Pytanie o migracje RAID

Data: 2017-03-15 21:06:18
Autor: Roger(OS)
Pytanie o migracje RAID
Czesc;

Mam takie pytanie - o ile w serwerach nie jest to jakas skomplikowana
operacja dla ludzi z tematu, o tyle posiadajac komputer domowy klasy PC,
zbudowany na jakiejs tam plycie p8z68-v lx ze zintegrowanym kontrolerem
(szczerze to pokusic sie mozna o stwierdzenie -- brak kontrolera ;-)  ),ale
OK.
Jest sobie pecet, plyta jak wyzej dziala to z SSD na OS i 2x1Tb w Raid0 na
szpargaly...

Czy ktokolwiek wie, ktokolwiek przeprowadzal migracje z RAID0 do RAID5 bez
utraty danych? Jak to ugrysc?

Dzieki za podpowiedzi.

Data: 2017-03-15 22:55:50
Autor: Jan StoĹźek
Pytanie o migracje RAID
Po głębokim namyśle Roger(OS) napisał w Wednesday 15 of March 2017 21:06:

Jest sobie pecet, plyta jak wyzej dziala to z SSD na OS i 2x1Tb w
Raid0 na szpargaly...

Raid0??? :-O
Ale masz jakiś backup? ;)

Czy ktokolwiek wie, ktokolwiek przeprowadzal migracje z RAID0 do
RAID5 bez utraty danych? Jak to ugrysc?

Najbezpieczniej?
1. Zgrać dane na jakiś inny nośnik
2. Skonfigurować przynajmniej trzy dyski w RAID5 3. Wgrać dane z kopii na nową macierz

Nie wiem, czy ta płyta wspiera migrację istniejących zasobów, ale nawet jeżeli - to i tak w takich sytuacjach zalecane jest zrobienie kopii zapasowej ze względu na podwyższone ryzyko utraty danych. --
Pozdrawiam,

(js).

PS. Odpowiadając bezpośrednio proszę usunąć minus wraz ze wszystkimi kolejnymi literami.

Data: 2017-03-17 14:16:26
Autor: Roger(OS)
Pytanie o migracje RAID
Dnia Wed, 15 Mar 2017 22:55:50 +0100, na pl.comp.pecet napisałeś(aś):

[...]

Wlasnie dla tego pytam, tu na grupie czy wspiera itp, bo w sieci jakos specjalnie duzo info o niej nie ma, moze ktos juz z grupowiczow to przerabial.
Sporo danych tam jest, dwa systemy linux i Win7, a boje sie, ze ktoregos dnia to pizdnie i bedzie problem :D

Interesuja mnie te testy laboratoryjne kolego...

W ktorym roku to przeprowadzales? Jaka plyta, wersja BIOS itp?
Jakia dokladnie macierz i migracja do ?
Jakie programy?

Jeśli to było w 2005 to do dzis sporo sie na pewno zmieniło :D

Data: 2017-03-17 19:39:58
Autor: Jan StoĹźek
Pytanie o migracje RAID
Po głębokim namyśle Roger(OS) napisał w Friday 17 of March 2017 14:16:

Sporo danych tam jest, dwa systemy linux i Win7, a boje sie, ze
ktoregos dnia to pizdnie i bedzie problem :D

Nie musisz się powtarzać. ;)

Jeśli to było w 2005 to do dzis sporo sie na pewno zmieniło :D

Pewne zasady są ponadczasowe.

Data: 2017-03-21 00:12:51
Autor: Roger(OS)
Pytanie o migracje RAID
Dnia Fri, 17 Mar 2017 19:39:58 +0100, Jan Stożek napisał(a):

Po głębokim namyśle Roger(OS) napisał w Friday 17 of March 2017 14:16:

Sporo danych tam jest, dwa systemy linux i Win7, a boje sie, ze
ktoregos dnia to pizdnie i bedzie problem :D

Nie musisz się powtarzać. ;)

Jakiegos dziwnego serwera uzywam :-) Nie moglem anulowac jednej z wiadomosci bo blad wyrzuca, ze nieznana
komenda.

