poprawnie chodzące V w rowerach klasy popularnej, ale ustawianie canti jest lekko upierdliwe.
Tutaj potrzeba hamulców do jazdy w górach i przy napędzie mocniejszym niż standardowy rowerzysta, więc i wymagania co do skuteczności trochę rosną, może nawet że przy poprawnym ustawieniu dałoby sie te hamulce zmusić do pracy niewymagającej prowadzenia roweru pieszo na większych zjazdach (przy zachowaniu rozsądnych prędkości). Zastanawiam się tylko, czy z mocnym napędem klocki nie będą się zużywać w tempie milimetr okładziny na kilometr...

Fajnie że zacząłeś i ten temat: jakie klocki kupować, bo te co mam teraz (zwykłe najzwyklejsze), to mi na 3-4 tygodnie wystarczają :))) Nie wiem jakie to są hamulce, bo się nie znam, link do fotki jutro puszczę.

Data: 2009-10-26 16:47:34
Autor: MadMan
Pytanie o hamulec na pedałach - demonta ż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach
Dnia Mon, 26 Oct 2009 09:23:28 +0100, Tomek napisał(a):

Co do techniki - skutecznie hamuje koło przednie. Zablokować go nie wolno, bo to boli.

E tam, dzisiaj zablokowałem i nic się nie stało :)
Z tym że prędkość niska, nawierzchnia śliski asfalt. --
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2009-10-25 13:44:53
Autor: MadMan
Pytanie o hamulec na pedałach - demonta ż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach
Dnia Sun, 25 Oct 2009 13:36:45 +0100, Kudłaty Konservateesta napisał(a):

Jak nie będzie skuteczniejszy, skoro z hamulca na pedałach można całkiem zatrzymać koło nawet przy dużej prędkości?

Tak jak ci napisałem wcześniej - nie znaczy to że rower będzie lepiej
hamował. Podstawa - hamować przednim hamulcem!

--
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2009-10-24 21:26:05
Autor: Marcin J.
Pytanie o hamulec na pedałach - demontaż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach
Tu masz podobne cudo:
http://picasaweb.google.com/xc0rider/StockholmRowerowo#5307200565052533474

Jak widać oba hamulce są obsługiwane klamkami, a przedni hamulec jest tarczowy (choć mechaniczny).
Tak z ciekawości - ile to waży?

--
Pozdrowionka
marcin

Data: 2009-10-25 13:37:24
Autor: Kudłaty Konservateesta
Pytanie o hamulec na pedałach - demonta ż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach

Tak z ciekawości - ile to waży?


Silnik waży 9,5 kg :)

Data: 2009-10-27 18:56:58
Autor: Kudłaty Konservateesta
Pytanie o hamulec na pedałach - demonta ż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach
Generalnie wniosek taki: wszyscy tu "eksperci" lepiej wiedzą od policji, wątek jak zwykle zboczył na inne tory a nie na to, o co pytałem. A pytałem tylko o zdjęcie przerzutek i zmianę tylnego koła na takie z hamulcem w pedałach, a dyskusja toczyła się o silniku. Polska. Gdyby to był pl.pregierz to powiedziałbym nawet default - piętno.

Data: 2009-10-27 19:30:52
Autor: MadMan
Pytanie o hamulec na pedałach - demonta ż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach
Dnia Tue, 27 Oct 2009 18:56:58 +0100, Kudłaty Konservateesta napisał(a):

A pytałem tylko o zdjęcie przerzutek i zmianę tylnego koła na takie z hamulcem w pedałach

A ja dalej twierdzę że to ci nie pomoże w skutecznym hamowaniu. Lepiej
zajmij się przednim kołem - to ono służy do hamowania...

--
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2009-10-28 01:49:28
Autor: jakuboff
Pytanie o hamulec na pedałach - demontaż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz ham ulca w pedałach
MadMan wrote:
Dnia Tue, 27 Oct 2009 18:56:58 +0100, Kudłaty Konservateesta napisał(a):
pytałem tylko o zdjęcie przerzutek i zmianę tylnego koła na takie z hamulcem w pedałach
A ja dalej twierdzę że to ci nie pomoże w skutecznym hamowaniu. Lepiej
zajmij się przednim kołem - to ono służy do hamowania...

