Pytanie o mysz

Data: 2013-11-12 16:32:51
Autor: Marek
Pytanie o mysz
Witam,

Czy kto艣 z Was m贸g艂by poleci膰 mi bezprzewodow膮 myszk臋 laserow膮 (precyzja ruchu konieczna) z programowalnymi przyciskami, kt贸re da si臋 dostosowa膰 do ka偶dej aplikacji pod W8.1? Potrzebuj臋 zmiany ustawie艅 dla przycisk贸w:

- "szukaj"
- "g贸ra / d贸艂"
- k贸艂ko szybciej / wolniej dla danej aplikacji

oraz ewentualnie istnienie przycisku sterowania ciszej / g艂o艣niej / mute. Nie upieram si臋 przy tej funkcji.

Obecnie u偶ywam Logitech'a

http://www.logitech.com/pl-pl/product/performance-mouse-mx?crid=7

kt贸ra spe艂nia moje oczekiwania z nawi膮zk膮. K艂opot w tym, 偶e driver zak艂贸ca prac臋 systemu (Alt+Tab zachowuje si臋 dziwacznie, nowe okna zaczynaj膮 si臋 otwiera膰 w tle od czasu do czasu). Chyba nie przewidziano obs艂ugi W8 :-( Chcia艂bym wi臋c zmieni膰 producenta na innego.

Marek

Data: 2013-11-13 00:24:25
Autor: Zakonspirowany
Pytanie o mysz
W dniu 12-11-2013 16:32, Marek pisze:
[...]

Mam z tej samej serii (Anywhere MX/Darkfield), r贸wnie偶 Win8.1 i 偶adnych problem贸w. Przy czym wczoraj na obu laptopach (drugi Win7) oprogramowanie Logitech (mam jeszcze m.in. klawisze K350) wyskoczy艂o z komunikatem, 偶e jest dost臋pna aktualizacja (jakie艣 70 MB). Pozwoli艂em si臋 jej zainstalowa膰 i w dalszym ci膮gu wszystko dzia艂a jak nale偶y.
Kiedy艣 bym poleci艂 co艣 z Microsoftu, ale zdaje si臋, 偶e postawili na m艂odszych odbiorc贸w i kobiety (zdecydowana wi臋kszo艣膰 jest p艂aska i minimalistyczna [my艣l臋 o klawiszach i myszach, rzecz jasna]).
Mo偶e jaka艣 do gier? Zwykle maj膮 wiele programowalnych przycisk贸w i du偶膮 czu艂o艣膰.

--
鈺(鈱愨枲_鈻)鈺 锔 鈹烩攣鈹

Data: 2013-11-13 09:02:01
Autor: Mr. Misio
Pytanie o mysz / a granie w win 8.1
U偶ytkownik Zakonspirowany napisa艂:
[...]

a propos win 8.1 :)

http://www.dobreprogramy.pl/Aktualizacja-usuwajaca-problemy-z-myszka-w-grach-pod-Windows-8.1,News,49206.html

hyhyhy

"Aktualizacja usuwaj膮ca problemy z myszk膮 w grach pod Windows 8.1"

  je艣li podczas grania pod Windows 8.1 macie wra偶enie, 偶e mysz zachowuje si臋 dziwnie, to prawdopodobnie macie racj臋. Microsoft wyda艂 w艂a艣nie aktualizacj臋 do Windows 8.1 usuwaj膮c膮 problem z dzia艂aniem myszy w takich grach:

Call of Duty: Black Ops
Call of Duty: Black Ops - Multiplayer
Call of Duty: Black Ops II
Call of Duty: Black Ops II - Multiplayer
Call of Duty: Black Ops II - Zombies
Call of Duty: Ghosts - Multiplayer
Call of Duty: MW2
Call of Duty: MW2 - Multiplayer
Call of Duty: MW3
Call of Duty: MW3 - Multiplayer
Call of Duty: MW
Call of Duty: MW - Multiplayer
Counter Strike: Global Offensive
Counter Strike: Source
Deus Ex : Human Revolution
Deus Ex : Human Revolution Director's Cut
Hitman Absolution
Hitman Sniper Challenge
Half Life 2
Metro 2033
Portal
Tomb Raider

Aktualizacja nie jest p贸ki co dost臋pna w ramach Windows Update, nale偶y pobra膰 j膮 r臋cznie dla platformy x86 lub x64.

fut na gry

Data: 2013-11-15 20:40:17
Autor: Marek
Pytanie o mysz
W dniu 2013-11-13 00:24, Zakonspirowany pisze:

Mo偶e jaka艣 do gier? Zwykle maj膮 wiele programowalnych przycisk贸w i du偶膮
czu艂o艣膰.