Jeśli to było w 2005 to do dzis sporo sie na pewno zmieniło :D

Pewne zasady są ponadczasowe.
Moze i tak :D

Data: 2017-03-21 00:49:10
Autor: JaNus
Pytanie o migracje RAID
W dniu 2017-03-21 o 00:12, Roger(OS) pisze:
Jakiegos dziwnego serwera uzywam :-) Nie moglem anulowac jednej z
wiadomosci bo blad wyrzuca, ze nieznana komenda.

Hm, myślałem, że wiadomości można cofnąć tylko wtedy, gdy się taką
utworzy poprzez stronę WWW, np. poprzez https://groups.google.com
Czy z poziomu Thunderbird'a też to da się zrobić? (nieważny serwer, jak
będzie trzeba to zmigruję) - bo w jego różniastych opcjach niczego
takiego nie widzę...

Data: 2017-03-22 11:16:25
Autor: Adam
Pytanie o migracje RAID
W dniu 2017-03-21 o 00:49, JaNus pisze:
[...]

Prawy klawisz myszy na wiadomości i "usuń wiadomość".

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2017-03-22 14:49:44
Autor: JaNus
Pytanie o migracje RAID
W dniu 2017-03-22 o 11:16, Adam pisze:
[...]

Hm, żarty sobie robisz? Pytałem o *cofnięcie z serwera*, zaś to, co
opisałeś - ewidentnie tego nie robi, a tylko i wyłącznie usuwa wiadomość
z mojego komputera. No chyba że zdurniałem, czego oczywiście wykluczyć
nie mogę...
Ale gdyby ten sposób cofał z serwera, to by wynikało, że mogę tak zrobić
nie tylko ze swoimi postami, ale też Twoimi, i kto tam się jeszcze
nawinie... ;-)
Czyli pytanie pozostaje nadal aktualne, jak sądzę.

Data: 2017-03-22 22:07:33
Autor: Adam
Pytanie o migracje RAID
W dniu 2017-03-22 o 14:49, JaNus pisze:
[...]

A próbowałeś?

[...]

Jest sporo grup testowych.
Spróbuj, czy możesz wycofać swoją wiadomość i czy cudzą.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2017-03-22 22:15:22
Autor: Adam
Pytanie o migracje RAID
W dniu 2017-03-22 o 22:07, Adam pisze:
[...]

Przepraszam: mea culpa.

Opcja nie "Usuń wiadomość", lecz "Wycofaj wiadomość".

Tu się zgadza.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2017-03-22 16:43:02
Autor: marrgol
Pytanie o migracje RAID
On 2017-03-21 at 00:49, JaNus wrote:
Hm, myślałem, że wiadomości można cofnąć tylko wtedy, gdy się taką
utworzy poprzez stronę WWW, np. poprzez https://groups.google.com

Usenet to wynalazek trochę starszy niż WWW, o Google Groups nie
wspominając... ;-)

Czy z poziomu Thunderbird'a też to da się zrobić? (nieważny serwer, jak
będzie trzeba to zmigruję) - bo w jego różniastych opcjach niczego
takiego nie widzę...

Zaznaczyć i wybrać 'Wycofaj wiadomość' z menu 'Wiadomość'.
Moja stara i w związku z tym niepewna pamięć mówi mi,
że kiedyś na news.neostrada.pl to nie działało...  Przetestuj
na pl.test.

--
mrg

Data: 2017-03-21 08:03:11
Autor: Jan StoĹźek
Pytanie o migracje RAID
Po głębokim namyśle Roger(OS) napisał w Tuesday 21 of March 2017 00:12:

Sporo danych tam jest, dwa systemy linux i Win7, a boje sie, ze
ktoregos dnia to pizdnie i bedzie problem :D

Nie musisz się powtarzać. ;)

Jakiegos dziwnego serwera uzywam :-)

Chodziło mi raczej o to, że dokładnie tę samą wiadomość - słowo w słowo albo co najwyżej z kosmetycznymi zmianami - wysłałeś w odpowiedzi na post BUNIEK-a. To chyba nie jest kwestia serwera. ;)

Pewne zasady są ponadczasowe.
Moze i tak :D

Nawet na pewno. Zasada, że istnieją takie zasady, które są ponadczasowe też do nich należy. :)

Data: 2017-03-16 12:41:52
Autor: BUNIEK
Pytanie o migracje RAID
[...]

