Pytanie o naped

Data: 2009-03-01 18:48:59
Autor: szaman
Pytanie o naped
LuKa wytworzył w szalonym umyśle, a następnie przelał w postać elektroniczną to, co następuje::

Mam zamiar jezdzic metoda na trzy lancuchy

też się w to kiedyś bawiłem, szkoda roboty, efekt wyjątkowo marny, w dodatku metoda nieekologiczna.

taniej (i mniej roboty pochłonie) wymiana napędu niż zabawa z 3 łańcuchami.

sz

Data: 2009-03-01 18:58:54
Autor: LuKa
Pytanie o naped
szaman wrote:

[...]

Jesli chodzi o  robote, to zmiana lancucha to 10 minut (spinki), wiec to nie
argument.
Taniej tez raczej nie bedzie, korby i kaseta to jednak nie porownywalnie
wiekszy koszt nic dwa czy trzy lancuchy.

pzdr
Łukasz

Data: 2009-03-01 19:57:29
Autor: TOMI
Pytanie o naped

Taniej tez raczej nie bedzie, korby i kaseta to jednak nie porownywalnie
wiekszy koszt nic dwa czy trzy lancuchy.

pzdr
Łukasz

Nie chce sie wypowiadac dalej na temat wymiany lancucha co 500 km.
Moge ci powiedziec tylko tyle ze koledze szlifowalem "korbe" Dura Ace 52-42 po 25 tys km.
Tyle tez wytrzymala kaseta dura ace 9 ka - jazda turystyczno krajoznawcza - czasami wystartuje 2 razy do roku w maratonie szosowym - lancuch dura ace 2 szt i campagnolo C9.
Ten ostatni ulozyl sie po ok 1 tys km ale kolega trenuje na trenazerze w zimie wiec go dotarl.
Kolejny Campagnolo z nowa dura ace sie nie przy jal wiec przeszlifowalem mu korbe i jest wszystko ok.

Wybor nalezy do ciebie ale ja nie zawracam sobie glowy kombinacjami.

Kupuje nowy zestaw kaseta i lancuch zakladam i jezdze.

wazne jest tez smarowanie stosuje smary na bazie teflonu i czesto smaruje praktycznie po 300 km. Nie myje lancuchow po prostu czyszcze szmatka lancuch pozniej papierowum recznikkiem do "sucha" i nakladam kolejna warstwe smaru.

Rewelacyjny smar to white lightening choc ostatnio nabyle jakis PRO RACE jeszcze nie mialem czasu sprowac.
Generalnie stosuje zasade ze naped ma sie lsnic jak psu jajca:-)

pozdr

TOMI

Data: 2009-03-03 21:40:56
Autor: szaman
Pytanie o naped
LuKa wytworzył w szalonym umyśle, a następnie przelał w postać elektroniczną to, co następuje::

Jesli chodzi o  robote, to zmiana lancucha to 10 minut (spinki), wiec to nie
argument.

a szejkowanko?
czy potem usyfiony łańcuch zakładasz nazad?
10 minut co 300km jak napisałeś, czyli np. w moim przypadku ponad 30 zmian w roku, co daje 300 minut, ni mniej ni więcej 5 godzin, to jest nic?

Taniej tez raczej nie bedzie, korby i kaseta to jednak nie porownywalnie
wiekszy koszt nic dwa czy trzy lancuchy

czy ja wiem...
zauważ, że na 3 łańcuchach napęd nie wytzyma 3 razy dłużej.

ale powiem tak: spróbuj tej metody. Też byłem nią kiedyś zafascynowany, też się bawiłem w zmiany, szejkowania, ale mi już przeszło:)

najlepiej uczyć się na błędach cudzych, ale czasem warto też na swoich...

szaman

Data: 2009-03-04 18:49:07
Autor: LuKa
Pytanie o naped
szaman wrote:

[...]

Faktycznie przemyslalem sprawe, bede jezdzil na jednym.
Pomyslalem o tej technice, jak zobaczylem jak zjechana jest moja kaseta, ale
z tego co tu ludzie pisza to kasety SRAM, sa nie najlepsze.

Data: 2009-03-04 11:11:32
Autor: Rowerex
Pytanie o naped
On 4 Mar, 18:49, LuKa <l...@luka.pl> wrote:
szaman wrote:
> czy ja wiem...
> zauważ, że na 3 łańcuchach napęd nie wytzyma 3 razy dłużej.

A czemu ma nie wytrzymać? Gdybym nie jeździł na 3,1 łańcucha, to
kaseta byłaby do wyrzucenia dawno temu (0,1 to Sram PC69, a reszta to
3 sztuki HG73)

Mój stary napęd uznałem za martwy wtedy, gdy zniknęła "większa połowa"
zębow w blacie korby, czubki zębow w środkowej koronce korby (raz
wymieniana) i w czterech koronkach kasety doszły do rozmiaru szpilek i
zaczęły się łamać, a każdy z trzech łańcuchów skakał na większości
przełożeń w taki sposób, że nie dało się podjechać najmniejszej górki.
Wszystkie łańcuchy przekroczyły 1% wydłużenia.

Do takiej katastrofy doszło w zasadzie nagle, zaczęło skakać,
próbowałem piłować koronki ale bez rezultatu - po prostu naturalny
zgon napędu.

Faktycznie przemyslalem sprawe, bede jezdzil na jednym.

Jazda na jednym ma jeszcze jedną zasadniczą wadę... Jak wspomniałem,
używałem w sumie czterech łańcuchów. Jeden zmieliłem wraz z
przerzutką, ale dało się go wyprostować. Drugi był jak z plasteliny
(Sram), a potem popękał. Trzeci również zmieliłem wraz z wózkiem
przerzutki, ale tym razem na tyle skutecznie, że nie było już czego
prostować. Czwarty jako jedyny uniknął wypadków. Najlepsze w tym jest
to, że zawsze miałem pod ręką kolejne łańcuchy i nie musiałem się
martwic o ich dopasowanie do zużycia napędu.

Jeśli jeżdżąc na jednym łańcuchu zdarzy się jakiś defekt owego
łańcucha, to do wyboru masz użeranie sie przez setki kilometrów ze
skaczącym nowym łańcuchem, szlifowanie koronek, albo znacznie szybszą
wymianę większości napędu (łańcuch, kaseta).

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-03-01 19:31:56
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Pytanie o naped
Dnia 01.03.2009 18:48 użytkownik szaman napisał :
[...]

Ani taniej, ani mniej roboty. Mówię z własnego doświadczenia.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Pytanie o naped