Kurcze.. co艣 miesza mi w systemie lecz nie wiem co do ko艅ca... Zmienia艂em komputer z i7 na AMD i jest dok艂adnie tak samo. Chyba nie dojd臋 przyczyn takiego stanu rzeczy. Z SetPointem mia艂em ci膮g艂y problem. Nawet napisa艂em batch'a do restartowania driver'a (2-3x dziennie) lecz po ostatnich poprawkach ju偶 nie musz臋 tego czyni膰. Jednak偶e inne kwiatki pozosta艂y, kt贸rych nie zdiagnozuj臋 raczej. Jaka艣 kombinacja softu zapewne... :-(

Marek

Data: 2013-11-16 10:19:54
Autor: Marek
Pytanie o mysz
Nast膮pi艂a zmiana... W艂a艣nie zainstalowa艂em ostatnia aktualizacj臋 dla Windows 8.1 ... i po 2 latach u偶ywania tego systemu.. Alt + Tab zacz膮艂 dzia艂a膰 poprawnie z tym samym softem jaki od zawsze mam! :-D

Tak wi臋c w膮tek si臋 dezaktualizuje. G艂贸wnie szwankuj膮ce prze艂膮czanie zada艅 najbardziej mi przeszkadza艂o.

Marek

Data: 2013-11-16 15:58:56
Autor: Poldek
Pytanie o mysz
Zakonspirowany wrote:
[...]

Dlaczego program do obs艂ugi myszy zajmuje 70 MB? Co on robi?

Data: 2013-11-16 17:11:19
Autor: Mr. Misio
Pytanie o mysz
U偶ytkownik Poldek napisa艂:
Zakonspirowany wrote:
[...]

Co robi? Glownie zajmuje 70MB :D

Data: 2013-11-16 20:02:38
Autor: Zakonspirowany
Pytanie o mysz
W dniu 16-11-2013 15:58, Poldek pisze:
Dlaczego program do obs艂ugi myszy zajmuje 70 MB?

Chyba g艂贸wnie dlatego, 偶e mo偶e. Dok艂adniej to 78 MB. :]

Co on robi?

Nie wiem. U mnie jest od myszy i klawiszy (bezprzewodowych i multimedialnych).

"Dlaczego warto zaktualizowa膰?
鈥 Poprawiono wykorzystanie procesora, kiedy system znajduje si臋 w trybie u艣pienia
鈥 P艂ynne przewijanie jest obecnie w艂膮czone wy艂膮cznie w aplikacjach zgodnych z przewijaniem w wysokiej rozdzielczo艣ci"

Natomiast oprogramowanie Microsoft do bardzo podobnego zestawu klawisze z mysz膮 (v.7000) ma tylko 15 MB...

--
鈺(鈱愨枲_鈻)鈺 锔 鈹烩攣鈹

Data: 2013-11-18 12:47:41
Autor: Marek
Pytanie o mysz
W dniu 2013-11-16 15:58, Poldek pisze:

Dlaczego program do obs艂ugi myszy zajmuje 70 MB? Co on robi?

1. 70? U mnie 58M. A dlaczego tak du偶o? Bo 艂膮czy w sobie kilka urz膮dze艅. Obs艂uga bluetooth, myszy i klawiatury. I tak to post臋p bo kiedy艣 instalator zawiera艂 wiele modeli urz膮dze艅 w jednym i wa偶y艂 ho ho!

2. Dlaczego jest i tak spory? A to ze wzgl臋du na funkcjonalno艣膰. Klawiatura posiada programowalne przyciski. Mo偶na pod nie wrzuci膰 w艂asne menu, zapami臋tywa膰 proste akcje itp. Mysz natomiast mo偶na dostosowa膰 do ka偶dej aplikacji niezale偶nie. Dostosowanie to zar贸wno parametry poruszania si臋 kursora w systemie jak i programowalne klawisze takie jak lupa, g贸ra / d贸艂, oba k贸艂ka, dzia艂anie przycisk贸w pod k贸艂kami czy pochylenie k贸艂ka w lewo i w prawo. Mo偶esz np. w programie A za偶yczy膰 sobie, 偶e g贸ra i d贸艂 to PgUp / PgDown a w programie B to strza艂ka w g贸r臋 / d贸艂 lub Home / End lub cokolwiek co wymy艣lisz sobie. Mo偶esz te偶 za偶yczy膰 sobie, 偶e k贸艂ko w aplikacji A obraca si臋 swobodnie a w B skokowo. W dodatku pod W7 masz bardzo atrakcyjny przerzutnik dokument贸w (tak to nazwano - a jest to animowany odpowiednik Alt+Tab). Niestety pod W8 nie dzia艂a ta funkcja.

Generalnie to nowa jako艣膰 pracy. Pewnie ta mnogo艣膰 funkcji  tyle wa偶y.

Marek

Data: 2013-11-18 14:08:01
Autor: R.e.m.e.K
Pytanie o mysz
Dnia Mon, 18 Nov 2013 12:47:41 +0100, Marek napisa艂(a):

Generalnie to nowa jako艣膰 pracy. Pewnie ta mnogo艣膰 funkcji  tyle wa偶y.

Nie mnogosc funkcji, lecz mnogosc zasobow graficznych zawartych w plikach
wykonywalnych, czyli te wszystkie slitasne ikony, ramki, przyciski, dymki i
inne kolorowe badziewia. Ot co!

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-11-18 22:32:28
Autor: Marek
Pytanie o mysz
W dniu 2013-11-18 14:08, R.e.m.e.K pisze:

Nie mnogosc funkcji, lecz mnogosc zasobow graficznych zawartych w plikach
wykonywalnych, czyli te wszystkie slitasne ikony, ramki, przyciski, dymki i
inne kolorowe badziewia. Ot co!

A tak... faktycznie grafiki jest du偶o bo a偶 50% tej zaj臋to艣ci. Co ciekawe... tylko kilka z tej ogromnej kolekcji jest u偶ywanych. SetPoint jest bardzo surowy w grafice. Zapewne ka偶da mysz ma sw贸j obrazek w driverze a z racji tego, 偶e Logitech du偶o myszy wyprodukowa艂, to same ich zdj臋cia tyle wa偶膮.

Marek

Data: 2013-11-19 00:49:17
Autor: Zakonspirowany
Pytanie o mysz
W dniu 18-11-2013 22:32, Marek pisze:
[...]

Ale u mnie 78 MB wa偶y艂a _aktualizacja_...

--
鈺(鈱愨枲_鈻)鈺 锔 鈹烩攣鈹

Data: 2013-11-19 08:56:25
Autor: Jan Sto偶ek
Pytanie o mysz
Po g艂臋bokim namy艣le Zakonspirowany napisa艂 w wtorek, 19 listopada 2013 00:49:

[...]

Mo偶e zaktualizowali te偶 grafik臋? ;)

Zreszt膮, to raczej norma, 偶e im wi臋cej pami臋ci ma typowy komputer, tym wi臋cej zajmuje typowy program.

--
Pozdrawiam, | Three switched witches watch 3 Swatch watch switches.
| Which switched witch watch which Swatch watch switch?
(js).

PS. Odpowiadaj膮c bezpo艣rednio prosz臋 usun膮膰 minus wraz ze wszystkimi kolejnymi literami.

Data: 2013-11-19 15:27:58
Autor: Marek
Pytanie o mysz
W dniu 2013-11-19 00:49, Zakonspirowany pisze:

Ale u mnie 78 MB wa偶y艂a _aktualizacja_...

Aktualizacja czy program instalacyjny? Ja sprawdzi艂em wielko艣膰 katalogu z plikami drivera.

Marek

Data: 2013-11-19 20:33:31
Autor: Zakonspirowany
Pytanie o mysz
W dniu 19-11-2013 15:27, Marek pisze:
W dniu 2013-11-19 00:49, Zakonspirowany pisze:

Ale u mnie 78 MB wa偶y艂a _aktualizacja_...

Aktualizacja czy program instalacyjny? Ja sprawdzi艂em wielko艣膰 katalogu
z plikami drivera.

