Data: 2011-03-25 08:27:47 | |
Autor: amos | |
Pytanie o kask ;) | |
ostatnio w zwiazku z tym niezbyt popularnym jak wszyscy wiecie tematem
omawiane bylo robienie loda w szczekowcu. Dawno to bylo wiec pewnie wielu juz nie pamieta. Zreszta ogolnie wiadomym jest takze, ze sredni wiek takiego precla oscyluje okolo piecdziesiatki, wiec luki w pamieci tez mozna zrozumiec. Szczesliwie zycie odkrywa przed nami coraz to nowe niespodzianki i ostatnio dowiedzialem sie, ze w takim kasku nie tylko mozna chodzic jak sie ma pryszcze, robic lody czy takie tam lecz mozna takze latac na motongu. Czy ktorys z szanownych precli moglby korzystajac ze swojego wieloletniego doswiadczenia podpowiedziec na co w takim kasku zwrocic uwage? Tym razem mowa o integralu, a w szczegolnosci: - czy warto wydac na kask ponad jeden kilo peelenow, czy w tym przedziale to tylko nalepki i malowania z wyzszej polki? Ze kask z lidla (czy inny za 20-300 PLN) bedzie sie roznil wykonczeniem to wiem - czy pinlock jest przereklamowany i czy wystarczy cos typu FigCity? - czy halas w roznych kaskach podobnej klasy faktycznie moze byc znaczaco inny? - czy miekkie uszczelnienia (podobne do pianek do uszczelniania okien) sie nie wygniataja po roku? (sa takze takie z gumy) Zalozony na dzis budzet to ok 600-800 PLN. Moja uwage zwrocil tegoroczny model Caberga - Ego - fajna wentylacja, tylko czy jednak nie bedzie zbyt halasliwa? Dosc lekki i dobrze wykonany. Z mojego skromnego doswiadczenia: - wazne czy sa dostepne szybki (kupuje od razu zapas, bo po roku wchodzi nowy model kasku i stara szybka moze byc niedostepna) - w przypadku znanych marek najczesciej nie ma klopotu, przynajmniej w pierwszym roku - waga, fajnie jak jest 1300g, lecz niewiele kaskow sie do tej granicy zbliza - zapiecie - dobrze jak jest z "mikroczymstam", w moim HJC wciaz sie samo luzuje, az musialem zszyc - problem gdy sie kominiarke pod spod zalozy - blenda fajna rzecz - w nowym garnku byc musi. Poki co nie robie dlugich tras, glownie latam po miescie, choc mam w planach w tym roku. Jakie marki/modele polecicie? -- zdrowka amos |
|
Data: 2011-03-25 09:49:28 | |
Autor: amos | |
Pytanie o kask ;) | |
On 25 Mar, 16:27, amos <gwojci...@gmail.com> wrote:
Tym razem mowa o integralu, a w szczegolnosci:Bylbym zapomnial. Poza pytaniem "czy jesli kask integralny to tylko w pinlocku?" jest inna wazna dla mnie rzecz: czy kaski integralne mocno roznia sie polem widzenia? Mierzylem kilka lecz poki co nie mam sensownych wnioskow. Na dzis latam w otwartym, co mi mocno odpowiada wzgledem pola widzenia. Troche mniej, gdy spojrze na rozklad uszkodzen kaskow w czasie wypadkow. -- amos |
|
Data: 2011-03-26 13:05:20 | |
Autor: Marcin Gardela | |
Pytanie o kask ;) | |
amos wrote:
Czy ktorys z szanownych precli moglby korzystajac ze swojego Na wygode podczas jazdy, w zwiazku z czym zaweza ci sie krag poszukiwan do sklepów, które umozliwiaja przetestowanie kasku na swoim motorze w ruchu. Jak masz szajbe na pukcie bezpieczenstwa mozesz tez zajrzec do testów SHARP i sprawdzic ilosc gwiazdek. Tym razem mowa o integralu, a w szczegolnosci: .... i komfortem, poziomem halasu. Czy na integrala ponad 1kzl warto wydac - tego nie wiem, z cala pewnoscia moge powiedziec, ze warto na Schubertha C3 wydac 1600-1700 zl (chyba, ze ceny w dalszym ciagu spadaja). - czy pinlock jest przereklamowany i czy wystarczy cos typu FigCity? U mnie dziala od lat, choc jak np, obrobisz piny albo nie zamocujesz antyfoga idealnie to moze byc wkurwiajace, jak ci paruje szybka pod antyfogiem. W starym kasku musialem obleciec antyfoga silikonem bezbarwnym - dzialo sie dokladnie to, co napisalem wyzej i nie bylo juz mozliwosci docisniecia go do szybki. - czy halas w roznych kaskach podobnej klasy faktycznie moze byc Nie wiem co rozumiesz pod znaczaco, potrafi byc rózny, nawet sporo. - blenda fajna rzecz - w nowym garnku byc musi. Dopóki nie przejechalem pierwszych kilkudziesieciu km z blenda - bym tu z toba polemizowal, teraz juz chyba nic mnie nie zmusi do kasku bez blendy. Poki co nie robie dlugich tras, glownie latam po miescie, choc mam w Schubertha C3. Sory, bo to szczekowiec, ale mam skrzywienie :) -- Diobeu VFR 800 '01 GT: Diobeu PL |