Przy takiej technice jazdy przedni niewiele mu pomoĹźe ;)
http://birdynamnam.wrzuta.pl/film/aDvVUOfWQ7G/719041_1

Data: 2009-10-28 08:04:01
Autor: Kudłaty Konservateesta
Pytanie o hamulec na pedałach - demonta ż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach
MadMan pisze:
Dnia Tue, 27 Oct 2009 18:56:58 +0100, Kudłaty Konservateesta napisał(a):

A pytałem tylko o zdjęcie przerzutek i zmianę tylnego koła na takie z hamulcem w pedałach

A ja dalej twierdzę że to ci nie pomoże w skutecznym hamowaniu. Lepiej
zajmij się przednim kołem - to ono służy do hamowania...

....jak będę przednim hamował, to wylecę przez kierownicę... Chociaż pewnie założę tarczowe na przód.

Data: 2009-10-28 08:28:47
Autor: MadMan
Pytanie o hamulec na pedałach - demonta ż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach
Dnia Wed, 28 Oct 2009 08:04:01 +0100, Kudłaty Konservateesta napisał(a):

...jak będę przednim hamował, to wylecę przez kierownicę...

Spróbuj kiedyś a nie teoretyzuj :)
Ja jakoś ostatnie 1000 km przejechałem z całkowicie niesprawnym hamulcem
tylnym. Liczba przelotów przez kierownicę i upadków - 0. --
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2009-10-28 13:46:46
Autor: Jan Srzednicki
Pytanie o hamulec na pedałach - demontaż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach
On 2009-10-28, Kudłaty Konservateesta wrote:
MadMan pisze:
Dnia Tue, 27 Oct 2009 18:56:58 +0100, Kudłaty Konservateesta napisał(a):

A pytałem tylko o zdjęcie przerzutek i zmianę tylnego koła na takie z hamulcem w pedałach

A ja dalej twierdzę że to ci nie pomoże w skutecznym hamowaniu. Lepiej
zajmij się przednim kołem - to ono służy do hamowania...

...jak będę przednim hamował, to wylecę przez kierownicę... Chociaż pewnie założę tarczowe na przód.

Jak się nie nauczysz hamować przednim hamulcem to faktycznie,
najprawdopodobniej wylecisz przez kierownicę.

--
  Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/

Data: 2009-10-29 11:34:49
Autor: Kudłaty Konservateesta
Pytanie o hamulec na pedałach - demontaż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz ham ulca w pedałach
Jan Srzednicki pisze:
On 2009-10-28, Kudłaty Konservateesta wrote:
MadMan pisze:
Dnia Tue, 27 Oct 2009 18:56:58 +0100, Kudłaty Konservateesta napisał(a):

A pytałem tylko o zdjęcie przerzutek i zmianę tylnego koła na takie z hamulcem w pedałach
A ja dalej twierdzę że to ci nie pomoże w skutecznym hamowaniu. Lepiej
zajmij się przednim kołem - to ono służy do hamowania...
...jak będę przednim hamował, to wylecę przez kierownicę... Chociaż pewnie założę tarczowe na przód.

Jak się nie nauczysz hamować przednim hamulcem to faktycznie,
najprawdopodobniej wylecisz przez kierownicę.

cóż... spróbuję tarcze na przód...

Data: 2009-10-28 13:55:36
Autor: Coaster
Pytanie o hamulec na pedałach - demonta ż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach
Kudłaty Konservateesta wrote:
MadMan pisze:
Dnia Tue, 27 Oct 2009 18:56:58 +0100, Kudłaty Konservateesta napisał(a):

A pytałem tylko o zdjęcie przerzutek i zmianę tylnego koła na takie z hamulcem w pedałach

A ja dalej twierdzę że to ci nie pomoże w skutecznym hamowaniu. Lepiej
zajmij się przednim kołem - to ono służy do hamowania...

....jak będę przednim hamował, to wylecę przez kierownicę... [...]

Jasne, wszak wszyscy motorowerzysci, skuterzysci i motocyklisci wylatuja przez kierownice kilka razy dziennie ;-P

--
PoZdR
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"More experienced cyclists learn to "get light"
for a fraction of a second while going over rough
patches; newbies tend to sit harder on the saddle,
increasing the risk of pinch flats."
Sheldon Brown: 1944 - 2008
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Pytanie o hamulec na pedałach - demontaż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rze cz hamulca w pedałach

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona