Data: 2009-10-24 18:08:55 | |
Autor: MadMan | |
Pytanie o hamulec na pedałach - demontaż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rze cz hamulca w pedałach | |
Dnia Sat, 24 Oct 2009 17:06:11 +0200, Kudłaty Konservateesta napisał(a):
Witam! Mam pytanie: niedawno na moim starym wysłużonym góralu zamontowałem silnik spalinowy 80cm3. Po tej operacji okazało się, że mam za słabe hamulce. Czy mogę po prostu zdjąć hamulce, zdjąć przerzutki a tylne koło zmienić na takie z hamulcem na pedałach? Możesz, ale taki hamulec nie będzie znacząco skuteczniejszy od tego co masz zapewne. Zresztą i tak głównym hamulcem jest przedni, więc po co wymieniać tylny? Praktycznie nic to nie da. Jakie masz hamulce, Cantilever, V-brake? -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2009-10-25 13:36:45 | |
Autor: Kudłaty Konservateesta | |
Pytanie o hamulec na pedałach - demonta ż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach | |
Możesz, ale taki hamulec nie będzie znacząco skuteczniejszy od tego co Jak nie będzie skuteczniejszy, skoro z hamulca na pedałach można całkiem zatrzymać koło nawet przy dużej prędkości? Pytałem bardziej o kwestie techniczne: kwestia czy łańcuch od górala będzie pasował do zębatki na kole z hamulcem nożnym? (czy taki sam rozstaw, gęstość - nie znam się za bardzo) - bo jak tak, to korby z pedałami nie będę musiał zmieniać? |
|
Data: 2009-10-25 05:49:19 | |
Autor: Saurus | |
Pytanie o hamulec na pedałach - demontaż przer zutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach | |
On 25 Paź, 13:36, Kudłaty Konservateesta <obser...@vp.pl> wrote:
> Możesz, ale taki hamulec nie będzie znacząco skuteczniejszy od tego co I Twoim zdaniem jak koło się zatrzyma - zablokuje, bo zakleszczy się hamulec to staniesz w miejscu, tak? Bo ja obawiam się że jednak będziesz miał bardzo nieprzyjemny poślizg przy 60 km/h. |
|
Data: 2009-10-25 13:57:50 | |
Autor: Kudłaty Konservateesta | |
Pytanie o hamulec na pedałach - demonta ż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach | |
Saurus pisze:
On 25 Paź, 13:36, Kudłaty Konservateesta <obser...@vp.pl> wrote: Mi nie tylko o to chodzi. Mieszkam w Beskidach, w bardzo górzystym terenie i nie jestem w stanie zjechać rowerem z góry właśnie ze względu na hamulce, bo wjechałbym prosto pod samochód i jak na razie rower sprowadzam, zamiast na nim zjeżdżać. |
|
Data: 2009-10-25 06:15:42 | |
Autor: Saurus | |
Pytanie o hamulec na pedałach - demontaż przer zutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach | |
On 25 Paź, 13:57, Kudłaty Konservateesta <obser...@vp.pl> wrote:
Saurus pisze: A co na to pomoże hamulec torpedo? |
|
Data: 2009-10-25 18:21:15 | |
Autor: Kudłaty Konservateesta | |
Pytanie o hamulec na pedałach - demonta ż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach | |
Mieszkam w Beskidach, w bardzo górzystym Kiedyś miałem zwykłego składaka z takim hamulcem i takim rowerem byłbym w stanie normalnie zjechać z góry. |
|
Data: 2009-10-25 12:28:19 | |
Autor: Saurus | |
Pytanie o hamulec na pedałach - demontaż przer zutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach | |
On 25 Paź, 18:21, Kudłaty Konservateesta <obser...@vp.pl> wrote:
Kiedyś miałem zwykłego składaka z takim hamulcem i takim rowerem byłbym Z tej prędkości + 10kg silnika wytopisz zaraz cały smar i szybko zniszczysz hamulec. |
|
Data: 2009-10-26 09:23:28 | |
Autor: Tomek | |
Pytanie o hamulec na pedałach - demonta ż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach | |
Kudłaty Konservateesta pisze:
Mieszkam w Beskidach, w bardzo górzystym To oznacza, że masz źle ustawione hamulce lub złą technikę hamowania, albo usiłujesz hamować ze zbyt wysokich prędkości, do których te hamulce nie są przystosowane. Co do sprawności hamulców - napisałeś "hamulec na pedałach praktycznie zatrzymuje koło, ręczny jest wciśnięty do oporu, a rower dalej jedzie" - ewidentnie źle ustawione. Może linka za długa? Klamka dociągnięta do kierownicy nie pracuje. Nie pamiętam, żebym nie dał rady ustawić jakiegoś hamulca na tyle mocno, żeby nie dało sie zablokować koła, ale nie na tym polega skuteczność hamowania, żeby drzeć oponę ślizgiem. Może masz jakieś "dębowe" klocki, które się ślizgają po obręczy a nie hamują? Oczywiście dobre V-ki powinny być skuteczniejsze niż