Tyle wy艣wietli艂 Set Point podczas pobierania. Katalog ma na dysku 61 MB. Zapewne cz臋艣膰 plik贸w by艂a tymczasowa. Co nie zmienia faktu, 偶e Microsoft, dla bardzo zbli偶onego zestawu, potrzebuje zaledwie 15 MB.

--
鈺(鈱愨枲_鈻)鈺 锔 鈹烩攣鈹

Data: 2013-11-20 21:16:08
Autor: Marek
Pytanie o mysz
W dniu 2013-11-19 20:33, Zakonspirowany pisze:
[...]

A'propos w膮tku otwieraj膮cego i tego co napisa艂e艣 powy偶ej... kt贸ra z myszy Microsoftu posiada zbli偶on膮 funkcjonalno艣膰? Tu masz link:

http://www.microsoft.com/hardware/pl-pl/mice

Nie analizowa艂em ka偶dej myszy z tej strony lecz spo艣r贸d tych wygl膮daj膮cych "gro藕niej" nawet 膰wierci funkcjonalno艣ci nie posiadaj膮. Nie wspomn臋 o klawiaturach tej firmy, kt贸re praktycznie 偶adnej rozszerzonej funkcjonalno艣ci nie posiadaj膮.

Gdy jakie艣 2 lata temu kupowa艂em sw贸j zestaw

http://www.logitech.com/pl-pl/support/wireless-keyboard-mouse-combo-mx5500?crid=403

to praktycznie niczego o zbli偶onych mo偶liwo艣ciach (dla programist贸w) nie widzia艂em na rynku, a ju偶 w szczeg贸lno艣ci Microsoft produkowa艂 wtedy wy艂膮cznie zestawy "basic" - tradycyjna klawiatura + tradycyjna mysz. Obecnie jak jest? -  nie doczyta艂em aby co艣 si臋 w temacie poprawi艂o.

Marek

Data: 2013-11-20 22:47:20
Autor: Zakonspirowany
Pytanie o mysz
W dniu 20-11-2013 21:16, Marek pisze:
A'propos w膮tku otwieraj膮cego i tego co napisa艂e艣 powy偶ej... kt贸ra z
myszy Microsoftu posiada zbli偶on膮 funkcjonalno艣膰? Tu masz link:
http://www.microsoft.com/hardware/pl-pl/mice

Pisa艂em gdzie艣 wcze艣niej, 偶e kiedy艣 bym poleca艂 co艣 z M$, bo jako艣膰 swego czasu mieli chyba najlepsz膮, a Logitech mia艂 s艂aby wsp贸艂czynnik ceny do jako艣ci (dawniej, jak dla mnie, by艂 przereklamowany). Mam wra偶enie, 偶e myszy M$ si臋 ostatnio 'posypa艂y' przez tablety i kafelki. Nie rozumiem, dlaczego nie produkuj膮 ju偶 cho膰 jednego modelu dla tych, kt贸rzy wol膮 mysz od uczenia si臋 "gest贸w" i smarowania po ekranie palcami.

[...]

Mam M$ Natural Ergonomic 7000 i do pisania i multimedi贸w jest rewelacyjnaa, ale jak si臋 jej d艂ugo u偶ywa (wcze艣niej mia艂em 4000, czyli identyczn膮, ale na kablu), to kilka dni zajmuje przywykni臋cie do mniej lub w og贸le 'nieergonomicznej'. W tej chwili pracuj臋 na Logitech K350 i jestem zupe艂nie kontent.

Gdy jakie艣 2 lata temu kupowa艂em sw贸j zestaw
http://www.logitech.com/pl-pl/support/wireless-keyboard-mouse-combo-mx5500?crid=403

No, ten zestaw wygl膮da bardzo zacnie.

Obecnie jak jest? -  nie doczyta艂em aby co艣 si臋 w temacie poprawi艂o.

