Pytanie o kartę graficzną SILENT

Data: 2011-10-23 11:45:03
Autor: Rafał Łukawski
Pytanie o kartę graficzną SILENT

Moją intencją jest dobranie karty do prac graficznych w 2D. Wydajność karty
jest istotna nawet przy 2D. Np. w modelu 9600GT miałem efekt przycinania
się ruchu przesuwanego okna (rozdzielczość 2x1920x1600). Trudno było
zapanować nad precyzją ruchu - strasznie irytujące to było. Zmiana karty na
nieco szybszą rozwiązała problem. Tak więc nie mogę sobie pozwolić na
zejście z wydajnością poniżej 9800GT. Czy w chwili obecnej nie prodkuje się
już tak wydajnych kart i znów trzeba powrócić do wyjących PCtów?

Ten model to zdaje sie jedna z (naj)szybszych z pasywnym chłodzeniem.
http://luktronik.pl/pl_PL/p/ASUS-ENGTS450-DC-SLDI1GD3/397

tansza alternatywa:
http://luktronik.pl/pl_PL/p/ASUS-ENGT440-DC-SLDI1GD3/396

Na 440tce testowalem gry 3d takie jak StarCraftII, zupelnie przyzwoicie sie zachowuje, dla Twoich 2d-zastosowan IMHO w zupelnosci wystarczy.

Data: 2011-10-23 10:59:01
Autor: januszek
Pytanie o kartę graficzną SILENT
Rafał Łukawski napisa?(a):

Na 440tce testowalem gry 3d takie jak StarCraftII, zupelnie przyzwoicie sie zachowuje, dla Twoich 2d-zastosowan IMHO w zupelnosci wystarczy.

Widziałem jakiś czas temu pasywnego Zotaca GT430 (ZT-40601-20L) w cenie ok 250 zł.

Z szybkich: Radeon 6850 http://twojepc.pl/news24027.html

j.

--
http://www.predkosczabija.pl/
"Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

Data: 2011-10-23 13:35:46
Autor: Marek
Dnia Sun, 23 Oct 2011 11:45:03 +0200, Rafał Łukawski napisał(a):

Ten model to zdaje sie jedna z (naj)szybszych z pasywnym chłodzeniem.
http://luktronik.pl/pl_PL/p/ASUS-ENGTS450-DC-SLDI1GD3/397

A czy ta karta nie jest dużo wolniejsza od 9800GT? Może źle to interpretuję
ale taktowanie ma 564MHz i szynę 128bit. Poprzednia moja karta (9600GT)
miała szynę 256 i 650MHz (z tego co pamiętam) i przycinanie występowało.
Przesiadka na 900MHz poskutkowała. W Twojej propozycji wygląda to znacznie
gorzej niż ta wolniejsza wersja (9600). Czy mimo to należy uznać tą kartę
za szybszą niż staruszek 9600, nie wspominając o 9800?
tansza alternatywa:
http://luktronik.pl/pl_PL/p/ASUS-ENGT440-DC-SLDI1GD3/396

Ciekawe - a tu z kolei taktowanie jest znacznie wyższe 810MHz choć niepokoi
wąska szyna 128 bit. NIe wiem co de facto w 9600 powodowało przycinanie -
czy niższe taktowanie rdzenia czy niższy transfer danych. Jeśli to
pierwsze, to pewnie ta tańsza opcja mogłaby się sprawdzić. Jednakże droższa
karta wygląda na sporo wolniejszą.

Na 440tce testowalem gry 3d takie jak StarCraftII, zupelnie przyzwoicie sie zachowuje, dla Twoich 2d-zastosowan IMHO w zupelnosci wystarczy.

3D to inna para kaloszy - nie można przenosić obserwacji z 3D na 2D.

Pytanie o kartę graficzną SILENT