Pytanie o malowanie

Data: 2009-06-01 17:44:26
Autor: Michał B.
Pytanie o malowanie
Witajcie

Czy sa jakies przepisy, ktore zabraniaja pomalowac mi auto w sposob dowolny?
Chce zrobic z auta jezdzaca reklame, a ze mam znajomego rysownika / malarza, mozliwe ze powstanie z tego cos "odlotowego" i stad pytanie.
Kiedys slyszalem ze auto powinno miec ilestam procent jednolitego koloru, ale czy to nadal obowiazuje?

I pytanie dodatkowe - czego najlepiej uzyc do malowania auta zeby mozna to bylo nakladac pedzlem i zeby sie trzymalo dobrze? Ktos w temacie?

Pozdro

M.

Data: 2009-06-01 11:28:05
Autor: slaweks
Pytanie o malowanie
On 1 Cze, 17:44, Michał B. <grupa_dyskusy...@op.pl> wrote:
[...]

Jest rozporządzenie o warunkach jakie muszą spełniać pojazdy m.in.
jest też na temat kolorów jakie nie powinny być.

Data: 2009-06-01 20:43:22
Autor: Michał B.
Pytanie o malowanie

Jest rozporządzenie o warunkach jakie muszą spełniać pojazdy m.in.
jest też na temat kolorów jakie nie powinny być.

Po slowach kluczowych nie moge tego znalezc, jest jakis link do tego? Jak sie dokladnie nazywa to rozporzadzenie?

Data: 2009-06-02 11:24:04
Autor: slaweks
Pytanie o malowanie
On 1 Cze, 20:43, Michał B. <grupa_dyskusy...@op.pl> wrote:
> [...]
>jest też na temat kolorów jakie nie powinny być.

Po slowach kluczowych nie moge tego znalezc, jest jakis link do tego? Jak

http://www.abc.com.pl/serwis/du/2003/0262.htm
plus http://www.abc.com.pl/serwis/du/2004/0300.htm
może są nowsze.

Data: 2009-06-01 21:28:20
Autor: WIHEDCNF
Pytanie o malowanie

Użytkownik "slaweks"

Jest rozporządzenie o warunkach jakie muszą spełniać pojazdy m.in.
jest też na temat kolorów jakie nie powinny być.

Chyba nie zrozumiałem - to znaczy tak na zdrowy rozum przychodzi ci głowy jakiś do głowy, którego nie powinno być? Z tego co widzę na ulicach, to jest przekrój od białego do czarnego, łącznie z tęczami w postaci całkowicie oklejonych reklamami autobusów.

Data: 2009-06-02 09:05:17
Autor: huri_khan
Pytanie o malowanie
slaweks pisze:

Jest rozporządzenie o warunkach jakie muszą spełniać pojazdy m.in.
jest też na temat kolorów jakie nie powinny być.

Kolory to możesz mieć jakie chcesz, bardziej chodzi o napisy jakich nie można mieć na samochodzie.
Nie szukałem w przepisach ale ciekawe co mi grozi (oprócz wybitych szyb itp) jeżeli napiszę na samochodzie POLICJA i samochód będzie koloru pomarańczowego).

P.S. Nie można malować samochodów na czerwono bo wtedy staje się szybszy i trzeba robić homologację ;)

--
[Pozdrawiam [huri-khan][GG 177094]
[Astra G '1,6 16V] [SY]

Data: 2009-06-01 18:19:01
Autor: Agent 0700
Pytanie o malowanie
Czy sa jakies przepisy, ktore zabraniaja pomalowac mi auto w sposob dowolny?

E nie, ja miałem zebrę i nikt się nie czepiał.

Wiele razy widziałem takie kolorowe np. każdy element innego koloru.

I pytanie dodatkowe - czego najlepiej uzyc do malowania auta

Pistoletu lakierniczego

zeby mozna to bylo nakladac pedzlem i zeby sie trzymalo dobrze? Ktos w temacie?

Nie :-(

Data: 2009-06-01 21:32:10
Autor: WIHEDCNF
Pytanie o malowanie

Użytkownik "Agent 0700"

zeby mozna to bylo nakladac pedzlem i zeby sie trzymalo dobrze? Ktos w temacie?

Nie :-(

oczywiście, że można malować pędzlem, należy tylko użyć farb samochodowych, no i podłoże musi być odpowiednio przygotowane, tyle, że na takie malowanie powinno się później wrzucić warstwę bezbarwnego lakieru, no i nie wiem czy efekt malowania pędzlem będzie zadowalający, pędzel nakłada jednak stosunkowo grubą warstwę farby - znacznie lepsze rezultaty uzyska się stosując aerograf

Pytanie o malowanie