Kiepsko jest. Moda na minimalizm, ultra niski skok klawiszy, dotyk zamiast mechanicznego klikni臋cia... Sensu istnienia klawiatur z touchpadem do dzi艣 nie potrafi臋 poj膮膰. Tzn. rozumiem, 偶e ma艂olaty ze starymi blaszakami mog膮 chcie膰 si臋 poczu膰, jakby pisa艂y na laptopie, ale dla nich mo偶na wypu艣ci膰 jeden model, a dla zaawansowanych u偶ytkownik贸w i do biur co艣 sensownego.
Gdybym mia艂 nadmiar kasy, to bym sobie kupi艂 na zapas ten zestaw MX 5500. No ale p贸ki co, mam dwa dobre i licz臋, 偶e szybko nie padn膮, a producenci w mi臋dzyczasie p贸jd膮 po rozum do g艂owy.

--
鈺(鈱愨枲_鈻)鈺 锔 鈹烩攣鈹

Data: 2013-11-20 23:09:16
Autor: BQB
Pytanie o mysz
W dniu 2013-11-20 22:47, Zakonspirowany pisze:

Kiepsko jest. Moda na minimalizm, ultra niski skok klawiszy, dotyk
zamiast mechanicznego klikni臋cia... Sensu istnienia klawiatur z
touchpadem do dzi艣 nie potrafi臋 poj膮膰.

M贸j poprzedni szef od zawsze mia艂 laptopy dla siebie i myszk膮 nie umia艂, do jednego kompa stacjonarnego musia艂em kupi膰 klawiatur臋 z touchpadem dla niego. Myszka do tego kompa r贸wnie偶 by艂a pod艂膮czona - dla innych.

Data: 2013-11-21 12:29:55
Autor: Jan Sto偶ek
Pytanie o mysz
Po g艂臋bokim namy艣le BQB napisa艂 w 艣roda, 20 listopada 2013 23:09:

[...]

Ja myszk膮 umiem, ale jak sobie na laptopie 艂adnie skonfigurowa艂em gesty na touchpadzie (przewijanie, zamykanie program贸w, minimalizacja okien itp.) to korzystanie z myszki okaza艂o si臋 jednak mniej wygodne. Poza tym od normalnego po艂o偶enia d艂oni na klawiaturze do myszki jest ok. 30 cm (na laptopie mniej, oczywi艣cie, jak nie ma klawiatury numerycznej), a touchpad jest dos艂ownie pod r臋k膮. --

Data: 2013-11-21 12:46:59
Autor: Marek
Pytanie o mysz
W dniu 2013-11-20 22:47, Zakonspirowany pisze:

Mam M$ Natural Ergonomic 7000 i do pisania i multimedi贸w jest
rewelacyjnaa,

Mi chodzi艂o jedynie o sformu艂owanie jakiego u偶y艂e艣:

"Co nie zmienia faktu, 偶e Microsoft, dla bardzo zbli偶onego zestawu, potrzebuje zaledwie 15 MB."

Twierdz臋, 偶e Microsoft nigdy nie mia艂 zbli偶onego zestawu wi臋c nie ma czego por贸wnywa膰. Nawet ten zestaw, o kt贸rym piszesz wypada funkcjonalnie bardzo blado. Mysz nie ma po艂owy przycisk贸w (a raczej og贸lnie: manipulator贸w) i zapewne nie da si臋 jej dostosowa膰 do ka偶dej aplikacji niezale偶nie.

Nie mam pewno艣ci ale klawiatura, z tego co pami臋tam, nie posiada edytowalnych system贸w menu wi臋c te偶 bieda. Np. pod jednym przyciskiem mam list臋 ulubionych program贸w, pod innym list臋 dokumentacji, z kt贸rej non-stop korzystam, pod jeszcze innym linki do r贸偶nych paneli WWW, gdzie bez przerwy grzebi臋. No i wiele innych - dla mnie mniej u偶ytecznych funkcji.

Co wi臋c por贸wnujemy? S艂onia do biedronki?

Marek

Data: 2013-11-21 20:04:04
Autor: Zakonspirowany
Pytanie o mysz
W dniu 21-11-2013 12:46, Marek pisze:
Co wi臋c por贸wnujemy? S艂onia do biedronki?

Pisa艂em o swoich zestawach...

Logitech:
K: http://www.logitech.com/en-us/product/wireless-keyboard-k350
M: http://www.logitech.com/en-us/product/anywhere-mouse-mx?crid=7

Microsoft:
K+M: http://www.microsoft.com/hardware/pl-pl/p/natural-ergonomic-desktop-7000

Funkcjonalno艣膰 maj膮 bardzo zbli偶on膮. Wiem, bo mam i obu do艣膰 intensywnie u偶ywam.

