Pytanie o laptopa

Data: 2014-02-03 23:30:30
Autor: Angus
Pytanie o laptopa
Dostałem za darmo zepsuty laptop Fujitsu-Siemens Amilo Pi 2530. Niby jest
zepsuty ale jakoś dziwnie. Wiem, że napewno zepsuta jest bateria - w ogóle
się nie ładuje. Ale podłączam ładowarkę (zasilacz) do gniazdka i laptop
odpala. Na samym systemie (bez odpalania jakichś gierek czy wymagających
programów) pracuje normalnie jakieś 10 do 15 minut po czym wiesza się a na
ekranie robi się nieruchoma sieczka. Zauważyłem, że dzieje się tak wtedy,
gdy ładowarka robi się już naprawdę gorąca. Czy może to być wina zepsutej
baterii? Idzie coś z tego laptopa jeszcze zrobić?
Z góry dziękuję za odpowiedzi.

angus48@wp.pl

Data: 2014-02-03 22:36:22
Autor: G Nowak
Pytanie o laptopa
On 03/02/2014 22:30, Angus wrote:

[...]

Predzej przegrzewajacego sie CPU albo chipsetu. Ladowarka zawsze nagrzewa sie podczas pracy (tj kiedy laptop laduje baterie, uruchamia system albo wymagajacy program).

--
Pozdr

Data: 2014-02-04 00:15:18
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Pytanie o laptopa

"Angus" sf6fomaubqkb.1w0diqndapf61$.dlg@40tude.net

[...]

Wywal baterię i włącz bez niej.

Idzie coś z tego laptopa jeszcze zrobić? Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Zapewne tak.

-=-

Po restarcie od razu odpala, czy czeka na ostygniecie?

Data: 2014-02-04 23:28:53
Autor: Angus
Pytanie o laptopa
Dnia Tue, 4 Feb 2014 00:15:18 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

Wywal baterię i włącz bez niej.

Tak zrobiłem i dalej jest to samo, czyli bateria odpada.
Ale zauważyłem jedną chyba ważną rzecz. Facet dał mi tego laptopa z dwoma
ładowarkami. Jedną oryginalną Fujitsu-Siemens (dosyć mała) i drugą firmy
noname (większa). Od razu mówił, że oryginalna od F-S wcześniej mu już
szwankowała, więc w jakimś tam punkcie napraw dali mu tą drugą. Ale ta
druga ma napięcie wyjścia 19 V a dla tego laptopa powinno być 20 V jak się
doczytałem w necie. Może to byc przyczyną takiego zachowania?

Po restarcie od razu odpala, czy czeka na ostygniecie?

Dokładnie nie jestem w stanie teraz określić. Jutro to sprawdzę dokładnie,
ale wydaje mi się, że musi ostygnąć.

angus48@wp.pl

Data: 2014-02-04 23:45:27
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Pytanie o laptopa

"Angus" kf8ol7ip1p1v$.nzs71yd6fzbg.dlg@40tude.net

szwankowała, więc w jakimś tam punkcie napraw dali mu tą drugą. Ale ta
druga ma napięcie wyjścia 19 V a dla tego laptopa powinno być 20 V jak się
doczytałem w necie. Może to byc przyczyną takiego zachowania?

IMO na pewno nie, ale poza napisem o napięciu ta ładowarka może
jeszcze czymś różnić się -- może mieć zupełnie inną charakterystykę
napięciową niż oryginalna i napięcie (zależne i od obciążenia, i od
temperatury) może skakać w sposób nieakceptowalny.

Po restarcie od razu odpala, czy czeka na ostygniecie?

Dokładnie nie jestem w stanie teraz określić.
Jutro to sprawdzę dokładnie, ale wydaje mi się,
że musi ostygnąć.

Możesz po prostu wyczyścić laptop tak, aby nie przegrzewał się.

Weź NHC do kontroli.  http://www.pbus-167.com/

Data: 2014-02-05 18:14:59
Autor: 666
Pytanie o laptopa
Najważniejsze, czy gniazdo ładowania i ładowarka mają dodatkowy (środkowy) pin (taką jakby szpilkę), przez którą się dogadują.
Bo nawet gdy wtyczki pasują, to jak się "piny" nie dogadają, to d... blada (i np. nie zasilisz HP Compaq z zasilacza Dell z identyczną wtyczką).

-- -- -
Jedną oryginalną Fujitsu-Siemens i drugą firmy noname.

Data: 2014-02-05 18:35:42
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Pytanie o laptopa

" 666" lctril$r9k$1@news.supermedia.pl

[...]

IMO w FS nie ma tej dodatkowej szpilki.

Ale pamiętam, że serwis życzył sobie, aby
mu przesłać laptop wraz zasilaczem. :)

Data: 2014-02-05 20:35:38
Autor: 666
Pytanie o laptopa
Zapuść mu jakiś memory test ze startowej dyskietki lub CD-Roma.

-- -- -
Na samym systemie pracuje normalnie jakieś 10 do 15 minut po czym wiesza się, a na ekranie robi się nieruchoma sieczka.

Pytanie o laptopa