canti. Co do techniki - skutecznie hamuje koło przednie. Zablokować go nie wolno, bo to boli. Trzeba się nauczyć modulować siłę. Tylnym hamujesz na śliskim, luźnym itp - bo jak przyciśniesz za mocno, i zgubisz przyczepność, to masz szansę się wyratować. Chcesz jeździć szybko i w górach - raczej trzeba używać obydwu jednocześnie. Jeszcze jedna kwestia - na filmie widać, że jeździec w zakręcie zdejmuje nogi z pedałów i asekuruje się nimi ślizgając buciki po ziemi - w ten sposób zmniejszasz swoją możliwość sterowania rowerem. No i siodło wyżej, bo nadmiernie zużyjesz kolana pedałując, pomijając nawet kwestię efektywności. Co do parametrów eksploatacyjnych - hamulce cantilever, zwłaszcza w rowerach klasy popularnej, są skuteczne w przedziale prędkości i hamowanej masy odpowiedniej do swojego przeznaczenia. Raczej żaden producent nie przewidywał, że taki rower będzie jeździł ponad 60km/h (co nie znaczy że się nie da, bo tyle z górki wyciągałem na tej klasy rowerze, ale rozsądne to z mojej strony nie było, nawet przy hamulcach ustawionych na "żyletę"). |
|
Data: 2009-10-26 09:48:21 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
Pytanie o hamulec na pedaĹach - demontaĹź przerzutek i hamulcĂłw "rÄcznych" na rzecz hamulca w pedaĹach | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Tomek"
Co do parametrów eksploatacyjnych - hamulce cantilever, zwłaszcza w rowerach klasy popularnej, są skuteczne w przedziale prędkości i hamowanej masy odpowiedniej do swojego przeznaczenia. Raczej żaden producent nie przewidywał, że taki rower będzie jeździł ponad 60km/h (co nie znaczy że się nie da, bo tyle z górki wyciągałem na tej klasy rowerze, ale rozsądne to z mojej strony nie było, nawet przy hamulcach ustawionych na "żyletę"). Etam. Canti były używane w DH kiedy jeszcze się nikomu o fałkach nie śniło. Owszem, mają swoje wady, ale to nie tak, że nie da się nimi hamować. -- /\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ \ Kruk@epsilon.eu.org / / http://epsilon.eu.org/ \ \/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/ |
|
Data: 2009-10-26 11:53:26 | |
Autor: Tomek | |
Pytanie o hamulec na pedałach - d emontaż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach | |
Mariusz Kruk pisze:
Że się da hamować to ja wiem - bo w starym rowerze miałem tak zrobione, że chodziły lepiej niż niejedne niby poprawnie chodzące V w rowerach klasy popularnej, ale ustawianie canti jest lekko upierdliwe. Tutaj potrzeba hamulców do jazdy w górach i przy napędzie mocniejszym niż standardowy rowerzysta, więc i wymagania co do skuteczności trochę rosną, może nawet że przy poprawnym ustawieniu dałoby sie te hamulce zmusić do pracy niewymagającej prowadzenia roweru pieszo na większych zjazdach (przy zachowaniu rozsądnych prędkości). Zastanawiam się tylko, czy z mocnym napędem klocki nie będą się zużywać w tempie milimetr okładziny na kilometr... |
|
Data: 2009-10-26 22:02:42 | |
Autor: Kudłaty Konservateesta | |
Pytanie o hamulec na pedałach - d emontaż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach | |
Tomek pisze:
Mariusz Kruk pisze: Fajnie że zacząłeś i ten temat: jakie klocki kupować, bo te co mam teraz (zwykłe najzwyklejsze), to mi na 3-4 tygodnie wystarczają :))) Nie wiem jakie to są hamulce, bo się nie znam, link do fotki jutro puszczę. |
|
Data: 2009-10-26 16:47:34 | |
Autor: MadMan | |
Pytanie o hamulec na pedałach - demonta ż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach | |
Dnia Mon, 26 Oct 2009 09:23:28 +0100, Tomek napisał(a):
Co do techniki - skutecznie hamuje koło przednie. Zablokować go nie wolno, bo to boli. E tam, dzisiaj zablokowałem i nic się nie stało :) Z tym że prędkość niska, nawierzchnia śliski asfalt. -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2009-10-25 13:44:53 | |
Autor: MadMan | |
Pytanie o hamulec na pedałach - demonta ż przerzutek i hamulców "ręcznych" na rzecz hamulca w pedałach | |
Dnia Sun, 25 Oct 2009 13:36:45 +0100, Kudłaty Konservateesta napisał(a):
Jak nie będzie skuteczniejszy, skoro z hamulca na pedałach można całkiem zatrzymać koło nawet przy dużej prędkości? Tak jak ci napisałem wcześniej - nie znaczy to że rower będzie lepiej hamował. Podstawa - hamować przednim hamulcem! -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138 |