--
鈺(鈱愨枲_鈻)鈺 锔 鈹烩攣鈹

Data: 2013-11-22 12:33:43
Autor: Marek
Pytanie o mysz
W dniu 2013-11-21 20:04, Zakonspirowany pisze:
W dniu 21-11-2013 12:46, Marek pisze:
Co wi臋c por贸wnujemy? S艂onia do biedronki?

Pisa艂em o swoich zestawach...

Rozumiem. Tak wi臋c sytuacja jest taka jak opisa艂em. Logitech wrzuca mn贸stwo urz膮dze艅 do jednego drivera i dlatego staje si臋 on przero艣ni臋ty. Gdy kupisz inny zestaw, nawet taki wypasiony jak m贸j, to po pod艂膮czeniu zostanie on zidentyfikowany i w driverze pojawi膮 si臋 nowe funkcje. Nie musisz niczego doinstalowywa膰. Zapewne programistom jest 艂atwiej programowa膰 takie 艣rodowisko lecz konsekwencj膮 jest to, 偶e np. zaawansowany program kataloguj膮co - graficzny, jakim jest ACDSeePro, jest mniejszy (68MB) od drivera myszy i klawiatury.

Marek

Data: 2013-11-21 00:20:11
Autor: maX
Pytanie o mysz

U偶ytkownik "Zakonspirowany" <xxxxxx.xx.xxxx@gmail.com> napisa艂 w wiadomo艣ci news:528aa787$0$2168$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Czasem aktualizacja to w艂a艣nie program instalacyjny (programistom nie chce si臋 opracowywa膰 patcha do starszych wersji, wi臋c jako aktualizacja wychodzi podstawowa instalka).

Data: 2013-11-13 01:28:38
Autor: kszyhu fr@ckowiak
Pytanie o mysz
W dniu 12.11.2013 o 16:32 Marek <precz@spamowi.com> pisze:

Witam,

Czy kto z Was m骻砨y poleci mi bezprzewodow myszk laserow (precyzja  ruchu konieczna) z programowalnymi przyciskami, kt髍e da si dostosowa  do ka縟ej aplikacji pod W8.1? Potrzebuj zmiany ustawie dla przycisk體:

- "szukaj"
- "g髍a / d蟪"
- k蟪ko szybciej / wolniej dla danej aplikacji

oraz ewentualnie istnienie przycisku sterowania ciszej / g硂秐iej /  mute. Nie upieram si przy tej funkcji.

Obecnie u縴wam Logitech'a

http://www.logitech.com/pl-pl/product/performance-mouse-mx?crid=7

kt髍a spe硁ia moje oczekiwania z nawi眤k. K硂pot w tym, 縠 driver  zak丑ca prac systemu (Alt+Tab zachowuje si dziwacznie, nowe okna  zaczynaj si otwiera w tle od czasu do czasu). Chyba nie przewidziano  obs硊gi W8 :-( Chcia砨ym wi阠 zmieni producenta na innego.

http://www.purepc.pl/oprogramowanie/aktualizacja_dla_windows_rozwiazuje_problemy_z_myszkami
Mo縠 t阣y droga?

--
This is what he'd always known
The promise of something greater beyond the water's final horizon

-- -
Ta wiadomo舵 e-mail jest wolna od wirus體 i z硂秎iwego oprogramowania, poniewa ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

Data: 2013-11-14 04:38:22
Autor: Zakonspirowany
Pytanie o mysz
W dniu 13-11-2013 01:28, kszyhu fr@ckowiak pisze:
http://www.purepc.pl/oprogramowanie/aktualizacja_dla_windows_rozwiazuje_problemy_z_myszkami

Mo偶e t臋dy droga?

Zapewne, bo trudno uwierzy膰, by taka firma jak Logitech nie wypu艣ci艂a stosownych aktualizacji dla produkt贸w z wy偶szych p贸艂ek, cho膰 jak ju偶 wspomina艂em: u mnie na Win8, a ostatnio Win8.1 mysz dzia艂a tak samo jak na Win7.

--
鈺(鈱愨枲_鈻)鈺 锔 鈹烩攣鈹

Pytanie o mysz