Trenowałem to laboratoryjnie i sie udało, na jakims WinRaid z plyty.
Przy czym był to lab i utrata danych nie byłaby problemem.

W każdym środowisku "produkcyjnym" zalecam backup i potem migrację. Jak sie powiedzie, to OK jak nie mamy backup.
Ale prawdopodobnie szybciej będzie jak dane zgrasz, skasujesz R0 założysz R5 i wgrasz dane.

Ciekawostka z produkcji:
Ostatnio wymieniałem płytę główną socket 775 chpiset P45 gdzie byl Raid 5 na Asus`a H97 PLUS socket 1150.
Zrobiłem wszelakie kopie systemu itd/itp i przełożyłem płytę podłączyłem wszystko co trzeba było, i ....

.... wszystko ruszyło (zakładałem ze to może sie udać ale ...) dyski będące częścią RAID wylądowały w zupełnie w innych miejscach (porty sata), a i tak płyta to zakminiła i odpowiednio poukładała.

BUNIEK

Data: 2017-03-27 00:59:30
Autor: MB
Pytanie o migracje RAID
W dniu 16.03.2017 o 12:41, BUNIEK pisze:

[...]

Ale mi humor poprawiles :) Szukałem podobnego info od dawna
i nikt nie wiedział z praktyki, tylko mgliste gdybania.
Też mam w domowym PC RAID0 4x 1TB na Asusie M4A77TDPRO i pewnie tym roku
czeka mnie przesiadka na AM4, bo ile mozna siedzieć na Phenomie II 955.
AM3+ ominąłem m.in. ze względu ten RAID własnie. Czyli jest spora szansa
że przy zmianie AM3->AM4 na równych mostkach poludniowych macież też
przeżyje.

P.S.
Uwagi o bezpieczeństwie RAID0 można sobie darować. System na SSD +
zewnętrzny backup, wszystko co istotniejsze na HDD poza macierzą +
backup na NAS + dyskach USB, co najważniejsze dodatkowo też na
DVDR/DVDRAM + chmura. Na tym RAID0 leży tylko to co bez większej straty
mogłoby polecieć - głównie gry ze steama/upaly/origin które zawsze można
pobrac ponownie, ale zaciągać 4TB na ADSL2 to tak sobie fajne jest.
Poza tym, odpukać, od 2009 r. ta soft-macierz ma się dobrze i nawet nie
przepinałem dysków na wsadzony w PCI-E kontroler RAID wypruty z jakiejś
workstacji czy serwera HP - SAS na starym LSI1064E mającym, co mnie
mocno zaskoczyło, wsparcie przez sterowniku od MS z WU nawet pod Win10
x64 - nie takie oczywiste jak na tak stary i stosunkowo mało popularny
sprzęt.

P.S.
Płyta docelowa na H97 była Asusa, a ta docelowa na S775 też Asus czy
inny producent?

Data: 2017-03-27 01:03:48
Autor: MB
Pytanie o migracje RAID
W dniu 27.03.2017 o 00:59, MB pisze:

Tak widzę. Miało być "różnych mostkach" i w jednym miejscu macierz
oczywiście. Literóki, więc ortofaszystów prosi się o powstrzymanie furii ;>

--
/MB

Data: 2017-03-27 12:06:02
Autor: BUNIEK
Pytanie o migracje RAID
[...]

Nie wiem jak z chipsetami pod AMD, gdyż stronie od platform non-intel, ale pewnie zadziała.
backup tak czy inaczej.

[...]
Powiem ze lepiej niż w biznesie :)
Ja mam obrazy z systemów na serwerze z RAID5 + backup plików przy uzyciu GenieTimeline PRO.

Czego używasz do backupu ?.

Płyta docelowa na H97 była Asusa, a ta docelowa na S775 też Asus czy

Obie płyty ASUS P5Q-PRO(775) i ASUS H97-PLUS(1150)

BUNIEK

Pytanie o migracje RAID